Návštevná kniha

Návštevná kniha

Príspevky sa zobrazujú po schválení, v prípade nevhodných a nezmyselných si vyhradzujeme právo ich mazať.

V návštevnej knihe je 2748 komentárov

Miriam - 14.05.2018 10:42
Dobrý deň,

Keďže sa mi to nestalo prvý krát, že autobus odišiel skôr, ako mal. Dnes 14.5. mal o 10:30 odísť z Dolného Záturčia II. spoj č.30. Na zastávku utekala staršia pani, avšak pán vodič bezohľadne zavrel dvere a opustil zastávku o 3 minúty skôr ako mal. Na nasledujúcej zastávke však stál do písaného odchodu. Pani nemala šancu pešo prejsť na zastávku, aby tento autobus stihla. Keďže my ako cestujúci máme byť na zastávke pred odchodom autobusu, teraz nevieme ako sa máme zariadiť. Chodiť o 10 minút skôr aby sme daný spoj stihli?

Ďakujem za odpoveď

admin - 21.05.2018 15:33
Dobrý deň.

Máte pravdu vodič urobil chybu a aj touto cestou sa ospravedlňuje.
Počet predčasných odchodov a ich závažnosť sledujeme, navyše skoro každé takéto zlyhanie vodiča nám cestujúci nekompromisne hlásia – napíšu (to je nepretržitá kontrola). Všetky autobusy sú vybavené modulom GPS a s polohou a časom pracuje aj náš dispečerský systém, ktorý tieto údaje aj archivuje. Predčasné odchody sú samozrejme neprípustné, ale vyskytujú sa len sporadicky. Vodiči sú si vedomí kontroly a preto ide o neúmyselné chyby zväčša na úrovni niekoľkých sekúnd. Pri mnoho desiatkach tisíc spojov, ktoré odjazdíme za rok v MHD je asi nereálne sľubovať, že sa to už nestane. Aj autonómne autobusy nebudú fungovať úplne bezchybne presne. Ale presnosti spojov sa venujeme a pracujeme na tom, aby takýchto zlyhaní bolo čo najmenej.
Samozrejme, na zastávku treba chodiť v primeranom predstihu pred odchodom spoja, ale zas netreba to preháňať...

Renáta - 03.05.2018 08:09
Prosím vás o informáciu ...je zastávka pod Ľadovňou na znamenie?? A sú všetky zastávky v Martine a okolí na znamenie???? Týmto podávam sťažnosť na vodiča č. 435, ktorý dňa 3.mája 2018 na linke č. 20/4 nezastravil na zastávke pod Ľadovňou (v smere na Ľadoveň). Nastupovala som na zastávke Sever II o 7:12h a sedela som. Postavila som sa na semaforoch pred odbočkou na Ľadoveň. Vodič na zastávke nezastavil, a keď som sa hneď ozvala, bolo mi povedané že na zastávke nikto nestál. Nevedela som že na zastávkach v našom úžasnom meste sa len nastupuje, vystupuje sa asi hromadne na konečnej....ako stádo dobytku. Vodič zastavil až niekde pred konečnou, a za mnou vystúpilo ďalších x ľudí, ktiorí samozrejme čušali, lebo stačí keď hovorí jeden za všetkých. Dôchodcovia ma upozornili, že musím zvoniť, inak bus nestojí. No keby išli k lekárom na Prieložteku, asi by aj oni kričali..,.ale martinčania sú fakt hlúpi. Stádo ...ktoré robí len to čo mu povedia.
Keď čítam príspevky, je tam naozaj veľa sťažností..ale vaše školenia zrejme zbytočné. Jazdia ako chcú, jazdia zrejme podľa svojich časov, odpovede pre cestujúcich sú naozaj na "úrovni"..a stále sa nič nedeje. Najhoršia doprava na Slovensku je tu.
Nielen prosím vás, ale žiadam o odpoveď, lebo komplikujete život toľkým ľuďom... a vaše odpovede sú že vodič sa pozabudol, vodič asi zabudol, vodičovi dohovoríme.......a ludia v Martine sú ako tupci ticho.
Spamätajte sa už!!!!!!!

admin - 10.05.2018 09:24
Dobrý deň.

Áno bola to chyba vodiča, čo aj priznal, ale podľa jeho vyjadrenia ste sa predovšetkým konfrontovali s inými cestujúcimi vo vozidle ktorí sa k tomu vyjadrili...
Ospravedlňujeme sa, vodič mal zastať, bez ohľadu na to čo hovorili ostatní cestujúci vo vozidle.
Nesúhlasíme so zovšeobecnením, že si vodiči jazdia ako chcú, podľa svojich časov. Podľa údajov z GPS autobusov, vieme preukázať, že presnosť Martinskej MHD sa Za posledné roky zlepšila a bežne presahuje hranicu 80% odchodov - čo sa považuje za štandard presnosti.
Pre porovnanie v prímestskej doprave dosahujeme presnosť len niečo nad 70%.
Čo sa týka vodičov, tak určite nechceme obhajovať lajdáckosť, alebo neprofesionálne vystupovanie, ale tiež sú to ľudia a nie stroje robia chyby zlyhávajú ako ostatní smrteľníci. Niektorí cestujúci sa tiež nesprávajú v súlade s normami slušnosti a tiež to neznamená že sú všetci cestujúci zlí. Ročne robíme v MHD desiatky tisíc spojov a prevezieme 7 mil. cestujúcich. Je nereálne očakávať pri takých objemoch bezchybný 100% výkon. Každý by si mal položiť otázku, či vždy podal v práci 100% a či neurobil nikdy chybu ani v osobnom živote a potom súdiť...
Za našu spoločnosť môžeme deklarovať že nerobíme z cestujúcich hlupákov a budeme sa snažiť aby tých chýb a našich zlyhaní bolo čo najmenej.

Peter - 19.04.2018 20:13
Prosím vás koľko dní musím čakať na to aby 30 denný lístok platil?

admin - 10.05.2018 09:31
Dobrý deň.

Nevieme kam smeruje táto otázka.
Ak e-shopu, tak mesačník (30 denný lístok) sa zapíše na kartu až jeden deň pred začiatkom platnosti.
Ak ide o mestskú kartu, treba mať dostatočný kredit aj v peňaženke na zaplatenie paušálneho poplatku inak 30dňový lístok nebude fungovať... a bude hlásiť prázdna karta.

Petra - 07.04.2018 15:28
Dobry den,
som mamicka, ktora potrebuje pri presune cez mesto s kociarom vyuzivat MHD. Vacsina autobusov je bezbariérových. No aj tak mam ako mamicka PROBLEM nastupit alebo vystupit, pretoze niektori soferi neberu ohlad na nas mamicky. Zastavuju daleko od chodnika a tak hoci by som ako mamicka s kociarom mohla byt samostatna MUSIM ziadat o pomoc ludi v autobuse. Naco su nam potom v meste bezbarierove autobusy??? Prosim prízvukujte svojim soferom nech su viac ohladuplni. Nielen k nam mamickam.
Dakujem

admin - 10.05.2018 09:25
Dobrý deň.

Táto téma sa často vyskytuje v pripomienkach a sťažnostiach tak len zopakujeme niekoľko poznámok:
Preprava detí kočíkom v autobuse nie je ideálna z pohľadu bezpečnosti. Vieme, že mamičky často nemajú inú možnosť...
V každom prípade, podľa prepravného poriadku nástup kočíka treba hlásiť vodičovi a nie sa spoliehať, že Vás vodič vidí. Neberte to prosím ako šikanovanie, je to kvôli bezpečnosti.
Čo sa týka zastavovania pri obrubníku, tak nie je to len o zručnosti vodičov, naše zastávky MHD nie sú konštruované pre nízkopodlažné autobusy, nemajú kaselské obrubníky ale vysoké. Na ceste je pri zastávkach sú často vyjazdené koľaje a prepadnutá prídlažba a autobusy, ktorým sa otvárajú dvere von sa o obrubník dverami zachytia....,
Na niektoré zastávky sa nedá ani nadísť s 12m busom... cestovať bez sprievodu a nastupovať bez pomoci je na niektorých zastávkach naozaj náročné preto je lepšie mať so sebou ešte osobu čo Vám pomôže, alebo niekoho o pomoc požiadať.

Dominik - 30.03.2018 16:03
Dobrý deň, už sa mi dnešný zážitok zopakoval po xy-ty krát takže som sa rozhodol už informovať o predčasných odchodoch zo zastávok Vrútky ev. kostol a Čachovský rád v smere do Martina z ktorých mi už neraz ubzikol autobus pred nosom, dnešná linka bola 27 odchod 15:48 z Čáchovskeho rádu, ďakujem

admin - 02.04.2018 10:44
Dobrý deň,

nehovoríme, že sa nestane, ale zväčša ide o neúmyselné sekundové záležitosti..., keď sa vodič pozabudne. Vozidlá majú GPS a vodiči vedia že ich kontrolujeme a vieme overiť sťažnosť na presnosť aj spätne.
Odchod spoja linky č. 27 zo zastávky Vrútky ev. kostol v smere do Martina je 15:47 a nie ako píšete 15:48! Podľa údajov GPS vozidla vykonávajúceho tento spoj, autobus opustil priestor zástavky predčasne o jednu sekundu! :) za čo sa ospravedlňujeme.

Čas sa pravidelne synchronizuje... Autobus sa zdržal na zastávke 35s aj s rozbehom a nastúpili tam 2 cestujúci.

Pozn.
15:48 má zo zastávky Vrútky ev. kostol odchod spoj linky č. 27 v smere do T. Kľačian a ten meškal 1min.40s.

Martin - 22.03.2018 09:36
Dobrý deň,
Vec:
Týmto by som Vás chcel požiadať o pridanie informácie o type vozidla autobusu (či sa jedná o nízkopodlažný/ bezbariérový alebo nie) do vášho cestovného poriadku (aspoň do toho internetového).
Odvôvodnenie:
Pri výbere konkrétneho cest. spojenia, je táto informácia zásadná pre matky s dieťaťom v kočíku ako aj pre imobilných so sprievodom.

Za pochopenie a skoré vybavenie vopred Ďakujeme
S pozdravom:
Obyvatelia mesta Martin

admin - 27.03.2018 19:11
Dobrý deň,

Viac ako 84% autobusov (38 z celkového počtu 45) je nízkopodlažných, resp. s nástupom do nízkopodlažnej časti. Je nereálne, aby sme toto uvádzali do cestovného poriadku a aj garantovali. V prípade poruchy a nutnosti výjazdu záložného vozidla sa to nemusí podariť dodržať, Pretože záložné vozidlo nemusí byť vždy nízkopodlažné.

Z hľadiska optimalizácie riadiť zvlášť obeh klasických autobusov a zvlášť nízkopodlažných je náročnejšie a vyžadovalo by si to, pri tom istom cestovnom poriadku väčší počet autobusov, čo je nehospodárne. A v minulosti sme riešili či garantovať len niektoré linky, ale to by bolo nespravodlivé a čelili by sme konfrontáciám prečo táto linka a prečo nie iná a tak sa autobusy striedajú a striedajú sa aj vodiči.

Peter - 20.03.2018 20:47
Dobry deň.
Dňa 20. 03. 2018 autobus linky číslo 23 s odchodom zo zastávky Ľadoveň o 20:30 podľa cestovného poriadku, meškal už keď prišiel na zastávku Ľadoveň 5 minút. Po tom ako som sa šoféra autobusu opýtal prečo mešká mi šofér odpovedal citujem:
Čapovali dlhé pivo.
Takáto odpoveď od šoféra meškajúceho autobusu mi príde ako vrcholne nevhodná a arogantná. Čakal som od šoféra že sa aspoň ospravedlní za spôsobené meškanie.
No žiaľ autobusi si chodia ako sa im zachce. O tom že by si martinská MHD mohla nechať hovoriť o ako jednej z najlepšie organizovaných MHD na Slovensku si možete nechať akurát tak snívať.
Dúfam že sa ku tomuto aj niekto vyjadrí adekvátne. Ďakujem.

admin - 22.03.2018 10:20
Dobrý deň.

Ďakujeme za Váš podnet.

Martinská MHD je skutočne, čo sa týka presnosti a obehu vozidiel, veľmi dobre nastavený dopravný systém, ale to v žiadnom prípade nemôže obhájiť nezvládnutú komunikáciu vodiča.

Na práve prebiehajúcich školeniach vodičov kladieme dôraz na presné odchody z prvých zastávok, pretože napriek vysokej presnosti spojov 82%, vidíme, že MHD môžeme ešte trochu zlepšiť, ak budú spoje z východzích zastávok odchádzať ešte presnejšie. Samozrejme nie vždy sa to dá, ak je porucha, alebo meškanie na predchádzajúcom spoji v dopravnej špičke...
Vodič mal poruchu dverí. Autobusy si nechodia, ako sa im zachce a nech už by bol dôvod meškania akýkoľvek, kvôli objektivite treba uviesť, že vodič, podľa údajov z GPS, po Vrútky meškanie výrazne znížil a na Kolóniu prišiel len s pol minútovým meškaním (33 s).

Vodič uviedol, že to vnímal z Vašej strany ako provokáciu a že ste sa pýtali zvýšeným hlasom. Samozrejme vodič mohol situáciu vysvetliť a ospravedlniť sa. Mrzí nás vodičove neprofesionálne vystupovanie a ospravedlňujeme sa.

Alena - 14.03.2018 07:39
Ako to tu sledujem, nebudem jediná ktorá sa sťažuje na vodičov MHD. Aj ja mám skúsenosť, už neviem koľkú v poradí, že vodič zatvorí dvere, aj ked je človek tri metre od autobusu. Myslím si že niektorí si honia svoje mindráky na tom že urobia ľuďom zle. Baví ich to. Nebaví ich práca vodiča, ale takéto hlúposti. Psychotesty a správanie za volantom sú už asi tabu. Otrasné mesto, a doprava ktorá by mala byť tiež vizitkou mesta....hlboký podpriemer. Asi si zbytočne myslím že máte s takýmito vodičmi pohovor...alebo sa zasmejú, povedia že vozia dobytok.....a ide sa ďalej. Ďakujeme, za 70 centov!!! Prosím o odpoveď.

admin - 14.03.2018 09:07
Dobry den.

Nezovseobecnovali by sme, ako v kazdej profesii aj medzi vodicmi a vodickami su dobri aj horsi. Skoda,ze ste nenapisali konkretne spoj. Staci cas linku a zastavku pripadne smer...

Nasa spolocnost ma v busoch GPS a vieme overit, ako dlho sa zdrzal vodic na zastavke.

A vieme aj vodica, ktori sa tak strasne ponahlal a nechcel pockat par sekund podrobne skontrolovat na vsetkych spojoch, ci vzdy zastal, ci neodchadzal predcasne...

Ale vo vseobecnosti, nasa MHD, od zavedenia GPS, vyrazne zlepsila presnost na taku uroven, ze splna odporucane standardy teorie dopravy. Vodici su si vedomi aj spatnej kontroly

Marek - 06.03.2018 15:40
Dobry den chcem sa opytat ci sa neuvazuje zriadit zastavku v lokalite Novy Martin.

Dakujem

admin - 06.03.2018 16:58
Dobrý deň.

Zmeny v trasovaní liniek a obslužnosti mestskej časti Nový Martin zatiaľ neplánujeme a nemáme takéto zadanie ani od objednávateľa dopravy (MHD), ktorým je mesto Martin.

Realizujeme iba bežné zmeny cestovného poriadku podľa požiadaviek, ktoré nemajú dopad na zvýšenie km, resp. nákladov.

Peter - 05.03.2018 09:00
Dobrý deň. Išiel som dnes autobusom číslo 23 ktorý vyrazil zo zastávky OÚNZ o 8:13 a na zastávke Ľadoven mal zastaviť 8:20. Šofér autobusu úplne ignoroval zastávku, prešiel okolo ako keby tam ani nič nebolo. Prosím vás narobte si konečne poriadky s vodičmi a naučte ich aby zastavovali na zastávkach ktoré majú predpísané v Cestovnom Poriadku. Toto sa nestalo prvý krát a ja vážne niesom povinný sa trepať zo zastávky Ul. Stavbárska naspäť na Ľadoven len za to že šofér má v paži to že má niekde zastaviť. Dúfam že bude šofér adekvátne potrestaný. Ďakujem.

Zuzana - 04.03.2018 18:42
Dobrý deň,

viac krát sa mi stalo, že spoj číslo 30, ktorý má mať odchod 13.41 zo zastávky ul.jesenského vôbec nešiel. Smiem sa opýtať ako je to možné??

Za skorú odpoveď vopred ďakujem.

admin - 06.03.2018 16:56
Dobrý deň,

cez pracovné dni spoj ide o 13:41
cez víkendy spoj ide o 13:49

Ospravedlňujeme sa, pri spoji 13:41 bola na našej webstránke pri spoji iná značka 53, chybu sme opravili - má byť X 22

Marián - 19.02.2018 20:30
Prosím vás,je veľký problém,že nemám kartu, chcem celý lístok a platím 1 eurovou mincou???,
Lebo vodič linky č.12,ktorý šiel dnes, t.j. 19.2., o 18.18 z ul. Jesenskeho,zjavne taký PROBLEM mal...vydať z 1.eura NESMIE byť problém ráno v prvom spoji a nie to v podvečerných hodinách.!!! A keď som pri tých ranných spojoch,mohli by ste kontrolovať,ako je tam teplo??? Keď dokáže zopár vodičov vykúriť autobus a tí ostatní nie ,tak to treba riešiť...veď si platíme za 100 percentné služby či..???

Emil - 22.01.2018 17:32
Otrasne správanie starých vodičov , česť výnimkám !!! Drzé správanie , keď ich tá robota nebavi tak nech sedia doma. Človek ide unavený z prace a ešte má znášať arogantne správanie.
Keď študent povie že chce študentský a nechtiac mu Pan vodič dá celý , je podľa mna drzosť to zvalovať na študenta a začať nadávať a šomrať si popod nos!!! Drzosť.
Toto sa týka dnešnej jazdy 22.1.2018 z Vrutok , o 16:10

Silvia - 19.01.2018 06:39
Dobrý deň,
Včera 18.1.2018, o cca 17:15 som chcela vystúpiť s kočíkom z linky č 11 pri Fatranke, po otvorení dverí som však nemohla, nakoľko vodička zaparkovala priamo pred nahrnutej kopou snehu. Poprosila som ju teda, aby vozidlo posunula ďalej. V tichosti zavrela dvere a vychádzala zo zastávky. Po chvíli som zasvonila, aby zastala a vtedy neprimeraným a arogantným spôsob zasačala po mne kričať, vraj musí zavrieť dvere a potom ísť ďalej...
Videla, že ide vystupovať asi 8 ľudí a matka s kočíkom. Ako môže zastať priamo pred nahrnutou kopou snehu? Ktorú všetci preskakovali? Mala asi 70cm na výšku, takže žiaľ s kočíkom to nešlo... a keď slušne poprosím o nápravu, bude po cestujúcom kričať? Vhodnejšie bolo povedať prepáčte

Peter Valášek - 18.01.2018 14:15
Môj príspevok sa týka dnešnej jazdy na linke č.7, s ŠPZ ZA 082 CO (dúfam že som si to dobre pozrel ) ktorá odchádzala od štadióna o13,32 hod smer Vrútky. Na Lipovej ulici sa ponáhľal k autobusu starý manželský pár. Bolo na nich vidno, že majú problém s chôdzou. Na zastávku im chýbalo tak 15 metrov. Vodič ich videl, ale bez problémov sa pohol ďalej. Keď som ho poprosil nech ich počká, tak mi povedal, že už mešká dve minúty. Jedna vec je dodržovať cestovný poriadok, ale druha vec je keď absentuje ľudskosť. Žiaľ týmto činom neurobil dobré meno Martinskej MHD.

Dušan - 09.01.2018 11:37
Dobrý deň, keď si nájdem zastávkové cestovné poriadky, tak pri linke 34 mi neukáže ani jeden spoj. Môžete to prosím opraviť? Alebo linka 34 už nepremáva cez Košúty do SAD? Ďakujem.

admin - 09.01.2018 22:19
Dobrý deň,

zastávkové cestovné poriadky tejto linky sa nezobrazovali z dôvodu technického problému. Odstránili sme ho a zobrazujú sa už bez problémov.

richard - 12.12.2017 11:56
dobrý deň,
nebolo by možné na stránke zverejňovať aktuálne cestovné poriadky podľa zastávok v nejakom súbore (napr. PDF a pod.) na stiahnutie, aby to bolo možné jednoduchým spôsobom doma vytlačiť ?

admin - 12.12.2017 14:08
Dobrý deň,

možnosť tlačových PDF cestovných poriadkov preverím a zvážime.

Momo - 11.12.2017 17:32
Dobrý deň,

chcela by som sa slušne spýtať či ste neuvažovali nad posilnením spojov MHD linky č. 11 z Vrútok do MT. Aby som osvetlila svoju situáciu, bývam v MT - Stráne a viem že dopravný podnik absolútne neirituje ani najmenej že tam sa v Vrútok nedostane človek absolútne vôbec.

Zásadným problémom však zostáva že ani jeden jediný možný spoj č. 11 ktorý ide aspoň na podháj nie je časovo prispôsobený ani príchodom vlakov ani normálnemu časovému rozmedziu.

Podľa môjho názoru, a taktiež z pozorovania nie je linka č. 11 o nič menej vyťažená a mala by byť ľuďom častejšie k dispozícií. Pokiaľ sú štatistiky vyťaženosti odlišné, je to spôsobené tým že sa jednoducho "my", tí čo potrebujeme ísť 11stkou zmierime s tým že nejde a ideme iným busom do MT.

Rozumiem, že každý na tejto stránke pripomienok rieši seba a predovšetkým svoje záujmy, vidím však že niesom jediná ktorá na tento spoj denno-denne čaká a stojí na zastávke bežne do 40 minút s ďalšími cestujúcimi, zatiaľ čo okolo nás v priemere 6x prefrčí autobus priamo do Martina. Osobne nemám problém ísť aj iným, vystúpiť na Ul. Ambra Pietra a na Ul. Červenej armády chytiť ďalší autobus, až nato že cestovné je prekompentované a častokrát si poviem že prečo by som mala platiť 2x keď niekto ide rovnaký počet zastávok za polovičnú cenu na konečnú.

Prosím Vás o vyjadrenie, a zároveň zváženie či skutočne nie je načase 1) posilniť linku č. 11 ešte jedným autobusom alebo 2) nechať jednu linku ale posielať ju častejšie

S pozdravom neúnavný autobusový cestovateľ

Driver9 - 13.12.2017 10:23
Je smutné čítať príspevok ignorantky, ktorá bez elementárneho poznania prehlasuje, že dopravcu cit. “absolútne neirituje ani najmenej“, že požiadavka cestujúceho nie je uspokojená. Verte, dopravca by bol oveľa radšej, keby mohol odjazdiť také množstvo kilometrov, aby boli spokojní všetci občania a cestujúci. Dopravca by rád posilnil nielen linku č. 11, ale aj iné linky. Dopravca si však nestanovuje objem kilometrov s ktorými musí počas roka obslúžiť mesto. To mu stanovujú mesta Martin a Vrútky.
Musí to byť frustrujúce čítanie (Vášho príspevku) pre konštruktérku cestovného poriadku, ktorá preukázateľne robí z minimom možností maximum pre cestujúcich.
Bolo to tu niekoľkokrát napísané, že martinská MHD je najlepšie optimalizovaná MHD na Slovensku. Vo využití autobusov je MHD Martin, Vrútky po Bardejovskej MHD na 2. mieste. Až na to, že Bardejovská MHD číta len 9 busov a Martinská 44 .
Konštruktér cestovného poriadku má k dispozícii len určitý objem výkonov – kilometrov, tak nemôže uspokojiť všetky požiadavky, častokrát protichodné a niekedy fyzikálne nerealizovateľné , lebo to neumožňujú fyzikálne veličiny čas a dráha, t.j. obeh vozidiel – autobusov.
To že sa snaží optimalizovaným obehom vozidiel uspokojiť maximum rozhodujúcich požiadaviek na dopravu v rámci MHD je nevyvrátiteľný fakt a vidno to aj na spomínanom max. využití autobusov v celoslovenskom porovnaní. Pri takom vyťažení busov nie je možné cit. “
...nechať jednu linku ale posielať ju častejšie...“ a veľmi obmedzené sú možnosti garantovaných prestupov.
„posilniť linku č.11 ešte jedným autobusom“ znamená maličkosť: kúpiť autobus za 250 – 300 tisíc €, prijať 2 vodičov, zaplatiť ich mzdu, odvody, naftu, olej, adblue, gumy, údržbu, poistné, len kto to zatiahne.

admin - 13.12.2017 17:56
Dobrý deň,

nespochybňujeme Váš názor na to, čo je načase, ani Vaše závery a pozorovacie schopnosti, ale je fakt, že zo Stráni do Vrútok necestujú davy ľudí, viackrát to preukázali smerové prieskumy a naše údaje z čipových kariet používané cestujúcimi.
Nevieme aké je „prekompentované“ cestovné, ale ak cestujete často a prestupujete, zvážte časový lístok – dá sa kúpiť a dobiť aj cez náš e-shop...

Milan Peter Pokrievka - 11.12.2017 11:41
Dobrý deň!
Dnes je 11. decembra a márne hľadám letáčikovi cestovný poriadok na linky 506416 a 506417. Kdey urobíte a hlavne pripnete na web stránku nový platný cestovný poriadok?
Potom aj na vývesnej tabuli na AS sú označené vysvetlivky tak, že čísla sú v čiernom rámiku, navrhuje, aby tam boli v rámiku len čísla, bez čiernej farby. Bude určite čitateľnejšie!!
Potom, všimol som si, že MHD z Tržnice linky 7, 12 majú východziu zastávku od hotela Turiec. Prečo nemajú východziu zastávku z Tržnice?
Ďakujem a ostávam s pozdravom!

admin - 11.12.2017 18:45
Dobrý deň,

cestovné poriadky uvedených liniek sú zverejnené už od začiatku mesiaca na https://www.sadza.sk/cestovne-poriadky-primestska-doprava/

K zvyšným dvom otázkam vám doplníme odpoveď.

admin - 13.12.2017 17:59
Dobrý deň.

Cestovné poriadky prímestskej dopravy boli zverejnené od 1.12. na našom webovom sídle www.sadza.sk . boli tam aj staré aj tie ktoré platia od 10.12.2017. dnes sú tam už iba tie nové – aktuálne platné. Tu sme na webstránke venovanej MHD Martin, Vrútky a na tejto stránke sú iba cestovné poriadky MHD. Ale zvážime či aj na tejto stránke www.mhdmartin.sk v záložke cestovné poriadky doplníme odkaz na prímestskú dopravu a aj diaľkovú dopravu

Niekedy sú linky ako píšete vedené len po bývalý Prior, tržnicu (najnovšie sa táto zastávka volá Nemocnica). Nie vždy však musia tieto autobusy pokračovať ďalej. Bolo by komplikované pristavovať autobus prejazdom ku Nemocnici (tržnici). jednoduchšie, rýchlejšie je začať linku od hotela Turiec.

Čo sa týka značiek, tak je nepochopiteľné, že to takto zjednotili so železnicou – negatívne značky (biele číslo v čiernom poli). Naozaj je to horšie čitateľné, žiaľ je to dané vyhláškou nemôžme to zmeniť a mávame na to sťažnosti.

Majo - 10.12.2017 18:19
Dobrý deň,

chcem sa spýtať, kedy bude na stránke aktualizovaný cestovný poriadok a vyhľadávanie. Od dnes platí nový cestovný poriadok, o čom ste aj informovali v aktualitách, ale vyhľadávanie funguje stále po starom. Keď si chcem napríklad nájsť odchod spoja 11/117 zo zastávky Dolné Záturčie I. 11.12., stále mi ukazuje 8:19. Pričom v aktualitách sa píše, že odchod tohto spoja sa posúva o 7 minút neskôr z východzej zastávky. Takže predpokladám, že z Dolného Záturčia I. ide o 8:26 . Lenže to nemám kde overiť, pretože aj v sekcii Cestovné poriadky je posledná aktualizácia z júla 2017 (zároveň uvádzate, že cestovné časy boli zreálnené podľa GPS, takže si nemôžem byť istý, že odchod autobusu zo Záturčia je naozaj 8:26).

V minulosti bolo dobrým zvykom, a tak by to aj malo byť, že cestovný poriadok a vyhľadávanie boli upravené už v predstihu. Myslím, že času ste na to mali dosť, keďže oznam o aktualizácii bol zverejnený už 4.12.

admin - 11.12.2017 18:50
Dobrý deň,

cestovný poriadok vo vyhľadávaní aktualizujeme vždy v deň platnosti. Vopred to nie je možné, nakoľko by potom boli nesprávne dáta zobrazované predchodzie dni.

Pri včerajšej aktualizácii bol ale technický problém, zastávkové a linkové CP sa zobrazovali z tohto dôvodu neaktuálne. Dnes sme chybu opravili.

Všetky CP na stránke sú už aktuálne.

Veronika Hlozáková - 01.12.2017 13:56
Dobrý deň ja ako študentka každý deň dochádzam zo Zaturčia do Vrútok a späť by som sa chcela opýtať, že či by sa nedal vytvoriť ešte jeden spoj na tu trasu. Veľa ľudí žijúcich v Zaturčí by to potešilo. ĎAKUJEM za vyjadrenie.

admin - 05.12.2017 20:57
Dobrý deň.

Nový spoj neplánujeme a už neskoro cestovné poriadky – zmeny platné od 10.12.2017 sa už uzavreté a pomaly vyliepajú.
Nepíšete ani v akom čase by ste ten spoj potrebovali – nič nesľubujeme, ale napíšte konkrétnu požiadavku my preveríme možnosti jej realizácie...

Andrea - 30.11.2017 15:15
Chcela by som upozorniť na pravidelné meškanie linky č.3 (t.j.školská linka) zo smeru Nákladné nádražie, deti nestíhajú chodiť do školy načas, kvôli veľkým meškaniam. Napríklad dnes (30.11.2017) pán vodič prišiel na konečnú zastávku o 6 minút neskôr a v celom autobuse bolo nafajčené. Dalo by sa toto nejako vyriešiť? Lebo toto už ozaj nie je normálne.

admin - 03.12.2017 09:35

Vážená pani, je nespravodlivé ako ste formulovali svoj príspevok čo sa týka meškania.
Od začiatku školského roku sme preverili všetky odchody uvedenej školskej linky. Len 30.11.2017 (a to vieme aké bolo počasie a zjazdnosť ciest) odchádzal autobus z východiskovej zastávky (Vrútky a.s.) s meškaním väčším ako 3 min. (4min.44s)
len 2x s meškaním väčším ako 2min. a 10x s meškaním presahujúcim 1 minútu. Meškanie autobus na tejto linke naberá na trase a to: niečo pri základnej škole M.R. Štefánika, potom niekedy na Severe, Ambra Pietra a pri
bývalom Priore, kde bola často zmena organizácie dopravy (zúženie do jedného jazdného pruhu), ktorá súvisela s výstavbou nového obchodného centra.
Áno je pravda, že v dôsledku tohto meškania prichádza školský spoj na Ľadoveň často s meškaním až v čase cca 7:50, keď sa dá vyučovanie stihnúť. Len 30.11. bol extrém kedy meškal 11min. a mal príchod 7:55:47...
To, že bolo vo vozidle nafajčené nie je normálne, obzvlášť pred školským spojom. Vodiča sme identifikovali, je to tuhý fajčiar a dispečing ho už rieši.

Bianka - 24.11.2017 06:36
Dobrý deň. Zaujíma ma, či je možné kúpiť si sms lístok. Ďakujem za odpoveď.

admin - 24.11.2017 17:29
Dobrý deň,

lístok je možné zakúpiť u vodiča v hotovosti, z dopravnej karty alebo z mestskej karty. Cez SMS nie je možné lístok zakúpiť.

Peter - 23.11.2017 12:34
Ďakujem za odpoveď ohľadom predkurovania autobusov. Som zvedavý či to teda aj bude tak ako píšete že autobus pôjde predkureny. Lebo od vtedy čo som sem napísal sťažnosť predkureny nebol žiadny. Hlavne že šofér si sedí na vyhriatom. A to nezacali ani mrazi. Som teda zvedavý či sa to v najbližších dňoch zmení a bude v prvých autobusoch teplejšie.

Barbora - 20.11.2017 19:58
Dnes, tj. 20.11.2017 vodič linky číslo 21 ktorá stojí na zástavke Ulica Hviezdoslavova o 14:40 absolútna hrôza. Absolútne si pán vodič zrejme neuvedomoval že šoféruje autobus a nie osobné auto. Išiel veľmi rýchlo o blízkom obchádzaní áut ani nehovorím. Cestujúci doslova lietali po tom autobuse. Tí, čo stáli mali teda riadnu smolu. Naozaj aby sa už človek bál chodiť autobusom preto ako niektorí vodiči jazdia. Česť výnimkám.

admin - 21.11.2017 20:35
Dobrý deň.

Vodiča sme identifikovali a dispečeri ho budú s Vašim podnetom a jeho jazdou konfrontovať.
Podľa záznamov GPS jeho palubného počítača v Priekope prekročil max. povolenú rýchlosť v obci. o 5 – 8 km za hodinu a jeho jazda mohla byť v tomto úseku dynamická.
Spoj šiel inak presne a na trase na Hviezdoslavovej a trochu v Košútoch pred kruhovým objazde nabral mierne meškanie okolo 2 min.

Peter - 13.11.2017 05:19
Dobrý deň.
Spravte prosím vás niečo s tým aby prvé autobusi ktoré vyrážajú ráno na svoju trasu boli predkúrené. V týchto autobusoch je permanentne zima. Keby chcem mrznúť tak idem pešo a nie autobusom.
Ďakujem za odpoveď.

admin - 21.11.2017 20:33
Dobrý deň.

Je to problém, ktorý sa z času na čas opakuje, a venujeme sa tomu na školeniach. Vo všeobecnosti, je dobré ak sa využije predhrev a bus nevyštartuje so studeným motorom. Vodič môže včešie kuriť sebe aj cestujúcim a dosiahne aj lepšiu spotrebu spotrebu, za ktorú je „honorovaný“ V krutých mrazoch môže byť problém autobus vykúriť, ale to nie je tento prípad.

Andrea - 12.11.2017 18:04
Dňa 12.11.2017 o 16:35:22, linka 24, vodič č. 376 na zastávke MHD Košúty, nadjazd.... Po vypýtaní dvoch celých lístkov a predložení 5€-vky sa vodič začal správať arogantne, že chce drobné načo sme my odpovedali, že nemáme a začal nám drzo hádzať drobné do priehradky ( pokiaľ viem vodič je povinný vydať aj z 10€-vky a ak nemá má vydať doklad s ktorým mam zájsť na mestský úrad kde mi vydajú)...následne šla za nami staršia pani, ktorá mala problém s cestovným listkom na ktorú bol "pán vodič" tiez veľmi agresívny a povedal jej nech ide dozadu..
MOJE ODPORUČENIE: Podľa môjho názoru by ste mali dávať väčší pozor pri vyberaní vodičov lebo očividne nestačia len psychotesty a ukončená základná škola...

admin - 21.11.2017 20:34
Dobrý deň.

Vodič je identifikovaný dispečeri ho vyskúšajú z toho či vie, ako má postupovať, keď nemá vydať a budú ho disciplinárne riešiť.

Ján - 03.11.2017 07:47
Píšem hneď za rána....som naozaj vytočený...už tu bolo toľko otázok ohladom toho čo chcem písať ja, ale odpoveď žiadna. Z akého dôvodu sa nastupuje v Martine len prednými dverami??? Nikde na Slovensku to nie je. Aj v B. Bystrici kde majú také isté prístroje ako u nás, ale pri všetkých dverách!! Dnes ráno tak ako mnohé iné som nastúpil do autobusu, pán vodič mal otvorenú len polku dverí, aby mu asi nebola zima, a my sme ako telce stáli vonku a prešlapovali. Po vstupe do autobusu sme sami museli kričať cez celý autobus aby sa ludia posúvali. Pritom miesto pri stredných a zadných dverách bolo poloprázdne. Za 70 centov je to cestovanie pod úroveň. Jediné na Slovensku!!!! Prečo je cestovné v Žiline, pod ktorú údajne patríme, 55 centov, a autobusy chodia každých 5 minút? Požadujem od Vás odpoveď, a vopred ďakujem.

admin - 15.11.2017 08:55
Dobrý deň.

Vaše otázky boli v minulosti v návštevnej knihe niekoľkokrát zodpovedané, tak len zopakujeme:
Nástup prednými dvermi sa pred viac ako dvadsiatimi rokmi zaviedol z dôvodu úniku tržieb, niektorí cestujúci jednoducho neplatili. Vymáhanie cestovného a pokút, trvalo neprimerane dlho a náklady boli neprimerane vysoké. Vymožiteľnosť práva sa v tejto krajine zásadne nezmenila, tak dopravca ani mesto neuvažuje o zmene. Zavedením tohto opatrenia stúpli tržby o cca 15 – 20%.
Nastupovanie prednými dverami nie je nič ponižujúce, je to úplne bežné v Prímestskej doprave aj v MHD. Aj vo svete a dokonca vo veľkých mestách. Napríklad Machester, ktorý má necelého pol milióna obyvateľov a aj celú metropolitnú oblasť s výše dvomi miliónmi ľudí,
obsluhujú okrem nadzemného metra aj doubledeckre (dvojposchodové busy) len s jednými dverami vpredu, kde sa najprv vystupuje a potom nastupuje a všetci sú s tým vyrovnaní. Všade, kde sa nastupuje len prednými dverami to má nejakú históriu, ale dôvod je všade ten istý nestrácať na cestovnom...

Áno niektorí cestujúci sú k sebe bezohľadní a neposunú sa vo vozidle, keď ich vodič upozorní, tak sa na jeho postup sťažujú...

Dopravný podnik mesta Žilina a SAD Žilina, a.s. sú dve rozdielne spoločnosti dve rôzne firmy – toto vytrvalo vysvetľujeme, tiež skoro 20 rokov, od roku 1999, ale nevadí. Cestujúci síce nemusí ovládať, kto zriadil akú firmu, ale zas je dobré (napr. kvôli voľbám), keď má prehľad a vie, ktorá samospráva mu rieši dopravu...

Ceny cestovného a rozsah poskytovaných zliav určuje mesto – objednávateľ dopravy. Preto sú ceny cestovného v rôznych mestách rôzne, rovnako tak aj zľavy.
V našej MHD ceny a zľavy spoločne určujú: Martin, Vrútky a obce kde chodí MHD t.j. Bystrička Lipovec a Turčianske Kľačany.

Mesto objednáva aj výkony MHD - počet kilometrov, z čoho vyplýva koľko môže byť spojov a aj schvaľuje cestovný poriadok. Keby mal dopravca k dispozícii viac kilometrov, bolo by aj viac spojov a autobusy by chodili častejšie.
V minulosti mala naša MHD 65 busov a ročne najazdila 3 300 tis. km dnes má 45 vozidiel a ročne najazdí cca 2 425 tis. km.

Dopravcovi je jedno a mal by to jednoduchšie, ak by sa nastupovalo všetkými dverami a bol by rád keby sa jazdilo viac km a mal by väčšiu zákazku,
ale treba pozerať na reálne možnosti rozpočtov samospráv vyčleniť na MHD financie – je to kompromis medzi požiadavkami cestujúcich a možnosťami samosprávy.

Beáta - 24.11.2017 07:05
Reagujem na odpoveď pre p. Jána....ja som už viackrát písala na túto tému a nikdy mi neprišla normálna odpoved, skôr žiadna reakcia. AKO???? môžete porovnávať Manchester a svetové mestá s Martinom??? Vy asi neviete o čom hovoríte. Bola som aj v Anglicku, aj kade tade po iných štátoch, ale nikdy by som neporovnávala to čo vy!! To mi chcete povedať že čierni pasažieri sú len v Martine? Všade inde všetko ide, len tu nie. V Banskej Bystrici je taký istý systém na kupovanie lístkov, ale nastupuje sa všetkými dverami. Tu ked príde človejk z iného mesta a pýta sa kde si može kupiť lístok na MHD,....tak nikde, len u šoféra, prednými dverami v rade ako ..... a ešte ked sa spýta na pásma, tak nula bodov. V Martine ked chcete ist z martinskej stanice na autobus do Vrutok, šlapete celým mestom na zastávku. Vôbec neriešite nejaké odbočky a na kratšie trate menej eur. Ved niekto ide dve zastávky, a niekto iný desať. To nie je normálne. A ak vy stanovujete cenu a všetko ostatné, tak je to hanba mesta Martin. Tak ako veľa iných vecí.
A na margo iných príspevkov...aj dnes ráno som išla do práce ako s kaskadérom. Vodiči...až na svetlé výnimky majú o nás cestujúcich názor..že vezú dobytok, a podľa toho idú. Asi je potrebné zavolať nejakú televíziu, nech si zmonitoruje celú martinskú dopravu, a možno sa prebudíte. Za 70 centov...čo je 21 korún, by som sa odviezla inde asi viac. Tento problém je dlhodobý, a vy to viete velmi dobre, len s tým nič nerobíte, lebo ludia pofrflu a zase ideme dalej. Očakávam aj ja reakciu na moje postrehy. A opakujem, neporovnávajte celý svet s Martinom....je to tu bieda.

Driver9 - 28.11.2017 17:44
Základom internetovej diskusie je čítanie s porozumením a slušná argumentácia.
To, čo by ste Vy nikdy neporovnávali je samozrejme Vaša vec, ale nie je nič zlé na tom, keď si počas svojich súkromných ciest po svete dopravák pozrie riešenia mestských hromadných dopráv aj v iných mestách a vyskúša ako to robia inde, naopak podľa môjho názoru je to inšpirujúce. Aby som to zaklincoval, tak prednými dverami sa nastupuje rovnako v Kosovskom Prizrene, ako aj v Macedónskom Skopje a skutočne je to bežné v tak veľkých mestách
ako je Martin a aj ďaleko väčších. Neobhajujem toto riešenie, len uvádzam fakty... v príspevku admina sa tiež píše, že dopravcovi to je jedno a mal by to jednoduchšie, ak by sa nastupovalo všetkými dverami...
Nechápem, prečo by mal cestujúci do Vrútok z vlaku vystúpiť už v Martine a pokračovať do Vrútok MHDečkou ?, keď môže z vlaku vystúpiť až vo Vrútkach. Bývam vo Vrútkach, bežne to tak robím. Všetky vlaky končia, alebo prechádzajú Vrútkami. Keď Mesto rozhodne, že je potrebné viesť plné autobusy cez stanicu v Martine a bude akceptovať to zdržanie, tak dopravca to bude robiť. Ale bolo to už v minulosti. Plný autobus počas rannej špičky zašiel na stanicu do Martina a tam vystúpil jeden, dvaja cestujúci, alebo aj nikto a potom čakal autobus na výjazd na Kohútovú ulicu. Úsek Pošta Prior namiesto 1 alebo 2 minút trval cez Martinskú stanicu podľa cestovného poriadku 3 – 4 minúty a ľudia šaleli, že načo sa tam zachádza, keď tam nikto nevystupuje. Pri súčasnej intenzite dopravy si to neviem ani predstaviť, aj keď tam teraz kvôli dostavovanému nákupnému centru urobili semafory. A pre opačný smer (z Ľadovne a Jahodník) by bolo zdržanie ešte väčšie, čo by spomalilo obeh vozidiel a vedenie takýchto spojov je dopravácky nezmysel.
Možnosťou je aj staronová-nová autobusová linka. Áno v dávnej minulosti bola autobusová linka ktorá chodila cez vlakovú stanicu v Martine, ale kvôli neefektivite bola zrušená. Ak mesto rozhodne, že kvôli dopravnej obslužnosti je potrebné takúto linku zaviesť dopravca to určite rád zrealizuje.
Dopravca „nestanovuje cenu a všetko ostatné“, stačí si ešte raz pomaly prečítať reakciu admina na Jána, tam je jasne napísané že ceny, zľavy stanovuje mesto... v rátane pásiem. Na pásma treba ale upgradnúť systém na vydávanie lístkov.

Pri všetkej úcte, Vaše postrehy sú prezentované osočujúco. Ak „je to tu bieda“, tak len z toho dôvodu, že si mestá a obce, ktoré čiastočne financujú MHD Martin, Vrútky zo svojich rozpočtov, nemôžu dovoliť väčšie výkony – viac spojov v MHD, ako mestá s väčším rozpočtom. Objektívna skutočnosť je taká, že MHD Martin je najefektívnejší dopravný systém MHD na Slovensku, s veľmi slušnými tržbami, prijateľnými nákladmi, s malým doplatkom samospráv (miest) a najlepšie optimalizovaným obehom vozidiel zo všetkých MHD na Slovensku. TOTO SÚ FAKTY, KTORÉ SA DAJÚ OVERIŤ v ročenke „Osobná Mestská doprava 2016“, ktoré vydáva Združenie prevádzkovateľov MHD v mestských aglomeráciách Slovenskej republiky.
Ak nechcete porovnávať celý svet (čo admin vo svojom príspevku neurobil) stačí POROVNAŤ ÚDAJE V RÁMCI SR a zistíte, že dopravca, ktorý robí MHD Martin, Vrútky, v rámci možností robí čo môže. Martinská MHD má svoje problémy a stále je čo zlepšovať, napr. v profesionálnom vystupovaní vodičov...
Martin, resp. Vrútky síce nikdy nebudú ako Manchester, alebo Šindžuku, ale v skromných podmienkach sa tu vybudovala moderná MHD, ktorá je u odbornej verejnosti v rámci SR rešpektovaná.

Andrea - 05.12.2017 07:14
Prosím Vás ako môžete porovnávať dopravu v Manchestri s dopravou v Martine? To je asi žart. Pravidelne cestujem ráno z Košút z hlavnej cesty, autobusy 4 za sebou, a potom 20 minút nič. Toto keby bolo v Manchestri a inde vo svete, tak by asi bol prevrat.Poloprázdy autobus a otvorené len predné dvere na nastupovanie. Tak znížte cenu cestovného za to že musíme vykrikovať aby sa ludia posunuli. A prispôsobte odchody autobusov tak, aby jazdili aspoň každých 10 minút. Pamätám si staré dobré časy ked to tak bolo na Stráne. Teraz to nie je prispôsobené ani vlakom, ani ľuďom, a v Martine asi málokomu.

admin - 06.12.2017 19:09

Dobrý deň.

Opäť sa síce budeme opakovať, ale budeme to trpezlivo vysvetlovať.
Za starých dobrých čias zo stráni chodili počas hodiny autobusy z konečné v nasledovných intervaloch :00 :20 :40 Plus samozrejme v čase špičky ďalšie spoje.

Pred poslednou redukciou myslím v septembri roku 2008 bol už cestovný poriadok dosť obmedzený a aj tak sa zrušili spoje premávajúce v zimnom období. Dôvod bol prozaický frekvencia cestujúcich patrila medzi najslabšie v rámci MHD,

Predstava obyvateľov Košút a Severu je, že by mali mať intervalovú dopravu. Realita je taká, že na to nie je dostatok kapacity (autobusov), ktorých by muselo obiehať okolo viac, a ani výkonov (kilometrov) - intervalová doprava je najdrahší dopravný systém.

Okrem toho ľudia chcú ísť z výbežkov t.j. z Turčianskych Kľačiam, Kolónie Hviezdy, Karvaša a Blahovca zhruba v rovnakom čase na 6:00 na 7:00 na 8:00 a tak sa tie autobusy +- stretnú a idú smerom do Martina. alebo povieme ľuďom na 6:00, alebo deťom z Kľačiam, že pôjdu skôr o pol hodinu do školy a z Karvaša na poslednú chvíľu, aby mali v Košútoch interval? Každý vidí iba seba a svoje požiadavky a dopravca robí kompromisy, lebo nevie všetkým vyhovieť.

dada - 28.10.2017 20:50
Dobry den, chcem sa opytat ci budu posilnene spoje c. 23 na Hviezdu dňa 1.11. Vďaka. D.

admin - 30.10.2017 14:41
Dobrý deň,

budú, informácie zverejníme v aktualitách.

Zita - 25.10.2017 11:23
Dobrý deň,
25.10. 2017 som šla z Ľadovne a pri nastupovaní som sa spýtala šoféra či stojí na Hviezdoslavej. Jeho odpoveď bola: "Neviem. Neviem kde je Hviezdoslavova." Ako som neskôr zistila, je to jedna z jeho zastávok.
Že nie sú na zastávkach vypísané všetky zastávky, na ktorých každý autobus stojí, ale len niektoré z nich, ešte beriem. Ale prosím Vás, aby šofér MHD autobusu neovládal zastávky kde má zastaviť? Ak je nový, zastupuje, či ma zlú pamäť, tak im natlačte zoznam zastávok, do ktorého sa môžu pozrieť. Kde mám ja ako cestujúci zohnať informácie okrem internetu? Veď kým otvorím webovú stránku, naťukám odkiaľ a kam idem a počkám na výsledok hľadania, tak autobus bude dávno preč. Pochybujem, že na mňa bude čakať. A to nepočítam starších ľudí, ktorí internet v mobile nemajú.
Ďakujem za odpoveď.

admin - 27.10.2017 14:15
Dobrý deň,

postup vodiča ako ho popisujete bol neprofesionálny. Vodiči vedia kde majú zastaviť, a majú aj možnosť vytlačiť si zoznam zastávok na spoji ak nie sú si istý presným názvom zastávky.
Nepíšete o koľkej sa to stalo, číslo linky, alebo číslo autobusa tak nevieme s Vašou skúsenosťou konfrontovať konkrétneho vodiča.

Pavol - 22.10.2017 13:59
Dobrý deň prajem, už dlhšiu dobu som uvažoval, že sa podelím s MHDéčkou s myšlienkou, ktorá mi často rezonuje hlavne v nedeľu. Zo zastávky Prior chodil v nedeľu spoj dlhoročne na Ľadoveň 12.05. Na tento spoj chodili veriaci z nedeľnej omše , ktorá končí cca. o 11.55. Časový termín 12.05 bol zrušený. Grafikony prirodzene menia časové termíny spojov. Zamýšľam sa, prečo momentálne od Priora v nedeľu idú štyri spoje v priebehu 15 minút počas omše. ( 11.40. - 11.45. - 11. 51. - 11. 55. ). Niekedy nimi cestujem , väčšinou tam sedí počet cestujúcich s počtom prstov na jednej ruke. Spoj , ktorý viezol veriacich z omše "musel" byť posunutý tak, aby ho veriaci nestihli ... ? Väčšinou ide o starších ľudí, veľa z nich chodí o paličke,ktorí musia čakať na ďalší spoj 31 minút !!!, v jesennom a zimnom období to asi nie je nič príjemné... Dnešný "zážitok" ma o tom úplne presvedčil, že moja domnienka nebude asi ďaleko od pravdy. Dnes v nedeľu som z omše dobiehal na spoj 11.55 (bus č. 23) spolu s ďalšími piatimi ľuďmi. Službu konajúca mladá šoférka z copom ma privítala nasledovne: poďme ... budem musieť čakať aj na ostatných ....ja už chcem byť doma. Následne pred staršou nastupujúcou pani šoférka vyriekala hanlivé slová na Boha... Moja otázka znie. Má martinská MHD alebo jej jednotlivci problém prevážať martinských katolíkov? Komu má slúžiť MHD? Ľuďom , alebo komu - čomu ?? Prosím zamyslite sa nad týmto podnetom. Pán admin - dajte to prečítať aj vedeniu MHD.

admin - 25.10.2017 17:42
Dobrý deň,

mrzí nás, že došlo k takémuto incidentu a dispečer bude konfrontovať vodičku s Vašou pripomienkou.

Naša spoločnosť prepravuje všetkých cestujúcich bez rozdielu. A čo sa týka spojov, tak naša spoločnosť ich veľa krát prispôsobovala k bohoslužbám, aj v prímestskej doprave.
Bohoslužba v kostole sv. Martina začína v nedeľu a vo sviatok o 11.00 a štandardne omša trvá cca 45 min. za 10 min. sa dá pohodlne prejsť na zastávku MHD Prior.
Ak je bohoslužba dlhšia napr. hodinu (, alebo sa ľudia rozprávajú pred kostolom, tak odchod na Ľadoveň o 11.26 nie je neprimeraný - na poludnie sú doma.

Medzi 10:53 a 11:11 prichádza do Vrútok 5 vlakov (3 zo smeru Žilina a 2 zo smeru Ružomberok)
Spoje linky číslo 11 s odchodom z Vrútok 11:10 a 11:30 (pri Priori sú o 11:31 a 11:51) vezú cestujúcich z vlaku do Záturčia a na Podháj
Spoj linky číslo 23 s odchodom z Vrútok 11:25 (pri Priori je o 11:55 ) vezie cestujúcich z vlaku do Košút na Sever a do centra
Linka 41 má zo Stráni má v nedeľu v čase obeda odchody zhruba každú hodinu pri Priore je o 10:39, 11:45 a 12:44.

Zastávka MHD Prior je u väčšiny liniek 3. od konca aj v smere na Ľadoveň aj v smere na Jahodníky Tu sa „schádzajú“ linky zo všetkých smerov a
je ťažké dodržať cca hodinový interval pre občanov zo Stráni, ako tak odviezť ľudí od vlakov z Vrútok, (pri rešpektovaní obehu autobusov a požiadaviek
aj smerom na Vrútky, Kolóniu Hviezdu a Stráne) a vytvoriť rovnomerný interval v nedeľu na obed zo zastávky Prior na Ľadoveň.

Pozrieme sa na to, či sa s tým dačo dá urobiť od decembrových zmien, kedy sa menia aj vlaky, ale v nedeľu na obed je v prevádzke aj autobusov tak naše možnosti sú obmedzené.

Peter - 17.10.2017 07:28
Reagujem na vašu odpoved....bolo napísané viackrát dosť jasne, aj predo mnou, prečo je taká dlhá pauza ráno (a nakoniec nielen ráno) zo zastávky Sever II na Prieložtek???? Čítajte čo vám ludia píšu. Odpovedáte len na to na čo chcete. Neviem čo ešte konkrétnejšie potrebujete?. Ráno je to v čšase od 06:42 do 7:02 - približne. Dúfam že tentokrát odpoviete.
Dakujem

admin - 26.10.2017 23:07
Dobrý deň,

bolo viac krát v tejto diskusii v minulosti vysvetlené, že ráno v špičke sú nasadené všetky kapacity, veľa spojov je na otoč ( dokončí sa spoj a hneď sa pokračuje ďalším): rozvoz na 6:00 do fabrík, potom na 7:00, potom žiakov do škôl vrátane školských spojov. Pomedzi to sa snažíme napasovať aspoň čo sa dá k vlakom. Z Kľačian, z Karvaša, Kolónie chcú tiež ísť ľudia v tom istom čase smerom na Martin atď... Niekedy mala MHD 63 busov dnes má len 45, jednoducho výkony v MHD sú už tak obmedzené že obeh vozidiel fyzicky neumožní riešenie všetkých požiadaviek nie to ešte intervalov. Napriek tomu, s tými kapacitami čo sú k dispozícii, patrí martinská MHD medzi najlepšie optimalizované dopravné systémy MHD na Slovensku - vyplýva to aj z publikovaných porovnaní (ročeniek prevádzkovateľov MHD).

O probléme ktorý popisujete vieme. Tá pauza bola v minulosti ešte väčšia 6:37 – 7:02 teraz je 6:42 - 7:02. aktuálne sa pripravujú decembrové zmeny cestovných poriadkov, kde sa menia (posúvajú) niektoré vlaky uvidíme ako sa nám ráno zmení obeh vozidiel a či to budeme vedieť riešiť.

Na margo Vašej podráždenej reakcie by sme dodali, že našim partnerom pre cestovný poriadok sú mestá a obce. Napriek tomu sa každou individuálnou požiadavkou na zmenu cestovného poriadku od cestujúcich, aj v návštevnej knihe zaoberáme, A všetky maily ktoré sú nám adresované odpovedáme.... niekedy aj v návštevnej knihe prostredníctvom admina.

admin - 30.11.2017 23:02
Dobrý deň.

Po zmenách cestovných poriadkov od 10.12.2017 budú spoje zo Severu smerom na Prieložtek (SAD) 6:37 a 6:54

Peter - 12.10.2017 19:30
Dobrý deň. Chcel som ísť autobusom dňa 12.10.2017 o 19:20 linka 11 odchod zo zastávky Ulica Ambra Pietra o 19:20. Prišiel som ku zastávke chvíľku pred autobusom no autobus pri tejto zastávke len spomalil nezastavil a pokračoval v ceste dalej. Keď som videl že autobus nezastavuje rozbehol som sa no vodič autobusu ani tak nezareagoval a nezastavil. Podotýkam prišiel som na zastávku v čas no do idúceho autobusu a ešte cez zatvorené dvere sa naskakovať nedá. Toto sa mi žiaľ nestalo prvý krát. Ďakujem za vyjadrenie z vašej strany a žiadam aby bol šoférovi daného autobusu udelený patričný postih. Ďakujem za vaše vyjadrenie.

admin - 17.10.2017 13:02
Dobrý deň,

samozrejme je to chyba vodiča, pretože má povinnosť zastaviť na zastávke za čo sa ospravedlňujeme. Dispečeri preveria údaje v histórii GPS a vodiča budú konfrontovať.

Peter - 11.10.2017 17:02
Pred niekolkými mesiacmi som čítal príspevky, medzi nimi aj to, preco rano zo zastavky sever II rano je taka velka pauza v autobusoch na Prieložtek, a nastupovanie len prednými dverami - na hanbu. Prečo ste neodpovedali??

admin - 11.10.2017 18:28
Dobrý deň,

v návštevnej knihe sa snažíme reagovať na väčšinu príspevkov.

Ak máte dotaz, prosím bližšie ho špecifikujte.

Jana Urbankova - 10.10.2017 09:22
Dobry den chcela by som Vas ,poprosit ci by nemohol posunut cas odchodu autobusu alebo dat iny spoj,od zastavky pri Zts. Teplarni ,smer Sever, po 15:30,nakolko mame prac. dobu od 7.00-15.30. Vyuzivam aut. dopravu rano a dobre by padlo keby som sa aj s prace mohla dostat aut. dopravou nakolko chodim domov pešo na Sever nakolko po 15:30,od Teplarni neni ziadny spoj. Za kladne vybavenie mojej ziadosti Vam dakujem,.´´

admin - 10.10.2017 12:07
Dobrý deň,

požiadavku posúdime a odpíšeme na jeden z Vašich mailov.

Dobrá rada: neposielajte svoje požiadavky na rôzne dostupné adresy, lebo môžu byť posúdené ako SPAM ;-)

admin - 25.10.2017 17:29
Dobrý deň,

požiadavka sa zrealizuje od nových cestovných poriadkov 10.12.2017.

Vlado - 05.10.2017 23:45
Prosím Vás, čo to tam máte za šoférov? Veď není týždňa kedy by nemal autobus nehodu. A nepíšte mi prosim, že nie vždy to je chyba autobusu, dobrý šofér (ako pár takých u Vás je) sa vie vyhnúť zrážke aj keď to jeho vina nie je - veď predsa vozí ľudí. Neviem, ale nemali by ste niektorých ľudí zamestnávať zvlášť nie zarasteneho pána na autobuse č. 29, ktorý jazdí ako zmyslou zbaveny. Ďakujem

admin - 09.10.2017 09:42
Dobrý deň,

ospravedlňujeme sa, ale Vaše posudzovanie je veľmi redukované. O tom koľko kolíznych situácii vodiči našich autobusov odvrátili ani netušíte, pretože sa neskončili nehodou ani poistnou udalosťou. Vnímate iba reálnu nehodu autobusu.

Všetci naši vodiči majú platné psychotesty (kde sa testujú aj reakčné časy) a platnú lekársku prehliadku.
Áno aj naši vodiči sem tam niečo drobné spôsobia sú to tiež len ľudia, ale za posledných 20 rokov evidujeme v rámci okresov Martin, T. Teplice 2 nehody kde sme boli vinníkmi a došlo k stredným zraneniam.
Naša spoločnosť si robí podrobnú evidenciu aj poistných udalostí aj dopravných nehôd našich vodičov. Vodičov školíme a tento rok sme začali aj na polygone v Orechovej Potôni (Slovakia ring) školou šmyku a zásad defenzívnej jazdy.

To že niečo nevidíte, alebo neviete o tom neznamená, že neexistuje ;-)

To že sa dva naše vozy ťukli na zastávke nikoho neohrozilo, odlhliadnuc od škody je to skôr úsmevná nehoda, ale viete, keď idete v daždi s 12 tonovým busom a 70m pred Vami dostane Bavorak v plnej rýchlosti šmyk a prejde do protismeru, tam nemôžte robiť nič je to moment. Znížite čo najviac rýchlosť a keď je po všetkom, tak sa tešíte, že ste prežili a medzi cestujúcimi sú len ľahké zranenia ktoré si nechceli dať ani ošetriť (ako pred týždňom pri Jasenove). Amatér by v panike strhol volant zrážke by sa aj tak nevyhol, pričom by riskoval prevrátenie busu, čím by viac ohrozil cestujúcich. A V meste tiež nemôžu naši vodiči riešiť zjavne jednoduché situácie v križovatkách ako paranojici a keď Vám niekto nedá v jasnej situácii prednosť, tak tiež s 12m a 12tonovým kolosom neurobíte vždy zázrak....

barbora - 29.09.2017 20:10
Dobry den, dnes okolo 13:30 na ulici Cervenej armady niekde pri Generalnom sofer na linke c.24 2x arogantne vytlacil cyklistu z cesty. Bol to sivovlasy starsi vodic. Ja chodievam casto na bicykly a clovek by povedal, ze prosefionalny sofer bude mat vasci respekt, ale opak je pravdou. Hlavne pri obiehani sa autobus na mna lepi, aj ked ma este obehol len polovicou. Problem je to hlavne v Priekope, kde je cesta v zakrutach uzsia.

lenka - 25.09.2017 13:20
Milá SAD Martin, prečo nerobíte námatkové kontroly autobusárom ako sa správajú k cestujúcim?! ,,šofér,, arogantný chlap v okuliaroch, silnej postavy, ktorý šiel 22.9.2017 o 14:55 linkou č. 31 zo zastávky od Hlavnej pošty smer Ľadoveň (ŠPZ ZA 662 CX č. 13) ma privrel do ,,vstupných,, dverí do autobusu, zaziapal po mne že nech vojdem dnu, že sa ponáhľa (popri tom keď odparkoval autobus nemal hneď žiadnu jazdu), napriek tomu že videl že sú predo mnou ľudia ktorý si kupujú lístky, a nemám sa ako dostať za dvere. Navyše ešte som si ani nevypýtala lístok a už vyštartoval zo zastávky, pričom kvalitne dupol na plyn a ja som si narazila ruku ako ma otrieskalo o čítačku mestských kariet. Bola som viac krát svedkom ako ,,jazdí,, keď ešte dôchodcovia nesedia (jedna stará pani to ledva ustala)... Telefonuje počas šoférovania, je drzý a vykrikuje po ľuďoch keď ho upozornia... Je len otázkou času kedy spôsobí nejaký poriadny úraz cestujúcim... Robte s ním niečo prosím! Ďakujem

admin - 26.09.2017 14:27
Dobrý deň,

ďakujeme za váš podnet, samozrejme ho preveríme. Na toho vodiča nám to nepasuje, avšak k niečomu takému došlo, samozrejme sa ospravedlňujeme.

Priebežné kontroly robievame - mám na to externú firmu, ktorá vykonáva skryté kontroly vodičov, okrem iného aj na základe takýchto podnetov.

Radoslav - 23.09.2017 09:05
Dobry den. Poprosim Vas o preverenie vodicov dvoch liniek MHD, ktori sa vracali dna 22.09.2017 o cca. 22:45 do depa. Ich jazda bola rychla, agresivna a arogantna. Vytlacili ma z cesty. A skoro sposobili dopravnu nehodu. Poprosim o vyrozumenie a potrestanie arogantnych vodicov. Chapem, ze sa ponahlali domov. Ale dodrziavanie pravidiel cestnej premavky plati pre vsetkych. Dakujem.

admin - 25.09.2017 13:03
Dobrý deň,

ospravedlňujeme sa za toto konanie vodičov. Situáciu preveríme a vodičov sa pokúsime identifikovať.

Michaela - 17.09.2017 07:44
Dobrý deň,

včera som sa dočítala na stránke https://www.turcania.sk/europsky-tyzden-mobility/, že keď sa počas víkendu 16.9. - 17.9. 2017 preukážem šoférovi mhd platným vodičským preukazom, budem mať nárok na cestovanie zadarmo. Pôvodne som plánovala na svoju cestu využiť auto, ale práve tento príspevok ma presvedčil, nech sa odveziem autobusom. Do autobusu som nastúpila s pripraveným vodičským preukazom, a keď som sa spýtala pána šoféra, či platí dnes ,,akcia'' s vodičským preukazom, povedal mi, že až o týždeň, takže neostávalo nič iné, len aby som si zakúpila cestovný lístok. To by mi ani nerobilo taký problém, keďže som zvyknutá často využívať našu mhd, ale principiálne by som sa rada dopátrala, kde je pravda. Či na uvedenom portáli je nesprávne uvedená informácia o dátume, alebo šofér nebol dostatočne informovaný?
Týmto by som taktiež rada apelovala na kompetentných, aby naozaj dobre zvážili dôležitosť podania správnych informácii, a tak aj urobili, aby sa tým predišlo prípadným nedorozumeniam a podobné situácie sa už neopakovali. Akcia ,,Európsky týždeň mobility'' má peknú myšlienku, no takýto nedotiahnutý prístup z nej robí nielen zlú reklamu, ale keď by sa viacerým ľuďom stala rovnaká situácia, aká mne, stráca sa aj ten efekt, aký mal tento ,,víkend jazdenia zadarmo'' mať...Alebo je to o tom, aby ste nalákali ľudí do autobusov, šoférov ste vyškolili, aby sa tvárili, že o ničom nevedia a ľudia by napokon, podobne ako ja, zaplatili cestovné, a vy ste sa obohatili na tejto akcii?

Za Vaše pochopenie a konanie vo veci Vám ďakujem a prajem vám len samých spokojných šoférov a cestujúcich :)

Lucia Rendeková - 08.09.2017 17:15
Dobrý deň,
rada by som sa opýtala, či je autobusová zástavka Priekopa II. iba na parádu alebo má aj nejakú funkciu. Práve som išla 23kou z Kolonie Hviezdy stlačila som stopku asi 30 metrov pred zástavkou a vodič mi vobec nezastavil. Minule som zas išla smerom z Martina taktiež som stlačila signál a nezastavil mi. to sa mi stalo už po tretí raz. Neviem či zamestnávate vodičov so zrakovým postihnutím alebo im tam treba dať transpareny a reflektory aby si všimli že je tam zastávka ale prosím vás urobte s tým niečo. ďakujem

admin - 09.09.2017 10:21
Dobrý deň,

viete nám prosím napísať presný dátum a čas odchodu spoja, ktorým ste cestovali? Situáciu samozrejme preveríme.

Leo Demidov - 30.08.2017 13:37
BCEM privet,

Chcem sa opýtať, či SAD Martin akceptuje študentské karty ISIC na prepravu mestským autobusom namiesto klasickej mestskej karty.

Ďakujem pekne a prajem pekný deň

admin - 31.08.2017 17:30
Dobrý deň,

ISIC karty akceptujeme, avšak nie všetky ISIC karty majú v čipe aj dopravnú časť (podľa medializovaných informácií sa to môže týkať niektorých prvákov na stredných školách a univerzitách). ISIC karty bez dopravnej časti je možné používať len na preukazovanie nároku na zľavu pri kúpe lístka v hotovosti.

ISIC karty, ktoré majú v sebe aj dopravnú časť je možné využívať aj na platbu cestovného lístka alebo časové cestovné.

Peter - 29.08.2017 12:44
Štve ma, že je jednoduchšie získať spoj do Prahy, Ulanbátaru, Džalalabádu, ako spoj na Karvaša Bláhovca. Na to koľko ľudí sa tam chce a potrebuje prepravovať, sú spoje kur...mmmm, strašne moc moc na riedko. Pa a polepšite sa

admin - 31.08.2017 17:31
Dobrý deň,

rozsah dopravnej obslužnosti je dohodnutý s objednávateľmi dopravy. V zásade je to kompromis vyplývajúci z finančných možností mesta a skutočného dopytu cestujúcich, ktorý nie je na Karvaši veľký.

Preto sú niektoré spoje vedené len z Vrútok, resp. po Vrútky – hlavne počas voľných dní. A vo večerných hodinách je obslužnosť zabezpečená zachádzajúcou linkou č.27

Michal - 20.08.2017 21:36
Zaujímalo by ma, na čo sú v autobusoch umiestnene tlačítka na signalizáciu na zastavenie na zastávke... Ked už nespočetne krát sa mi stalo, že vodič ignoroval túto signalizáciu. V lepšom prípade iba neotvoril dvere a musel som vystúpiť prednými, v horšom prípade ani nezastavil na zastávke... Ešteže autobusy využívam málokedy... Hotová katastrofa...

Lucia - 17.08.2017 09:57
Lucia... dobrý deň chcela by som sa poďakovať pánovi šoférovi ktorý išiel dneska na autobuse č.44 o 9:11 zo zastávky dolné zaturčie ll. Utekala som s kočíkom oproti autobusu nastupovali dvaja ľudia našťastie som to stihla tak som pri zadných dverách čakala asi 30 sekúnd keď, PÁN vodič neotváral dvere bol tam iba jeden kočík čiže nechápem prečo, tak som stlačila tlačidlo vedľa dverí a milý pán šofér sa pobral s kľdom ďalej. MHD Martin si robí skvelé meno. Naozaj ma to nahnevalo pretože som sa ponáhľala s dieťaťom k doktorovi.

Silvia - 17.08.2017 09:19
Keď tak čítam tieto príspevky s arogantnými vodičmi, tak sa pýtam či sa aj niečo okolo nich deje, alebo je to zase iba zbytočne strávený čas.

Dominika - 12.08.2017 00:36
Dobry večer, dnes som išla z mesta autobusom č. 11 o 22:23 nastupovala som na ulici Hviezdoslavovej a mala som na sebe striebornú retiazku s príveskom v tvare srdiečka s písmenkom ,,D". Pravdepodobne som prívesok v autobuse stratila. Prosím vás, ak ste ho našli, tak ma kontaktujte na e-mailovú adresu. Ďakujem.

admin - 12.08.2017 08:34
Dobrý deň,

informácie o nájdených predmetoch vo vozidle MHD vám podá dispečing dopravy telefonicky na +421 43 4222244.

Monika Cingelová - 09.07.2017 18:42
Dobrý večer dnes 9.7. o 18:29 išiel autobus 11nastka okolo Nábrežnej ulice vo Vrútkach a vobec nám nezastavil na zastávke . Čakali sme s priatelom na zastávke a ponahlali sme sa do mesta . Šofer nás úplne odignoroval šiel veľkym oblukom pozeral sa na nas usmieval sa a šiel ďalej . Ďakujem MHD Martin za ich ,,úžastne'' služby . Si spravte aspon poriadok medzi vodičmi .

veronika - 06.07.2017 11:22
Dobrý deň dnešná jazda s vodičom číslo 359 z Bystričky do Martina bola hrozná. Šofér si zrejme neuvedomuje že vedie Ľudí. Dôchodcovia s palicami mali problém sa udržať a hádzalo ich celým autobusom. Išiel rýchlo lebo mal zjavne meškanie a to jeho brzdenie dobre že človek nepreletí autobusom. Myslím si že každý si platí za lístok a mal by cestovať dôstojne.

Jarmila - 19.06.2017 17:02
dobrý deň, 11.7. 2017 mi končí platnosť mestskej karty a chcem sa informovať či si mám vybaviť novú kartu alebo sa táto pôvodná dá predĺžiť. Ak si budem vybavovať novú kartu na zľavnené cestovné ZŤP-S, bude postačujúce rozhodnutie z ÚPSVaR zo dňa 18.6.2014 o tom, že som ZŤP- S z určenou lekárskou kontrolou v júni 2020 alebo je nutné ísť si pre potvrdenie s aktuálnym dátumom.
Ďakujem

admin - 24.06.2017 10:47
Dobrý deň,

kartu je potrebné vymeniť. Potvrdenie bude postačovať to, ktoré máte.