Návštevná kniha

Návštevná kniha

Príspevky sa zobrazujú po schválení, v prípade nevhodných a nezmyselných si vyhradzujeme právo ich mazať.

V návštevnej knihe je 3056 komentárov

M47 - 11.02.2020 12:42
už dlho som nezažil takto príjemného a ľudského šoféra.. vodič č 452, linka 31/9

Neznámy - 10.02.2020 18:14
Chcem pochváliť šoférov č. 46222 a 310 za veľmi milý prístup a príjemné cestovanie, takýchto vodičov potrebujete viac aj keď viem, že nie vždy sa to dá pri niektorých cestujúcich

Radka - 10.02.2020 13:37
Dobrý deň, vodič č. 459 opakovane nezastavuje na zastávke Jesenského, je to spoj 12:20 zo stanice do Turčianskych Teplíc, na zastávke stáli ľudia a on ani nepribrzdil a išiel ďalej, pán, ktorý sedel vpredu sa ho opýtal prečo nezastavil no šofér len niečo odvrkol a pokračoval v ceste, bola by som rada ak by ste s tým niečo spravili
Ďakujem

Veronika - 08.02.2020 19:02
Dobrý deň chcela by som sa veľmi pekne poďakovat vodičovi číslo 45158 ktorý nás ochotne s kočíkom dnes 8.2. a ešte jednu pani s kočíkom vzal zo zastávky Košúty nadjazd o: 17:48 číslo linky 10 aj napriek tomu že v autobuse už boli dva kočíky ,keďže vďaka mestám Martin a Vrútky je znížená frekvencia spojov. Ďakujem

Pochvala - 07.02.2020 15:04
Dobrý deň.Chcel by som pochváliť p.vodiča č.300 dnes 7.2 na linke 34 o 14:01.Veľmi príjemná jazda.Pán vodič bol veľmi milý.Išiel som s p.vodičom viackrát
a potvrdilo sa mi, že sú to bezchybné a vynikajúce jazdy.
Vďaka.

Emilia - 06.02.2020 17:08
Dobrý deň,
chcela by som upozorniť / napísať sťažnosť na vodiča autobusu č. 34, ktorý dnes 6.2.2020 mal prísť na zástavku Ul. Hviezdoslavova o 16:53 a zástavku totálne prefrčal v plnej rýchlosti a ani tam nezastavil. Mala som totižto v pláne a potrebovala som ísť na tento autobus 34ku, ale pán vodič si asi myslel, že je efektívnejšie keď nezastaví a pôjde prázdny, len preto lebo na zástavke bola ešte 11ka ktorá bola plná ľudí. Toto by sa stávať nemalo, keď je na autobusovom poriadku napísané, že ten autobus má ísť (aj napriwk tomu, že 2minúty predtým išiel iný), tak by vodič mal zastať, pretože sú ľudia, ktorí sa spoliehajú na ten konkrétny spoj.
Ďakujem.

Danka - 06.02.2020 11:40
Dobrý deň. Poprosím Vás, je z Vašej strany možné predĺžiť linku č. 30/2 s odchodom 04:50 hod z Dolného Záturčia smer SAD až po zastávku Záhradníctvo? Denno denne za každého počasia musíme dochádzať pešo až k Izoglobalu a je tam viac ľudí, ktorý dochádzajú do firiem pešo a nám pracovná doba začína o 5.30 hod. Ďakujem

Emília - 01.02.2020 09:41
Pekný deň prajem. Chcem sa poďakovať vodičovi autobusu linky 11 ktorý bol ochotný pomôcť pri nastupovaní.Som na vozíku a veľmi si to cením.Bolo to v čase 09:10 zo zastávky Dolné Záturčie I a aj späť okolo 11:00 z mesta.Srdečne Ďakujem .Vážim si takýchto vodičov.

Lucia - 28.01.2020 23:26
Dobrý deň. Dnes som zablúdila do vašej návštevnej knihy a našla som vašu reakciu na moju sťažnosť:

"Lucia Žídeková - 20.11.2019 16:51
Dobrý deň.
Opäť raz mám nepríjemnú skúsenosť s jedným vodičom mhd, konkrétne 32877.
Chcela som si kúpit lístok, použila som študentský preukaz, na ktorom mi však došiel kredit.
Neviem, čo si pán dokazoval, ale keď som mu následne položila 50 centov na pultík a poprosila si študentský tak najprv pár sekúnd nič nepovedal (žiadne dobrý deň aj vám, nech sa páči) len tupo hľadel dopredu.
Po chvíli POŤUKAL po tabuľke, na ktorej bola požiadavka sa preukázať platným preukazom, akoby som bola najväčšia spodina, na ktorú sa neoplatí ani len plutvať slovami.
Tak som mu odvedila že predsa som už preukaz už použila, akurát mám vybitý kredit.
Ešte si ho poobzeral a až potom mi študentský lístok predal. Neohovriac o tom, že autobus meškal 10 min a pri takomto prístupe je asi jasné prečo.
Prosím, odkážte mu aspoň, že keď už sa rozhodol robiť s ľuďmi, mohol by sa k nim správať ako k ľuďom a nie ako k podradnému druhu, len preto že je v pozícii, v ktorej sa nejakého, mne, žiaľ, neznámeno dôvodu cíti byť nadradený. A že by namiesto takýchto výstupov radšej mohol chodiť na čas a nezabíjať 2 minúty na každom študentovi."

Vaša odpoveď:
admin - 24.11.2019 10:12
"Ospravedlňujeme sa, ale cestujúci má povinnosť preukázať nárok na zľavu. Skúste sa vžiť aj do situácie vodiča, vozí tisícky študentov a musí dookola rozprávať to isté, každého vyzývať ak si chce robotu robiť poriadne. Alebo rezignuje a riskuje že kontrola mu odhalí zle vydané lístky... Nechceme ho obhajovať ak bol nepríjemný a neprofesionálny, ale preukázať sa študentskou kartou nie je nič ponižujúce...

BTW Tento vodič má síce vyššie meškanie ako je štandard, ale ani raz nemeškal 10 min. a z množstva spojov čo odjazdil tento týždeň mal max meškanie 7 min. asi na 5 spojoch..."

Keďže ste zvolili takýto vyhýbavý prístup, prečítajte si. prosím, ešte raz pozorne moju sťažnosť. V prvom rade SOM VOŠLA DO AUTOBUSU S PREUKAZOM V RUKE - BEZ VYZVANIA SOM SA VODIČOVI PREUKÁZALA, avšak som zistila, ŽE MI NA KARTE CHÝBA KREDIT, a preto som si (S KARTOU V RUKE) VYPÝTALA ŠTUDENTSKÝ LÍSTOK. Vy ste mi akurát odpísali, že som mala povinnosť sa preukázať a tú som si splnila. A keby som aj kartičku nemala v ruke, nie je nič ponižujúce si ju vypýtať a správať sa k študentom ako k ľudom a nie ako k menejcennej rase, nad ktorú sa veselo dá povyšovať, lebo nie vždy vstúpia s preukazom v ruke.

Nehádžem všetkých vodičov martinskej MHD do jedného koša, ale takéto prípady zažívam až príliš často nato ako málo MHDčku využívam (povedzme v polovici prípadov). Mám už veľkú časť Európy precestovanú a nikde sa mi nestalo, že by takto byrokraticky kontrolovali študentov - pozrú na vás, vyzeráte pod 20, nie je čo riešiť. Ak náhodou aj kartičku pýtajú, tak normálne milo, ako ľudia a nie ako páni sveta, si ju poprosia.

BTW mne je v 95% prípadov (vrátane tohto) úprimne jedno koľko vodič mešká, mňa hneval prístup - z pozície moci mi len potreboval dať najavo, že ON JE TU PÁN VODIČ a ja som nejaká spodina študentská alebo čo, a zabil zbytočne čas.

Ocenila by som tentokrát odpoveď k veci.

admin - 03.02.2020 07:35
Ešte raz sme si prečítali Váš novembrový príspevok a odpoveď by sme nemenili. Študentskú kartu ste použili a nemali ste na nej kredit, to je v poriadku, ale vodič má právo si kartičku vyžiadať a skontrolovať napr. fotku, validačnú nálepku či dátum narodenia...

Nechceme sa chytať za slovíčka, ani si niečo dokazovať, ak sa Vás postup vodiča (spôsob) dotkol, tak sa ospravedlňujeme.

Driver9 - 03.02.2020 10:54
Existuje aj iný pohľad:

Áno, každý by sa chcel voziť za „korunu“ v čistom autobuse. Každý očakáva vysmiateho, úslužného vodiča, ochotného pracovať za minimálnu mzdu (aby nebol označovaný za darmožráča), s hotovosťou (zmenným) ako v banke  - aby mohol opakovane vydávať aj zo stovky. Vodiča, ktorý bude priebežne odstraňovať grafity, zoškrabávať žuvačky, zametať, zbierať smeti, čistiť po ožranoch, a s pokorou znášať aroganciu a povýšenectvo „nespratníkov“ a vytvárať tak čo najlepšie podmienky pre ostatných slušných cestujúcich.... je to obraz spoločnosti a na kultúre cestovania sa podieľajú obe strany. Tak keď teda porovnávate, tak by bolo férové porovnať aj interakciu cestujúci – vodič. Mnohí vodiči majú tiež čo to odjazdené v zahraničí a tiež porovnávajú ako sa kde správajú cestujúci...

Lucia - 28.01.2020 17:37
Dobrý deň. Vodič č.26998 má zvláštnu potrebu nedávať študentom študentský lístok. Nastúpila som do autobusu a poprosila si študentský lístok. Priznávam, nevytiahla som hneď kartu lebo som nechcela zdržiavať a vedela som, že nemám na nej kredit (a ani peniaze na dobitie v študentskej peňaženke) a pán mi dal rovno celý lístok. Preukázala som sa kartou keď som si to všimla, ale študentský mi napriek tomu nedal. Nehovoriac o tom, že mi tykal (mám 19 rokov). Nabudúce by som ocenila ľudskejší prístup a nie byrokratický prežitok socializmu. A pán by mi vrámci slušnosť mohol vykať, keďže ja som mu celý čas vykala.

admin - 30.01.2020 17:13
Jedna vec je, že uvedený vodič patrí medzi najhrubších ignorantov, ktorý má za sebou niekoľko disciplinárnych opatrení, ospravedlňujeme sa, budeme ho opäť riešiť.

Druhá vec je ale, že cestujúci nárokujúci si zľavu na cestovnom musí svoj nárok na zľavu preukázať a neobstojí argument o zdržiavaní a socialistickej byrokracii.

JANA - 26.01.2020 20:36
Dobrý deñ, chcela by som poukázať ako aj mnohí predchodcovia na pár vecì týkajúcich sa Mhd u nás.1. Kedy konečne zavediete nastupovanie všetkými dverami autobusu? Zvýšilo by to efektívnosť a znížilo časté meškanie spojov, ktoré je častokrát zapríčinené tým, že kvantum cestujúcich s mesačníkmi resp kreditom sa musia checknut len u vodica. Cestovala som mnohokrat v iných mestách viď žilina, kde majú čip karty a tam nie je problém nastúpiť ktorýmikoĺvek dverami.a to este nehovorím o tých, ktorí si lístky musia kupovať u vodičov 2. Plánujete zaviesť ako v mnohých mestách pásmové resp. Prestupné lístky? Sú trasy, na ktorých človek nevyhne musí prestúpiť a je neskutočne drahé platiť tak iba za cestu tam 1,40 centov rssp 2,80 za spiatocnú cestu, prípadne je rozdiel keď sa človek za rovnakú cenu presúva 2-3 zastávky oproti tomu, ktorý ide takpovediac od konecnej do kenecnej.3.zaveďte zástavku mhd pri vlaKovej-autobusovej stanici ako je to bežné v civilizácii. ! V posledných týždňoch a nielen teraz sa mi stalo, že ľudia vystupujúci na vlakovej a autobusovej stanici Martin sa ma pýtali kde tu nájdu zástavku a ako sa dostanú na mhd smer zaturcie, stráne, vrùtky a pod. Vysvetľovať, že v tak vyspelom a relatívne väčšom meste musia s batožinou resp starší ľudia s palicami, varlami a pod prejsť pol mesta, aby sa dostali z frekventovaného miesta do svojho cieĺa je na zaplakanie a na hanbu. Podobné je to aj zo sneru ľadoveň, sad, bystrička na stanicu.
Ďakujem za vašu odpoveď a dùfam, že sa v čo najkratšom čase priblížime k modernému a efektívnemu cestovaniu

admin - 28.01.2020 10:55
Dobrý deň, chceli by sme Vám odpovedať ako mnohým predchodcom.

1. Kedy konečne zavediete nastupovanie všetkými dverami autobusu?
Keď o tom rozhodne mesto. Ako dopravca tento krok neodporúčame. BTW Prednými dverami sa nastupuje aj takých metropolách ako Manchester ci Barcelona... a každému je jasné prečo. Nástup všetkými dvermi by nezvýšil efektívnosť, ale tržby by citeľne klesli, pretože by preukázateľne stúpol počet čiernych pasažierov, navyše by stúpli náklady na revízorský zbor a vymáhanie cestovného a pokút.

2. Plánujete zaviesť ako v mnohých mestách pásmové resp. Prestupné lístky?
Ceny cestovného a systém určujú mestá. Pravidelní cestujúci, ktorí prestupujú majú možnosť si kúpiť časový lístok bez obmedzenia jázd. Myšlienkou o prestupnom lístku sme sa zaoberali, ale vyžaduje si to dodatočné náklady. Určite by to zvýšilo atraktivitu MHD. MHDečku robíme ako lowcost, zameriavame sa skôr na ekonomickú efektivitu. Žiaľ, na ponuku na spoluprácu v oblasti zvyšovania atraktivity mesto Martin nereagovalo. Naopak znížilo výkony MHD a zrušilo spoje v rozsahu cca 1,8% a podľa vyjadrenia viceprimátora  chcú v redukcii spojov pokračovať v celkovom rozsahu cca 5%.

3. zaveďte zástavku mhd pri vlaKovej-autobusovej stanici ako je to bežné v civilizácii. !

Presmerovať celú MHD cez Železničnú stanicu nie je z dopravného hľadiska ideálne riešenie. Bez výrazného zvýšenia počtu autobusov by sa to ani nedalo a všetkých čo nejdú na stanicu by to neprimerane zdržiavalo.  Preto sme Mestu sme navrhli 2 linky, ktoré by obsluhovali Martinskú vlakovú stanicu:

Košúty – Sever – železničná stanica Martin – Jahodníky – SAD a späť

Ľadoveň – železničná stanica Martin – Podháj  – Záturčie a späť

Linky by premávali k rozhodujúcim vlakom podľa frekvencie cestujúcich. Tento návrh sme posunuli aj riešiteľom Plánu dopravnej obslužnosti, ktorý si dalo mesto Martin vypracovať. Stanovisko k tomu ani od mesta ani od spracovateľov plánu dopravnej obslužnosti nemáme.

Plán dopravnej obslužnosti by sa mal prezentovať na najbližšom zastupiteľstve tento týždeň 30.1.2020, tak sme sami zvedaví. 

Chápeme Vašu frustráciu,  ale o tom akú atraktívnu dopravu MHD máme nerozhoduje dopravca, ale mesto. Mesto stanovuje rámcové výkony - počet km – spojov, či bude v buse WiFi, aké autobusy sa nakúpia a či sa vôbec nakúpia atď... -  súhlasíme, že situácia je skutočne nedôstojná siedmej najväčšej MHD na Slovensku, keď musíme za neopraviteľné autobusy MHD zaraďovať staré busy vyradené z iných stredísk našej spoločnosti, aby sme vôbec premávali a na túto situáciu naša spoločnosť mesto opakovane upozorňuje.

Úlohou dopravcu je odjazdiť čo si mesto objedná čo najefektívnejšie – najúspornejšie, teda s čo najnižšou spotrebou nafty, s minimálnym počtom autobusov (optimalizovaným obehom vozidiel), s primeranými nákladmi na opravy, na prevádzku a s max. presnosťou... toto vieme ovplyvniť a o to sa aj snažíme. Výsledkom je, že MHD Martin roky patrí k najefektívnejším a najlacnejším dopravným systémom MHD na Slovensku v prepočte na 1km. To ľudí samozrejme nezaujíma, chápeme že sú kritickí, chcú sa voziť moderne a pohodlne, ale bez mesta to nevieme zabezpečiť...

Lukas - 22.01.2020 17:53
Dneska 22.1.2020 chcem veľmi pochváliť
pani vodičku linky číslo 27 smer Kľačany najlepšia jazda.

Anna - 10.01.2020 07:29
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať prečo ste zrušili spoj o 7:15. Chodili dva autobusy č.12. Teraz po novom roku chodí len jedna a autobus je plný už na zastávke Ul. Medňanského.
Ďakujem za odpoveď.

admin - 12.01.2020 11:56
Mestá znížili výkony MHD - rušili spoje.
Aby to malo čo najmenší negatívny dopad, kde to bolo možné zrušili sa duplicitné spoje.

Lenka - 09.01.2020 09:51
Čítam posledné príspevky a chcem tiež pridať na rovnakú tému - dňa 8.1. som prichádzala na zastávku v Košútoch, pri Campe, nastupovalo do autobusu linka č. 7 okolo 17.12h viac ľudí. Pretože sa chodí momentálne po chodníkoch horšie snažila som sa dôjsť kým nastúpi posledný cestujúci. Zaujímavé je že vodič čakal až kým nedojdem k autobusu, a zrazu zavrel dvere a pohol sa. Neviem čo tým chcel dokázať, lebo mohol odísť kľudne aj o minutu skôr..a nie čakať a potom víťazoslávne odísť.\r\nA prosím vás neodpovedzte mi že ak mal už čas odchodu tak MUSEL. Pretože moje skúsenosti , a nielen moje sú, že vodiči prebehnú okolo zastávok kde nikoho nevidia ako strely, aj keď ešte nemajú čas odchodu, a potom tam niekde pred konečnou vypnú motor a čakajú na tú správnu minútu na odchod. \r\nNájdu sa milí a ochotní, ale kazia to tí druhí ktorí si stále myslia že vozia tovar, a nie ľudí.\r\nDrahé cestovné, nedodržiavanie CP a arogantnosť niektorých vodičov, to je obraz mesta Martin, ďakujeme

admin - 09.01.2020 15:21
Keď by ste si prečítali všetkých vyše 3tis. príspevkov v tejto diskusnej knihe, ani pri jednom našom stanovisku by ste nenašli, že sme obhajovali neodvezenie cestujúceho slovami, že MUSEL, práve naopak stále deklarujeme, že počkať pár sekúnd na cestujúceho nikoho nezabije a neovplyvní celkové meškanie spoja a už vôbec nie celej MHD - a takto školíme aj našich vodičov. Nikdy sme nepostihli vodiča za meškanie na trase a už vôbec nie, keď počkal cestujúceho. Skôr sledujeme či vodiči nemeškajú z 1. zastávky na spoji a subjektívne zavinené meškania.  Mimochodom presnosť MHD za rok 2019 bola takmer 80% odchodov v intervale meškania od 1 sekundy do 3 minút – 20% je meškanie zväčša v rannej a poobednej špičke... tak tvrdenie o nedodržiavaní cestovného poriadku v čase kontroly GPS a dispečerského systému je ničím nepodložený blud.

Čo sa týka neprofesionálneho správania vodičov, tam sme si vedomí rezerv. Niektorí vodiči majú problém, nezvládajú interakciu s cestujúcimi, školíme ich, prednáša im psychológ...

Spoj č.64 linky č.7 s odchodom 17:12 z Košúty Billa išiel načas. Na zastávke nastúpili 3 cestujúci. Od predaja posledného cestovného lístka po rozbehnutie autobusu prešlo asi len 10s a to sa vodič určite pozeral do ľavého zrkadla, aby sa mohol zaradiť. – keď už vodič odchádza zo zastávky sleduje premávku a už sa neobzerá po ľuďoch...

BTW: Keď sa niekto pomaly blíži k zástavke, v čase keď už do stojaceho autobusu nikto nenastupuje, vodič to môže vyhodnotiť, že prichádzajúci ide na inú linku/spoj. nevie – nemá to odkiaľ vedieť, či pomaly prichádzajúci chce ešte nastúpiť..., tak sa ospravedlňujeme mohlo to byť nedorozumenie, vodiča budeme sledovať.

Matúš - 06.01.2020 15:12
Mal by som otázku či sa plánuje kúpiť nejaké nové autobusy do MHD. Bolo by to dobré keďže posledné sa kupovali tak cca. 2008.

admin - 07.01.2020 12:10
Zatiaľ neplánujeme, ale radi by sme „niečo“ kúpili...

Primátor mesta Martin, od svojho zvolenia, verejne deklaruje súčinnosť/obstaranie nových autobusov pre MHD na plyn... prostredníctvom „Grantov“, resp. „Eurofondov“.

Stav vozidlového parku je na hranici technickej a už po ekonomickej životnosti - neoplatí sa ho udržiavať čoraz náročnejšími opravami. Situáciu núdzovo riešime aj používaním starých/vyradených autobusov presunutých v rámci našej spoločnosti. Je to nedôstojné provizórium. Viac rokov na tento stav upozorňujeme, ale zatiaľ nemáme k obnove autobusov od mesta žiadne rozhodnutie a ani stanovisko.

Viktória - 04.01.2020 22:06
Dobrý deň chcela by som poďakovať pánovi vodičovi ktorý šiel dnes 4.1.2020 smer Turčianska Štiavnička že nám ušiel s pred nosa a pri Tom sme na neho mávali a videl nás odišiel ešte aj o minútu skôr a dvere nám neotvoril tymto vám chcem povedať že to poženieme ešte trošku vyššie a budeme to riešiť pretože ľudia chodia unavený s práce a niekto im zo pár krát vie takto spríjemniť deň a je zvláštne že sa nam to stáva opakovane

admin - 08.01.2020 11:36
Keby ste namiesto vyhrážok napísali o koľkej sa to stalo, mohli by sme zaujať stanovisko, resp. konfrontovať vodiča...

Nikola - 04.01.2020 18:28
Momentálne som chcela ísť ž Martina do Turčianskej Štiavničky autobus mal ísť 18:15 čo aj išiel lenže pán vodič mi neotvoril dvere aj napriek tomu že som stála pred dverami a videl ma a len tak bez hanby si odišiel. Toto je už s prepáčením niekde...

admin - 08.01.2020 11:35
Vodič uviedol, že bol cez prestoj vo výpravnej budove. Pred odchodom vošiel do autobusu, o 18:12 navolil spoj v strojčeku a po chvíli odišiel. Uviedol, že nik nepristúpil k autobusu ani k dverám. Zo stanovišťa sa pohol presne o 18:15:21...

Väčšina konfliktov vzniká, ak už pri odchode, cestujúci dobieha (podobný príspevok – pravdepodobne súvisiaci od Viktórie) . Cestujúci tvrdí, že ho vodič videl a vodič tvrdí, že nie... ťažko sa to dá dodatočne posúdiť, ale vieme skontrolovať či vodič nešiel predčasne. Keď sa vodič pohne a napr. cúva zo stanovišťa, alebo sa pohne zo zastávky,  tak sa už venuje jazde, kontroluje si zrkadlá, resp. dopravnú situáciu pri výjazde  a nemusí si všimnúť dobiehajúceho...

Každý niekedy dobiehame na vlak či autobus, ak chceme mať istotu, že sa prepravíme, tak treba prísť na zastávku v dostatočnom predstihu.

Jakub - 29.12.2019 16:50
Dobrý deň, hravam hokej a cez vikendy mam časti problem sa dostaviť na zapasy, pretože z Košut cez vikend žiadny priamy spoj na Podhaj nejde, bolo by fajn keby spoj čislo 15 uvidime aj cez vikend, keď može 34 chodiť cez vikendy smerom z mesta na Podhaj, Zaturčie, Košuty a mesto tak by mohla aj 15 chodiť v smere Košuty, Zaturčie, Podhaj a mesto

admin - 30.12.2019 12:45
Áno mohla, ale to je otázka na mesto Martin, ktoré určuje obslužnosť...

Rozvoj obsluhy – pridávanie spojov je v súčasnosti nereálny, pretože mesto Martin škrtá spoje (od 15.12.2019) a podľa vyjadrenia viceprimátora v tom na jar hodlá pokračovať v rozsahu do 5%.

Viera - 19.12.2019 20:01
Dobrý deň, po prečítaní viacerých príspevkov ohľadom prepravy detí s kolobežkami pridávam aj ten svoj. Takisto máme nepríjemnú skúsenosť s pánom šoférom linky č. 52 do Tomčian, ktorý nezobral nášho syna s kolobežkou, (neskladateľnou), nepríjemne ho z autobusu vyhodil. Preto sa pýtam, či by nebolo vhodné legálne zaradiť kolobežku (keďže ich pribúda) do prepravného cenníka a nie neplnoleté dieťa neodviezť v poloprázdnom autobuse. Keďže do Tomčian nevedie ani bezpečný (respektíve žiadny) chodník, kto je za dieťa, ktoré malo ísť podľa pokynov rodiča domov autobusom, zodpovedný??? Ďakujem za odpoveď.

admin - 20.12.2019 16:20
Je to zložitejšie ako to vyzerá na prvý pohľad.

Ide o bezpečnosť a ohľad aj na ostatných cestujúcich. Môže nastať x situácií. V neposlednom rade ide aj o kapacitu, aby sa nezhoršila možnosť prepravy detských kočíkov a invalidných vozíkov (Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 181/2011 zo 16. februára 2011 o právach cestujúcich v autobusovej a autokarovej doprave... - vrátane špecifických práv osôb so zdravotným postihnutím a zníženou pohyblivosťou)  

Keď sa chce niekto kolobežkovať, alebo bicyklovať, tak nech sa kolobežkuje / bicykluje.

Ak sa kolobežkár, alebo cyklista potrebuje núdzovo prepraviť, tak v dnešnej dobe je preprava taxikom dostupná (aj cenovo)...

Pravidlá prepravy batožiny sa javia možno ako striktné, alebo prísne, ale sú funkčné -vykonateľné. Kolobežky sú menšie väčšie, sú rôzne odrážatká, ktoré sú už vlastne ako detský bicykel atď., skončilo by to sťažnosťami, že „tento malý bicykel je len o trošku väčší ako kolobežka“... a prečo ho teda dopravca vylúčili z prepravy? Kto bude na vine, keď sa maloleté dieťa, pri preprave neposkladanej kolobežky, na ňu počas jazdy autobusu postaví a spôsobí si, alebo inému cestujúcemu úraz? Poškodený si určite bude uplatňovať škodu na zdraví u dopravcu a nie u maloletého trestne nezodpovedného dieťaťa...

BTW je na zváženie a zodpovednosti rodičov pustiť maloleté dieťa samé z Tomčian kolobežkovať do mesta a ešte ho poslať terigať sa s kolobežkou do autobusu...

Jana - 13.12.2019 14:37
Dobry den chcem sa opytat a poprosit ci by sa linka cislo 11 na ladoven zo zastavky nemocnica co chodi vecer o 21:06 v pracovne dni nedala posunut na cas21:09 tak ako cez vikend.Velmi dobre by to padlo hlavne predavackam z oc Galeria... Dakujem za odpoved

admin - 08.01.2020 11:36
Poslať požiadavku na zmenu odchodu spoja 2 dni pred celoštátnou zmenou cestovných poriadkov, keď sú zmeny schválené a zastávky prelepené je trochu neskoro a my sme už nič k tomuto termínu (15.12.2019) nemohli urobiť .

Vašu požiadavku sme samozrejme zhruba preverili -  nie je v konflikte s príchodom vlaku vo Vrútkach. Ak to umožní obeh vozidiel (autobusov) zmenu by sme zrealizovali pri najbližších zmenách cestovného poriadku MHD.

Kveta - 05.12.2019 20:42
cestujem každé ráno o 6 hod z Vrútok do Martina. Vadí mi, že pravidelne ,hlavne teraz keď vonku mrzne sú autobusy nevykúrené! V buse je pocitovo zimšie ako vonku. Prečo vodiči v tom autobuse nezapnú kúrenie? Je pár svetlých výnimiek, vodičov, ktorí majú príjemne vyhriaty autobus a to je vždy príjemné cestovanie. Nehovorte mi, že sa autobus nestihne vyhriať tak skoro ráno!. Keď to niektorí vodiči dokážu, a ešte sú aj milí na cestujúcich? Nehovorím už ani o zafajčenom priestore vodiča, ktorý pre dym pomaly ani nevidí. Mali by ste sa postarať o to aby vodiči dbali okrem bezpečnosti aj na pohodu a kultúru cestovania. Myslím, že za cestovné platíme najviac na Slovensku a tak by mali byť tieto atribúty zabezpečené.

admin - 06.12.2019 17:39
Ospravedlňujeme sa asi u 3-5 vozidlách máme trvalé problémy s kúrením. Opakovane to riešime... Je to problém, ale zďaleka nie najväčší, celkovo sa boríme s technickým stavom vozidiel. Za neúmerne vysoké náklady vozidlá udržiavame v agónii. A sme !radi, že ešte chodíme“. Potrebovali by sme akútne aspoň 5-7 nových vozidiel, ale mesto nám v uplynulých rokoch neschválilo žiadnu obnovu. To čo premáva v MHD po Martine (vyradené busy z prímestskej dopravy) je už nedôstojné a nie je dobrá vizitka, žiaľ bez mesta s tým nevieme urobiť nič, len ich na to dookola upozorňovať a apelovať.

Daniel - 04.12.2019 19:54
Dobrý deň ...
Akože si robíte veľkú šaškáreň z ľudí s tými zmenami cestovný poriadkov ... je super najviac vyťažené linky zrušiť alebo presunúť tak abu chodili prázdne ... napr. Spoj 12/22 s odchodom z MHD Vrútky autobusová stanica o 14:36 paradne že v 90÷ plný autobus zrušíte ...
Ďalej linka 21 z odchodom z nákladného nádražia o 14:43 posuniete o 10 min skôr .. prečo? Lebo ľudia čo robia v ŽOS odchádzajú z roboty o 14:30 a 14:43 bus akurát stíhali a chodilo s nim dostatok ľudí tak vy to posuniete o 10 min skôr aby bol prázdny a potom si sťažovali že spoje nie sú využívané a to nehovorím o ďalších min. 15 zrušených linkách ... HAMBA HAMBA HAMBA
a za toto si pýtate v prepočte najdrahšie cestovné na Slovensku ... toto by mali riadiť ľudia ktorý cestujú autobusmi a nie čo chodia autom a ho..o vedia o linkách MHD a ich vyťaženosti ....

admin - 05.12.2019 09:11
Redukciu nariadili mestá Martin a Vrútky. Mestá chceli „ušetriť“ jeden autobus, tak zrealizovali redukciu, ktorá sa dotkla spojov počas celého dňa vrátane v špičke.

Môžeme zacitovať zo stanoviska našej spoločnosti:

„Vážený pán primátor,
Vami požadovanú redukciu pripravujeme, avšak varujeme, že znižovanie ponuky dopravy je vždy sprevádzané s poklesom dopytu – stratou časti cestujúcich.
Je na zváženie, realizovať ďalšie kroky v oblasti znižovania výkonov MHD bez posúdenia relevantných dát, navyše keď je počet cestujúcich v posledných rokoch stabilný,  odporúčame počkať na výsledky plánu dopravnej obslužnosti.“

Inými slovami my sme tu redukciu nechceli, dlhodobo zastávame názor, že obslužnosť MHD je na hrane. Viackrát sme žiadali mestá, aby si dali vypracovať plán dopravnej obslužnosti nezávislej inštitúcii a ten porovnali so súčasným stavom obsluhy, resp. cestovného poriadku.

Mestá si síce plán dopravnej obslužnosti dali tento rok vypracovať, avšak o redukcii rozhodli ešte pred jeho dopracovaním a za toto naša spoločnosť nenesie žiadnu zodpovednosť! Sme názoru, že MHD musí reflektovať predovšetkým na požiadavky pravidelných platiacich cestujúcich, ktorí chodia do práce, škôl... a tým treba vytvoriť/zachovať dostatočnú ponuku spojov.

Cestovné v MHD si tiež určujú mestá Martin, Vrútky + obce, mimochodom ceny sa nemenili 9 rokov. A aj tu zastávame odborný názor, že cenotvorba by mala byť orientovaná tak, aby ceny boli atraktívne pre pravidelných cestujúcich.

Pri všetkej úcte k seniorom, to že „dôchodcovia“ chodia zadarmo, zatiaľ čo pravidelným platiacim cestujúcim sa redukujú spoje, odborne neschvaľujeme a vždy sme to rozporovali na rokovaniach s Mestami, lebo to považujeme za nesystémové.

Ale mestá si určujú-objednávajú čo sa bude jazdiť a za čo sa bude jazdiť,  a my sa musíme podriadiť či sa nám to páči alebo nie.

Chápeme Vašu frustráciu, ale beriete nás na zodpovednosť za situáciu, ktorú sme nespôsobili a voči ktorej máme výhrady rovnako ako vy, tak si najprv zistite informácie a potom nadávajte...

Silvia - 29.11.2019 20:37
Len sa chcem opýtať dokedy budeme nastupovať iba prednými dverami v MHD Martin? Veľmi to zdržuje a cesta z Ľadovne do Vrútok autobusová stanica trvá nekonečne dlho. Vôbec sa nečudujem, že tak veľa ľudí radšej používa auto.

admin - 02.12.2019 13:03
Nastupovanie prednymi dverami je bezne aj vo vacsich mestach v Europe napr. v Barcelone, v Machestri....
Nastupovanie vsetkymi dverami znamena najmenej 20% pokles trzieb,  znizenie kultury cestovania, zvysenie nakladov na kontroly cestovnych listkov a mnozstvo nevymozitelnych pokut...
Keď mesta v MHD rozhodnu o nastupe vsetkymi dverami,  dopravca to zrealizuje,  ale na konci dna sa budu ratat skody

Adrijáno - 26.11.2019 18:13
Ak sa bude meniť cestovný poriadok tak prosím menej liniek číslo 10 a viac spojov ako sú napríklad 23,24,27 tieto linky sú neustále plné nadozdiel od 10 ktoré sú vždy prázdne

admin - 27.11.2019 19:19
Mesto je objednávateľom výkonov MHD. Dopravca nemôže svojvoľne meniť cestovný poriadok v rozsahu, ktorý má dopad na výkony (počet odjazdených km), alebo výrazne mení obsluhu...

Momentálne si mesto mesto Martin objednalo plán dopravnej obslužnosti, ktorý sa spracováva a potom rozhodne aká bude MHD do budúcna.

Jakub - 26.11.2019 13:06
Dobry deň, cestujem linkou 27 okolo 13-15 hod. smerom z Martina zo školy a ma občas problem s tym sa vôbec dostať do autobus. Bolo by fajn keby ste tuto linku posilnily v poobednajších hodinach.

admin - 26.11.2019 16:47
Tento problém evidujeme a bola aj sťažnosť, že sme do Kľačian nezobrali cestujúcich.

Snažíme sa, hlavne v špičke, aby spoje liniek 23 24 27... nešli  „sólo“, ale aby cestujúci na Sever, Košút mali dostatočnú ponuku možnosť iného spoja v približne rovnakom čase a nezaberali miesto cestujúcim do T.Kľačian, Kolóniu Hviezdu... v ich spojoch.

Napr. pred spojom do Kľačian o 14:00 od Hotela Turiec ide podľa CP
5min. 50tka do Košút.
4min. pred ide 10tka
3 min. po ide 12tka

Žiaľ niektorí cestujúci sú bezohľadní nastúpia do linky č.27 hoci idú na sever, alebo Košút hoci majú aj inú možnosť prepravy. Navyše ostanú stáť v okolí predných a stredných dverí, aby z plného autobusu na Severe ľahko vystúpili a nerešpektujú ani pokyny vodiča.

Keď vodič dôraznejšie požiada cestujúcich, aby sa presunuli do zadnej časti a neblokovali nástup ďalších, tak píšu sťažnosti na vodiča, že ich usmerňuje ako „ovce“ a čo si to vlastne dovoľuje...

Nemáme kapacitu, aby sme vždy s každým spojom do Kľačian poslali úplne v rovnakom čase spoj, ktorý by obslúžil Sever, Košúty, prípadne Priekopu a Vrútky a mesto más navyše požiadalo o ďalšie rušenie spojov..., nič nesľubujeme, ale niečo sa s tým pokúsime urobiť.

Lucia Žídeková - 20.11.2019 16:51
Dobrý deň.
Opäť raz mám nepríjemnú skúsenosť s jedným vodičom mhd, konkrétne 32877.
Chcela som si kúpit lístok, použila som študentský preukaz, na ktorom mi však došiel kredit.
Neviem, čo si pán dokazoval, ale keď som mu následne položila 50 centov na pultík a poprosila si študentský tak najprv pár sekúnd nič nepovedal (žiadne dobrý deň aj vám, nech sa páči) len tupo hľadel dopredu.
Po chvíli POŤUKAL po tabuľke, na ktorej bola požiadavka sa preukázať platným preukazom, akoby som bola najväčšia spodina, na ktorú sa neoplatí ani len plutvať slovami.
Tak som mu odvedila že predsa som už preukaz už použila, akurát mám vybitý kredit.
Ešte si ho poobzeral a až potom mi študentský lístok predal. Neohovriac o tom, že autobus meškal 10 min a pri takomto prístupe je asi jasné prečo.
Prosím, odkážte mu aspoň, že keď už sa rozhodol robiť s ľuďmi, mohol by sa k nim správať ako k ľuďom a nie ako k podradnému druhu, len preto že je v pozícii, v ktorej sa nejakého, mne, žiaľ, neznámeno dôvodu cíti byť nadradený. A že by namiesto takýchto výstupov radšej mohol chodiť na čas a nezabíjať 2 minúty na každom študentovi.

admin - 24.11.2019 10:12
Ospravedlňujeme sa, ale cestujúci má povinnosť preukázať nárok na zľavu. Skúste sa vžiť aj do situácie vodiča, vozí tisícky študentov a musí dookola rozprávať to isté, každého vyzývať ak si chce robotu robiť poriadne. Alebo rezignuje a riskuje že kontrola mu odhalí zle vydané lístky... Nechceme ho obhajovať ak bol nepríjemný a neprofesionálny, ale preukázať sa študentskou kartou nie je nič ponižujúce...

BTW Tento vodič má síce vyššie meškanie ako je štandard, ale ani raz nemeškal 10 min. a z množstva spojov čo odjazdil tento týždeň mal max meškanie 7 min. asi na 5 spojoch...

Kristína - 20.11.2019 15:47
Dobrý deň. Chcem upozorniť na (podľa môjho názoru) nevhodné správanie vodiča autobusu č.7, ktorý dnes (20.11.) vyhodil dievča z autobusu. Dievča nastúpilo na zastávke Košúty nadjazd (o 16:36) a chcelo zaplatiť 0.50€ za zľavnené cestovné. Vodič ju nepríjemne napomenul, že musí predložiť doklad pre zľavnené cestovné. Dievča sa s takouto situáciou očividne ešte nestretlo (kdeže bežne si vodiči doklad nepýtajú) a nemala pri sebe žiadny doklad. Vodič po nej začal kričať prečo si so sebou nenosí doklady. Dievča z jeho prístupu zostalo viditeľne v šoku a nevedelo ako má postupovať. Vodič, namiesto toho aby jej pripomenul možnosť zakúpenia klasického cestovného (0.70€), začal ju poúčať o tom ako sa to robilo za jeho čias, a že naša generácia je nevychovaná. Nakoniec ju vyhodil z autobusu zastávke Priekopa I. ( o 13:38). S nevhodným správaním tohto vodiča som sa stretla už približne pred rokom. Večerným spojom cestovali 2 mamičky s kočíkmi. Na zastávke Sever II. jedna z mamičiek vystúpila a nastúpila iná mamička. Vodič po nej začal rozhorčenie kričať aby si vystúpila, pretože 3 kočíky prevážať nebude. Cestujúca vodiča upozornila že v autobuse sa nachádzajú len 2 kočíky, no pán vodič jej odvrkol že "on nie je slepý". Nakoniec sa pán vodič išiel na vlastné oči presvedčiť, že v autobuse sa nachádzajú len 2 kočíky. Ja akceptujem že pán vodič sa riadi podľa predpisov(tak ako je treba) a tiež chápem že každý môže mať zlý deň, avšak správanie tohto vodiča bolo arogantné až agresívne. Vážim si toho že nás prepravuje, ale pokiaľ nedokáže riešiť takéto situácie "s chladnou hlavou", mal by pouvažovať nad svojím správaním. Zbytočne robí vodičom zlé meno.

admin - 24.11.2019 10:12
Všetci dopravcovia, všetkých druhov dopráv železnice, diaľkové linky...  poskytujú svoje zľavy po overení ich nároku. Táto skutočnosť je uvedená aj v cenníkoch vylepených vo všetkých vozidlách MHD.

Povinnosť preukázať nárok na zľavu je súčasťou prepravných poriadkov všetkých dopravcov viac ako polstoročie... Chápeme, že si to nik nečíta.

Dnešné deti a študenti majú mobily – smartfóny, ktoré dokonale ovládajú. je k dispozícií aplikácia, webstránka, tak sa netvárme, že sú nesvojbytné, izolované bez informácii... keď treba napísať kritický príspevok (hoc aj opodstatnený) to si všetci vedia nájsť, ale kde sa píše o pravidlách a povinnostiach, tak nik zbytočne neplýtva energiou. Nechceme moralizovať, ani sa zbavovať zodpovednosti, ale aj v rámci rodiny by tiež mohlo prebehnúť základné info ohľadom dopravy, dokladov, rovnako ako pre iné oblasti života s ktorými sú konfrontované deti...

Samozrejme ani my nesúhlasíme so spôsobom - formou, ako postupoval vodič a budeme to s ním riešiť.

Zuzana - 14.11.2019 08:08
Dobrý deň,
rada by som podala sťažnosť na vodiča linky č. 62, do ktorej som nastupovala dnes ráno 07:29 na zástavke Ul. A. Pietra s špz ZA538DV. Neviem kde zobral šofér takú drzosť a arogantné správanie, aby so mnou robil cirkus na celý autobus ako s malým deckom len preto že som mu základné dospelé cestovné t.j. 0,70€ dala v minciach: 0,20€ 2x, 0,10€ 2x, 0,05€, 0,02€ 2x a 0,01€ čo je presne 0,70€ takže mi z ničoho ani len nemusel vydávať!! Rozčuľoval sa, že on takéto mince neberie, že tam kde mi ich vydali by som mala s nimi aj platiť. Prosím Vás akým činom si tento pán šofér dovoľuje diktovať, ktorými mincami občan môže platiť v jeho linke, a ktorými nie. To si mám dopredu naštudovať, či náhodou v linke do ktorej nástúpim nebude pán vodič ,,Fero,, aby som vedela, ktoré mince si mám pripraviť, lebo on sa ráno zle vyspal a nemá to rád? Poučte prosím šoféra o platných minciach na území SR, o slušnom správaní, pretože takéto správanie je absolútne nevhodné a neakceptovateľné. A ak pána táto práca nebaví, tak by mal čím skôr pouvažovať nad inou, a nie si vybíjať svoje komplexy na slušných ľuďoch!

admin - 20.11.2019 14:38
vodiča sme s Vašou sťažnosťou konfrontovali, odpovedáme aj na Váš mail.

Naša spoločnosť má bankovú technológiu na počítanie mincí a s ich spracovaním nemáme žiadny problém.

Za zlyhanie vodiča sa ospravedlňujeme.

Jana R. - 10.11.2019 11:41
Dobrý deň, 8.11.2019, bus č. 41 zo Strání smer Ľadoveň, odchod 17.05 h z ul. Hollého II., vodič č. 376...Prosím vás, je normálne, aby vodič preletel cez hlavnú križovatku na červenú?? Podotýkam, nie na oranžovú štýlom "ešte stihnem", ale na červenú! Červená už svietila pred príjazdom na križovatku a takmer do nás vletelo auto zo smeru od BB, keďže už evidentne malo zelenú a bola to otázka šťastia, že šofér stihol dobrzdiť! Toto sa mi stalo viackrát (neviem, či u rovnakého vodiča),že vodiči preleteli už na červenú a niektorí jazdia akoby viezli "hnoj" a nie ľudí. Prepáčte, ale ak hodlajú hazardovať s vlastným životom, to je ich vec, ale nemajú čo hazardovať so životmi cestujúcich!!! Bolo by vhodné, keby ste urobili nejaké opatrenia, aby sa takýmto situáciám zabránilo. Samozrejme, sú aj príjemní a ohľaduplní a títo by im mali byť vzorom. Ďakujem za pochopenie.

admin - 20.11.2019 14:41
Podľa dát z GPS prešiel križovatku rýchlosťou 46km/hod, či to bolo na červenú, žiaľ nevieme dodatočne overiť, ale vodiča sme predvolali a aj v súvislosti s inými sťažnosťami riešili disciplinárne...

Jana Roľková - 09.11.2019 13:43
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať či by bolo možné spraviť na zastávke ul. Hviezdoslavova pre medzimestskú prepravu prístrešok nie len pred dažďom ale aj v lete pred slniečkom. Bude tým chránená aj lavička, ktorú sa vám podarilo ju tam dať po mnohých rokoch. Ďakujem.

admin - 10.11.2019 19:17
Zastávky zriaďuje a buduje obec, resp. mesto, ktorého sú majetkom. Vašu žiadosť sme postúpili na mesto Martin

Dusan - 06.11.2019 10:33
Dobrý den, chcem sa opytat prečo nedavate vodičom viac hotovosti na vydavánie. Dnes ráno o 5-18hod na zástavke Ladoven konecna isiel syn do prace a vodic mu nemal vydat z 5euro. Tak ho nezobral. Musel som vstat a ist ho zaviest do práce osobne, lebo by nestihol prácu na čas. Poprosím o nápravu do budúcna.

admin - 06.11.2019 16:53
Vodiča riešili dispečeri, lebo nepostupoval správne. Ak vodič nemal vydať cestujúcemu (čo je z 5€ málo pravdepodobné), tak mu mal ponúknuť vystavenie dokladu „Nevrátený výdavok“ a zobrať ho na prepravu...

Problematiku hotovostných operácii  pravidelne vysvetľujeme v internetových diskusiách a osveta bola už viackrát publikovaná aj v médiách, tak zopakujeme:
Autobus nie je zmenáreň, alebo banka a objektívne nemôže dosiahnuť z pohľadu zásobovania zmenným a bezpečnou úschovou hotovosti také podmienky, aké sú napríklad v kamennom obchode. Vodiči majú síce zmenné pre hotovostné operácie, ale ich výška je obmedzená. Nemôžeme zaručiť neobmedzený rozsah zmenného a vystavovať vodičov neprimeranému riziku, skladovať a manipulovať po autobusoch veľkú hotovosť. Sú známe prípady okrádania vodičov...
...Cestujúci majú vždy viac možností zaobstarať si platidlo s primeranou nominálnou hodnotou ako vodič vo vozidle. Ten nemôže donekonečna cestujúcim vydávať z papierových bankoviek. Ak vodič drobné nemá, ocitá sa v neriešiteľnej situácii. Nemá možnosť spoj odstaviť a odísť rozmieňať peniaze. Naša spoločnosť prepraví ročne asi 25 miliónov cestujúcich (7miliónov v MHD Martin). Nie je možné každému vydať z papierových bankoviek....

Čítajte viac: https://myturiec.sme.sk/c/20777058/tak-ako-je-to-s-drobnymi-pri-cestovani-v-martinskej-mhd.html#ixzz5NfRfT7R7

Dusan - 07.11.2019 15:42
Dakujem za odpoved. Je pochopitelné ak vodic nema hotovost aj ked sa jedna o vydavok z 5euro. Chcel som iba poukazat ci by sa nenaslo do buducna riesenie. A vo vasej odpovedi riesenie je napisane. Takže sa jednalo o pohodlnnost vodica.Budem rád ak sa to bude riesit iba pohovorom a nie nejakou sankciou. Dakujem a vela spokojnych cestujucich.

Laura - 11.10.2019 21:44
Dobrý deň,

dňa 11.10.2019 o 21:08 hod., som nastupovala na autobus č. 27 zo zastávky Košuty - nadjazd smer Vrútky, pričom som mala pri sebe elektrickú kolobežku (ktorá sa dá poskladať).

Veľmi nepríjemne ma prekvapila Vaša zamestnankyňa, ktorá bola mimoriadne arogantná a drzá! Po vyžiadaní si študenstkého lístka na mňa zhukla, že aj tu kolobežku si treba zaplatiť. Na dotazovanie, kde je uvedené, že mám platiť aj za kolobežku ma oboznámila s tým, že ide o batožinu, a môžem byť vôbec rada, že ma odvezie lebo by to nemala robiť. Platila som teda 0,50 Eur za kolobežku, ktorú nemáte nacenenú, pretože na lístku je napísané ,,Zľavnené cestovné".

Okrem toho, že sa týmto sťažujem na Vašu zamestnankyňu, ktorej platím za to, aby ma odviezla tam kam potrebujem sa natískajú ďalšie otázky, ktoré budú užitočné aj pre ostatných obyvateľov resp. cestujúcich:

- Z akého dôvodu by ma vodič autobusu nemal odviesť, keď mam kolobežku poskladanú a vypnutú?
- Kde máte uvedené, že kolobežka je batožina?
- Prečo nemáte nacenené kolobežky?
- Prečo by som mala vôbec platiť za kolobežku, keď v iných mestach napr. Bratislava je to úplne bežná vec, rovnako ako aj batožina za ktorú sa v iných mestách neplatí.



admin - 15.10.2019 16:29
V mestskej doprave sa všetka batožina prepravuje ako príručná.

Asi nie je možné v cenníku taxatívne vymenovať všetky predmety, ktoré cestujúci prepravujú a „naceniť“ ich, tak sa za batožinu považuje všetko čo cestujúci môžu zobrať so sebou do autobusu (nie je to v rozpore s prepravným poriadkom). Je to bežná prax u všetkých, nie len autobusových, dopravcoch.

Spoplatnená je batožina – presahujúca ktorýkoľvek rozmer 30x40x60 cm. Vodiči nemerajú ľuďom bežné tašky a v praxi spoplatňujú zjavne veľké predmety, resp. batožina vymykajúca sa bežne prepravovaným veciam...

V každom autobuse, aj tu na webstránke, je zverejnený (vylepený) cenník cestovného a dovozného (batožina), kde je batožina uvedená pod „Zľavnené cestovné“.

Iňa - 10.10.2019 22:17
Ďakujem pani Vodičke, ktorá mi včera (9.10) zavrela dvere rovno pred nosom a nereagovala ani na moje búchanie na dvere (linka č.41,Tržnica 18.10hod.) 3.10.som bola tiež svedkom situácie, keď šofér zavrel dvere pani dobiehajúcej na zastávku na Hviezdoslavovej ulici (smer Vrútky,18.50hod.).Určite ju videl a stačilo počkať 2-3 sekundy. Bol už večer,ľudí už cestovalo málo,určite by kvôli tomu nemeškal.

admin - 20.11.2019 14:50
Autobus nešiel predčasne – meškal necelé 2 min. Vodička stála na zastávke primerane dlho a nastúpili tam 3 cestujúci, ale v pohode mohla počkať...

Ospravedlňujeme sa

Nina - 07.10.2019 18:44
Dobry den, chcela by som sa opytat, ci mozem cestovat zadarmo s croozer ,,kocikom,, s dietatom vo vnutri. Dakujem.

admin - 09.10.2019 12:34
Ak je to ako trojkolka a dá sa to zabrzdiť, tak v tom nevidíme problém...

Milan Mišura - 05.10.2019 19:11
Dnes 5.10.2019 o 19:00 linka číslo 30 zo Záturčia
Poučil som sa, že na MHD Martin netreba dobiehať, pán vodič dúfam ze ste si posteklili ego. (utekám v daždi ako.... Pan vodič počká kým dobehnem a v tom momente sa pohne. Ďakujem že som sa v daždi takto osvieži.

admin - 09.10.2019 12:34
Platí v zásade to čo v príspevku hore

Nevieme dodatočne overiť či Vás vodič videl, navyše v daždi, po tme... mohol sa už pozerať do ľavého zrkadla a kontrolovať premávku pred výjazdom zo zastávky.

Samozrejme, že vodičov školíme, aby sa pozreli, či niekto nedobieha. Väčšinou vodiči počkajú vrátane niektorých cestujúcich - „chronických dobiehačov“ ktorých už poznajú...

Vodičov konfrontujeme s takýmito sťažnosťami a vodičom, ktorí majú problém počkať cestujúcich kontrolujeme presnosť odchodov aj s vyvodením dôsledkov...

Mrzí nás to a ospravedlňujeme sa, ale nezovšeobecňovali by sme.

Daniel - 04.10.2019 15:11
Chcem pochváliť šoféra č. 435 za jeho vysokú ochotu keď dňa 4.10.2019 na linke 23/17 poradil staršej pani ako sa dostať na miesto kde potrebovala pomohol a prijemne jej vysvetlil akou linkou má isť . Príklad perfektného vodiča takýchto šoférou si treba ceniť bohužial ich veľa nemáte.

Filip - 29.09.2019 19:39
Chcem sa informovať prečo v Martine šoféri chodia ledva 30-40km/h keď ide náhodou 40km/h tak to je priam sviatok ... autobusy meškajú chodia pomaly veď mi cestujúci sa potrebujeme rýchlo niekam dostať nie mať výhľiadkovú jazdu po meste . A 11ky majú tak natiahnutý cestovný poriadok že za ten čas to pomaly aj pešo človek prejde . Hamba proti iným okresným mestám napr. Rk , ZA , BA a ine..

admin - 09.10.2019 12:35
Je to relatívne.

Aj na tejto stránke sú príspevky, kde sa cestujúci sťažujú na dynamickú jazdu a rýchlu jazdu...

Ako sme už uviedli, jazdná doba spojov linky č.11 je od cca 24min do 30 min. Dĺžka linky je 10,2km do Vrútok, a v opačnom smere 9,6km.

Ak by autobus išiel celu trasu ideálnou rýchlosťou 50km/hod (max. povolenou) vrátane zátačiek, nikde by nezastavoval, nebrzdil nerozbiehal sa, tak to skráti na 12 a pol minúty čo je polovica času (tých najrýchlejších spojov).

Prepravná rýchlosť MHD Martin (zahŕňa aj zastavovanie na zastávkach) je porovnateľná s inými mestami...

Emilia - 24.09.2019 13:00
Pekný deň prajem.Chcela by som sa poďakovať vodičovi linky 33 s príchodom na Dolne Záturčie I o 12,33 hod.Mal veľmi ústretový prístup -som na vozíku a okamžite sám šiel nám dať plošinu.Srdečná vďaka pán vodič.Ste príklad všetkých!

Ľuboš - 18.09.2019 16:32
Dobrý deň, chcel by som Vás požiadať, či by ste v najbližšom termíne, keď bude zmena CP skúsili upraviť odchod autobusu číslo 42 s odchodom o 14:14h zo Strání na Ľadoveň cez ZŤS o 4-5 minút včašie. Pri aktuálnom čase odchodu každý deň bývajú zavreté rampy na železničnej stanici a tým sa predlžuje doba jazdy. Skorším odchodom o pár minút by sa to eliminovalo. Môžete si to overiť. Ďakujem za pochopenie.

admin - 09.10.2019 15:49
Situáciu preverujeme, podľa našich informácii pri AB budove nastupujú cestujúci, ktorým pracovná doba končí 14:15 a tí by potom nestíhali...

Preverujeme aj ako sa zmenia vlaky od decembra.

Ada - 28.08.2019 23:03
Vodič MHD večer linka 11, stojí na každej zastávke, hoci sme v autobuse traja ľudia. Nechápem, načo takto zdržiava cestu. Dnes ráno sa mi opakovane stalo, šla vodička linky 10 o 6 50hod ráno, šla nepatrne, prudko. Neviem, koho to zamestnávate, ale táto situácia v MHD kach je otrasná.

Drivrer9 - 13.09.2019 13:19
Jazdná doba linky č.11 je od cca 24min do 30 min.

Dĺžka linky je 10,2km do Vrútok, a v opačnom smere 9,6km.

Ak by autobus išiel celu trasu ideálnou rýchlosťou 50km/hod (max. povolenou) vrátane zátačiek, nikde by nezastavoval, nebrzdil nerozbiehal sa, tak to skráti na 12 a pol minúty čo je polovica času (tých najrýchlejších spojov).

V reálnom živote sa však autobus musí rozbehnúť, zastať na semafóroch, na zastávkach, pribrzdiť v zákrutách... tak reálne sa dá spoj s najnižšou frekvenciou cestujúcich zrýchliť max o 2 – 3 min.

Tak takto zdržiava cestu...

Takí sme ľudia, nevadí nám, že sa „hodinu“ moceme po obchodnom centre , ale vadí nám, že tam stojíme 4min. v rade pri pokladni v potravinách, alebo pri výjazde z parkoviska :)

Veronika - 23.08.2019 11:42
Žiadam aby vodiči v mhd mali dostatočnú hotovosť na to aby mohli vydavat z 10€ . Pretoze nieje možné aby ma doslova vodič poslal do p.. o 12 na obed s tým že mi nemá vydať. V autobuse o tom čase bolo 16 ľudí ak každý platil 70centov. Tak mi mohol vydat bez problemov a zbytočných rečí.

admin - 23.08.2019 14:57
Problematiku hotovostných operácii  pravidelne vysvetľujeme v internetových diskusiách a osveta bola už viackrát publikovaná aj v médiách, tak len zopakujeme:

Autobus nie je zmenáreň, alebo banka a objektívne nemôže dosiahnuť z pohľadu zásobovania zmenným a bezpečnou úschovou hotovosti také podmienky, aké sú napríklad v kamennom obchode. Vodiči majú síce zmenné pre hotovostné operácie, ale ich výška je obmedzená. Nemôžeme zaručiť neobmedzený rozsah zmenného a vystavovať vodičov neprimeranému riziku, skladovať a manipulovať po autobusoch veľkú hotovosť. Sú známe prípady okrádania vodičov...

...Cestujúci majú vždy viac možností zaobstarať si platidlo s primeranou nominálnou hodnotou ako vodič vo vozidle. Ten nemôže donekonečna cestujúcim vydávať z papierových bankoviek. Ak vodič drobné nemá, ocitá sa v neriešiteľnej situácii. Nemá možnosť spoj odstaviť a odísť rozmieňať peniaze. Naša spoločnosť prepraví ročne asi 25 miliónov cestujúcich (7miliónov v MHD Martin). Nie je možné každému vydať z papierových bankoviek....


Čítajte viac: https://myturiec.sme.sk/c/20777058/tak-ako-je-to-s-drobnymi-pri-cestovani-v-martinskej-mhd.html#ixzz5NfRfT7R7

Peter - 20.08.2019 06:06
Ľudský prístup asi nebude silnou stránkou vodiča ktorý viedol autobus linky 11 (naboku busu mal číslo 35) dňa 20.8.2019 s odchodom zo zastávky Dolné Záturčie sídlisko o 5:54.
Situácia - dobiehal som na autobus. Bežal som proti autobusu a cca 7m od zastávky jednoducho vyrazil takže ma musel vidieť. To akože už naozaj nemohol počkať 5 sekúnd? A na zastávke Horné Záturčie vyčkávať ?
Ako som spomínal, ľudskosť bude u tohto vodiča asi skôr nedostatkom, ktorý by mohol odstrániť.
Hoci šiel načas ale čo by sa stalo keby počkal hlavne keď čaká na Hornom Záturčí ?

Štefan Bražina - 02.08.2019 21:08
Žiadam, aby v autobuse boli oznamy NA ZASTAENIE ZVONTE!!!!!

Dominika - 01.08.2019 06:37
Vodic 23ky 1.8. 6:26 hod z ulice Jesenskeho arogantny a drzy. Predpoklada, ze vsetci chodia bezne autobusom a automaticky vedia kolko stoji listok. Mal by si uvedomit, ze robi s ludmi ☹️

admin - 06.08.2019 18:00
Ospravedlňujeme sa.

Vodič má povinnosť informovať cestujúceho o podmienkach prepravy a ak nevie podať informáciu (čo v prípade ceny cestovného lístka je prakticky nemožné) má odporučiť cestujúceho na dispečing, alebo klientské centrum.

Vodiča budú dispečeri konfrontovať

Neznamy - 27.07.2019 10:25
Včera sme šli číslom 11 22.30 zo zaturcia na ľadovén za zvonim že chceme vystupovať kričím na vodiča nech zastaví a on vôbec nereagoval vôbec ho nezajmalo že ľudia chceli vystúpiť na konkrétnej zastávke a nevystupovali sme len my ale aj ostatný chceli vystúpiť a on to mal proste na háku!!! Prmitivni vodiči skratka

admin - 29.07.2019 19:30
Nepíšete na ktorej zastávke sa to malo stať, v piatok 26.7. v centre, na ZŠ Jahodníky aj na Ľadovni stál na každej zastávke...

Martin - 24.07.2019 15:01
Dobrý deň,
prosím vás kde jazdí školská linka č.3. ? Do akých škôl ? A je potrebné mať vybavené špecialne
papiere od konkrétnej školy alebo tam môže nastúpiť hocijaké dieťa.
Vopred ďakujem za odpoveď.

admin - 06.08.2019 17:58
Dobrý deň

 
Neuvádzate, z ktorej časti, do ktorej školy chcete využívať školskú linku a neuvádzate ani vek dieťaťa.

1. Cestovný poriadok školskej linky MHD 3  je uvedený na našej stránke, kde si môžete pozrieť konkrétnu nástupnú a výstupnú zastávku. Je zverejnený aj na autobusových zastávkach.
https://www.mhdmartin.sk/cestovne-poriadky-skolska-linka/.

2. Pri preprave sú uprednostňovaní žiaci a študenti, v prípade potreby aj doprovod s malými deťmi, na prepravu touto linkou nie je potrebné žiadne špeciálne potvrdenie zo školy.

3. Preprava na tejto linke je tarifne vybavovaná ako na ostatných linkách MHD (hotovosť, dopravná karta, Mestská karta Martin). Odporúčam využívať jednu z možnosti bezhotovostného zakúpenia cestovného lístka, nakoľko čipová karta (DK,MKM) zároveň slúži aj ako preukaz na preukázanie nároku na zľavu.Kartu Vám vystavia na ktoromkoľvek klientskom mieste https://www.mhdmartin.sk/klientske-centra/, po predložení potrebných dokladov a po vypísaní žiadosti o vydanie karty.
Budete potrebovať - pre zľavnené cestovné:
- preukaz totožnosti (dieťa do 15 rokov – rodný list, preukaz totožnosti zákonného zástupcu),
- aktuálnu fotografiu rozmeru 2,5 x 3 cm,
- vyplnenú žiadosť o vydanie karty,doklad preukazujúci nárok na zľavu (žiak nad 15 rokov – potvrdená žiadosť o vydanie karty školou),
- zakúpenie karty + manipulačný poplatok (podľa typu karty https://www.mhdmartin.sk/cennik-cestovneho/ ),   
- minimálny vklad 5,00 €.
Bližšie informácie Vám poskytnú naši pracovníci na klientskych centrách.

Martin Slávik - 18.07.2019 18:24
Veľká poklona vodičovi spoja 23/59 zo dňa 18.7. Ohľaduplná plynulá jazda, milé správanie a trpezlivosť.

admin - 06.08.2019 17:59
Ďakujeme, tak by to malo byť...

Petra - 17.07.2019 20:16
Dobrý večer,
dnes, 17.7.2019, linka 30/20, 06:48 hod., Dolné Záturčie, vodič č. 311 nezastavil na zastávke na Podháji,napriek tomu,že minimálne 2x mu cestujúci zazvonili. Zastavil až na naliehanie cestujúcej,samozrejme až za zastávkou. Vravím si fajn,môže sa stať (aj keď pri tomto vodičovi mám pocit,že to robí zámerne), Podháj je podľa neho asi málo frekventovaná zastávka... Na Prieložteku sa však situácia zopakovala, čo už mi príde fakt zvláštne, keďže za prvé- hodnú chvíľu pred zastávkou sme sa všetci vystupujúci začali dvíhať zo sedadiel (vnútorné zrkadlá má na okrasu?), za druhé- starší pán zazvonil v predstihu, signalizačný červený nápis STOP, vpravo hore nad kabínou vodiča svietil, tak ako aj oranžové nápisy STOP nad dverami, a za tretie, aj ten najväčší ignorant určite vie, že kúsok od zastávky je poliklinika kde vždy!!! niekto vystupuje. Vodič 311 asi nevie...Prefrčal okolo zastávky ako nič...Zastavil až pri daňovom úrade,aj to len na naše hlasné naliehanie. A nie je to prvá takáto situácia s týmto vodičom, o elementárnej slušnosti odzdraviť na pozdrav ani nehovorím, je ako to zvieratko, čo pozerá na nové vráta. Prosím, skúste mu dohovoriť, že pre niečo sa tá zastávka volá ZASTÁVKA

admin - 19.07.2019 16:08
Čo sa týka „nezastavenia“ na Podháji, tak nepíšete pravdu. Na celom Podháji, ale aj v Záturčí vodič riadne zastavil na zastávkach, a nastúpili tam cestujúci a predali sme im lístky (33) !!!!!!!

Konkrétne na Podháji III dvaja cestujúci,
na Podháji II šiesti cestujúci,
na Podháji I štyria cestujúci.

Áno vodič nezastal riadne na Prieložteku, to sme si overili aj z naších údajov GPS, za čo sa ospravedlňujeme, ale story, čo ste si vymysleli o Podháji Váš príspevok nerobí dôveryhodným...

Adam - 19.07.2019 17:48
Reagujem na prispevok od Petry, ktora si spravne vsimla,ze zastavil za zastavkou na Podhaji, nepovedala,ze na nej vobec nestal...Bol som v tom buse tiez, keby ho cestujuci neupozornili,zastavku by urco obisiel, takze jaska ze vam gps ukazuju,ze stal na zastavke. Ja som s tymto soferom siel par tyzdnov dozadu a v buse nas bolo malo, na zastavke pri dojcaku chcela nastupit len jedna pani,ktora sa dvihala z lavicky a brala si veci v domienke,ze autobus bude stat,ale nestihla si ani pobrat tasky,lebo ani nepristavil,asi tolko. Nevedel som,ze v Mt su zastavky na znamenie,hlavne ze potom vystavaju na inych zastavkach ked maju kopu casu

admin - 22.07.2019 09:40
Od Záturčia až po Ambra Pietra vodič stál a na každej zastávke nastupovali cestujúci, keby zastavil úplne mimo priestoru zastávky „až na dodatočné naliehanie“ tak na tej zastávke by ľudí nezobral.

Už je tu tretí príspevok, ale ešte stále sme sa nedozvedeli, na ktorej Podhájskej zastávke sa to stalo. Máme zamerané aj zastávky a vieme vyhodnotiť aj zastavenia autobusu. Pri daňovom úrade to bolo evidentné – zastal mimo zastávky, ale nemôžme konfrontovať vodiča, že nezastal na zastávke, keď tam zastal a aj mu nastúpili cestujúci...

Bobina - 15.07.2019 13:48
Dnes dňa 15.7 autobus z prieložteka na 13:41 nejde prosím vás o vyriesenie problémov lebo toto nieje možné

Luķáš - 10.07.2019 14:09
Dobrý deň chcel by som sa stažovať na vodiča linky 24 číslo vodiča 32877 že nechcel zobrať pani z kočíkom a pri tom do autobusu by sa zmestili aj 3 kočíky veď v tom autobuse bol dlhší priestor pre kočíky tak by sa v pohode zmestili aj 3 vedla seba

admin - 10.07.2019 16:15
Iba zopakujeme... preprava kočíkov v MHD nie je ideálne riešenie z pohľadu bezpečnosti prepravy malých detí.  Mamičky však často nemajú inú možnosť. Vozidlá majú priestor na prepravu kočíka, a invalidného vozíka. Ako uvádza  prepravný poriadok vo vozidle je však možné prepravovať jeden detský kočík. Kočík musí byť zaistený proti pohybu a pod priamym dohľadom osoby, ktorá s kočíkom do vozidla nastúpila. Ak to prevádzkové pomery na linke umožňujú, vodič môže výnimočne povoliť prepravu ďalších kočíkov...

Vodičov školíme, že majú byť pokiaľ je to možné ústretoví.  Je to však v ich kompetencii rozhodnúť, koľko kočíkov zoberú na prepravu.