Návštevná kniha - Mestská hromadná doprava Martin, Vrútky a okolie

Návštevná kniha

Návštevná kniha

Príspevky sa zobrazujú po schválení, v prípade nevhodných a nezmyselných si vyhradzujeme právo ich mazať.

V návštevnej knihe je 3141 komentárov

Matej V. - 18.09.2020 22:13
Snažím sa zracionalizovať dnešné využitie našej exkluzívnej MHD. Uvedomujem si že, šofér MHD nebude mať doktorát z jadrovej fyziky, avšak nechcem každého jedného hádzať do jedného vreca, nemôžem si pomôcť ale túto funkciu by mohla vykonávať jena lepšie cvičená opica, plyn, brzda, otvoriť a zatvoriť dvere. Nevyužívam MHD ale dnes som musel siahnuť na dno svojich možností a rozhodol sa využiť poslednú možnosť dopravenia sa do cieľovej destinácie formou MHD a veru splnila moje očakávania. Primitívny šofér ktorý celou cestou horekoval že som mu dal 5E a nie presne a že sme si tu v MT na to zvykli, aby som bo teda konkrétny linka č..50, dňa 18.9.2020 o 17.16, Prieložtek (mimo 5 minútové meškanie, ale tak za excelentné služby sa platí nie?), nabdúce prinesiem buďm 50 E alebo 100ks 1 centových mincí, môžete si vybrať, asi nedisponujete šoférmi s maturitou ale základy slušného správania by mohli mať a keď nemajú, veľmi rád ich priučím dobrým mravom. Zamyslite sa nad sebou, ak máte bezprostredný pocit nedotknuteľnosti a monopolu a že nemáte čo zlepšovať, verte že aj na Vás raz príde ;) Váš pád budem sledovať z prvej rady a s veľkým nadšením. Nabudúce si radšej nohy zoderem a prídem na stretnutie o polhodinu neskôr ako využiť Vaše stredoveké služby (vzhľadom na 4ks pasažierov to už každý pochopil a budem len držať prsty aby ste si zbalili kufre a ťahali do teplých krajín)

Driver9 - 21.09.2020 16:11
podľa úrovne Vášho príspevku by bolo riziko zveriť Vám náuku dobrých mravov kohokoľvek, vrátane vodičov... Nuž žiadny inteligent (aj s doktorátom z jadrovej fyziky) by sa nevyjadroval s dešpektom na adresu žiadneho povolania. Každú prácu, ktorú krajina, mesto či firma potrebuje urobiť, musí niekto urobiť a pokusom o sarkazmus o cvičenej opici sa sám radíte niekde medzi primátov.

Nikde v tejto diskusii sa neobhajoval neprofesionálny prístup/postup vodiča a prakticky každý podnet či kritika sa preveruje.

Samozrejme vždy je čo zlepšovať, ale Internetových haterov fakty nezaujímajú, tak ťažko o zlepšovaní argumentovať..., ale napr. MHD MT zaviedlo bezkontaktné platby prakticky v IT stredoveku, dokonca  15 rokov pred bankami, MHD MT patrí medzi najlepších v spotrebe nafty spomedzi MHD na Slovensku, zlepšila sa presnosť zo 56% na cca 80%... ignorantom ťažko vysvetlovať, že mesto Martin nedovolilo v busoch WiFi (v prímestskej doprave je to štandard), vnútorné monitory (v prímestskej sa montujú už niekoľko rokov), že od roku 2009 nedovolilo kúpiť ani koleso - nieto ešte autobus, že vtedajší poslanci nepochopiteľne neschválili projekt plynofikácie MHD z 95% hradenom z eurofondov... že mestá nedovolili kúpiť nové palubné počítače do MHD (ako sú na prímestskej), aby sa dalo platiť prostredníctvom aplikácii a bankomatovými kartami... Jednoducho od roku 2009 nebola Mestom Martin schválená žiadna navrhovaná investícia do MHD na jej zatraktívnenie, či zlepšenie – existuje bohatá korešpondencia s mestom Martin napr. ohľadom potreby obnovy/ kúpy autobusov, vrátane niekoľkých urgencií...

Pocit nedotknuteľnosti SADka určite nemá (ani nikdy nemala). Na lístok do prevej rady nebudete musieť dlho čakať. MHD je zazmluvnená len do konca roka 2021. Tak nech pri rozhodovaní miest ako ďalej s MHD dostanú priestor argumenty a odbornosť a nie emócie... - na tom sa zhodneme asi všetci, pravda okrem haterov...

Spokojná cestukuca - 11.09.2020 23:36
Vážení cestujúci , skúste trošku porozmýšľať keď píšete sťažnosť na šoféra či nie ste vinníkom neskorého príchodu na zastávku VY nie šofér !!!! Šofér má určený čas odchodu !!! Poniektorí cestujúci prichádzate na zastávku ,, niečo na pôjde ,, nedrzite sa cestovného poriadku !!! Zamyslite sa nad sebou , nie nad MHD kedy pôjde.

Driver9 - 12.09.2020 12:59
Áno, ale nič by sa nestalo a nikomu by koruna z hlavy nepadla keby vodič počkal dobiehajúceho,  kazdý niekedy dobiehame...

Lenka - 04.09.2020 07:02
Linka c10. Z LADOVNE Dnes 4.9.2020 rano o 6:55mi zavrel vodic dvere pred nosom aj ked ma videl.. NEVIEM CO TO JE ZA UCHYLKA ALE NESTALO SA TAK PRVY RAZ. DUFAM ZE MAL PEKNY DEN.

admin - 04.09.2020 12:44
Vodič meškal viac ako 3 minúty. Na zastávke stál dostatočne dlho, v pohode nastúpilo 11 cestujúcich. či Vás videl to sa dodatočne nedá zistiť, Ak ste dobiehali a vodič sa už díval do ľavého zrkadla, keď sa pohol, nemusel Vás vidieť... Ak Vás videl mal počkať – tak ich školíme.

Nedorozumeniam sa dá predísť, včasným príchodom na zastávku - v dostatočnom predstihu pred odchodom spoja podľa CP a nie 3 minúty po odchode...

Marko - 03.09.2020 08:08
Vodič číslo :29697 dňa 3.9 na linku 24 na ul. Karvaša a Bláhovca o 7:11 prisiel má druhú zastávku o čas 7:19:50 čo je 8 minútové meškanie páči sa mi že sa autobusy platíme o niekoľko desiatok centov viac ale nechodíme na zastávky tak ako by sme mali, a pritom autobus pri druhej zastávke bol prázdny.

admin - 04.09.2020 06:18
Meškal predchádzajúci spoj, ktorý prichádzal z mesta na pamätník... Na prvú zastávku vodič pristavil s 5:49 min. meškaním nastúpilo 9 ľudí, na druhej meškal 8 min. To čo so dialo ráno v meste čo sa týka dopravnej situácie 2.a 3. 9. videli všetci. Busy trčia v zápchach rovnako ako ostatné vozidlá a nemá na to vplyv ani skutočnosť, že pre pravidelných cestujúcich išlo cestovné zo 0,49 na 0,59€ teda len o 10 centov...  

Nina - 27.08.2020 12:52
Dobrý deň, ešte raz by som chcela poďakovať šoférovi, ktorý nás dnes 27.8.20 viezol v 11 z Vrutok autobusovej stanice smer Záturčie, spoj o 9:25. Mojej dcérke prišlo zle, pozvracala sa (od zastávky Lidl) pán šofér autobusu, bol milý, hneď zareagoval, nezdvihol ani hlas a hneď ako sa mu dalo, zastavil autobus na odpočívadle, aby som dala dieťa dokopy, poupratovala a mohli sme pokračovať v jazde. Krásny, ohľaduplný prístup vodiča k matke s deťmi. Veľmi pekne ďakujem. Dúfam, že si tento príspevok prečíta aj pán šofér daného autobusu. Toto poďakovanie patrí jemu. Nina

Vodič 452 - 30.08.2020 23:38
Pani Nina, ďakujem veľmi pekne, dufam len, že malá je v poriadku.

Dominik - 22.08.2020 12:08
Vodič 392 sa správal veľmi neprimerane, vypýtal som si študentský lístok a zkričal ma že nestojí 50 ale 70 (čož som nevedel) a nebol schopný normálne komunikovať. Takto neskutočne nepríjemného a bezočivého vodiča som už roky nevidel...

Driver9 - 03.09.2020 19:16
No nemal by tak reagovať. Treba trpezlivo vysvetľovať a tak boli vodiči školení... Dokonca v prvých dňoch prepravili menších žiakov ak nemali peniažky aj tak, aby ich neohrazili,  ale zas keď študent nevie po viac ako troch týždňoch medializácie a diskusií, že mesto zdraželo MHDečku, tak neviem...

Hana - 18.08.2020 11:14
Dobrý deň,
mám len jednu otázku, myslíte si že je správne aby šofér otváral pri nástupe len jednu polovicu dverí? Dosť na tom že vo všetkých mestach sa nastupuje všetkými dverami, a tu v Martine len prednými, ešte aj pri nastupovaní je človek obmedzený malým priestorom. Stačí ked ide starší človek, s paličkou, ludia s nákupmi, alebo mamičky s deťmi, a súkajú sa do autobusu ako hady po jednom cez úzke dvere.
Toto sa stáva väčšinou ked vonku prší alebo v zime vo veľmi zlom počasí, mám niekedy pocit akoby niektorí vodiči mali radosť z toho že ludia moknú. Netýka sa to všetkych vodičov, ale je to zase vec ktorú som nevidela nikde inde na Slovensku.

admin - 03.09.2020 15:20
Celá prímestská doprava a aj iné MHDečky na Slovensku majú systém nastupovania prednými dverami. Prednými dverami sa nastupuje aj v Manchestri či Barcelóne... a všetci sú stým v pohode a akceptujú to. Keby sa na nástup otvorili všetky dvere ubudlo by platiacich...

Čo sa týka otvárania dverí súhlasíme, že by niektorí vodiči (škoda, že ste nenapísali konkrétne) mali prejaviť viac empatie. Školíme ich aby otvárali celé dvere...

Erika - 12.08.2020 13:56
Dobrý deň,
nakoľko môj predchádzajúci email ste zrejme vymazali, dúfam, že zodpoviete aspoň na moju otázku.
Prečo cestujúci ( držiteľ dopravnej karty SAD) musí pátrať po zastávke MHD, ktorú ste pri Hoteli Turiec zrušili a nedali ste si ani tú námahu , aby ste na danom mieste nechali odkaz - informáciu o najbližšej zastávke, vysvetlíte mi prosím dôvod Vášho konania?

SAD - 12.08.2020 14:37
Od štvrtku bol oznam na zastávke vyvesený. Bol aj na  Facebooku, kde ho zverejnili nejakí cestujúci...

admin - 19.08.2020 11:38
Dobrý deň, príspevky v návštevnej knihe neodstraňujeme, ale prebieha pri nich anti-spam kontrola, ktorá chvíľku trvá, takže príspevok sa nezobrazí ihneď. Ospravedlňujeme sa za oneskorené zobrazenie.

Erika - 12.08.2020 10:23
Dobrý deň, dočasné zrušenie zastávky MHD na ul. Hviezdoslavovej chápem a akceptujem to, že musím ísť o cca 10 min. včaššie z práce, aby som stihla prísť na zastávku Hotel Turiec, ale dňa 11.8.2020 som mala pocit, že žijem v Kocúrkove. Po príchode na miesto kde bola predtým zastávka premiestnená nebolo nič. Ani zastávka ani žiadny odkaz, kde je najbližšia zastávka a nebola som jediná, kto hľadal zastávku. Neviem, či to mal byť výsmech cestujúcim , alebo niekto kompetentný na MHD dostal úpal a nemohol rozmýšľať.

admin - 12.08.2020 14:11
ospravedlňujeme sa, žiaľ, aj my si často pripadáme, že žijeme v kocúrkove... viď. komentár nižšie

Samotná realizácia uzavierok/ obchádzok je s nami slabo (niekedy vôbec nie) koordinovaná. Dohodnuté termíny sa nedodržujú a často sa ocitneme v situácii ako ostatní účastníci premávky a cestujúci. Improvizujeme, narýchlo v teréne školíme vodičov...

A tie komentáre o úpale adresujete správnemu orgánu, čo vydáva rozhodnutia/ povolenia o takýchto uzávierkach a následne mu je jedno, ako sa to v skutočnosti zrealizuje... 

Jozef - 12.08.2020 06:17
Linka 11 do ZOS Vrútky, ďakujem za rannú rozcvičku a zdvihnutie adrenalínu... lepšie ráno už nemôže byť....A spokojnosť je....Čo poviete na meškanie daného spoja...? Odpoveď...pri toľkých spojoch je malé percento takto meškajúcich autobusoch... niečo iné napíšte .

Driver9 - 12.08.2020 12:59
Čo napísať ignorantovi, ktorý od ostatných vyžaduje bezchybnosť, bez nároku na poruchu, alebo obyčajnú ľudskú chybu...

Určite sa mu nikdy nič nepokazilo, ani nikdy neurobil chybu, všade prišiel načas a počas celého života podal v škole, v práci 100% výkon.

Keď by sme mu napísali, že sa snažíme, aby takých prípadov bolo čo najmenej a čo všetko pre to robíme, tak ho to asi neuspokojí, tak ho aspoň poľutujme...

Mária - 11.08.2020 18:59
Milé vedenie SAD. Myslím, že ako pravidelní cestujuci si zaslúžime aspoň nejaký oznam o preložení zástavky (na mieste, kde zástavka bola predtým) a danú zástavku viditeĺne oznaciť.

admin - 12.08.2020 14:11
Veľmi sa ospravedlňujeme, ale často sa o termíne (presnom čase - hodine) uzávierok dozvieme na poslednú chvíľu a ani to sa nakoniec nedodrží.

Pôvodne mala byť zmena obchádzky od rána, potom od večera a nakoniec to bolo od obeda...

X krát sa stalo, že sme dopredu oznámili dohodnutý termín cestujúcim a označili zastávku, že  je zrušená/preložená, ale dohodnutá hodina uzávierky nebola dodržaná. Celá doprava chodila normálne a autobusy chodili obchádzkou po preložených zastávkach a všetci nadávali.

Tieto situácie nemajú riešenie – keď realizátor obchádzky si to robí ako sa mú chce, na verejnú dopravu neberie ohľad, a dopravcu podhodí verejnosti na kritiku...

SAD - 12.08.2020 14:11
Od štvrtku bol oznam na zastávke vyvesený. Putovaj aj po Facebooku – ho odfotili nejaký cestujúci...

Libuša - 11.08.2020 17:09
Nepríjemná skúsenosť s vodičom autobusu linky 41 Stráne Ľadoveň zo dňa 10.8.2020 o 12,18 hod.
Vnučka si kupovala polovičný lístok u vodiča autobusu nakoľko má 15 rokov. Domov prišla nahnevaná, že už viac autobusom nepôjde, nakoľko jej vodič odmietol predať polovičný lístok s argumentom, že už sa minuli a predal jej len celý lístok za 1 euro.
Prosím o odpoveď k tejto nepríjemnej udalosti.

Libuša - 11.08.2020 18:10
Dobrý deň, k poslanému príspevku dávam opravu. Bol to spoj č.44 Stráne-Ľadoveň o 11,59 hod. Brezová alej.
Nie teda spoj 41 Stráne -Ľadoveň. Ďakujem za pochopenie.

admin - 12.08.2020 14:11
Prosím pošlite nám kópiu lístka, aby bolo jednoznačné kedy a na akom spoji sa to stalo.

Vodič (doteraz bez disciplinárnych problémov) to odmietol, že žiadny problém/konflikt nemal.

Miriam - 11.08.2020 08:40
Dobry den, cestovala som dnes,11,8. s dcerkou do skolky. Spoj c.11 isiel zo Zaturcia II o 7,28 hod. Pan sofer ma ocividne osobne problemy a vyvrsuje si ich na nevinnych ludoch. Najskor nezastavil na zastavke pri poliklinike aj ked videl, ze aspon 8 ludi sa postavilo a cakalo pri dverach. Zastavil im nakoniec mimo zastavky, co isto nie je dovolene. Bol znacne nervozny. Pod Ladovnou, kde som s dcerkou vystupovala mi ju doslova privrzol do zadnych dveri, aj ked videl, ze vystupujeme...dvere som doslova drzala, aby stihla vyskocit, mna zavrel, a videl ze vystupujem, Je toto normalne chovanie???? Ako moze clovek, ktory ma ocividne dake problemy, robit takuto zodpovednu pracu?

SAD - 11.08.2020 20:22
Ospravedlňujeme sa, ak bol vodič nesústredený. Skutočne zastal až za zastávkou pri poliklinike.

Každý „privrznutý“ cestujúci čo za posledných 20 rokov napísal sťažnosť to formuloval, tak že to vodič urobil buď naschvál, alebo, že to urobil napriek tomu, že videl...

Viete len za posledných 10 rokov sme prepravili viac ako 72 mil. cestujúcich, to sú aj milióny spojov a zastavení na zastávkach.

Aj keď nás to mrzí, tak pri takom množstve cestujúcich a zastavení na zastávkach nastanú aj kolízne situácie. Najrizikovejšie sú mamičky s kočíkmi. Mnohé nástup a výstup vodičovi nehlásia, a spoliehajú sa na vodičov, že ich vidia, ale vodiči tiež nie sú stroje.

Ešte raz sa ospravedlňujeme a vodiča budú dispečeri samozrejme konfrontovať...

Monika - 10.08.2020 20:34
https://www.mhdmartin.sk/obmedzenie/159-zastavka-mhd-ul--hviezdoslavova-docasne-premiestnena/

chcem sa opýtať, kde je táto zastávka premiestnená? Lebo autobusy stoja pri hoteli Turiec a potom až pri Dojčenskom ústave. Takže zastávka je podľa mojho názoru zrušená, ale nikde to nie je oznámené.

admin - 11.08.2020 20:22
Rekonštrukcia teplovodu má viac etáp. Odkaz – link, ktorý ste uviedli sa týkal prevej etapy, kedy bola zastávka preložená na ulicu Andreja Kmeťa. Teraz, keď je uzavretá Hviezdoslavova ul. už od križovatky so Sokolíkovou ul. na ktorú bola premiestnená Zastávka Hotel Turiec je situácia úplne zrejmá. Zastávky Hviezdoslavova (prímestská a 2 mestské) sú pre dopravu neprístupné a nebolo ich možné na úzku obchádzkovú ulicu Šoltésovej preložiť...

Jarmila - 31.07.2020 12:28
Dobry den, asi cca 3 mesiace nepouzivam mestsku kartu a zrejme este nejaky cas nebudem. Mesacny poplatok za kartu budem musiet pri obnoveni pouzivania doplatit alebo sa da karta docasne pozastavit a potom obnovit. A ak ano da sa to aj elektronicky. Dakujem

admin - 22.08.2020 12:32
Toto riešia obchodné podmienky spoločnosti Multicard, a.s. , ktorá karty emituje. Naša spoločnosť na mestskej karte spravuje iba dopravnú aplikáciu a odvádza poplatok uvedenej spoločnosti. Poplatok sa účtuje za obdobie v ktorom je karta vystavená aj keď sa karta nepoužíva...

 

Filip - 28.07.2020 18:35
Zdravím vedenie SAD to si robíte snaď srandu s tým cestovným ... cestovať za euro v neklimatizovaných autobusoch ktoré sa pravidelne kazia v spoločnosti arogantných šoférou rýchlosťou 20km/h -30km/h aby sa ušetrilo na nafte je už snaď privela ... Nezabudnite sa vyhovárať na Covid ... dúfam že vmVám čoskoro končí zmluva s mestom Martin a nepredĺžia Vám ju :) ... hamba mestu hamba Slovenku ...

Driver9 - 29.07.2020 14:31
Ťažko argumentovať proti demagogickým internetovým hrdinom... ale skúsim

1. Ceny v MHD určuje objednávateľ v našom prípade sú mestá Martin a Vrútky + 3obce – teda zdražujú mestá nie SADka

2. Ceny sa nemenili 8 rokov. Pre pravidelných cestujúcich sa mení cena zo 0,49€ na 059€

3. Nikto sa nevyhovára na Covid. V čase nástupu nových technológií rozvíjať hotovostné platby u vodiča je nezmysel - spiatočníctvo, preto cena 1€ za hotovostnú platbu u vodiča má logiku... cieľ je znížiť počet predaných lístkov v hotovosti. Samozrejme aj z hygienického/epidemiologického hľadiska sú lepšie bezhotovostné platby. SADka zaviedla v roku 2000 ako prvá bezkontaktné bezhotovostné platby, 15 rokov pred tým ako ich zaviedli banky! Minulý rok sa v busoch vymenili čítačky, kde pribudol snímač QR kódov a aj bude možné sprístupniť platbu bankomatovými kartami. Plánovaná výmena palubných počítačov, bola pre tento rok pozastavená. V každom prípade  SADka, alebo budúci prevádzkovateľ MHD pôjde smerom do nových platobných platforiem. Kto chce platiť v hotovosti, alebo necestuje pravidelne ten si priplatí...

4. Od roku 2014 SADka neustále upozorňuje na potrebu obnovy vozidlového parku (u nového primátora 3x urgovala stanovisko/rokovanie k obnove, ale mesto súčasne rokuje aj o budúcnosti MHD).

5. Klimatizácia vo vozidle MHD nie je až taká účinná, keď sa každých 300m otvoria na zastávke dvere a dôjde k masívnej výmenne vzduchu. – ale autobusy a ich špecifikáciu určuje mesto a ak si určí, že budú klimatizované tak budú klimatizované.

6. MHD Martin dlhodobo patrí k najlepším na Slovensku, čo sa týka spotreby nafty. Dokonca dosiahla najnižšiu spotrebu v histórii MHDečiek na Slovensku. Aj počas Covidu, v apríli, keď bol sobotný režim a nebolo potrebné používať Citelisy (majú spotrebu až 34l/100km) mala naša MHD spotrebu pod 25l/100km. Apelovať na šetrenie nafty v MHD Martin môže iba úplný ignorant, neochotný oboznámiť sa s faktami... úspore nafty sa SADka/vedenie neustále venuje a za tie roky sa na MHD usporilo viac ako 3 mil. litrov nafty. Ale ani takéto významné šetrenie nákladov nedokáže zafixovať financovanie MHD pre mestá – to musí uznať každý, kto má aspoň základy ekonomiky...

Čo dodať, MHD samozrejme mohla byť atraktívnejšia pre cestujúcich. SADka navrhla niekoľkokrát Wifi do busov, ako to má na prímestskej doprave, navrhla vnútorné LCD monitory, roky navrhuje postupnú kúpu nových busov, ale všetky návrhy boli buď zamietané, alebo ostali aj po urgenciách bez stanoviska. MHD je taká akú si ju objednalo/li mestá a či je to hanba to neviem, ale je to nedôstojné mesta Martin s tým súhlasíme všetci...

Dušan - 07.07.2020 23:31
Dobrý deň, neuvažujete o tom, že by ste dali na každý zástavkový cestovný poriadok aj číslo na SAD , prípadne dispečing? Tak ako je to napríklad v Košiciach https://imhd.sk/ke/media/gn/00128200/Linka-36.jpg?2836115525
Keď sa človek potrebuje rýchlo informovať napr. o stratenej veci v buse, aby nemusel prácne hľadať číslo na SAD. A nie každý má inetrnet v mobile. Ďakujem.

admin - 30.07.2020 15:59
Prevádzku MHD okrem vodičov zabezpečuje len malý jedenásťčlenný team ľudí... vrátane pracovníkov – klientskych centier.

Zamestnanci na dispečingu/prevádzkárni majú obmedzené možnosti venovať sa cestujúcej verejnosti – nie sú vždy k dispozícii. „Chceme“, aby si cestujúci primárne vybavovali svoje veci a hľadali informácie na klientskych centrách. Preto nemáme zverejnené číslo na dispečing na každej zastávke...

Chápeme, že sú situácie, keď sa cestujúci potrebuje súrne spojiť so službou na dispečingu a v budúcnosti zverejnenie nevylučujeme.

Vinco - 28.06.2020 00:17
Som z iného mesta a chcel som na ul. Hviezdoslavova nastúpiť do autobusu čo sa mi nepodarilo pretože je zastávka premiestnená. Tak som sa presunul na ulicu kde bola zastávka premiestnená a ani tam sa mi nepodarilo do autobusu nastúpiť. Prajem Vám veľa úspechov !!!

Michaela - 26.06.2020 13:15
Dobry den, rada by som upozornila na vodica linky30/65 11,50 odchod od Turca za nevhodne spravanie pocas jazdy, pan vodic sa pohorsoval (co uplne chapem) nad ludmi ktori nemali pri vstupe do autobusu rusko.. Lenze!! Pocas jazdy bol arogantny, nadaval, co sa odzrkadlilo aj na jazde.. Myslim ze by mu nezaskodilo troska respektu voci ostatnym cestujucim a hlavne tam boli aj dvoj rocne deti, ktore sa na to nechapavo prizerali.. Myslim ze take spravanie bolo nevhodne, vdaka za precitanie

admin - 09.07.2020 17:05
Povinnosť nosiť rúška, alebo vhodnú alternatívu prekrytia horných dýchacích ciest vo verejnej doprave stále platí.

Zatiaľ čo cestujúci stretne počas jazdy autobusom 25 cestujúcich, tak vodič je v kontakte s niekoľko stovkami.

Zatiaľ čo mladí ľudia môžu byť pozitívni a bez príznakov, tak mnohí vodiči sú v staršom veku...

Prípadov nákazy opäť pomaly pribúda aj v Žilinskom kraji, tak prosíme o ohľaduplnosť aj zo strany cestujúcich.

Igor Prokop - 19.06.2020 16:24
Dobrý deň,

prosím viete mi povedať, kde sa nachádza zastávka MHD Ul. Alexandrovova, ktorá sa uvádza v cestovnom poriadku MHS Martin, keď v celom Martine ulica Alexandrovova neexistuje, resp. prečo sa táto zastávka takto nazýva? Možno pre martinských starousadlíkov to dáva nejaký zmysel, ale nap. pre neznalých návštevníkov mesta sotva. Možno by bolo vhodné po rokoch už aktualizovať názov tejto zastávky v súlade so súčasným stavom, ktorý platí už niekoľko rokov?

Zdravím,

Igor Prokop

admin - 20.06.2020 11:03
Je to ulica Nadi Hejnej asi od roku 2005
Dobrý podnet...

SAD - 09.07.2020 17:04
v rámci MHD je viac zastávok, ktorých názov je neaktuálnych. Pri názve ulíc je to viac menej jasné...

Dáme to mestám posúdiť a zmenu v registri zastávok zrealizujeme naraz.

V. V. - 12.06.2020 21:34
Martinská SAD, ste zase odtrhnutí od reality? Chcete aby Vám Matovič prišiel osobne povedať že sa uvoľnila posledná fáza COVID? Alebo u Vás nevie nik čítať? Dokedy sa budú ešte v spojoch MHD v Martine blokovať predné sedadlá zatiaľ čo v buse ľudia stoja? Vážení neznalí, už sa uvolnili aj sedenia v reštauráciách. V MHD sú povinné len rúška ale nie je povinné blokovať sedadlá. A ešte navyše na hanbu blokujete aj sedadlo pre postihnutých. Kde majú sedieť takýto ľudia? Tak toto sa môže stať fakt len v Martine. Hanba. Potom sa ani nemôžeme čudovať že v MT a vo Vrútkach je to horšie ako na divokom Západe.

Driver9 - 14.06.2020 18:43
len obmedzenec sa nepodpíše pod kritický prispevok.
Ešte stále cestuje len polovica cestujúcich oproti normálu pred coronou, tak netreba hysterčiť, že sa nezmestíte...
Ccestou busom stretnete 30 ľudí, zatiaľ čo vodič MHD ich stretzne  za smenu niekoľko sto...

admin - 15.06.2020 11:26
Na jednej strane v sobotu skončil núdzový stav, na druhej strane pribudli nakazení aj v Žilinskom kraji - žiaľ podrobnosti sa “taja”.
To je posledné čo potrebujeme, aby nám teraz na konci, keď sa vracajú cestujúci, skončila nejaká skupina vodičov v karanténe...
Prosíme o trpezlivosť situáciu vyhodnocujeme...

Vodic 452 - 16.06.2020 15:31
Reakcia na V.V.
Vážený anonym V.V., neviem kedy ste cestovali naposledy autobusom, ale muselo to byť veľmi dávno, pretože prvé sedadlá, ktoré sa dnes neobsadzujú z dôvodu bezpečnosti vodiča, NIESÚ určené pre telesne a zdravotne postihnutých občanov! Uvedomte si, ze vodiči a vodičky autobusov sú v práci denne až 10hodín a nie 20min ako cestujúci. A tak by bolo vhodné z Vašej strany sa nad tým zamyslieť, pretože tu nie ste len Vy, ale sú v tom aj vodiči, mechanici a všetok náš podporný tým.
A tieto opatrenia sú pokiaľ viem stále platné, a urážať takto zbabelo zamestnancov SAD... to bolo veľmi úbohé.

V. V. - 21.06.2020 11:21
Pre 452. Vážený pán zamestnanec SAD, v práci sme aj my cestujúci niekoľko hodin denne, nie len vy. V práci prichádzame tak isto ku kontaktu s množstvom ľudí a aj zahraničnýchmi a nevykrikujeme tak ako vy. Asi by bolo žiadúce oprášiť si z Vašej strany poznatky z virológie. Tam by ste sa dozvedel že 2 metre vzdialenosti Vás pred vírusom neochráni. Ak chcete byť chránený, to musíte potom jazdiť s prázdnym busom.

Driver9 - 09.07.2020 09:30
Vodič nemusí mať znalosti z virológie...

Samotný dištanc 2m  pred vírusom neochráni, ale kombinácia opatrení riziko nákazy významne zníži. To je fakt.

Mimochodom vo všeobecnosti: pri nosení rúšok 10% populácie sa spomalí komunitné šírenie kvapôčkovej nákazy o cca 20%, samozrejme pri 100% nosení rúšok v populácii to riziko prenosu stále je, ale dodržiavanie odstupu to riziko ešte viac znižuje... + otváranie dverí a vetranie busu...

Dopravcovia nemajú toľko vodičov, aby si ich mohli umiestňovať do karantény. Nechápem či si tu chcete dokazovať...

Asta - 14.05.2020 19:52
Ľudia si stále myslia, že to funguje ako za socializmu, keď všetko bolo navzájom prepojené.

Lenka - 13.05.2020 07:11
Dobrý deň, niesom typ ľudí čo sa rád sťažuje.No už mi došli nervy ja chodím do práce a každé božie ráno linka a 23 mešká 5 a viac minút .Ako mám vysvetliť v práci že autobus mešká každé ráno ?

admin - 14.05.2020 21:45
Nepíšete, ktorý o ktorý spoj ide...  meškanie 5 min. mali 13.5.2020 spoje o 6:35 a o 7:35  z Kolónie hviezda.  Meškanie narastalo z 2 na 5 min . od Martimexu... nešlo o meškanie subjektívne zavinené vodičmi.

Mrzí nás to, ale v rannej špičke musíme čakať na semaforoch ako všetci ostatní.

V uplynulých dňoch sa navyše asfaltovalo na Červenej armády...

Neznama - 12.05.2020 07:24
Dobry den chcem sa opytat na autobus cislo 34 ktory mal ist dnes 12.5 20 o 7:10 smer cez zaturcie na sever...pozerala som aktualny cestovny poriadok...ostatne busy isli podla neho no na tento autobus som cakala dost dlho a nic...podla coho sa ma teda clovek riadit ked nechce meskat...dakujem

admin - 12.05.2020 09:19
Spoj linky č.34 s odchodom 7:10 z Dolné Záturčie sídlisko smer Košúty Sever... premáva v nedeľu a vo sviatok (značka +). Aktuálne premávame v pracovných dňoch podľa posilneného sobotného cestovného poriadku.  

Beáta - 12.05.2020 06:20
Dobrý deň prosim Vas dokedy este bude MHD jazdit v sobotňajšom režime? Veľa ľudí uz chodí znovu do práce aj z dedín a nemá spoje z dedinskych autobusov a tym mešká do zamestnania. Ďakujem za info

admin - 12.05.2020 09:19
Podľa neoficiálnych informácií z mesta Martin od 18.5.2020 bude MHD premávať podľa prázdninového cestovného poriadku...

Beáta - 11.05.2020 13:18
pridávam sa k nižšie uvedenému postehu....je naozaj smiešne aby doprava fungovala v sobotnom režime keď sa už skoro všetko vracia do normálu. Chcete povedať že zmenu musí schváliť mesto? To máme čakať kým to niekto predloží...a následne schváli? Tak to navrhnite. Vždy ked tu niečo ludia napíšu čo nie je úplne ok...poviete že za to môže Žilina, potom mesto Martin....a ktovie kto ešte. Za 70 centov...bez možnosti prestupu v určitom časovom intervale!

admin - 12.05.2020 08:38
V celej niekoľko tisícovej diskusii nenájdete cit“ „že za niečo môže Žilina“ a viackrát tu bolo vysvetlené, že Žilina a ani dopravný podnik Žilina nemá s našou MHD nič spoločné...

Ten kto financuje MHD (mestá Martin, Vrútky a obce), tak rozhoduje o tom ako sa jazdí – to je logické... u Vás je to doma ako? Či Vy platíte a susedia, alebo domová schôdza rozhoduje na čo sa minú Vaše peniaze?

Samozrejme, že sme mestu navrhli, aby sa pustil aspoň prázdninový cestovný poriadok, že ľudia/cestujúci pomaly pribúdajú...

Sa nevyhovárame, ale čo máme robiť? Svojvoľne to pustiť nemôžme a posilnili sme aspoň to čo sme v tomto režime dokázali...
 

BTW: 70centová platba v hotovosti nie to čo by sme chceli rozvíjať. Máme nové validátory s čítačky QR kódov a bankomatových kariet, keď sa po kríze vymenia palubné počítače, budeme rozvíjať bezhotovostné platby..., ale aj dnes kto cestuje pravidelne môže si kúpiť časový lístok a prestupovať bez obmedzenia. Cestovné v hotovosti by malo byť ešte drahšie, aby ho cestujúci využívali iba v krajnom prípade.

K. K. - 07.05.2020 09:10
Halóóóó, zobuďte sa MHD Martin!!!!! Prevádzky sú už otvotené po Corone. Ľudia sa potrebujú dostať do práce autobusmi ako normálni ľudia a nie ako natlačené zvieratká. Halóóó budíček v Martine. MHD v ostatných mestách už funguje. Spachtoši vstávať!!!!!

Driver9 - 07.05.2020 10:14
Vy sa zobuďte,

režim prevádzky MHD obmedzilo mesto nie SADka... a mesto ho musí uvoľniť.

SAD - 07.05.2020 13:14
Nejazdí sa klasický sobotný cestovný poriadok, ale je doplnený... postupne ho aspoň posilujeme a od pondelka (21. týždňa) bude MHD posilnené ďalšie spoje, v ktorých stúpa počet cestujúcich..., ale o zmene režimu prevádzky zo sobotného CP na prázdninový  musí rozhodnúť mesto a to v dostatočnom predstihu, aby mal dopravca aspoň minimálny čas na to, aby stiahol ľudí z dovoleniek, iných stredísk (kde im pridelil inú prácu).

Mestu sme túto skutočnosť oznámili (že stúpa počet cestujúcich a že posilujeme), a navrhli prejsť na režim prázdninového CP...

Viera - 29.04.2020 11:52
Dobrý deň. Od 16.3.2020 MHD v Martine premáva v úspornom sobotnom režime. OK, ale od 27.4. 2020 sa otvorili niektoré ďalšie obchodné prevádzky, otvorili sa niektoré klientské centrá, tým sa zvýšil počet ľudí, ktorí cestujú MHD. Autobusy sú preplnené, pretože ide v sobotnom režime 1 bus za priemerne pol hodiny. Nie každý má možnosť cestovať vlastným autom a preto sa pýtam, do kedy budeme cestovať v preplnených autobusoch ako v sobotnom režime? V iných mestách robia všetko pre to, aby sa ľudia nezhromažďovali vo vačších počtoch len Martin zaspal? Bolo by lepšie, keby premávalo viac autobusov s menším počtom ľudí, ako menej často a s plným autobusom. Prímestská doprava premáva v normálnom režime, len MHD Martin v sobotnom. Do kedy ešte?

admin - 30.04.2020 06:19
Pýtate sa na zlom mieste...
Zmenu režimu prevádzky nám nariadilo mesto Martin a súhlasilo s ním aj mesto Vrútky..
O vývoji počtu prepravených osôb sme informovali primátorov oboch miest na spoločnom rokovaní.

Peter - 23.04.2020 21:41
Dobrý deň,
chcel by som poukázať na arogantné správanie sa vodiča autobusu MHD voči ostatným účastníkom cestnej premávky a to :
- vodič linky č. 40 (smerom z centra mesta na Stráne) autobus s EČV : MT547DV (autobus č. 22), dňa 23.4.2020 v čase cca 20:50 hod. jazdil bezdôvodne pomaly - cca 30km/h v celom úseku od Martimexu po svetelnú križovatku - ul. Mládeže, ul. Červenej armády - I65/D. S ohľadom na dopravné značenie a aktuálnu situáciu v premávke ho nebolo možné v tomto úseku predbehnúť, pričom nereagoval ani na "prebliknutie", ktorým mu bolo naznačované, že obmedzuje plynulosť cestnej premávky.
- vodič tohto spoja nezastavil na zastávke MHD ul. Červenej armády a stále pokračoval rýchlosťou cca 30 km/h (čím v podstate zmaril možnosť, aby ho za ním idúce vozidlá obehli)
- vodič nezvýšil rýchlosť ani v okamihu keď na svetelnom signalizačnom zariadení na svetelnej križovatke začalo svietiť zelené svetlo.

Sadzobník pokút : §4, ods.2 , písm. k) Prekážanie v jazde rýchlejšie idúcim vozidlám a obmedzovanie plynulosti cestnej premávky - 30€


Prosím o odpoveď, za ktorú vopred ďakujem
(máte GPS zariadenia v autobusoch - môžete si to overiť)

admin - 24.04.2020 20:31
Áno, vodič išiel cca 30km/hod – nemal na to dôvod, lebo meškal asi minútu – mohol ísť normálne (ak nemal poruchu) – prešetríme to.

V úseku Marimex ul. Červenej armády sú 2 pruhy,  tak ak bol prekážkou dal sa obísť...

Od zastávky ul. Červenej armády po križovatku 1/65 je to 650-700m rozdiel medzi jazdou cca 30km/hod a 50km/hod v tomto úseku je asi  25s (hore nadjazdom asi autobus nejde 50tkou)

Chápeme, že Vás to vytočilo a ospravedlňujeme sa

Janči - 24.03.2020 15:53
Dobrý deň ako je možné že Vaš šofér púšťa do autobusu ľudí bez rúška . Ak mi dáte email rad pridam fotografie danej osoby nafotenej v autobuse ... Preškolte si šoférou lebo v dnešnej dobe je to hazard z ľudským zdravím .

admin - 25.03.2020 09:30
Povinnosť nástupu cestujúcich do autobusu verejnej dopravys rúškom bola iniciatíva  dopravcov... u nás je to ošetrené dodatkom k Prepravnému poriadku, čo niektorí cestujúci nerešpektujú. Už sme riešili podobný konflikt aj s privolaním polície... celé zle, všetkých to zdržalo nikomu to nepomohlo... vodiča sa nikto nezastane  a bezohľadnosť niektorých cestujúcich to nerieši.
Posdľa uznesenia vlády SR Úrad hlavného hygienika SR nariadí povinnosť nosenia rúška všade mimo bydliska,  tak dúfame,  že toto už cestujúci budú rešpektovať.
BTW: občianska zodpovednosť sa ťaško vymáha predpismi, ale prax ukázala, že tlak okolia  (nás všetkých) je oveľa účinnejší...  Tak nabudúpce nefoťte ale sa ozvite...

Anonym - 15.03.2020 16:30
Asociálov nemôže riešiť ale poctivo pracujúcich ľudí v monterkách áno?

Driver9 - 18.03.2020 14:38
Asociálov by mali riešiť terénni pracovníci  sociálky a  mestská polícia...

František - 15.03.2020 12:15
Dobrý deň. Zavedie MHD Martin zákaz vstupu cestujúcich do autobusov MHD bez nasadených ochranných rúšok (šálov, šatiek) a rukavíc? Osobne si myslím, že na ochranu zamestnancov vodičov SAD a zároveň donútenia verejnosti chrániť sa je to jediné účinné riešenie.

admin - 18.03.2020 16:08
Platilo čo sme odpísali Jozefovi...
Ťažko  bolo nosenie rúšok vymáhať od cestujúcich, v čase keď rúška neboli na trhu a nosil ich málokto a nemali ich k dispozícii ani vodiči. Našťastie  situácia  sa pomaly zlepšuje.  Ľudia aj vodiči si to začali riešiť svojpomocne... Prvé rúška, ktoré pomohla zabezpečiť študentka v Japonsku dostali vodiči MHD v pondelok  16.3.2020,,  rúška distribujuje aj VÚCka ... nejaké sa pre nás šijú, ak si ich nevynúti štát tak by sa situácia mala zlepšovať...

Peter - 13.03.2020 15:20
Dobrý deň. Mám otázku na tému zapáchajúci cestujúci v MHD. Dnes 13. 03. 2020 sme s priateľkou išli autobusom MHD z Vrútok do Martina. Pri nástupe do autobusu nás ovalil nepríjemný zápach moču od cestujúceho ktorý si spokojne sedel na sedadle. Zaujímalo by ma prečo šofér autobusu pustil takéhoto cestujúceho vôbec do autobusu a či necítil zápach ktorý z cestujúceho vychádzal. Takýto puch by si všimol aj človek ktorý má nádchu a upchatý nos. Potom si niekto na to sedadlo sadne. Jedná sa o oranžový autobus Gaya odchod z vrútok z autobusovej stanice 13:45 cca. Ďakujem za odpoveď. Pekný deň prajem

admin - 15.03.2020 10:17
Ano vodič môže znečieteného cestujúceho vylúčiť z prepravy. V praxi  sa to  aj sporadicky využíva.  Toto pravidlo sa týka predovšetkým toho, aby napr. ľudia nechodili z roboty  v špinavých montekách  domov autobusom...  vylúčení sa následne sťažujú... ale vodič nmemôže robiť policajta a riešiť asociálov...

S vodičom to budeme komunikovať,  či mohol privolať mestskú políciu...

Jozef - 13.03.2020 14:56
Dobrý deň,
som študent lekárskej fakulty, dnes som sa rozprával s pánom šoférom ohľadom COVID 19. On mi povedal že ešte stále nedostali sľúbené balíčky (od 6.3.2020).
Uvedomuje si zamestnávateľ SAD že šoféri sú najviac ohrození?

admin - 14.03.2020 12:08
Situácia je žiaľ taká, že štát si môže vynucovať plnenie dodávok vrátane pomôcok , zdravotníckeho a dezinfekčného materiálu  pre svoje potreby. - mimoriadna situácia vyhlásená vládou . To skomplikovalo situáciu na trhu. objednávky na tento materiál sa nepotvrdzujú, resp. potvrdené objednávky sa odsúvajú...
SADka je aj subjektom hospodarskej mobilizacie a naši vodiči by mali dostať rúška od štátu.
Prečo štátne hmotné rezervy (ne)mali  len  to čo prezentoval premiér na tlačovke je otázka pre niekoho iného. .. rovnako ako otázka prečo štatne hmotné rezervy nakupujú v čase keď všetci, namiesto toho, aby nakupovali v čase zníženého dopytu...

Driver9 - 15.03.2020 09:07
Takéto drísty situácii nepomôžu...
Žiaľ hovorkyňa sľúbila kožu vlka a ten ešte behá po hore.
Študentík chcel prispieť k riešeniu problému, tak si pokecal s vodičom a trošku pomoralizoval... netuší čo sa deje na trhu s týmto materiálom a asi nezachytil, že problémy sdezinfekčným materiálom majú aj niektoré ambulancie - asi žije v karanténe - informačnej
 Je to ponaučenie pre celú spoločnosť aj pre firmy. Dobudúcna budú musieť držať a manažovať zásoby, ktoré  nesúvisia s ich predmetom činnosti, lebo vedia, že v krízovom stave im štát nie len že nepomôže, ale vykúpi trh.

Driver9 - 15.03.2020 09:10
Pozri si na TA3 reláciu Pozrime  sa na to...zo dňa  13.3.  

Nina - 12.03.2020 15:31
Dobrý deň,
prosím Vás, v rámci dnes prezentovaných opatrení proti koronavírusu budú aj autobusy MHD jazdiť ako vo sviatky, alebo sa to týka len diaľkových liniek a vnútroštátnych vlakov? Ďakujem pekne za odpoveď.

admin - 13.03.2020 06:40
S veľkou pravdepodobnosťou bude od pondelka 16.3. 2020 obmedzená MHD a aj prímestská doprava. Rokujeme s VÚC Žilina a rovnako tak aj s mestom Martin

Martin - 11.03.2020 15:36
Zdravím mal by som otázku. Rozmýšľali ste nad tým ze by v Martine jazdili trolejbusy? A plánuje sa to do budúcna alebo nie? Ďakujem za odpoveď

SAD - 13.03.2020 06:40
Pradávno sa o tom uvažovalo.
Bývalý Štátny ústav pre projektovanie dopravných stavieb Bratislava vypracoval v roku 1989 Investičný zámer Trolejbusová doprava v Martine.
Tento projekt je dodnes v archíve SAD. Téme Trolejbusy určitý čas žila, ale po spoločenských zmenách v roku 1989 tento projekt odišiel do zabudnutia...
Keď neskôr primátor Stanislav Bernát zahlásil, že On si zadrôtovať mesto nedá a bolo „vybavené“...
 
V roku 2009 bol SADkou predložený projekt Plynofikácie MHD Martin, ktorý obsahoval vybudovanie plniacej stanice na CNG a nákup 30tich autobusov na plyn. Bola to tutovka, pretože 7. najväčšia MHD na Slovensku nezrealizovala trolejbusovú dopravu a nemala ani električky je v kotline so zlými rozptylovými podmienkami a potrebovala ekologicky upgrade. 95% nákladov tohto projektu malo byť hradených z Eurofondov –bolo by to teda zadarmo... Mesto by navyše každoročne ušetrilo na platbách za MHD (na odpisoch autobusov) Tento projekt nepochopiteľne nepodporili Martinskí mestskí poslanci...

Lukas - 01.03.2020 15:28
Chcem pochváliť šoférov linky číslo 27 o 11:55 smer Turčianske Kľačany a šoféra smer Vrútky o 14:52 najlepšia jazda

Jakub - 22.02.2020 12:09
Dobrý deň. Chcel by som podať sťažnosť na vodiča linky 23, ktorá premáva cez víkendy s časom 10:33 zo zástavky Hôrka (nemám číslo vodiča, pretože som bol chodec a číslo autobusu som si nevšimol). "Incident" sa stal dnes 22.2, keď som prechádzal cez prechod pod Kolonkou. Autobus som videl a povedal som si, že cez prechod stihnem prejsť. Vodič pravdepodobne musel pribrzdiť, tak ma následne vytrúbil. Hneď potom zastavil V KRIŽOVATKE a začal mi nezmyslene dohovárať a tváriť sa, že mal prednosť on. Vôbec by som to neriešil a nerobilo by mi problém priznať si chybu, ale keď začal byť pán agresivný a arogantný, tak som si to hneď rozmyslel. Príde mi ozaj veľmi neprofesionálne a detinské, aby sa mi pán asi 10x za minútu vyhrážal tým, že vystúpi z autobusu. Pričom za celý ten čas blokoval premávku a spôsobal meškanie linky.

Roman - 23.02.2020 13:19
Kamo ty sa máš najprv presvedčiť či môžeš bezpečné vstúpiť na prechod pre chodcov a nie ako v tvojom prípade zabednene uši slúchadlami klapky na očiach a čiara sa uvedom že autobus není osobné motorové vozidlo ktoré zastaví hneď autobus má niekoľko ton a zastaviť ho na mieste a ešte aj na námraze je problém a z ľuďmi ktorí by mohli prísť ku zraneniu pri prudkom brzdení toto by dožralo každého vodiča tak pouvažuj nad tím keď ideš niečo písať

M47 - 11.02.2020 12:42
už dlho som nezažil takto príjemného a ľudského šoféra.. vodič č 452, linka 31/9

Neznámy - 10.02.2020 18:14
Chcem pochváliť šoférov č. 46222 a 310 za veľmi milý prístup a príjemné cestovanie, takýchto vodičov potrebujete viac aj keď viem, že nie vždy sa to dá pri niektorých cestujúcich

Radka - 10.02.2020 13:37
Dobrý deň, vodič č. 459 opakovane nezastavuje na zastávke Jesenského, je to spoj 12:20 zo stanice do Turčianskych Teplíc, na zastávke stáli ľudia a on ani nepribrzdil a išiel ďalej, pán, ktorý sedel vpredu sa ho opýtal prečo nezastavil no šofér len niečo odvrkol a pokračoval v ceste, bola by som rada ak by ste s tým niečo spravili
Ďakujem

Veronika - 08.02.2020 19:02
Dobrý deň chcela by som sa veľmi pekne poďakovat vodičovi číslo 45158 ktorý nás ochotne s kočíkom dnes 8.2. a ešte jednu pani s kočíkom vzal zo zastávky Košúty nadjazd o: 17:48 číslo linky 10 aj napriek tomu že v autobuse už boli dva kočíky ,keďže vďaka mestám Martin a Vrútky je znížená frekvencia spojov. Ďakujem

Pochvala - 07.02.2020 15:04
Dobrý deň.Chcel by som pochváliť p.vodiča č.300 dnes 7.2 na linke 34 o 14:01.Veľmi príjemná jazda.Pán vodič bol veľmi milý.Išiel som s p.vodičom viackrát
a potvrdilo sa mi, že sú to bezchybné a vynikajúce jazdy.
Vďaka.

Emilia - 06.02.2020 17:08
Dobrý deň,
chcela by som upozorniť / napísať sťažnosť na vodiča autobusu č. 34, ktorý dnes 6.2.2020 mal prísť na zástavku Ul. Hviezdoslavova o 16:53 a zástavku totálne prefrčal v plnej rýchlosti a ani tam nezastavil. Mala som totižto v pláne a potrebovala som ísť na tento autobus 34ku, ale pán vodič si asi myslel, že je efektívnejšie keď nezastaví a pôjde prázdny, len preto lebo na zástavke bola ešte 11ka ktorá bola plná ľudí. Toto by sa stávať nemalo, keď je na autobusovom poriadku napísané, že ten autobus má ísť (aj napriwk tomu, že 2minúty predtým išiel iný), tak by vodič mal zastať, pretože sú ľudia, ktorí sa spoliehajú na ten konkrétny spoj.
Ďakujem.

Danka - 06.02.2020 11:40
Dobrý deň. Poprosím Vás, je z Vašej strany možné predĺžiť linku č. 30/2 s odchodom 04:50 hod z Dolného Záturčia smer SAD až po zastávku Záhradníctvo? Denno denne za každého počasia musíme dochádzať pešo až k Izoglobalu a je tam viac ľudí, ktorý dochádzajú do firiem pešo a nám pracovná doba začína o 5.30 hod. Ďakujem

admin - 09.07.2020 17:05
Po tých všetkých opatreniach posudzujeme aj staršie podnety. Rozhodli sme sa, že tento skúsime zrealizovať a budeme sledovať frekvenciu cestujúcich – ako to budú cestujúci využívať.

Emília - 01.02.2020 09:41
Pekný deň prajem. Chcem sa poďakovať vodičovi autobusu linky 11 ktorý bol ochotný pomôcť pri nastupovaní.Som na vozíku a veľmi si to cením.Bolo to v čase 09:10 zo zastávky Dolné Záturčie I a aj späť okolo 11:00 z mesta.Srdečne Ďakujem .Vážim si takýchto vodičov.

Lucia - 28.01.2020 23:26
Dobrý deň. Dnes som zablúdila do vašej návštevnej knihy a našla som vašu reakciu na moju sťažnosť:

"Lucia Žídeková - 20.11.2019 16:51
Dobrý deň.
Opäť raz mám nepríjemnú skúsenosť s jedným vodičom mhd, konkrétne 32877.
Chcela som si kúpit lístok, použila som študentský preukaz, na ktorom mi však došiel kredit.
Neviem, čo si pán dokazoval, ale keď som mu následne položila 50 centov na pultík a poprosila si študentský tak najprv pár sekúnd nič nepovedal (žiadne dobrý deň aj vám, nech sa páči) len tupo hľadel dopredu.
Po chvíli POŤUKAL po tabuľke, na ktorej bola požiadavka sa preukázať platným preukazom, akoby som bola najväčšia spodina, na ktorú sa neoplatí ani len plutvať slovami.
Tak som mu odvedila že predsa som už preukaz už použila, akurát mám vybitý kredit.
Ešte si ho poobzeral a až potom mi študentský lístok predal. Neohovriac o tom, že autobus meškal 10 min a pri takomto prístupe je asi jasné prečo.
Prosím, odkážte mu aspoň, že keď už sa rozhodol robiť s ľuďmi, mohol by sa k nim správať ako k ľuďom a nie ako k podradnému druhu, len preto že je v pozícii, v ktorej sa nejakého, mne, žiaľ, neznámeno dôvodu cíti byť nadradený. A že by namiesto takýchto výstupov radšej mohol chodiť na čas a nezabíjať 2 minúty na každom študentovi."

Vaša odpoveď:
admin - 24.11.2019 10:12
"Ospravedlňujeme sa, ale cestujúci má povinnosť preukázať nárok na zľavu. Skúste sa vžiť aj do situácie vodiča, vozí tisícky študentov a musí dookola rozprávať to isté, každého vyzývať ak si chce robotu robiť poriadne. Alebo rezignuje a riskuje že kontrola mu odhalí zle vydané lístky... Nechceme ho obhajovať ak bol nepríjemný a neprofesionálny, ale preukázať sa študentskou kartou nie je nič ponižujúce...

BTW Tento vodič má síce vyššie meškanie ako je štandard, ale ani raz nemeškal 10 min. a z množstva spojov čo odjazdil tento týždeň mal max meškanie 7 min. asi na 5 spojoch..."

Keďže ste zvolili takýto vyhýbavý prístup, prečítajte si. prosím, ešte raz pozorne moju sťažnosť. V prvom rade SOM VOŠLA DO AUTOBUSU S PREUKAZOM V RUKE - BEZ VYZVANIA SOM SA VODIČOVI PREUKÁZALA, avšak som zistila, ŽE MI NA KARTE CHÝBA KREDIT, a preto som si (S KARTOU V RUKE) VYPÝTALA ŠTUDENTSKÝ LÍSTOK. Vy ste mi akurát odpísali, že som mala povinnosť sa preukázať a tú som si splnila. A keby som aj kartičku nemala v ruke, nie je nič ponižujúce si ju vypýtať a správať sa k študentom ako k ľudom a nie ako k menejcennej rase, nad ktorú sa veselo dá povyšovať, lebo nie vždy vstúpia s preukazom v ruke.

Nehádžem všetkých vodičov martinskej MHD do jedného koša, ale takéto prípady zažívam až príliš často nato ako málo MHDčku využívam (povedzme v polovici prípadov). Mám už veľkú časť Európy precestovanú a nikde sa mi nestalo, že by takto byrokraticky kontrolovali študentov - pozrú na vás, vyzeráte pod 20, nie je čo riešiť. Ak náhodou aj kartičku pýtajú, tak normálne milo, ako ľudia a nie ako páni sveta, si ju poprosia.

BTW mne je v 95% prípadov (vrátane tohto) úprimne jedno koľko vodič mešká, mňa hneval prístup - z pozície moci mi len potreboval dať najavo, že ON JE TU PÁN VODIČ a ja som nejaká spodina študentská alebo čo, a zabil zbytočne čas.

Ocenila by som tentokrát odpoveď k veci.

admin - 03.02.2020 07:35
Ešte raz sme si prečítali Váš novembrový príspevok a odpoveď by sme nemenili. Študentskú kartu ste použili a nemali ste na nej kredit, to je v poriadku, ale vodič má právo si kartičku vyžiadať a skontrolovať napr. fotku, validačnú nálepku či dátum narodenia...

Nechceme sa chytať za slovíčka, ani si niečo dokazovať, ak sa Vás postup vodiča (spôsob) dotkol, tak sa ospravedlňujeme.

Driver9 - 03.02.2020 10:54
Existuje aj iný pohľad:

Áno, každý by sa chcel voziť za „korunu“ v čistom autobuse. Každý očakáva vysmiateho, úslužného vodiča, ochotného pracovať za minimálnu mzdu (aby nebol označovaný za darmožráča), s hotovosťou (zmenným) ako v banke  - aby mohol opakovane vydávať aj zo stovky. Vodiča, ktorý bude priebežne odstraňovať grafity, zoškrabávať žuvačky, zametať, zbierať smeti, čistiť po ožranoch, a s pokorou znášať aroganciu a povýšenectvo „nespratníkov“ a vytvárať tak čo najlepšie podmienky pre ostatných slušných cestujúcich.... je to obraz spoločnosti a na kultúre cestovania sa podieľajú obe strany. Tak keď teda porovnávate, tak by bolo férové porovnať aj interakciu cestujúci – vodič. Mnohí vodiči majú tiež čo to odjazdené v zahraničí a tiež porovnávajú ako sa kde správajú cestujúci...

Lucia - 28.01.2020 17:37
Dobrý deň. Vodič č.26998 má zvláštnu potrebu nedávať študentom študentský lístok. Nastúpila som do autobusu a poprosila si študentský lístok. Priznávam, nevytiahla som hneď kartu lebo som nechcela zdržiavať a vedela som, že nemám na nej kredit (a ani peniaze na dobitie v študentskej peňaženke) a pán mi dal rovno celý lístok. Preukázala som sa kartou keď som si to všimla, ale študentský mi napriek tomu nedal. Nehovoriac o tom, že mi tykal (mám 19 rokov). Nabudúce by som ocenila ľudskejší prístup a nie byrokratický prežitok socializmu. A pán by mi vrámci slušnosť mohol vykať, keďže ja som mu celý čas vykala.

admin - 30.01.2020 17:13
Jedna vec je, že uvedený vodič patrí medzi najhrubších ignorantov, ktorý má za sebou niekoľko disciplinárnych opatrení, ospravedlňujeme sa, budeme ho opäť riešiť.

Druhá vec je ale, že cestujúci nárokujúci si zľavu na cestovnom musí svoj nárok na zľavu preukázať a neobstojí argument o zdržiavaní a socialistickej byrokracii.

JANA - 26.01.2020 20:36
Dobrý deñ, chcela by som poukázať ako aj mnohí predchodcovia na pár vecì týkajúcich sa Mhd u nás.1. Kedy konečne zavediete nastupovanie všetkými dverami autobusu? Zvýšilo by to efektívnosť a znížilo časté meškanie spojov, ktoré je častokrát zapríčinené tým, že kvantum cestujúcich s mesačníkmi resp kreditom sa musia checknut len u vodica. Cestovala som mnohokrat v iných mestách viď žilina, kde majú čip karty a tam nie je problém nastúpiť ktorýmikoĺvek dverami.a to este nehovorím o tých, ktorí si lístky musia kupovať u vodičov 2. Plánujete zaviesť ako v mnohých mestách pásmové resp. Prestupné lístky? Sú trasy, na ktorých človek nevyhne musí prestúpiť a je neskutočne drahé platiť tak iba za cestu tam 1,40 centov rssp 2,80 za spiatocnú cestu, prípadne je rozdiel keď sa človek za rovnakú cenu presúva 2-3 zastávky oproti tomu, ktorý ide takpovediac od konecnej do kenecnej.3.zaveďte zástavku mhd pri vlaKovej-autobusovej stanici ako je to bežné v civilizácii. ! V posledných týždňoch a nielen teraz sa mi stalo, že ľudia vystupujúci na vlakovej a autobusovej stanici Martin sa ma pýtali kde tu nájdu zástavku a ako sa dostanú na mhd smer zaturcie, stráne, vrùtky a pod. Vysvetľovať, že v tak vyspelom a relatívne väčšom meste musia s batožinou resp starší ľudia s palicami, varlami a pod prejsť pol mesta, aby sa dostali z frekventovaného miesta do svojho cieĺa je na zaplakanie a na hanbu. Podobné je to aj zo sneru ľadoveň, sad, bystrička na stanicu.
Ďakujem za vašu odpoveď a dùfam, že sa v čo najkratšom čase priblížime k modernému a efektívnemu cestovaniu

admin - 28.01.2020 10:55
Dobrý deň, chceli by sme Vám odpovedať ako mnohým predchodcom.

1. Kedy konečne zavediete nastupovanie všetkými dverami autobusu?
Keď o tom rozhodne mesto. Ako dopravca tento krok neodporúčame. BTW Prednými dverami sa nastupuje aj takých metropolách ako Manchester ci Barcelona... a každému je jasné prečo. Nástup všetkými dvermi by nezvýšil efektívnosť, ale tržby by citeľne klesli, pretože by preukázateľne stúpol počet čiernych pasažierov, navyše by stúpli náklady na revízorský zbor a vymáhanie cestovného a pokút.

2. Plánujete zaviesť ako v mnohých mestách pásmové resp. Prestupné lístky?
Ceny cestovného a systém určujú mestá. Pravidelní cestujúci, ktorí prestupujú majú možnosť si kúpiť časový lístok bez obmedzenia jázd. Myšlienkou o prestupnom lístku sme sa zaoberali, ale vyžaduje si to dodatočné náklady. Určite by to zvýšilo atraktivitu MHD. MHDečku robíme ako lowcost, zameriavame sa skôr na ekonomickú efektivitu. Žiaľ, na ponuku na spoluprácu v oblasti zvyšovania atraktivity mesto Martin nereagovalo. Naopak znížilo výkony MHD a zrušilo spoje v rozsahu cca 1,8% a podľa vyjadrenia viceprimátora  chcú v redukcii spojov pokračovať v celkovom rozsahu cca 5%.

3. zaveďte zástavku mhd pri vlaKovej-autobusovej stanici ako je to bežné v civilizácii. !

Presmerovať celú MHD cez Železničnú stanicu nie je z dopravného hľadiska ideálne riešenie. Bez výrazného zvýšenia počtu autobusov by sa to ani nedalo a všetkých čo nejdú na stanicu by to neprimerane zdržiavalo.  Preto sme Mestu sme navrhli 2 linky, ktoré by obsluhovali Martinskú vlakovú stanicu:

Košúty – Sever – železničná stanica Martin – Jahodníky – SAD a späť

Ľadoveň – železničná stanica Martin – Podháj  – Záturčie a späť

Linky by premávali k rozhodujúcim vlakom podľa frekvencie cestujúcich. Tento návrh sme posunuli aj riešiteľom Plánu dopravnej obslužnosti, ktorý si dalo mesto Martin vypracovať. Stanovisko k tomu ani od mesta ani od spracovateľov plánu dopravnej obslužnosti nemáme.

Plán dopravnej obslužnosti by sa mal prezentovať na najbližšom zastupiteľstve tento týždeň 30.1.2020, tak sme sami zvedaví. 

Chápeme Vašu frustráciu,  ale o tom akú atraktívnu dopravu MHD máme nerozhoduje dopravca, ale mesto. Mesto stanovuje rámcové výkony - počet km – spojov, či bude v buse WiFi, aké autobusy sa nakúpia a či sa vôbec nakúpia atď... -  súhlasíme, že situácia je skutočne nedôstojná siedmej najväčšej MHD na Slovensku, keď musíme za neopraviteľné autobusy MHD zaraďovať staré busy vyradené z iných stredísk našej spoločnosti, aby sme vôbec premávali a na túto situáciu naša spoločnosť mesto opakovane upozorňuje.

Úlohou dopravcu je odjazdiť čo si mesto objedná čo najefektívnejšie – najúspornejšie, teda s čo najnižšou spotrebou nafty, s minimálnym počtom autobusov (optimalizovaným obehom vozidiel), s primeranými nákladmi na opravy, na prevádzku a s max. presnosťou... toto vieme ovplyvniť a o to sa aj snažíme. Výsledkom je, že MHD Martin roky patrí k najefektívnejším a najlacnejším dopravným systémom MHD na Slovensku v prepočte na 1km. To ľudí samozrejme nezaujíma, chápeme že sú kritickí, chcú sa voziť moderne a pohodlne, ale bez mesta to nevieme zabezpečiť...

Lukas - 22.01.2020 17:53
Dneska 22.1.2020 chcem veľmi pochváliť
pani vodičku linky číslo 27 smer Kľačany najlepšia jazda.