MHD Martin a Vrútky kráča s modernou dobou - Mestská hromadná doprava Martin, Vrútky a okolie

Aktuality

MHD Martin a Vrútky kráča s modernou dobou

13.10.2016 - Martin

Mestská hromadná doprava (MHD) Martin a Vrútky tvoria až 14% najazdených kilometrov všetkých autobusov SAD Žilina, čo svedčí o tom, že ju cestujúci radi vyhľadávajú pri preprave do práce ci do školy.

Spoločnosť SAD Žilina zabezpečuje okrem prímestskej dopravy v turčianskom, žilinskom a kysuckom regióne aj mestskú hromadnú dopravu v Kysuckom Novom Meste, Čadci, v Martine a vo Vrútkach. MHD Martin a Vrútky tvoria až 14 % najazdených kilometrov všetkých autobusov. Samozrejme, za to sa chce dopravca oplatiť cestujúcim komfortnými a kvalitnými poskytovanými službami. Spolupráca SAD Žilina s mestami Martin a Vrútky viedla počas uplynulých rokov k dôležitým investíciám do obnovy vozového parku, a tým k zvýšeniu atraktivity mestskej hromadnej dopravy pre samotných cestujúcich. Významným krokom bolo obstaranie 23 nových autobusov v roku 2008. Rok na to pribudlo do autobusovej rodiny ďalších päť vozidiel a v súčasnosti je až 87 % vozidlo vozidlového parku MHD tvorených nízkopodlažnými autobusmi. Všetky sú vybavené elektronickými grafickými tabuľami, došlo k výmene všetkých strojčekov za novú generáciu palubných počítačov, čítačiek a tlačiarní cestovných lístkov, a to nielen vo vozidlách, ale aj v klientskych centrách.

Modernizácia odbavovacieho systému viedla prirodzene k tomu, že sa v roku 2009 vybavili autobusy systémom GPS a v Martine sa zriadilo nové dispečerské pracovisko, ktorého pracovníci majú na starosti ich monitorovanie a kontrolu. Aj menšie projekty ako zavedenie mestskej karty s cieľom zvýhodnenia pravidelných cestujúcich, možnosť odfotografovať sa priamo v klientskom centre, sprístupnenie nových služieb na webovej stránke MHD Martin či obnova všetkých označníkov na zastávkach MHD, mala pre cestujúcich nemalý význam. Dopravca však nezaspal na vavrínoch a keďže kráča s dobou, v roku 2015 zaviedol pre cestujúcich novú webovú aplikáciu Môj bus, vďaka ktorej si vo svojom smartfóne cestujúci pohodlne vyhľadá zastávku v najbližšom okolí, príchod, odchod i polohu požadovaného autobusu, a je informovaný o meškaní spoja z dôvodu dopravnej špičky. „Okrem toho pravidelne organizujeme akcie pre fanúšikov MHD. Napríklad Martin ako prvý dopravca na Slovensku usporiadal rozlúčkovú jazdu Ikarusu, neskôr aj Karosy B732. Každý rok organizujeme Deň mobility, ale aj Deň otvorených dverí. Do budúcna plánujeme zavedenie Wi-Fi pripojenia do celej MHD. Na základe údajov a podnetov cestujúcich budeme naďalej zreálňovať cestovné poriadky s cieľom zrýchliť a zefektívniť cestovanie. Rešpektujeme totiž, že cestujúci chcú rýchlu, presnú a modernú dopravu,“ vyjadril sa riaditeľ opravno-obchodného odboru MHD Martin Peter Šufliarský.