Návštevná kniha

Návštevná kniha

Príspevky sa zobrazujú po schválení, v prípade nevhodných a nezmyselných si vyhradzujeme právo ich mazať.

V návštevnej knihe je 2961 komentárov

Katy - 23.06.2019 21:18
Dnes sa mi potvrdilo, že naša SAD nemá žiadnu úroveň, syn nastúpil do autobusu s kamarátom a s kolobezkou, zaplatil za oboch cestovné a následne na to ho vodič z autobusu vyhodil údajne, že nemá oprávnenie cestovať s kolobezkou. Prosím o kontakt na nadriadeného, cestujúcu boli z toho pohoršení, takisto ako ja. Žiadam o náhradu cestovného a taktiež o disciplinárne konanie zamestnanca. To, že vodič je postarší pán, ho neoprávňuje vyhodiť maloleté dieťa z autobusu. S pozdravom

admin - 24.06.2019 11:41
Každý podnet môžete podať aj elektronicky a naša spoločnosť sa ním bude zaoberať a zašle Vám stanovisko. Ak Vám nevyhovuje elektronická komunikácia, môžete podať oficiálnu sťažnosť podľa zákona NR SR č. 9/2010, táto Však musí obsahovať:  meno, priezvisko a adresu fyzickej osoby sťažovateľa v prípade právnickej osoby názov, sídlo a meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať a musí byť potvrdená podpisom, alebo môžete prísť po dohode osobne k riaditeľovi dopravného odboru v Martine...

Samozrejme máte právo sa domáhať svojich práv, ale na to, aby sme mohli preveriť čo sa tam vlastne stalo a konfrontovať vodiča, potrebujeme aby ste uviedli aspoň základné skutočnosti:: dátum, čas, číslo linky, smer spoja, nástupnú zastávku. Ak sa domáhate vrátenia cestovného, tak musíte predložiť lístok (stačí sken) na lístku sú uvedené všetky údaje – ak bolo cestovné skutočne uhradené určite Vám vrátime bez ohľadu na postup vodiča (uveďte prosím adresu kde máme vrátené cestovné doručiť). Tieto údaje môžete poslať na adresu dopravamartin@sadza.sk
 

Čo sa týka batožiny, tak z prepravovať v MHD sú zakázané: nebezpečné veci (ktoré by pri preprave, alebo pri nehode mohli ohroziť cestujúcich), ale aj bicykle, kusy nábytku a predmety väčšie ako 50x60x80cm, predmet dlhší ako 300cm pri priemere väčšom ako 20cm, ak ide o predmet v tvare dosky väčší ako 100x150cm, alebo ich celková váha presahuje 50kg, na detské kočíky a invalidné vozíky sa toto ustanovenie nevzťahuje. Prepravný poriadok taxatívne nemôže vymenovať všetky predmety, ktoré sú vylúčené z prepravy, ale neposkladanú kolobežku v MHD neprepravujeme...

Michalkova - 13.06.2019 22:21
Dobrý večer.Dnes môj 12 ročný vnuk chcel cestovať linkou c.12 o 16,30 odchod z ul.Lipova.Mal so sebou kolobezku,vodič mu povedal, najskôr ju poskladaj. Vnuk povedal, neviem ju poskladať.Pani z autobusu -cestujuca, povedala, pod pomozem Ti.Vodič povedal NIE, vystup si.
Pýtam sa, v Pokynoch MHD nie je uvedená kolobezka, len lyže snowbord. Musí sa detský kočík poskladať, ked ide do autobusu.Ved aj on ma kolesá a kolobezka dve.
Martin bojuje o každého zákazníka, ale trochu toleranciie by neuškodilo.Pýtala som vnuka , ci bolo veľa ľudí v autobuse, povedal zopár asi do šesť.
Prosím o odpoveď.
P.s. navrhla by som výmenu vodicov aspon na mesiac s bratislavskymi. Oj, hneď by si vážili prácu.

admin - 24.06.2019 11:36
Asi sa nedajú taxatívne vymenovať všetky veci, čo sú vylúčené z prepravy. Vodiči sú neustále konfrontovaný so snahou prepravovať: bicykle, rôzne odrážadlá, kolobežky...

Ako je uvedené v prepravnom poriadku obmedzenia sa netýkajú kočíkov a invalidných vozíkov.

Súhlasíme, že vodič mohol byť ústretový a počkať kým pani pomôže poskladať kolobežku, ale na druhej strane poslať maloleté dieťa samé s kolobežkou autobusom je zodpovednosti rodičov... a je na zváženie, či dokáže maloleté dieťa okrem seba zabezpečiť aj kolobežku pri preprave...

Ľubomír Gregor MT - 12.06.2019 15:10
Dobrý deň, mám dotaz dnes 12.06.2019 vodič linky 10/40 čas 10:17 odmietol prepraviť-naložiť zastávka
sever druhý kočík mladej mamičke, pozn. autobus bol poloprázdny. Postupoval správne? Pozdravujem.

admin - 12.06.2019 16:50
Detský kočík je možné prepravovať len s vedomím vodiča, a len v priestore vozidla, ktorý je na to určený. Vo vozidle je možné prepravovať jeden detský kočík. Kočík musí byť zaistený proti pohybu a pod priamym dohľadom osoby, ktorá s kočíkom do vozidla nastúpila. Ak to prevádzkové pomery na linke umožňujú, vodič môže výnimočne povoliť prepravu ďalších kočíkov......

Vodič teda v zásade nič neporušil, ale apelujeme na ľudský a prozákaznícky prístup vodičov..., aby ak im to podmienky dovoľujú vychádzali mamičkám v ústrety

admin - 24.06.2019 11:37
Vodič nič neporušil - čo sa týka predpisov... ale samozrejme to má aj ľudský rozmer a prepravný poriadok umožňuje prepravu ďalšieho kočíka, ale je to na zvážení vodiča.

Vodičov školíme, aby ak to podmienky dovoľujú vychádzali cestujúcim mamičkám v ústrety.

Viera Jaremova - 11.06.2019 19:44
Chcela by som sa podakovat vodicovy cislo 311 ze mi nasiel penazenku a ochotne mi ju priniesol do ruk dakujem krasne. Ste naozaj dobry clovek :)

admin - 24.06.2019 11:38
Ročne naši vodiči nájdu a vrátia desiatky peňaženiek, mobilov, dopravných kariet...

Ľudia väčšinou napíšu podnet iba keď je problém, keď je všetko O.K. tak samozrejme nepíšu, preto si každú pozitívnu spätnú väzbu vážime...

Katarina - 31.05.2019 18:52
Dobry den, chcela by som upozornit na neprijemne jednanie vodica linky c.62, ktory 31.5.19 v case 18.35 odmietol otvorit dvere na zastavke dojcenskeho ustavu, po tom, co som 3x stlacila STOPKu som ho poziadala, aby mi otvoril dvere, nato na mna zbliakol ci nepoznam tlacitko, na co tam je (samozrejme si pan nevsimol, ze mu uz davno svietilo cervene stop). Taketo obmedzene jednanie cloveka nema co robit v pracovnom case voci cestujucim, ma sa spravat profesonalne.

admin - 24.06.2019 11:37
Ospravedlňujeme sa vodiča konfrontovali a poučili dispečeri

Marianna - 31.05.2019 12:35
Dobrý deň,
nemávam potrebu sa sťažovať alebo niečo podobné, ale toto je už naozaj smiešne. Pracujem v Žiline a pravidelne chodím spojom z Vrútok do Záturčia. Vlak chodí 21:57 a 22:50. Spomínaný autobus č.11 ma naplánovaný odchod v takom čase, že ak vlak mešká 4 minúty, autobus nestihnete a môžeme ísť pešo, pretože to bol posledný spoj. Naozaj je taky problém počkať tu minútku? Včera boli Staromestské slávnosti v Žiline, vlak meškal 3 minúty a na zastávku sme bežali (cca 40 ľudí ) a autobus nebol schopný počkať, pritom pravidelne stojí v Záturčí na konečnej zastávke a pohne sa odtiaľ mikro tempom... Už neviem na koho sa obrátiť, ak to takto pôjde ďalej, určite to budeme riešiť na začiatok hromadnou sťažnosťou, lebo v 21. storočí a v relatívne veľkom meste ako je Martin/Vrútky je toto úbohé.

Driver9 - 31.05.2019 14:59
A na koho ste sa už doteraz obrátili? Už ste to riešili so železničnou spoločnosťou, prečo tak často uvedené vlaky meškávajú (ak je pravda, čo píše nižšie Rado? Je 6min. málo na prestup z osobného vlaku? Prečo železnice nevyriešia meškanie, alebo nezreálnia príchod vlaku v cestovnom poriadku? Prevádzkovateľ MHD má chodiť skúmať koľko meškáva ktorý vlak... tak nech železnice nezverejňujú cestovný poriadok, ktorý nevedia pravidelne dodržiavať, ale obvyklé časy reálnych príchodov vlakov a všetci sa podľa toho zariadia.

SAD - 31.05.2019 16:23
Nočné spoje sú zrušene 20 rokov, napriek tomu sme reagovali a na pred rokmi zriadený vlak, ktorý je prípojom od rýchlika Dubeň z Bratislavy do Žiliny a okamžite zabezpečili spoje MHD. Aj keď železnice zmenili odchod, tak sme spoje vždy prispôsobili - aktuálne sú vypravované: Linka č. 11 o 23:15 a linka č.24 o 23:15, pričom príchod vlaku je 23:09.

Neobhajujeme, ak vodič autobusu nepočká pár sekúnd-minútu a pred nosom odíde, a pokúsime sa upraviť odchod uvedených spojov ešte viac doprava, podobne ako v príspevku dole,  ale nie je to také easy, ako to možno vypadá. Už dnes posledné spoje končia po pol dvanástej, kým to vodič dotankuje, odstaví, a dostane sa spolu s ostatnými vodičmi (ktorí ho musia čakať) režijným spojom domov, je dávno po polnoci... minimálny (skrátený) denný odpočinok v MHD je 6 hodín, tak si to môžete zrátať...

Rado - 31.05.2019 07:23
Dobrý deň,

nakoľko sa mi pravidelne stáva (upozorňujem, že pravidelne nie je každý deň, ale je to v nadpolovičnej väčšine prípadov cestovania), že z dôvodu meškania večerného vlakového spoja Žilina-Vrútky 21:57-22:17, ktoré je časté a v rozsahu cca 5min. buď vidím práve odchádzajúci spoj 11 čas odchodu 22:23, alebo dobieham a to nie som sám, kedy vidím ako s úsmevom alebo minimálne pohľadom na dobiehajúcich cestujúcich autobusár zatvára dvere a bez čakania odchádza. Keď spoj stihnem a nastúpim, tak sa neviem vynadívať akou rýchlosťou sa pohybuje na ďalšie zastávky. Ide ako "lekvár", keby som ešte vládal bežať od vlaku tak ho snáď "poviem prehnane" aj predbehnem. Na ďalších zastávkach nastupuje pravidelne malý počet cestujúcich a tak nemá problém dodržať časový harmonogram a po nástupe sa opäť vlečie. Priznám sa, že vystupujem v Záturčí, tak neviem či toto tempo pokračuje až po konečnú zastávku, ale myslím si, že tých pár sekúnd aspoň v prípadoch, keď vidí dobiehať cestujúcich by počkať mohol. Zo skúseností určite vie, že nemá problém splniť časový hramonogram odchodov z ďalších zástaviek a z rovnakých skúseností vie, že tí cestujúci v tom čase tam bývajú a keď tam nie sú tak je to z dôvodu meškania vlaku. Keby odchádzal v takýchto prípadoch o 40-50 sekúnd neskôr ako je čas odchodu, tak ho nik z dispečerov určite nebude karhať, lebo odchody zo zástaviek by určite dodržal. Najlepšie by však bolo ak by bolo možné časové posunutie harmonogramu odchodu daného spoja o 3 minúty. Z Vrútockej stanice, by odchádzalo určite viac spokojných cestujúcich, ktorý by hlavne v zime nemuseli čakať ďalších 20 minút na ďalší spoj alebo si volať taxi prípadne rodinných príslušníkov, aby ich prišli vziať.

admin - 31.05.2019 13:12
Takže nie je problém, že vlak mešká viac ako 50% príchodov, ale že autobus chodí presne.

Samozrejme, že nechceme obhajovať, alebo ospravedlňovať vodičov, ktorí nepočkajú dobiehajúcich cestujúcich z vlaku a keď nám napíšete, konkrétne prípady tak si ich preveríme v našom dispečerskom systéme a voči konkrétnym vodičom vyvodíme zodpovednosť, pretože ich školíme aby čakali... Ale oveľa korektnejšie a aj racionálnejšie, by bolo obrátiť sa na železničného dopravcu nech si urobí poriadok s viac ako 50% meškaním..., ale posun tohto spoja linky č.11 o nejakú minútku doprava je možný.

 

Vlak prichádzal do Vrútok 22:09 a spoj MHD linky č. 11 odchádzal 22:19

Príchod vlaku posunuli na 22:17 a spoj MHD linky č. 11 sme posunuli na 22:23 (od 9:12.2018)

Pri najbližších zmenách cestovného poriadku MHD uvedený spoj linky č.11 posunieme na 22:27 čo by mohlo byť postačujúce.

Zuzana - 28.05.2019 11:19
Dobrý deň,
Chcela by som sa opýtať, či je možnosť dávať na linku č. 27 smer do aj z Kľačian len nízkopodlažné autobusy? Často, skoro denne, sa prepravujem s veľkým dvojkočíkom a v poslednej dobe chodí aj linka, kde bol nízky bus-vysoký, napr. z Kľačian 9:05...Je dosť namáhavé dostať sa dnu s tým kočíkom a tiež sa bojím, že sa mi takouto manipuláciou zničí... Okrem toho chodí väčšinou jeden bus za hodinu takže si človek moc nevyberie ako napr. z Vrútok do mesta,kde premáva viac liniek... Prosím o zváženie dať do takejto časti kde ide spoj nie príliš často nízke busy, viem, že aj starší občania by to privítali... A my, mamičky s kočíkmi detto

Ďakujem
Zuzana

admin - 24.06.2019 11:38
Žiaľ Vašu požiadavku nevieme riešiť v rámci súčasného obehu vozidiel. Navyše zaraďujeme staré prímestské vozidlá na MHD (ako núdzové dočasné riešenie), ktoré nie sú nízkopodlažné.

MHD je pred ďalším cyklom obnovy vozidlového parku, uvidíme, ale predpokladáme, že sa budú obstarávať vozidlá so zníženým nástupom (aspoň v časti vozidla)

Julia - 24.05.2019 15:03
Pekný deň prajem dnes som nastúpila na autobus číslo 27 ktorý išiel od ul. Ambra pietra na SAD o 14:55 šofér sa ani nepozdravil dala som mu drobné do ruky a hodil ich do pokladne silno. Nechápem načo takýto šoféri chodia voziť ľudí keď sa nevedia ani pozdraviť a sú odporný. A ešte k tomu určite neušiel ani 50 cez mesto pretože v stoji som sa neudržala robte s takýmto prístupom niečo!!!

admin - 19.06.2019 10:14
Vodičovi zomrela matka, nechceme ho ospravedlňovať, pretože má aj iné problémy s disciplínou v práci...

Pozreli sme dáta z GPS max. rýchlosť v úseku Ambra Pietra – SAD bola presne 50Km/hod za Prieložtekom - predposlednou zastávkou na rovnej výpadovke...

Po meste šiel max. 38 – 46 km/hod.

Peter - 24.05.2019 13:16
Pán Vodič č.314 na linke 27 nazval nastupújeceho chlapca,ktorý si nepripravil kartu dopredu,:"Dement vy******".Dúfam že v budúcnosti bude riešiť takéto problémy uvážlivejšie.

admin - 27.05.2019 11:09
mrzí nás to, nie je to prvý incident tohto vodiča, u nás končí...

Eva - 15.05.2019 09:26
Dobrý deň včera pán šofér smer Valča - Martin, popis šoféra šedivé vlasy okuliare hrubo záutočil na mladé dievča bol to spoj 17:45 verím, že dievča sa pôjde dnes sťažovať a budete ešte o tomto počuť pánovi šoférovi by sa zišlo preškolenie ako sa má správať, dievča bolo tak v šoku, že ani nevedela kde si má kúpiť lístok išlo o to, že pán šofér zastal na mieste kde bolo blato urobil scénu na celý autobus dievča vystúpilo a očistilo si nohy na vlastné oči som videla, že nič na cizmach nemala stále do nej kričal navrhla mu, že mu to vyčistí na to sa jej začal posmievat, že to ona nikdy neurobí... čudujem sa, že to dievča cestovalo ďalej... Videla som na nej, že bola v šoku a podľa telefonátu sa bude sťažovať čomu som sa veľmi potešila lebo správanie šoféra nebolo adekvátne očividne mal zlý deň a jeho práca ho nebaví

cestujúca - 17.05.2019 22:40
Reagujem na predchádzajúci príspevok pani Evy. Ja mám skúsenosť, že dotyčný šofér na linke Valča - Martin sa správa k cestujúcim vždycky slušne a neupozorňuje nikoho bezdôvodne.

Natália - 14.05.2019 18:49
Dobrý deň,
ocenila by som, keby ste kladli vačší doraz na správanie sa vodičov MHD Martin. Každý jeden máme nejakú prácu, ktorá nás buď baví, alebo nie. No myslím si, že nikto z nás si nemože dovoliť hrubé správanie voči svojim zákazníkom. Dnes som mala nepríjemnú skúsenosť s pánom vodičom, ktorý už vo Vrútkach nepekne slovne zaútočil na staršiu pani, ktorá priložila skor kartu na čítačku ako mala, no povedzme si úprimne, sú to starší ľudia a tí moc nové technológie neovládajú. Druhýkrát za tú istú cestu opať slovne zaútočil na staršiu pani, ktorá sa ho spýtala či ide do ZŤS, ale asi bola zamyslená a zabudla si kúpiť lístok. Beriem, lístok potrebuje každý z nás, ale všetko sa dá vyriešiť s kľudom a nie kričať po nej na celý autobus že má najprv robiť čo treba a potom sa pýtať somariny. No bohužiaľ, nebolo to prvýkrát čo som sa stretla s arogantným vodičom/vodičkou našej mestskej hromadnej dopravy a po prečítaní pár sťažností som zistila, že nie som sama. Preto som sa rozhodla apelovať na neprípustné správanie vašich zamestnancov.

admin - 15.05.2019 13:13
Dakujeme za apelovanie...
pred incidentami - neprofesionalnym vystupovanim nezatvarame oci a vodici su v tejto aj pravidelne skoleni. Viac ako apel, by nam pomohlo, keby ste uvieldi konkretnu udalost a na akej linke spoji a case sa stala, aby me mohli vodica identifikovat... a vyvodit dosledkov

Daniel - 12.05.2019 09:15
Dobrý deň.prosím Vás o opravu v CP linky č. 7.Minimálne jeden spoj(SAD 8.35) nie je na internete ani v mobilnej aplikácii.Ďakujem.

admin - 12.05.2019 18:32
Dobrý deň,

ďakujeme za upozornenie, tento spoj obsahoval v databáze chybu. Opravené.

Anna - 02.05.2019 08:18
Dobrý deň, chcela by som upozorniť na autobusy č. 7 a č. 12. Nie raz sa mi stalo že na zastávku prišli aj o 5 minút skôr a jednoducho odišli. Ako sa má človek dopraviť do školy či práce keď mu takto ujde autobus. Potom musí prejsť na autobus ktorý chodí z hlavnej cesty... Ďakujem za odpoveď a dúfam že sa tento problém vyrieši.

admin - 02.05.2019 14:13
Vaše všeobecné tvrdenie odmietame a predčasné odchody autobusov o 5 min. sa nevyskytujú. V autobusoch máme GPS a uchovávame históriu odchodov niekoľko mesiacov, napíšte nám prosím konkrétne dni a spoje uvedených liniek, ktoré išli predčasne.

Nepíšete časy ale napr. dnes 2.5.2019:

Spoj linky č. 7 s odchodom 7:20 z Nákladného nádražia išiel presne (meškal 8 sekúnd)  a do Martina na Hlavnú poštu prišiel s meškaním 4min.

Z Vrútok autobusovej stanice sú vypravované 2 spoje linky č. 12 s odchodom 7:12 odišli presne (jeden meškal 4 sekundy) a obom na trase narástlo meškanie na viac ako 3 minúty... 

Jana - 21.04.2019 10:41
Dobrý deň. Dnes ráno mi vodič autobusu č. 11 o 8:26 smer Vrútky odmietol do autobusu vziať 12-ročného syna, pretože mal so sebou malú detskú kolobežku. Kolobežku, ktorá sa nedá zložiť mu kázal poskladať, ale keďže to nebolo možné, mal si vystúpiť. Nenavrhol mu kúpiť si lístok za batožinu, aj keď kolobežka je taká malá. Je sviatok a autobusy chodia málo. Pýtam sa vás, či je podľa vás normálne a hlavne bezpečné nechať 12 ročné dieťa na zástavke kvôli takejto banalite. Vaše deti by ste tam asi nenechali stáť!! Dotyčného vodiča chápem, že na sviatky sa mu asi robiť nechce, ale mal by sa nad sebou zamyslieť!

admin - 23.04.2019 09:42
Vodiči pracujú celý život či je piatok, či je sviatok a poznámka na vodiča, že sa mu nechce robiť, od človeka, ktorému nebol uspokojený nárok v rozpore s prepravným poriadkom, je jednoducho nefér.

Nehnevajte sa prosím, ale sú nejaké pravidlá s ktorých sa asi ustúpiť nedá, pretože by to  skončilo na tom či je kolobežka ešte malá a nemusí sa poskladať, alebo už veľká  a mala by byť poskladaná...

Viete naši vodiči sú školení, aby v prípade núdze vždy prepravili malé deti a pristupovali k ním citlivo napr. keď dieťa  stratí dopravnú kartičku...

12 ročný chlapec, ale už nie je malé dieťa a ak nie je spôsobilý samostatnej prepravy v MHD, alebo kolobežkovania, tak prosím zodpovednosť za to neprenášajte na dopravcu. Áno môžu nastať situácie, kedy sa treba súrne, alebo núdzovo prepraviť s kolobežkou, či bicyklom, ale v takom prípade treba použiť inú formu prepravy napr. taxi.

Jarmila - 17.04.2019 11:37
Dobry den, chcem.sa spytat, ci.listok Mhd v sume.0\'70 ma inu.hodnotu, ak to zaplatim drobnymi. 60 centov v 5\'centovkach a jedna 10 centovka? Kedze su sviatky obetovania za nase zlo, nebudem konkretizovat a ani.menovat. pan vodic v Mhd Bol vyexscitovany , ze sa mi to.nabuduce takto vrati. Totalne som nechapala o com.toci. az ked mi docvaklo, ked to ratal akoby to.bol exkrement :) jedine co som.mu povedala, ze ked nemam drobne, vycitaju, ze nemaju vydat. A . to som.sa pekne pozdravila, poprosila spm.ho o listok a dostala.som.tu :)spkasku _ nebudem rozpisovat, co.my.musime.robit.v praci.a s cim.sa stretavane. :( viete, kebyze mu.to dam v jednocentovkach tak chapem , ale zratat taku malu sumicku, ktora bola presna nestala za to, aby som.sa citila ako.obliata. :) .

admin - 26.04.2019 10:48
Ospravedlňujeme sa, za to ako vodič postupoval...

pomohlo by nám, keby ste nám pri takýchto incidentoch poslali aj číslo vodiča, ktoré je uvedené na cestovnom lístku.

Michal - 02.04.2019 13:56
Dobrý deň. Chcem sa opýtať prečo autobusy MHD nemajú jednotnú farbu? V poslednej dobe sa objavujú na cestách autobusy rôznych farieb červené, modré, bordové atd. Znižuje to úroveň a prestíž celej MHD a vyzerá to tak, ako keby do Martina nasadzovali autobusy z SAD Žilina ktoré nepotrebujú. V iných mestách sú autobusy jednotnej farby prípadne vo farbách mesta.

SAD - 09.04.2019 17:37
Posledná obnova vozidlového parku bola presne pred 10 rokmi, kedy sa v prvom štvrťroku 2009 zaradilo na MHD 5 autobusov Crossway Lowenrty. Odvtedy sa nekúpilo nič, len sa znížili na pokyn miest Martin a Vrútky výkony (prebehla redukcia spojov) s následnou optimalizáciou potreby autobusov.

Stav autobusov je nepriaznivý. Samozrejme všetky majú STK, ale udržiavanie prestarnutého vozidlový parku je možné, len za cenu neúmerných nákladov na opravy, čo je nehospodárne. Na uvedený problém dlhodobo poukazujeme a pred vyše rokom sme predložili aj mestám analýzu vozidlového parku ako aj náš návrh (varianty), ako je tento stav možné riešiť. Situácia dospela do takého štádia, že autobusy, ktoré sme vyraďovali na prímestskej doprave boli v lepšom stave ako niektoré vozidlá zaradené na MHD a tak sme ich logicky použili... Ten červený autobus B952 sme použili z Čadce, kde MHD tiež zabezpečuje naša spoločnosť.  Je to nedôstojné, ale v záujme zachovania prevádzky sme to zrealizovali.

Mesto Martin deklarovalo, že hľadá možnosti obnovy vozidlového parku MHD cez eurofondy... Sme optimisti a dúfame, že sa to podarí.

Iva - 28.03.2019 16:37
Dobrý deň, chcela by som upozorniť na arogantné a hrubé správanie vodiča (29953), ktorý dnes 28.3.2019 šoféroval autobus 11tku z Vrútok smer Ľadoveň o 16:00. Na zastávke Vrútky autobusová stanica bol ku vodič nesmierne hrubý, odmietal mi dať polovičný lístok, pretože som chcela platiť 10eurami. Rozumiem, že je to vyššia čiastka, avšak nikdy som v autobuse s tým nemala problém, predsa si ľudia nabíjajú kartu za 5eur a platia drobnými. Sám šofér mi ani nepovedal dôvod, prečo mi lístok nepredá, len mi povedal, že mi ho za "to" (tých 10 eur) nedá a ak chcem môže mi vystaviť potvrdenku a pre výdavok si mám prísť nasledujúci deň na SAD. Šofér bol arogantný a keď som mu vysvetlila, že nemám drobné povedal mi, že mám odísť a vystúpiť z autobusu. Nad touto udalosťou by som mávla rukou, keby sa šofér správal úctivo a slušne mi vysvetlil situáciu, ale to on nebol. Bola som tak nútená si nabiť kartičku na autobus za 5 eur, aby som sa dostala domov a aj to okomentoval slovami "Ale, zrazu si chcete nabiť za 5 eur hej?". Na druhej zástavke z autobusu drzo vyhodil pani s dieťaťom, ktorá mala v ruke malú kolobežku - pravdepodobne jej povedal, aby si ju zložila avšak to sa nedalo a pani bola nútená aj s malým dieťaťom vystúpiť. S týmto šoférom mám opakovane negatívne skúsenosti a toto správanie je veľmi neprofesionálne.

admin - 09.04.2019 17:39
Jedna vec je prepravný poriadok, druhá vec je spôsob akým vodič komunikuje s cestujúcim, resp. akým spôsobom vyžaduje – vymáha od cestujúcich dodržiavanie pravidiel a povinnosti. Nechceme obhajovať hrubý postup vodiča (ktorého konfrontujú dispečeri), ale aj cestujúci by mali prispieť svojou troškou...

Problematika hotovostných operácii  sa vysvetľuje pravidelne aj v tejto diskusii a bolo už viackrát v novinách tak len zopakujeme:

Autobus nie je zmenáreň, alebo banka a objektívne nemôže dosiahnuť z pohľadu zásobovania zmenným a bezpečnou úschovou hotovosti také podmienky, aké sú napríklad v kamennom obchode. Vodiči majú síce zmenné pre hotovostné operácie, ale ich výška je obmedzená. Nemôžeme zaručiť neobmedzený rozsah zmenného a vystavovať vodičov neprimeranému riziku, skladovať a manipulovať po autobusoch veľkú hotovosť. Sú známe prípady okrádania vodičov...

...Cestujúci majú vždy viac možností zaobstarať si platidlo s primeranou nominálnou hodnotou ako vodič vo vozidle. Ten nemôže donekonečna cestujúcim vydávať z papierových bankoviek. Ak vodič drobné nemá, ocitá sa v neriešiteľnej situácii. Nemá možnosť spoj odstaviť a odísť rozmieňať peniaze. Naša spoločnosť prepraví ročne asi 25 miliónov cestujúcich (7miliónov v MHD Martin). Nie je možné každému vydať z papierových bankoviek....

Čítajte viac: https://myturiec.sme.sk/c/20777058/tak-ako-je-to-s-drobnymi-pri-cestovani-v-martinskej-mhd.html#ixzz5NfRfT7R7

Čo sa týka neprepravenia, neposkladanej kolobežky, tak prepravný poriadok definuje, čo sa (ne)môže prepravovať v autobuse MHD... Sme striktní a sú situácie, kedy by človek aj urobil výnimku, ale to by sa zvrhlo a požiadavky na prepravu rôznych predmetov by sa stupňovali. Ak niekto potrebuje núdzovú prepravu, môže použiť taxi, kolobežka sa uloží do kufra a vybavené. Z pohľadu bezpečnosti, ohľaduplnosti a k ostatným cestujúcim je to lepšie riešenie, ako povoliť prepravu kolobežiek a malých bicyklov v autobusoch MHD, kde na to nie sú vytvorené podmienky...

Monika Mozdíková - 28.03.2019 12:39
Pan vodic č.autobusu 27 o 12.24 dnes 28.3 . Pri nastupe do autobusu som prilozila karticku ku terminalu a nesla otocila som sa na p. šofera vravim munejde mi to a on na mna vyletel co on ma s tym ci som nevidela predoslu panize jej to islo .Ostala som ako zarazaena ze co pomne krici ci sa zlevyspal. A ten co odneho chcem on s tym nicnema videla som ze nema zmysel sa snim natahovat vybrala som preukaz ztp a listok si kupila .taketo spravanie si od p. šofera vyprosim sa môze hanbit pokazil cely den .Ale nech sa mudari s takymto pristupom k ludom

Katarína - 27.03.2019 10:47
Dobrý deň\r\nPán vodič Č.Autobusu 548DV Včera o 17:02 pri Tulipe nás nepekne vyhodil z autobusu.Išla som s kočíkom a maminou.Dnu už boli 2 kočíky ale nežijem tu a nevedela som že nemôžem ísť dnu že 2 kočíky sú maximum.Pán šofér začal na nás kričať A VON S TÝM KOČÍKOM!Mamina ostala v šoku nevedela čo sa deje a pán ostal vo svojom tóne po nás kričať že máme vystúpiť!\r\nNeviem ani čo na to povedať!Dieťa sa mi rozplakalo a my sme ostali v zime stáť a veru aj mne bolo do plaču.\r\nPoprosila by som vás pánovi šoférovi pripomenúť že sa má pekne správať k ľudom,asi tak ako by on chcel aby sa iný ľudia správali k nemu.\r\nNeviem ako by pán šofér reagoval keby sa jemu také dačo stálo.\r\n\r\n

Katarína - 30.03.2019 07:59
Dobrý deň.Chcela by som sa opýtať kedy mi dáte odpoveď na moju sťažnosť.Ako čítam sťažnosti tak máte tam vydarených vodičov.Poprosim o skorú odpoveď.

admin - 30.03.2019 14:20
Dobrý deň, každým podnetom sa zaoberáme a konfrontujeme ho s vodičom.

admin - 09.04.2019 17:40
Vodiča riešili dispečeri postihom. Mrzí nás, že vodič postupoval necitlivo.

To že nežijete v našom meste, nie je až také relevantné z pohľadu ako sa prepravujú kočíky. Drvivá Slovenských väčšina dopravcov, ak nie všetci, majú v prepravných poriadkoch povinnosť ohlásiť nástup kočíka vodičovi, alebo že nástup kočíka je možný len s vedomím vodiča. Je to otázka bezpečnosti a preto opakovane apelujeme, aby mamičky ohlasovali nástup kočíka a vyhli sa tak aj prípadným nedorozumeniam.

Napr.:
Detský kočík je možné prepravovať len s vedomím vodiča, a len v priestore vozidla, ktorý je na to určený. Vo vozidle je možné prepravovať jeden detský kočík. Kočík musí byť zaistený proti pohybu a pod priamym dohľadom osoby, ktorá s kočíkom do vozidla nastúpila. Ak to prevádzkové pomery na linke umožňujú, vodič môže výnimočne povoliť prepravu ďalších kočíkov. Prechod kočíka vozidlom nie je dovolený. Cestujúci s kočíkom nastupuje a vystupuje len s vedomím vodiča. Pri nástupe a výstupe si cestujúci zabezpečí pomoc sám. Cestujúci s detským kočíkom alebo invalidným vozíkom je povinný nastúpiť tými dverami, ktoré určí vodič, alebo ktoré sú v nakladaní alebo vykladaní kočíka alebo invalidného vozíka osobitne označené. Príručná batožina sa prepravuje na takom mieste a tak, aby neohrozovala ani neobmedzovala vodiča ani ostatných cestujúcich...

Michal - 27.03.2019 08:51
Dobrý deň!
Vodič autobusu č. 41 dňa 26. 3., s Vami avizovaným odchodom 16:15 podľa harmonogramu odchodov, odišiel zo začiatočnej zastávky na Ľadovni minimálne o 1 minútu skôr ako mal. Stáva sa mu to častejšie a dokonca sa už aj stalo, že cez zastávku prešiel bez zastavenia a to i napriek tomu, že ho ľudia upozorňovali kývaním, aby zastal.

admin - 27.03.2019 15:22
Na zastávke nastúpili 2 cestujúci a autobus sa pohol zo zastávky skôr o 49s, za čo sa ospravedlňujeme. Nie je to bežné – častejšie... predčasné odchody sledujeme a vodičov kontrolujeme. Častejšie sa stáva, že vodiči odchádzajú z prvej zastávky o minútku dve neskôr...

Predčasný odchod je samozrejme neprípustný, ale zvážte svoj príchod na zastávku v dostatočnom predstihu pred odchodom autobusu.

Erich Czastek - 23.03.2019 17:17
Dobrý deň,
doporučujem Vášmu p. vodičovi autobusu 307 CP zopakovať si vyhlášku v časti "povinnosti vodiča pri jazde v jazdných pruhoch", najma pri ich zmene vo vzťahu k nemotorovým účastníkom premávky a následne dodržiavať pri vedení vozidla vrátane sledovania premávky v spätnom zrkadle.
V sobotu 23.3.2019 o cca 16-tej hodine pri jazde z priekopského nadjazu smerom ku Campu ma vodič bez problémov vytlačil tak, že keby v mojom pruhu išlo iné auto som mohol mať "na výber" kto ma chce zraziť. (Išiel som na bicykli) Nehovoriac o tom, že použiť smerovku pri zmene pruhu ani nepovažoval za potrebné ...
P.S. Upozornil som ho na jeho štýl jazdy na zástávke pri Campe a ani nevedel že prešiel do môjho pruhu.

admin - 10.04.2019 11:38
Ťažko sa dodatočne posudzuje takáto situácia. Ospravedlňujeme sa...

Okrem vodičského preukazu, vodiči musia absolvovať kvalifikačný kurz 280 hodín a následne si „udržiavať“ kvalifikačnú kartu vodiča pravidelným preškoľovaním – bez nej nemôžu jazdiť. Vodiči sa v priebehu svojej kariéry dostatočne oboznamujú s vyhláškou, resp. jej zmenami...

Vzhľadom na zvyšujúcu sa intenzitu dopravy v uliciach nášho mesta evidujeme, z času na čas aj sťažnosť cyklistu na obmedzenie... Mrzí nás to, a snažíme sa apelovať na vodičov, aby jazdili s maximálnou ohľaduplnosťou.

Martina - 21.03.2019 15:05
Ďakujem pánovi vodičovi, že dňa 21.3.2019,išiel skôr zo zástavky ZŠ M.R.Štefánika v Priekope ,ktorý má odchod 6:55 a išiel 6:54,číslo autobusu 7.

SAD - 22.03.2019 09:56
Áno, aj podľa údajov našeho dispečerského systému opustil vodič zastávku o takmer minútu skôr. Keďže išlo o opakovaný problém tohto vodiča, budú voči nemu vyvodené disciplinárne dôsledky. Za nepríjemnosti sa ospravedlňujeme.

Aj keď je predčasný odchod spoja samozrejme neprípustný, zvážte prosím príchod na zastávku v primeranom čase pred odchodom spoja.

Dusan - 10.03.2019 19:33
Dobrý deň, plánujete nejaké špeciálne akcie pri príležitosti 70 výročia založenia ?
Ďakujem

admin - 18.03.2019 10:52
Určite sa také okrúhle výročie bude pripomínať aj na celoštátnej úrovni (či už Zväz autobusovej dopravy, alebo ministerstvo dopravy).

A pre fanúšikov verejnej dopravy, ako aj pre deti a ostatných cestujúcich robíme s našimi obchodnými partnermi každoročne akciu Spoznaj svoj autobus

https://www.youtube.com/watch?v=xQW62Aky26c

https://www.sadza.sk/aktualita/463-den-otvorenych-dveri-sad-zilina---spoznaj-svoj-autobus-2018/

Imrich - 07.03.2019 05:37
Dobrý deň chcem sa opýtať s akého dôvodu sa zmenil čas odchodu linky č.21 o 5:19 z Prieložteku na 5:23?? Už predtým pracujúci v ŽOS ledva stíhali prísť včas na pracovisko nie to ešte teraz,skôr by bolo rozumnejšie ho posunúť o 2-3 minúty skôr a nie naopak však tento spoj pravidelne mešká 2-3 minúty aj dnes 7.3 meškal 2 minúty namiesto 5:23 prišiel 5:25 .

admin - 07.03.2019 14:39
Čas sa menil kvôli prestupu zo spoja z prímestskej dopravy na tento spoj. Príčinu meškania preveríme...

Hanka - 26.02.2019 21:39
Dobrý večer. Na zastávke Bystrička obchod som dnes zistila, že od 3.3.2019 je zmenený na linke č.62 odchod prvého autobusu cez sviatky, sobotu a nedeľu na 5:24. Pôvodný odchod bol 5:19. Neviem aký bol dôvod posunúť autobus o päť minút neskôr. Pracujem v nepretržitej prevádzke a využívam tento spoj, no pri neskoršom odchode nestihnem prestup na autobus zmluvnej prepravy do Vw, ktorý odchádza od hotela Turiec o 5:33. Nemoze ostať pôvodný odchod autobusu? Nemám sa ako dostať do práce. Ďakujem za pochopenie.

SAD - 27.02.2019 16:29
Uff

Na základe požiadavky sme zabezpečili prestup v opačnom smere, preto sa posúval aj tento spoj...

Určite to budeme riešiť a konzultovať s pani starostkou...

Hanka - 27.02.2019 19:30
Prosím vás aký prestup v opačnom smere?

SAD - 28.02.2019 10:11
Niekto cestuje z nákladného nádražia a potrebuje prestúpiť zo spoja linky č.7 na spoj linky č. 62... o5:39 hod.

Ale všetko sa nám podarilo vyriešiť k spokojnosti oboch strán. Váš spoj sme vrátili naspäť a našli sme iné riešenie aby aj tí z nákladného nádražia stíhali.

Ďakujeme Vám, že ste nám napísali a ešte sme to stihli vyriešiť pred termínom zmien.

Hanka - 28.02.2019 19:09
Ďakujem Vám pekne. Som veľmi milo prekvapená, že ste mi vyšli v ústrety a vyriešili to k spokojnosti všetkých.

SAD - 01.03.2019 20:09
Všetky reálne požiadavky (hodne nám prichádzajuú mailami) od cestujúcich, aj tie individuálne sa snažíme realizovať. Nie vždy sa to dá, v takom prípade musíme uprednostniť väčšiu skupinu cestujúcich, pripadne rozhodne starosta obce, ktorý koordinuje požiadavky svojich občanov na dopravu, resp. prislušné mesto. 

eva - 26.02.2019 15:33
kde sa kupujú lístky na mhd, sú automaty, alebo u vodiča

admin - 26.02.2019 17:02
Dobrý deň,

cestovné lístky sa zakupujú u vodiča v hotovosti, alebo z kreditu na mestskej karte / dopravnej karte.

Taktiež môžete využiť časové cestovné - viac informácií nájdete na podstránke cenník cestovného.

Jana B. - 19.02.2019 15:02
Srdečne "ďakujem" vodičovi, ktorý sedel v autobuse č. 52 na linke z Tomčian do Košút s časom odchodu 7:15 hod. dňa 19.2. 2019 a totálne odignoroval signál na zastavenie a nezastavil 2 zastávky môjmu dieťaťu - Sever II., Košúty zdr. stredisko, obiehal pred ním stojace autobusy na zastávkach a zastavil až na zastávke Košúty sídlisko!!!!!Podotýkam, že dcéra počula zvonenie aj videla, že vodič na ňu hľadí!!!!!

admin - 20.02.2019 09:01
Nebolo to tak ako píšete. Vodič skutočne nezastal na zastávke Sever II., čo nás mrzí a za čo sa ospravedlňujeme.

Za nezastavenie na zastávke Sever II budeme vodiča riešiť, samozrejme aj s dôsledkami (postihom).

Nie je však pravda, že išiel až do zastávky Košúty Sídlisko bez zastavenia... Na zastávke Košúty zdravotné stredisko autobus evidentne zastal a stál (podľa GPS).

Driver9 - 20.02.2019 10:44
Keď vodič spraví chybu, mal by spravodlivo niesť zodpovednosť, ale primerane.

Nie je korektné, keď sa sťažnosť „rozšíri“ aj na to, kde vodič chybu neurobil.

Jana - 21.02.2019 17:41
Dodatok k vašej odpovedi. Samozrejme, že GPS vám ukazuje, že tam vodič stál. Pred kruháčom vždy stoja autá v rade v zápche. On zastal až za kruháčom na zastávke, ale pred ňou pri zdr. stredisku nezastal. Takže Driver9 úplne zbytočná poznámka.

SAD - 22.02.2019 15:26
Preverovali sme či nezastal a nezaraďoval sa hneď do kolóny, ale zo snímky (pošleme Vám ju mailom) je vidno, že autobus zašiel smerom k zastávke, ku kraji cesty,  a až potom sa zaraďoval späť do pravého jazdného pruhu.

Samozrejme keby vodič zastal na Severe II , tak to tu neriešime a mrzí nás, že na konci bol nespokojný cestujúci a ešte raz sa ospravedlňujeme.

Libuse - 13.02.2019 15:01
Ja by som mala k soferom,aby meli ohled na lidi s 2 barlami a pockali az si sednou.Je to nebezpecne,ked sa nedrzite a oni se pohnou.Pak vas lidi chytaji,aby clovek nespadl.Dakujem\r\n

admin - 15.02.2019 12:43
Viac empatie zo strany vodičov pri preprave seniorov a imobilných cestujúcich, resp. cestujúcich so zdravotnými pomôckami by bolo určite na mieste. Preprave tejto skupiny cestujúcich sa venujeme aj na školeniach určite sa k tomu vrátime aj tento rok v marci.

Lubos - 12.02.2019 17:06
Dobry den, chcem sa spytat, ze preco mi na mobile nechce nacitat vasu stranku ? Pise mi ze: Problem s pripojenim. Zabezpecene spojenie sa nepodarilo nadviazat. Dakujem za odpoved.

admin - 13.02.2019 15:40
Dobrý deň,

na ako konrétne zariadení sa snažíte k stránke pristupovať? Pristupujete cez zabezpečené pripojenie, https://www.mhdmartin.sk?

Následne vieme tento problém preveriť. Stránku máme ale testovanú vo väčšom množstve prehliadačov a zariadení, ale obdobný problém neevidujeme.

Lubos - 13.02.2019 17:52
Odpoved pre: admin - 13.02.2019 15:40. Takze robi mi to na mobile HTC Desire X, verzia androidu: 4.1.1. Pripajam sa cez zabezpecene pripojenie https://www.mhdmartin.sk.

admin - 15.02.2019 17:43
Preverili sme všetky aspekty šifrovaného spojenia na našej stránke, avšak neobjavili sme žiadny problém. Je teda pravdepodobné, že vaše zariadenie / systém certifikát nerozpoznáva, obzvlášť, ak ide o staršie zariadenie. Nevieme vám teda v tejto veci pomôcť, nakoľko u nás sú všetky nastavenia v poriadku.

Cestujúci - 11.02.2019 15:32
Dobrý deň.P.šofér č.:427 dňa 11.2.2019 na linke 30 v smere do Záturčia nezastavil na zastávke MHD Podháj III.Nestalo sa mi to prvýkrát.Zazvoniť som nemohol , pretože autobus bol preplnený a nemohol som sa dostať ku tlačidlu.Nemyslím si , že v Martine sú zastávky na znamenie.Chápem , že vodiči občas zastávku prehliadnú alebo,keď na nej nikto nenastupuje-nezastavia,ale niekto možno chce aj vystupovať.Túto správu nemyslím ako stažnosť,iba chcem poukázať,že sa potom musí človek spätne vrátiť.

admin - 20.02.2019 09:01
Vodič je zodpovedný za to, že zastane na zastávke a umožnil nástup a výstup cestujúcich, o to viac, keď je na spoji veľa cestujúcich ako v tomto prípade. V uvedený deň dispečeri preverili zastavovanie predmetného vodiča na zastávkach a skutočne o 15:11 nezastal na Podháji III, za čo sa ospravedlňujeme.

Maro - 03.02.2019 07:13
Zdravím, koľko vodičiek autobusov teraz u vás pracuje ?

admin - 04.02.2019 18:31
Na linkách MHD aktuálne pracuje 5 vodičiek

Eva - 02.02.2019 09:23
Dobrý deň, chcem sa opýtať, či by nebolo možné, aby spoj č. 11, ktorý odchádza v pracovné dni 14:40 zo zastávky Vrútky, aut. st., nemohol odchádzať o 5-10 minút neskôr. Pekne by ho stíhali zamestnanci zo ŽOS. Spomínaný spoj chodieva prázdny, pričom nasledujúci spoj, ktorý má odchod 15:06 býva plný už na prvej zastávke.

Vopred ďakujem za odpoveď

admin - 04.02.2019 18:31
Ten 14:40 nechodieva prázdny :) Je tam v priemere 25 ľudí. Ten o 15:06 vezie viac asi 35 cestujúcich. Prichádzajú tam aj 2 vlaky...

Niečo tam spravíme, pravdepodobne potiahneme spoj z niektorej 30tkovej linky až do Vrútok a pribudol by tak ešte jeden spoj linky č.11. Budeme sa snažiť, ale radšej nesľubujeme skôr ako v druhom štvrťroku - momentálne pripravujeme výmenu čítačiek kariet a bude sa meniť program, tak nechceme miešať do toho aj zmeny cestovného poriadku MHD...

SAD - 21.02.2019 13:35
Od 3.marca bude pridaný spoj linky č.11 s odchodom 14:53 z Vrútok

Lenka - 31.01.2019 23:56
Dobrý deň, nikdy som nemala potrebu niečo takéto písať ale dnes už mi praskli nervy. Vodičovi linky č. 23 neviem jeho číslo, ktorý dnes odchádzal zo zastávky Košúty BILLA o 22:20 a mal byt na ladovni dole pri škole o 22:30 a o 22:33 sme boli len pri hlavnej pošte pretože zbytočne čakal 5 min a vôkol ani nohy. Musí predsa brat ohľad aj na cestujúcich ktorý nemajú vždy toľko času a ja osobne som musela ísť ešte na další spoj domov. Nebola som sama čo na pána vodiča mala nervy jedna pani už chcela vystúpiť. Dúfam že sa takéto veci už nebudú musieť riešiť keď je raz stanovený čas príchodu tak sa to má dodržiavať.

admin - 01.02.2019 12:55
Nebola to linka č.23, ale číslo 22 od Neografie.
Nestálo sa tam 5 min. ale necelé 3 min.
Nestálo sa tam zo svojvôle vodiča, ale čakal na prípoj z Volkswagnu, ktorý trošku meškal.
Ak Vám to uniklo, prestúpilo tam 5 cestujúcich a po ich nástupe vodič hneď v spoji pokračoval.
Bolo by kruté tam tých 5 cestujúcich v noci nechať, tiež išli z poobednej zmeny, tiež sa ponáhľali, tiež ich čakali rodiny...

Ide tam síce ešte jeden spoj linky č.11, ale ten nemá stabilnú časovú polohu. Vezie cestujúcich od posledných vlakov z Vrútok, a tím železnice opakovane menia príchody - nie vždy ide táto 11tka na Ľadoveň ako posledná, záleží od aktuálneho cestovného poriadku vlaku, ku ktorému odchod tejto 11tky prispôsobujeme. Preto sme nechceli garantovaný prestup viazať až na tento spoj.

Alena - 28.01.2019 08:10
Dobrý deň,\r\nchcem sa \"poďakovať\" vodičovi linky č. 7, ktorý má odchod na zastávke Sever II o 7.04h.....dňa 28.01.2019...to že meškal je v tomto čase normálne...plus mínus pár minút. Ake to že zatvorí dvere skoro pred nosom, to je asi chyba, jeho. Dobiehala som len možno tri metre, videl ma, nastupovali ešte ďalší cestujúci a mne zavrel dvere....pol metra pred nosom. Zato ďalší vodič č. 395 na linke č. 27 bol milý, počkal na každej zastávke...takže chválim.\r\nKeď už píšem nedá mi nespomenúť vodiča, neviem číslo, ale keď zastane na zastávke a mešká, hučí po ľuďoch aby makali dnu a \"poďme poďme švihom, nezdržiavať....\" ako na malé deti. Ak si pán vodič neuvedomuje že vezie dospelých svojprávnych ľudí, nech sedí doma. \r\nJe u vás naozaj dosť vodičov ktorí su milí a poriadne si vykonávajú svoju prácu, ale takýto ako som opísala vyššie sú hanbou MHD.\r\nČasto tu čítam pripomienky, aj sťažnosti, a sledujem že keď máte odpovedať v prospech vodiča, máte GPS a presne viete čo kde a kedy robí. No keď máte odpovedať v prospech cestujúceho, vtedy to nejde. Platíme 70 centov ..to je viac ako v iných mestách, no úroveň minimálna.\r\nProsím o odpoveď, bez irónie.\r\nĎakujem

SAD - 28.01.2019 14:19
Viac krát sme v tejto diskusii priznali, že najväčší problém ako poskytovatelia služieb MHD máme s neprofesionálnym správaním niektorých vodičov a v tejto oblasti máme čo zlepšovať. Robí im prednášky psychológ... venujeme sa tejto oblasti, ale najlepšie výsledky, sa podľa skúsenosti dostavia po zavedení kamerového systému v autobuse... pri obnove vozidlového parku to budeme požadovať. Bus je verejný priestor a kultúrne prostredie by nemal nik narúšať, vrátane vodiča...

Čo sa týka meškania, tie tlaky na vodičov, aby chodili presne sú, ale nie na úkor cestujúcich, skôr chceme eliminovať subjektívne zavinené drobné meškania – ako napríklad neskoré pristavenie a následne neskorší odchod z prevej zastávky po prestoji, po prestávke – tam sa hráme doslova už s minútou. Vodičov školíme, že počkať pár sekúnd na zastávke na dobiehajúceho neovplyvní celkovú presnosť na spoji...

Ťažko sa to súdi, či vodič videl, alebo nevidel, keď zatvára dvere, väčšinou už pozerá do ľavého spätného zrkadla, či sa môže zo zastávky zaradiť. Je to o empatii - osobe toho vodiča. Viete, cestujúci má byť pripravený na zastávke, v čase príchodu spoja nastúpiť, a vodič v zásade nič neporušil – ak sa nebavíme o elementárnej slušnosti a morálke. Vodičom, ktorí majú opakovane problém počkať dobiehajúceho cestujúceho, kontrolujeme podrobne presnosť, či vždy tak dbajú o presnosť aj s patričným postihom.

Čo sa týka na GPS, resp. dispečerského systému je to tvrdá kontrola, ale aj ochrana vodiča. Na Váš príspevok sa odpovedá úplne inak, ako keď Vás niekto od začiatku poučuje a tvrdí, že autobus šiel predčasne, hoci to nie je pravda. Našim cieľom nie je ponížiť cestujúceho, ale chceme byť spravodliví a zastať sa vodiča, keď nespravil chybu (hoci si to niekedy nezaslúži). Nemôžme vodičov podrobovať len kritike, musíme sa ich vedieť aj zastať a obhájiť, keď pravidlá dodržia. Ale pozrite si napr. naše stanovisko na reakciu našeho vodiča z 19.12.2018 o 14:16 aj príspevky z 15. a 17.12 a uvidíte že sme sa vodiča nezastali pri 3 sekundovom predčasnom odchode...

Vodič má právo podľa zákona o cestnej doprave dávať pokyny cestujúcim..., ale samozrejme aj to musí mať určitú formu so zachovaním dôstojnosti... Tie kamery by pomohli bola by to tvrdá kontrola vodiča, ale aj jeho ochrana.

Cenovú politiku stanovujú objednávateľa, sú aj iné možnosti, ako cestovať lacnejšie než pri platbe v hotovosti, napr. použitím dopravnej karty pre občasných cestujúcich, alebo mestskej pri pravidelnom cestovaní... ceny a výšku zliav stanovených mestami musíme rešpektovať.

Váš názor o minimálnej úrovni rešpektujeme, za tie roky sme si zvykli, že pozitívne veci sa prehliadajú a berú ako samozrejmosť a zaznieva len kritika, ale v pohode - kritika nás posúva dopredu – inak by sme aj túto diskusiu vypli... V skromnučkých podmienkach sme vybudovali, resp. udržali aspoň to čo je. Naša MHD je u odbornej verejnosti rešpektovaná, dokonca sme prednášali pred samosprávami z celého Slovenska o nákladoch a organizovaní MHD a to je naša satisfakcia, pretože doma nie je nikto prorokom...

admin - 28.01.2019 16:58
Aby sme neostali nič dlžní, overili sme aj dáta z GPS.

Vodič spoja č.13 linky č. 7 s odchodom 7:04 zo Sever II meškal pri príchode na zastávku Sever II asi 5 minút. Na zastávke úplne stál bez 2 sekúnd minútu. Po zastavení, hneď nastúpil jeden cestujúci, potom šli traja za sebou a na posledného ešte chvíľu - 15 sekúnd čakal, alebo dlhšie manipuloval hotovosť. Nevyzerá to, že by sa vodič napriek meškaniu ponáhľal. Od vydania posledného cestovného lístka sa autobus pohol až za ďalších 18 sekúnd... inými slovami za 25 sekúnd otvoril dvere a vybavil 4 ľudí a uprostred 33s úseku do odchodu vybavil jedného... Nechceme sa hrať o sekundy, mrzí nás každý neodvezený - nespokojný cestujúci, ale pre porovnanie v prímestskej doprave, kde sa zadávajú aj cieľové zastávky sa štandardne počíta s priemerným vybavením cestujúceho 6 sekúnd...

Či Vás vodič videl, či sa vôbec pozrel a nezavrel dvere automaticky, nevieme posúdiť, ale bez ohľadu na to, čo bude tvrdiť pri konfrontácii, nie je pravda, že keď ste dobiehali „nastupovali ešte ďalší cestujúci“, v priestore vodiča už nikto nebol a vodič 18 sekúnd pred odchodom vodič cestujúcich už nevybavoval... Časový priestor na nástup bol podľa objektívnych údajov dostatočný.

Minulý rok sme, okrem tejto návštevnej knihy, mali vo firme vyše 500 mailových pripomienok, niektoré boli napísané v afekte, ale mnohé opodstatnené, nie vždy to bolo pre nás „veselé“ čítanie, za niektoré sme sa dokonca museli hanbiť, ale vždy pôsobia dôveryhodnejšie tie, ktoré sú napísane vecne a bez „prikrášlenia“

matej - 26.01.2019 13:11
25.1 autobus číslo 42 smerom z Ľadovne (5:30) meškal vyše 15 min aby následne prišiel náhradný spoj. Nestalo sa to prvýkrát, že prišiel až náhradný spoj. Dosť risk sa takto zahrávať s ľudmi čo idú do roboty, pričom ten autobus chodí pravidelne plný..

Driver9 - 27.01.2019 12:11
Dispečeri a vodiči vstávajú o 3:00 (slovom o tretej ráno), aby „riskovali a zahrávali sa“ s pracujúcimi... To si naozaj myslíte?

Nestalo sa to prvý, a žiaľ ani posledný krát. Dopravca sa Vám môže akurát tak ospravedlniť, overiť či to bolo objektívne , alebo subjektívne zavinené meškanie, a aké opatrenia má, aby takéto prípady čo najviac eliminoval, ale nedá sa s tým urobiť nič. nič nefunguje na 100%.



Áno, vodiči by mohli vstávať o 2:00, alebo nech radšej nejdú spať vôbec, aby sa mohli postaviť pred dispečing, kde by sa exaktne overilo, či niekto neochorel, či niekoho náhle neodviezli do špitála, či sa podarilo nakopnúť techniku a elektroniku, áno samozrejme, treba povolať aj opravárov do dielne, aby sa odvrátili prípadné náhle poruchy a takto zvýšiť „bezpečnosť“ presnosti výjazdu. Však aj vo svete, v obrovských dopravných podnikoch dielne pracujú v noci, tak prečo by sme si my nemohli držať stráž pri našich 40 autobusoch – však treba ísť s dobou. Ale čo ak sa niečo pokazí po ceste, počas pristavenia na zastávku ? Aj na to je riešenie, bolo by dobré, keby na všetkých konečných zastávkach boli 2 – 3 záložné autobusy aj s vodičmi pripravenými hneď reagovať. Však to je maličkosť, dopravca zvýši počet autobusov o polovicu, príjme čatu ďalších vodičov... čo tam po nejakej hodnote za peniaze, načo optimalizovať náklady a obeh vozidiel, veď to mesto, alebo niekto zaplatí...



Ospravedlňujem sa za ironizáciu Vášho príspevku, ale nechcel som použiť expresívny výraz. Len apelujem na zdravý rozum. Je nekritické očakávať, že sa spoje sa budú v súčasných podmienkach realizovať na 100% týždne, mesiace, roky. Sú normou odporúčané nejaké štandardy presnosti, ktoré MHD Martin v pohode dodržiava - prekračuje. MHD má 46 vozidiel a z toho je len 5 záložných autobusov, ktoré používa na vykrytie: bežnej údržby a opráv, poškodení po dopravných nehodách a poistných udalostiach a na vypravovanie náhradných spojov... To samozrejme cestujúceho nemusí zaujímať, ale dopravca vie preukázať, že službu poskytuje v súlade so Zákonom o cestnej doprave, vrátane postupov v prípade vynechania, meškania spoja a za poskytnuté prostriedky od objednávateľov realizuje čo možno najväčšiu obsluhu...

Nemáte najmenšiu predstavu, čo to obnáša organizovať MHD. Verte, že takú tvrdú a nekompromisnú kontrolu (však každý predsa vie kedy „musí“ ísť autobus), ako má zo strany verejnosti a médií dispečing a vodiči len tak niekde v iných povolaniach nenájdete...

Zlatica - 23.01.2019 07:40
Chcem sa v mene všetkých dobiehajúcich cestujúcich Poďakovať vodičom, že nás v týchto mrazoch nenechajú na zastávkach. VĎAKA

Karin - 19.01.2019 12:16
Dobry den.\r\n Prosim o info koĺko kocikov moze ist v jednom autobuse???.pretoze vase vodicky zeny...otras ako sa ku mne spravali...arogantneeee... cestou do mesta.. sme isli 2 kociky..ked som vystupovala zotvorila ma v dverach... ze ma nevidela.. (blondynka dlhe vlasy) hlavne ze mala slnecne okuliare pilotky...cestou z mesta... nastupili 2 kociky..jeden vyhodil..a zas zenu s kocikom zatvorila vo dverach.... otras jednanie... preto sa prosiim ako MHD ZAMYSLITE CI MATE SPRAVNYCH LUDI NA SPRAVNOM MIESTE.... ZIADNE OSPRAVEDLNENIE OD VODICIEK NEPADLO..DOKONCA BOLI AROGANTNE...

Driver9 - 20.01.2019 09:56
Nastudujte si prepravny poriadok.
Vas nemusia vsetci vidiet registrovat, troska sebareflexie by nezazkodilo. Ovladate povinnosti druhych, ale svoje nie. Ked ste taka dokonala (a toci sa okolo Vas svet) a aj ked je to pre Vas take ponizujuce, tak aspon v zaujme bezpecnoti dietata prosim nastup a vystup kocika ohlasujte vodicovi...

SAD - 20.01.2019 10:41
Detský kočík je možné prepravovať len s vedomím vodiča, a len v priestore vozidla, ktorý je na to určený. Vo vozidle je možné prepravovať jeden detský kočík. Kočík musí byť zaistený proti pohybu a pod priamym dohľadom osoby, ktorá s kočíkom do vozidla nastúpila. Ak to prevádzkové pomery na linke umožňujú, vodič môže výnimočne povoliť prepravu ďalších kočíkov. Prechod kočíka vozidlom nie je dovolený. Cestujúci s kočíkom nastupuje a vystupuje len s vedomím vodiča. Pri nástupe a výstupe si cestujúci zabezpečí pomoc sám. Cestujúci s detským kočíkom alebo invalidným vozíkom je povinný nastúpiť tými dverami, ktoré určí vodič, alebo ktoré sú v nakladaní alebo vykladaní kočíka alebo invalidného vozíka osobitne označené. Príručná batožina sa prepravuje na takom mieste a tak, aby neohrozovala ani neobmedzovala vodiča ani ostatných cestujúcich.

Maro - 21.01.2019 04:29
K tomu príspevku tej panej s kočíkom, tá vodička o nej celý čas vedela...Sedel som v tom autobuse a celý incident som videl... Takisto načo by pani s kočíkom mala hlásiť vystupovanie keď vodič má zrkadlá ktorými si sleduje vnútorný priestor vozu...Viem že je akútny nedostatok šoférov, viem že dnes je možné rozšíriť oprávnenie z B na D, ale niekedy je to fakt divoké...

SAD - 21.01.2019 15:57
Samozrejme že o nej vedela, že ju registrovala v buse, ale nevedela kde mamička bude vystupovať. Ako je uvedené hore (výpis z prepravného poriadku) nastupovanie a vystupovanie musí byť s vedomím vodiča... to nie je šikan, to je kvôli bezpečnosti. Zrkadlá vodičovi pomôžu, ale len orientačne (vzďaľujú, sú zaoblené – skresľujú). Vodič sa sústredí na jazdu, vydáva lístky atď. pri tisíckach zastavení sa nevyhne tomu, že niektoré veci už rieši rutinne a môže urobiť aj obyčajnú ľudskú chybu. Realita je taká, že nástup a výstup kočíka hlási málokto a preto sa takéto situácie z času na čas stávajú. Samozrejme nikto z cestujúcich si neprizná svoj podiel na vzniknutom incidente – neprizná svoje zlyhanie a frustrovaný hneď obviní toho druhého. Smutné je že, že sa ani nechce poučiť a trvá na tom že vodič musí všetko vidieť, má zrkadlo nesmie sa pomýliť aj jeho výkon musí byť 100%tný v každej činnosti, inak ho ukrižujme... nechceme sa zastávať vodičky, ak jej následná reakcia nebola profesionálna (neboli sme tam), ale ľutujeme ak sa to interpretuje tak ako by to urobila naschvál...

Vodičov školíme, aby dávali na to maximálny pozor, pretože ak by sa nedajbože niečo stalo, tak by mali problém sa z toho vyviniť, ale to by bola slabá satisfakcia pre rodiča, lepšie je keď pre bezpečnosť tiež niečo spraví a ohlási výstup.

Majka - 21.01.2019 08:50
Chodím opatrovat do Bratislavy vnúčatá a tam bežne 2 kočíky do autobusu, trolejbusu,...ked su športové aj tri.Podotýkam ešte, že spoje sú častejšie.Neviem, nie je chyba, že ešte SAD patrí pod SAD Zilinu?Možno by sa zlepšili aj platy vodičov, problémy by riešila aj komisia dopravy pre mesto Martin.

Driver9 - 21.01.2019 19:23
Každý typ autobusu je nejako homologizovaný. Má stanovený priestor - miesto pre kočíky, invalidný vozík, niektoré typy to majú uvedené exaktne v obsaditeľnosti... Čím viac sa bude o tom diskutovať, tým viac sa to bude blížiť k stavu, že to niekto (legislatívne) presne zadefinuje jeden kočík, jeden invalidný vozík a dosť...

Podotýkať môžete na mestách Martin a Vrútky, že v Blave sú spoje častejšie. S výnimkou školských liniek a linky č. 44 mestá iba redukujú našu MHD a tak výkony klesli z 3,3mil. km na 2,425mil. km za rok... Pokiaľ viem, mzdy vodičov v SAD Žilina, a.s spolu s Trenčínom a Bratislavským Slovaklinesom sú najvyššie v rámci spoločností v osobnej doprave.

A dopravná komisia, tých už bolo – každý tam mudruje - bez elementárneho poznania, nikdy nič reálne nevyriešila. Za posledných 20 rokov navštívilo SADku len 5 poslancov Martinského mestského zastupiteľstva a 2ja – 3ja z Vrútok. Absolútny nezáujem poslancov vyústil do ich neschválenia projektu plynofikácie. MHD bola vnímaná ako príťaž a namiesto atraktivity, sú snahy ešte viac redukovať. Vo Vrútkach boli nie len poslanci s názorom, že Vrútky MHD nepotrebujú... atď. SADka dlhodobo navrhuje mestám Martin a Vrútky, aby si dali spracovať plán dopravnej obslužnosti nejakej autorite (Žilinskej univerzite, VÚD...) a ten konfrontovali so súčasným poriadkom MHD... aby odborne vedeli zadefinovať aj svoje potreby.

Tak treba dúfať, že noví poslanci budú mať lepší prístup a nové vedenie miest urobí niečo aj pre zvýšenie atraktivity MHD (aspoň s WiFi a vnútorné info displeje... ), zachová obslužnosť aspoň na stávajúcej úrovni a začne vymieňať staré vraky (busy) a Bernátorské dedičstvo (Citelicy)

Jana - 18.01.2019 12:37
Dobrý deň, \r\n vodič linky 23, dnes t.j. 18.1.2019 o 12 : 13 mi nezastal na zastávke pri ZŠ Jahodnícka. To čo má akože znamenať?!

admin - 23.01.2019 13:13
Ospravedlňujeme sa vodiča riešia dispečeri

Dany - 17.01.2019 08:12
Dobrý deň môžem sa spítať aký je dôvod že linka č. 7 z nákladného nádražia z odchodom o 7:45 celý týždeň mešká 10-20min. (cesty v zlom stave niesu ).

admin - 23.01.2019 13:12
Každý vie aké bolo počasie a dopravná situácia v 3. kalendárnom týždni. Áno meškali sme, ospravedlňujeme sa.

Meškanie z nákladného nádražia:

14.1. 8min.52s
15.1. 9min.44s
16.1. 11mi.40s
17.1. 5min.54.

Toto meškanie vzniklo na predchádzajúcich spojoch a na trase narástlo na 13-16min. kvôli horšej zjazdnosti ciest a intenzity dopravy

Zuzana - 15.01.2019 15:35
Dnes ráno som išla spojom č. 11 z konečnej zastávky Ľadoveň o 6,45 hodine, číslo linky 11/107. vodič č. 386. V autobuse bol smrad od fajčenia. Chápem, že teraz keď je zima, tak sa šoférom nechce ísť von fajčiť, ale nestačí otvoriť okienka a fajčiť z neho, lebo všetok dym z fajčenia ide späť do autobusu. My platiaci cestujúci nie sme povinní dýchať zafajčený priestor, ktorý bol ešte k tomu aj zatuchnutý ako v krčme štvrtej cenovej skupiny.

Mária - 14.01.2019 16:01
Dobrý den dnes 14.1. sa vodič linky 24 rozhodol neist spojom 24/73 o 13hod. na ul.Karvasa Bláhovca z dovodu vraj zle upravenej vozovky. Tymto spojom chodime na poobedne smeny co sme vdaka nemu nestihli. Pritom cesta vobec nebola az v takom zlom stave. Chcem sa spytat kto mi uhradi uslu mzdu resp. oneskorený príchod dakujem za vyjadrenie

admin - 15.01.2019 10:19
Každý hovorí, že cesta nie je až v takom zlom stave, ale keď sa stane nešťastie tak každý povie načo tam chodil? Už sme zažili, že sa zabrzdený autobus kĺzal dole okolo Savignonu..., aj sme tam v minulosti s autobusom skrížili a zablokovali dopravu...

Aj vo večerných správach bola informácia, že cesta medzi Martinom a Vrútkami 1/18 bola zle zjazdná a na malom stúpaní ju zablokoval kamión, ktorý sa šmýkal. Cesta na pamätník Karvaša a Blahovca má v hornej časti stúpanie 10% a tá nebola upravená ani tak a aj spomínaná šikana, pred bývalým Savignonom, je tiež problematická. My sme viackrát v minulosti žiadali, aby v kritických situáciách, keď je veľký spád snehu, bola vykonaná údržba vždy pred autobusovým spojom, aby sme mohli bezpečne prepraviť ľudí... žiaľ darí sa to len sporadicky. Chápeme že ľudia sa hnevajú, ale prvoradá je bezpečnosť. Rozhodnutie či „ide“ autobus hore príjma vodič a jeho rozhodnutie je konečné – zodpovedá za bezpečnosť. Je to zložité, pretože nevidí aká je situácia hore, ale ak mal na predchádzajúcom spoji problémy a keď sa vrátil a videl že cestu medzitým nikto neupravoval, tak jeho rozhodnutie bolo logické...

maria - 15.01.2019 12:39
Dakujem za odpoveď za odpoved mne hlavne islo o to ako to mam riesit v praci mne teraz chyba pol hodina. A k vozovke, bola upravena mam aj fotografiu ze bola.

SAD - 15.01.2019 16:39
Včera sme s MHD ráno nechodili ani na Lázky (na Bystričke), iba po obchod, aj tam bolo skrížené nákladné auto... Z našeho dispečingu nevieme posúdiť, aká je aktuálna situácia priamo na mieste a dispečer bez miestneho šetrenia nemôže prikázať vodičovi ísť. Požiadali sme zimnú údržbu o súčinnosť, aby pokiaľ to bude možné, aby pri väčšom spáde snehu urobili údržbu Karvaša pred našim spojom, aby sme takýmto situáciám predchádzali. Nechceme spochybňovať výkon zimnej údržby, ani Váš názor na cestu, ale ani stanovisko vodiča. Žiaľ v tom čase sa tam nikto od nás nemohol ísť osobne pozrieť. Sa ospravedlňujeme.

Driver9 - 15.01.2019 18:25
SADka robí tisícky spojov a zlyháva iba výnimočne – počet vynechaných/skrátených spojov je zanedbateľný zlomok z promile... V uplynulých dňoch mnohí vodiči obetovali svoje polhodinové prestávky , technologické časy, aby odjazdili cestovný poriadok s čo najmenším meškaním a svoje zmeny končili kvôli meškaniam neskôr atď., ale to už nikoho nezaujíma... každý vie kedy má („musí“) ísť autobus...

Petra - 02.01.2019 15:27
Chcem Vás upozorniť, aby ste preškolili Vašich vodičov k zákonu o ochrane osobných údajov. Vodič autobusu nesmie svojim známym rozprávať a rozširovať informácie, kto má a kto nemá preukaz ZŤP a podávať nepravdivé informácie, že ten človek má preukaz ŤZP len preto lebo je \"dement\" na hlavu. Treba poučiť vodičov, že osoby, ktoré majú preukaz ŤZP nie sú iba duševne postihnutí ale aj telesne.

admin - 03.01.2019 11:31
Všetci vodiči našej spoločnosti sú poučený z legislatívy týkajúcej sa GDPR a sú aj každoročne preškolení z Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 181/2011 o právach cestujúcich v autobusovej a autokarovej doprave...

V zásade nesmú zhromažďovať osobné údaje a tieto poskytovať tretím osobám. Musia zachovávať mlčanlivosť. Ak ju porušia, je to hrubé porušenie pracovnej disciplíny. Ale nevieme kontrolovať súkromnú konverzáciu jednotlivých vodičov.

Daniel - 01.01.2019 08:42
Všetko dobré do Nového roku SADke praje spokojný a vďačný cestujúci.

Dagmar - 27.12.2018 21:43
Mňa by veľmi zaujímalo prečo bolo zrušené spojenie do Tulipu?

admin - 28.12.2018 09:08
Linku do Tulipu si na základe zmluvy objednalo obchodné centrum, ktoré na jej prevádzku finančne prispievalo. Obchodné centrum nám oznámilo, že o prevádzku linky už nemá záujem a doručilo výpoveď zo zmluvy.

Boris - 25.12.2018 22:58
Dobrý večer. Ako jeden z mála tu nejdem dať sťažnosť ale otázku, resp. otvoriť tému, ktorá bola roky zametaná pod koberec. Trošku sa rozpíšem, takže dúfam, že si to aspoň niekto zo zástupvov SAD, poprípade ostatných ľudí, prečíta :)

Mňa a určite aj mnohých ďalších občanov zaujíma problematika chýbajúcej zastávky MHD pri železničnej stanici. Nebudeme si klamať... Zastávku MHD pri stanici má aj Trebišov, Lučenec a podobné "metropoly". Samozrejme všetci vieme, že MT nie je na hlavnom žel. ťahu a podstatnejšie sú Vrútky. MHD by sa však bezpochyby mala odkloniť cez žel.stanicu (aspoň teda niektoré spoje).

Dôvody?
1.) Mať zastávku na pošte a na obchodnej akadémii a spoliehať sa, že ľudia si už prejdú peši, je hlúposť.
2.) Stanica v MT je síce menej frekventovaná oproti vrútockej ale napriek tomu je potrebné mať k nej prístup z hľadiska MHD. Ono totiž nie každému, kto sa chce dostať na Sever, Košúty, Podháj, Záturčie či Stráne, sa chce pešo trepať kus cesty s kuframi a batožinou cez celé mesto na Hotel Turiec.
3.) Je nutné v tomto uľahčiť život obyvateľom Mudroňovej ulice, ktorí si vo vlastnom byte ani vyvetrať nemôžu.

Bolo už o tomto celom povedané mnohé ale zároveň dokopy nič. A teda mňa by zaujímal postoj VÁS -> SAD Žilina k tejto téme.
Poprosil by som mňa aj ďalších, ktorí toto budú čítať, ušetriť odpovedí typu "Nemáme na to kapacity", "Spomalí sa tým doprava" poprípade "Nikdy sme to nemali v pláne" aké už pán riaditeľ dopravno-obchodného odboru SAD Martin (ďalej len pán riaditeľ) uviedol pre Televíziu Turiec a čo sme už počuli.

O rýchlosť dopravy Vám, žilinskej SAD-ke, ide len na oko. Áno, pár spojov ste zrýchlili o minútku či dve ale zastaralý systém nástupu prednými dverami ktorý to tu časovo brzdí, tu živíte už roky. V spomínanej reportáži pán riaditeľ taktiež navrhol, že namiesto presmerovania existujúcich liniek MHD cez stanicu, by sa zaviedli 2 nové linky obsluhujúce žel. stanicu v Martine. Samozrejme za každú autobusovú MHD linku SAD-ka poberá dotácie a aj preto ich máme v MT viac než treba.

V tomto prípade by to ale bolo užitočné. Stanica je momentálne v rekonštrukcii ale tá zahŕňa aj úpravu predstaničného priestoru. Vybudovanie zastávky MHD by teda nebol problém (samozrejme, uhradí to mesto). Volanie po vybudovaní tejto zastávky bolo taktiež iniciované niektorými poslancami mesta Martin.

No a tu sa konečne dostávam k mojim otázkam smerom k Vám, zástupcom SAD Žilina.
1.) Aký postoj voči tomuto celému zaujíma SAD Žilina? Ste za, proti, alebo sa prispôsobíte, ak táto požiadavka vzíde zo strany mesta?
2.) V prípade, že by sa vyššie spomínané 2 nové linky zo stanice zaviedli, aké mestské časti/sídliská by obsluhovali?
3.) Táto otázka je mimo témy - Zaujímal by ma význam linky č.42. Prečo 2-krát do dňa a ráno? Prečo cez ZŤS?

Ďakujem veľmi pekne za Vaše odpovede.
Prajem pokojné prežitie vianočných sviatkov a veľa štastia do nového roku.

riaditeľ dopravno-obchodného odboru Martin - 28.12.2018 09:00
Táto téma už bola viackrát otvorená...

Naša spoločnosť poskytuje služby objednávateľom: mestám Martin, Vrútky a obciam Bystrička, Lipovec, Turčianske Kľačany. Strategické rozhodnutie mesta či MHD bude presmerovaná cez železničnú stanicu Martin, nie je primárne o našom súhlase, alebo nesúhlase. Mesto rozhoduje o dopravnej obslužnosti MHD, o linkách... Sme sluhovia, ak si to mesto objedná, alebo nám prikáže presmerovať MHD cez stanicu, tak sa prispôsobíme a zrealizujeme to. Zastávame názor, že takýmto rozhodnutiam by mala predchádzať odborná diskusia. Keďže naše odborné názory vníma časť verejnosti a žiaľ aj časť poslancov ako zaujaté, dlhodobo presadzujeme, aby si mestá Martin a Vrútky dali vypracovať plán dopravnej obslužnosti MHD nezávislej inštitúcii (napr. Žilinskej univerzite, alebo Výskumnému ústavu dopravnému...) a ten konfrontovali s platným cestovným poriadkom MHD. Plán dopravnej obslužnosti dá odpoveď nie len na otázku spôsobu obsluhy železničnej stanice Martin, ale aj na budúcu podobu MHD. A sme úprimne radi, že sa ľady pohli a ešte minulé mestské zastupiteľstvá schválili – zaviazali mestá Martin a Vrútky vypracovaním plánu dopravnej obslužnosti.

Naše odborné stanovisko vychádza z faktov a údajov, ktoré máme ako dopravca k dispozícii:

V pracovnom dni, školského vyučovania sa v MHD prepraví cca 22 – 23,5 tisíc cestujúcich. Z toho na území mesta Martin nastupuje cca 18-19 tisíc cestujúcich. Počet vlakov vypravovaných zo železničnej stanice Martin v pracovný deň je 48. Na smer Horná Štubňa 24 z toho 9 rýchlikov a na smer Vrútky, Žilina 24 z toho 9 rýchlikov. Na tieto vlaky nastupuje cca do tisíc cestujúcich. Tento údaj si po decembrových zmenách cestovného poriadku overíme vlastným prieskumom, pretože železnica nám nie je ochotná poskytnúť údaje.. nie všetci cestujúci prichádzajúci a odchádzajúci vlakom sa prepravujú aj ďalej MHDečkou.

Otázka teda znie, či ideme (mesto ide) prevážať - presmerovať tisícky ľudí cez železničnú stanicu Martin kvôli radovo stovkám cestujúcich (0,0526%) a my tvrdíme, že to nie je dobré riešenie, ani pre občanov ani z pohľadu nákladov mesta. Aj keď sa Vám to „nepáči“, tak takéto riešenie by skutočne spomalilo MHD – obeh vozidiel a tisíckam občanov by sa reálne znížila dopravná obslužnosť, pretože by sme nestíhali so súčasnou kapacitou. Ak niekto tvrdí, že to nie je pravda, že sa vyhovárame, že nechceme, tak popiera realitu a mal by si zopakovať elementárnu fyziku v=s/t (rýchlosť, sa rovná dráha, za čas) a z toho odvodené t=s/v. Proste nie je reálne, pri zachovaní súčasnej obslužnosti, presmerovať MHD (cca 800 spojov) cez železničnú stanicu a to ani čiastočne. Samozrejme, dá sa to násilne urobiť aj tak, ale za cenu nižšej kvality dopravnej obslužnosti a na konci dňa bude mesto rátať ekonomické škody.

Naša spoločnosť vníma aj potreby cestujúcich smerujúcich na železničnú stanicu, aj to sú ľudia, čo chodia denne vlakom do práce a majú právo na primerané riešenie svojich dopravných potrieb, ale požiadavky na MHD, ako sme uviedli hore koordinuje mesto, ktoré v konečnom dôsledku rozhodne.

Pri riešení požiadaviek cca 5,3 ‰ cestujúcich by sme nechceli brať za rukojemníkov tisícky cestujúcich, ktorí sa chcú prepraviť čo najrýchlejšie, preto sme mestu dávnejšie navrhli obsluhu železničnej stanice dvomi nezávislými autobusovými linkami, ktoré by spájali rozhodujúce mestské časti so železničnou stanicou Martin:

- Košúty – Sever – železničná stanica Martin – Jahodníky – SAD a späť
Od 5:00 hod. do 23:00 hod. by bolo možné vypraviť cca 17 párov spojov, čo predstavuje 233 km / deň.

- Ľadoveň – železničná stanica Martin – Podháj – Záturčie a späť
Od 5:00 hod. do 23:00 hod. by bolo možné vypraviť cca 13 párov spojov, čo predstavuje 221 km / deň.

Samozrejme je to len predbežný návrh a plán dopravnej obslužnosti môže ponúknuť aj iné, aj lepšie riešenie.

Problematika MHD je veľmi rozsiahla a možnosti našej prezentácie sú obmedzené. Ale, ak Vás to zaujíma pošleme Vám správu o MHD, ktorú mali k dispozícii mestá aj poslanci, aby ste videli, s akou starostlivosťou pristupujeme k jej organizovaniu.

riaditeľ dopravno-obchodného odboru Martin - 28.12.2018 10:15
K linke č.42 všeobecne. SAD nepoberá dotácie od počtu liniek MHD...
Historicky bol cestovný poriadok MHD Martin, Vrútky konštruovaný adaptívne. To znamená, že sa prispôsoboval konkrétnym požiadavkám cestujúcich, zamestnávateľov... výsledkom je pomerne veľký počet liniek (naposledy linka č. 44), niektoré len s niekoľkými spojmi za deň.
Pri našich čiastkových snahách zjednodušiť dopravný systém MHD, sme vždy narazili na odpor skupiny cestujúcich, ktorým zachovanie linky spoja vyhovovalo. Jednoducho na „zrušenie“ alebo zjednodušenie dopravného systému MHD treba politickú odvahu, ale aj tu zastávame názor, že zmeny treba robiť na základe odborných podkladov. Treba počkať na plán dopravnej obslužnosti a rozhodnutie mesta či sa rozhodne jeho závery pretaviť do života.

Je smutné, že v časoch keď všetky európske mestá podporujú verejnú dopravu, ako alternatívu k neúnosnému rastu individuálnej dopravy sa v našom meste MHD stáva terčom niekedy až absurdných obvinení cit:

„3.) Je nutné v tomto uľahčiť život obyvateľom Mudroňovej ulice, ktorí si vo vlastnom byte ani vyvetrať nemôžu.“ Tohto príčinou je MHD, alebo jej trasovanie?

Presmerovanie celej MHD cez železničnú stanicu, by životnému prostrediu v centre nepomohlo, ale naopak. Znamenalo by to predĺženie dĺžky všetkých spojov smerom na Sever, Vrútky o cca 1900m a spojov smerom na Ľadoveň, SAD o 500m v takom prípade by autobusy MHD len v centre, resp. okolo prednádražia najazdili denne o cca 800 - 1000km viac, pričom prejazd vozidiel MHD po Mudroňovej ulici by sa prakticky nezmenil... Preto sme navrhli obsluhu železničnej stanice Martin 2 linkami s výkonom 450 km za deň čo má väčšiu logiku.

Máloktorá doprava zaznamenala taký prínos v oblasti životného prostredia ako MHD:
- Vozidlá MHD Martin dramaticky znížili spotrebu nafty, spaľujú menej nafty a podstatne menej tak zaťažujú životné prostredie.
- Vozidla MHD (drvivá väčšina) spĺňajú emisné parametre euro 4 alebo euro 5 (do roku 2008 to bolo euro 0).
- vozidlá MHD, výrazne menej jazdia - výkony postupne klesli z 3,3 mil. km na 2,425 mil. km za rok
- v roku 2009 sme s Mestom navrhli plynofikáciu MHD, čo poslanci neschválili...
- MHD je pred ďalším cyklom obnovy vozidlového parku (budú busy euro 6 alebo na plyn)

Príčinou zvýšenia ekologickej záťaže a zhoršenia životného prostredia je rast individuálneho motorizmu a nie verejná doprava. Počet registrovaných automobilov v Žilinskom kraji sa za posledných 10 rokov sa takmer zdvojnásobil a iné to nie je ani v mestách Martin a Vrútky.

MHD Martin organizujeme v skromnučkých podmienkach asi 10 ľudí. O ich prístupe sa dočítate v spomínanej správe, ak si ju budete ochotný prečítať. Okrem budovania parkovísk by sme sa mali skutočne zamyslieť nad tým ako zatraktívniť MHD a to nehovorím ako dopravák, ale ako občan čo tu žije.

Ana - 23.12.2018 20:06
dobrý večer,
"ďakujem pekne" šoférovi Tescobusu, že nás dňa 23.12.2018 spojom o 18.06 povozil po Priekope a chcem sa opýtať, či je pravda, že je predpis vystupovať len cez predné dvere, ako tvrdil šofér. Už som cestovala Tescobusom viackrát a zatiaľ to tak nebolo.

admin - 23.01.2019 13:13
Linka Tesco je určená zákazníkom OC. Je to okružná linka a je určená pre len zákazníkov, ktorí nastupujú na trase linky a v Tescu vystúpia, alebo nastúpia na zastávke TESCO a vystupujú po trase.

Z prepravy sú vylúčení cestujúci, ktorí nepoužijú zastávku Tesco na nástup, alebo výstup a chcú sa len zadarmo odviezť na trase.

Michaela - 19.12.2018 17:18
Linka č. 11, pán stál na zastávke dostatočne blizko od cesty na to aby ho bolo vidno a vodič nezastavil ani len nespomalil. Zastávka dolné záturčie (cca 2 týždne dozadu). Dnes (19.12.2018) meškanie autobusu, linka č. 7/57 vodič č.406, odchod podľa cestovného poriadku 16:38, reálny odchod podľa lístku z autobusu 16:50:36, zastávka Košúty nadjazd, a ešte k tomu zastavil asi tak 30 metrov za zastávkou, asi ani nemal v pláne zastavovať. Viem, že premávka dokáže zdržať ale ak autobus pravidelne meškáva v určitých časoch, tak skúste zmeniť cestovný poriadok Tak, aby aby človek nemusel štvrť hodinu čakať na autobus, ďalšia vec ak niekto ide na vlak a nestihne ho kvôli meškajúcej MHD nie je to nič príjemné (aj keď človek počíta s časovou rezervou). Prajem pekný večer

admin - 19.12.2018 20:10
Naša spoločnosť používa, už viac ako 6 rokov, v ostrej prevádzke dispečerský systém, ktorý okrem iného vyhodnocuje presnosť dopravy.

Konkrétne sledujeme presnosť odchodov zo zastávok, pre jednotlivé linky. Keď sme začínali, tak presnosť odchodov bola na úrovni 56% alebo 65% (meškanie od 1 sekundy do 3min.)

Za posledné 3 mesiace je to 85,5%. S údajmi z dispečerského systému pracujeme, pri úpravách cestovných poriadkov a zreálňujeme medzizastávkové časy, ale všetko má svoje limity. Napríklad úsek hlavná pošta – nemocnica. Niekedy ho autobus prejde za 1,5 min. niekedy si postojí na troch semafóroch a trvá mu to 6 minút. Keď by sme navrhli dlhší medzizastávkový čas a vodič by sa nezdržal na semafóroch, tak by musel pri nemocnici - tržnici stáť na zastávke 4 min aby neodišiel predčasne. Alebo linka č. 11 je veľmi špecifická z pohľadu stanovenia jazdnej doby. Na jednom páre spojov (z Ľadovne do Vrútok a späť) má 13 prejazdov svetelnými križovatkami + 2 x odbočovanie doľava na cestu 1/18 (Martin-Žilina). Ani rada na kruháčí v Košútoch tiež nie je vždy rovnaká a nie vždy sú vodiči ochotný pustiť autobus po krajnici na zastávku a potom na vjazd do kruhového objazdu. Vzhľadom na tieto špecifiká je presnosť MHD 85,5% veľmi kvalitné číslo, na úrovni odporúčania normy.

Väčšie meškania sa tiež vyskytujú sporadicky napr. po poruche autobusu kým nie je vypravený záložný spoj...

Žiaľ nevieme ovplyvniť intenzitu dopravy (hustotu premávky) v meste a zasahuje nás ako každého účastníka cestnej premávky...

Váš zákazník - 19.12.2018 16:14
Dobrý deň, mrzí ma, že vy ako SAD Martin neriešite agresivitu a neochotu Vašich šoférov, no predsa Vám prihodim aj ja jednu sťažnosť.
Dnes (19.12.2018) som nastúpil do autobusu s poznávacím číslom 31 s číslom linky 27 asi 14:27 pri hotely Turiec, teda pravdepodobne išiel z garáže asi 14:20. Dal som mu peniaze, ktoré tak silno hodil do pokladne, že mu vyskočili spať.
To že niekto nemá svoj deň by som ešte prežil, ale to ze vykrikoval na polovicu autobusu že sme vy**bana banda sku**ena a pred zastávkou brzdil plnym pedalom bez toho aby sa ľudia stihli chytiť a k tomu dodal tak Vám treba vy hajzlici... Tak toto je už Vážne choré. Ja nepotrebujem aby sa tam môjmu dieťaťu niečo stalo, keď pôjde zo školy.
Prosím Vás aby ste mi odpovedali či to budete riešiť a akým spôsobom a aby sa tento článok nevymazal. Mam odfotene čo Vám tu píšem a ak sa toto nezmení budem to riešiť cez pána riaditeľa.
Podotýkam nemám z tohto takéto pocity len ja, ale všetci v tom autobuse neveriacky krútili hlavou.
Ďakujem

admin - 19.12.2018 20:11
Skoro každý podnet riešime aj tento, ale škoda, že je to anonymné (zachovávame diskrétnosť). Chápeme, že Vás to vytočilo, ale vyvodzovať disciplinárny postih, v pracovnoprávnej rovine, na základe anonymu poslaného z jednorazovo vytvoreného mailu je ťažko...

SAD - 20.12.2018 09:28
asi by sme to nestavali do všeobecnej polohy, že naši vodiči sú agresívni a odmietame, že problémy neriešime. S profesionálnym vystupovaním niektorých vodičov máme problémy a tejto oblasti sa venujeme na pravidelných školeniach vodičov, kde im prednáša aj psychológ ako zvládať rôzne situácie. Žiaľ aj niektorí cestujúci sa nesprávajú podľa spoločenských noriem. Tým samozrejme nechceme obhajovať hrubé vystupovanie vodiča..., ale zlyhanie vodiča je verejné, pred celým busom, vodič je identifikovateľný. Naproti tomu výstup cestujúceho je anonymný (s neznámou identitou), hoci ho vidia spolucestujúci. Frustrácii vodičov v drvivej väčšine predchádza incident s cestujúcim a skutočnosť, že po zlyhaní vodič môže očakávať postih, ale v prípade zlyhania cestujúceho sa nestane nič. Každý vodič sa s tým vyrovnáva inak, drvivá väčšina vodičov to zvláda...

Skultúrneniu cestovania v MHD by veľmi pomohlo, nasadenie kamier do autobusov. Budeme presadzovať, aby v nových busoch boli kamery už z výroby...

V tomto konkrétnom prípade vodič pripustil, že si „niečo“ hundral pre seba.

Čo sa týka článkov – príspevkov v tejto diskusii, tak admin nezverejní iba vulgárne a ako sme už boli napísali „diskusiu“ v návštevnej knihe by sme mohli vypnúť a tváriť sa, že je všetko O.K., ale zaujíma nás názor cestujúcich, aj keď je napísaný anonymne, či v afekte, a niektorí vodiči si aj z toho vedia zobrať ponaučenie. Vaše podnety môžete riešiť aj cez pána riaditeľa, ktorý pripravuje aj túto odpoveď, ale to by ste museli preukázať svoju občiansku statočnosť a riadne sa podpísať nie len ako novyclen@ alebo Váš zákazník.

Vodič - 18.12.2018 22:14
Vážený pán admin! Neviem za koho meno sa skrývate a koľko ste si odsedeli na sedačke vodiča autobusu MHD. Ak by to bolo toľko čo ja, tak Vaša odpoveď na ani nie sťažnosť by bola úplne iná. Je uvedený čas 18:17, čo je v tejto ročnej dobe úplná tma. Čas GPS na pokladni vo vozidle, čas na autokamere a čas internetový majú odchýlku cca 5 sekúnd. To je skutočnosť mnohokrát preverená. Tak tu, prosím Vás, neriešte predčasný odchod spomínaného spoja a skutočnosť, či vodič videl alebo nevidel dobiehajúceho cestujúceho na zastávke. Ak vodič vychádza zo zastávky, venuje sa premávke sledovaním situácie v ľavom spätnom zrkadle a nie sledovaním dobiehajúcich cestujúcich. Prajem Vám chodiť všade na sekundu presne.

admin - 19.12.2018 11:30
Odpovede, ktoré zverejňuje v návštevnej knihe admin a netýkajú funkcionality webstránky, ale dopravy a MHD a pripravuje dopravno-obchodný odbor Martin, prípadne dispečing.

SAD - 19.12.2018 14:16
Však každému cestujúcemu sa v odpovediach na sťažnosti odporúča, aby bol na zastávke pripravený na zastávke pred príchodom spoja uvedenom v cestovnom poriadku.

Väčšina vodičov počká, však to nie je nič ponižujúce počkať na cestujúceho... je to naša robota.

Okrem toho, nikto sa tu nehrá na sekundy, a nikto nikoho za sekundy nepostihoval, ale ak si tu ideme niečo dokazovať s adminom, alebo cestujúcimi, tak zariadime, aby vodiči s najvyšším podielom predčasných odchodov zo zastávok boli riešení...

Predčasný odchod zo zastávky je neprípustný a to je celé.