Návštevná kniha

Návštevná kniha

Príspevky sa zobrazujú po schválení, v prípade nevhodných a nezmyselných si vyhradzujeme právo ich mazať.

V návštevnej knihe je 2928 komentárov

Jarmila - 17.04.2019 11:37
Dobry den, chcem.sa spytat, ci.listok Mhd v sume.0\'70 ma inu.hodnotu, ak to zaplatim drobnymi. 60 centov v 5\'centovkach a jedna 10 centovka? Kedze su sviatky obetovania za nase zlo, nebudem konkretizovat a ani.menovat. pan vodic v Mhd Bol vyexscitovany , ze sa mi to.nabuduce takto vrati. Totalne som nechapala o com.toci. az ked mi docvaklo, ked to ratal akoby to.bol exkrement :) jedine co som.mu povedala, ze ked nemam drobne, vycitaju, ze nemaju vydat. A . to som.sa pekne pozdravila, poprosila spm.ho o listok a dostala.som.tu :)spkasku _ nebudem rozpisovat, co.my.musime.robit.v praci.a s cim.sa stretavane. :( viete, kebyze mu.to dam v jednocentovkach tak chapem , ale zratat taku malu sumicku, ktora bola presna nestala za to, aby som.sa citila ako.obliata. :) .

Michal - 02.04.2019 13:56
Dobrý deň. Chcem sa opýtať prečo autobusy MHD nemajú jednotnú farbu? V poslednej dobe sa objavujú na cestách autobusy rôznych farieb červené, modré, bordové atd. Znižuje to úroveň a prestíž celej MHD a vyzerá to tak, ako keby do Martina nasadzovali autobusy z SAD Žilina ktoré nepotrebujú. V iných mestách sú autobusy jednotnej farby prípadne vo farbách mesta.

SAD - 09.04.2019 17:37
Posledná obnova vozidlového parku bola presne pred 10 rokmi, kedy sa v prvom štvrťroku 2009 zaradilo na MHD 5 autobusov Crossway Lowenrty. Odvtedy sa nekúpilo nič, len sa znížili na pokyn miest Martin a Vrútky výkony (prebehla redukcia spojov) s následnou optimalizáciou potreby autobusov.

Stav autobusov je nepriaznivý. Samozrejme všetky majú STK, ale udržiavanie prestarnutého vozidlový parku je možné, len za cenu neúmerných nákladov na opravy, čo je nehospodárne. Na uvedený problém dlhodobo poukazujeme a pred vyše rokom sme predložili aj mestám analýzu vozidlového parku ako aj náš návrh (varianty), ako je tento stav možné riešiť. Situácia dospela do takého štádia, že autobusy, ktoré sme vyraďovali na prímestskej doprave boli v lepšom stave ako niektoré vozidlá zaradené na MHD a tak sme ich logicky použili... Ten červený autobus B952 sme použili z Čadce, kde MHD tiež zabezpečuje naša spoločnosť.  Je to nedôstojné, ale v záujme zachovania prevádzky sme to zrealizovali.

Mesto Martin deklarovalo, že hľadá možnosti obnovy vozidlového parku MHD cez eurofondy... Sme optimisti a dúfame, že sa to podarí.

Iva - 28.03.2019 16:37
Dobrý deň, chcela by som upozorniť na arogantné a hrubé správanie vodiča (29953), ktorý dnes 28.3.2019 šoféroval autobus 11tku z Vrútok smer Ľadoveň o 16:00. Na zastávke Vrútky autobusová stanica bol ku vodič nesmierne hrubý, odmietal mi dať polovičný lístok, pretože som chcela platiť 10eurami. Rozumiem, že je to vyššia čiastka, avšak nikdy som v autobuse s tým nemala problém, predsa si ľudia nabíjajú kartu za 5eur a platia drobnými. Sám šofér mi ani nepovedal dôvod, prečo mi lístok nepredá, len mi povedal, že mi ho za "to" (tých 10 eur) nedá a ak chcem môže mi vystaviť potvrdenku a pre výdavok si mám prísť nasledujúci deň na SAD. Šofér bol arogantný a keď som mu vysvetlila, že nemám drobné povedal mi, že mám odísť a vystúpiť z autobusu. Nad touto udalosťou by som mávla rukou, keby sa šofér správal úctivo a slušne mi vysvetlil situáciu, ale to on nebol. Bola som tak nútená si nabiť kartičku na autobus za 5 eur, aby som sa dostala domov a aj to okomentoval slovami "Ale, zrazu si chcete nabiť za 5 eur hej?". Na druhej zástavke z autobusu drzo vyhodil pani s dieťaťom, ktorá mala v ruke malú kolobežku - pravdepodobne jej povedal, aby si ju zložila avšak to sa nedalo a pani bola nútená aj s malým dieťaťom vystúpiť. S týmto šoférom mám opakovane negatívne skúsenosti a toto správanie je veľmi neprofesionálne.

admin - 09.04.2019 17:39
Jedna vec je prepravný poriadok, druhá vec je spôsob akým vodič komunikuje s cestujúcim, resp. akým spôsobom vyžaduje – vymáha od cestujúcich dodržiavanie pravidiel a povinnosti. Nechceme obhajovať hrubý postup vodiča (ktorého konfrontujú dispečeri), ale aj cestujúci by mali prispieť svojou troškou...

Problematika hotovostných operácii  sa vysvetľuje pravidelne aj v tejto diskusii a bolo už viackrát v novinách tak len zopakujeme:

Autobus nie je zmenáreň, alebo banka a objektívne nemôže dosiahnuť z pohľadu zásobovania zmenným a bezpečnou úschovou hotovosti také podmienky, aké sú napríklad v kamennom obchode. Vodiči majú síce zmenné pre hotovostné operácie, ale ich výška je obmedzená. Nemôžeme zaručiť neobmedzený rozsah zmenného a vystavovať vodičov neprimeranému riziku, skladovať a manipulovať po autobusoch veľkú hotovosť. Sú známe prípady okrádania vodičov...

...Cestujúci majú vždy viac možností zaobstarať si platidlo s primeranou nominálnou hodnotou ako vodič vo vozidle. Ten nemôže donekonečna cestujúcim vydávať z papierových bankoviek. Ak vodič drobné nemá, ocitá sa v neriešiteľnej situácii. Nemá možnosť spoj odstaviť a odísť rozmieňať peniaze. Naša spoločnosť prepraví ročne asi 25 miliónov cestujúcich (7miliónov v MHD Martin). Nie je možné každému vydať z papierových bankoviek....

Čítajte viac: https://myturiec.sme.sk/c/20777058/tak-ako-je-to-s-drobnymi-pri-cestovani-v-martinskej-mhd.html#ixzz5NfRfT7R7

Čo sa týka neprepravenia, neposkladanej kolobežky, tak prepravný poriadok definuje, čo sa (ne)môže prepravovať v autobuse MHD... Sme striktní a sú situácie, kedy by človek aj urobil výnimku, ale to by sa zvrhlo a požiadavky na prepravu rôznych predmetov by sa stupňovali. Ak niekto potrebuje núdzovú prepravu, môže použiť taxi, kolobežka sa uloží do kufra a vybavené. Z pohľadu bezpečnosti, ohľaduplnosti a k ostatným cestujúcim je to lepšie riešenie, ako povoliť prepravu kolobežiek a malých bicyklov v autobusoch MHD, kde na to nie sú vytvorené podmienky...

Monika Mozdíková - 28.03.2019 12:39
Pan vodic č.autobusu 27 o 12.24 dnes 28.3 . Pri nastupe do autobusu som prilozila karticku ku terminalu a nesla otocila som sa na p. šofera vravim munejde mi to a on na mna vyletel co on ma s tym ci som nevidela predoslu panize jej to islo .Ostala som ako zarazaena ze co pomne krici ci sa zlevyspal. A ten co odneho chcem on s tym nicnema videla som ze nema zmysel sa snim natahovat vybrala som preukaz ztp a listok si kupila .taketo spravanie si od p. šofera vyprosim sa môze hanbit pokazil cely den .Ale nech sa mudari s takymto pristupom k ludom

Katarína - 27.03.2019 10:47
Dobrý deň\r\nPán vodič Č.Autobusu 548DV Včera o 17:02 pri Tulipe nás nepekne vyhodil z autobusu.Išla som s kočíkom a maminou.Dnu už boli 2 kočíky ale nežijem tu a nevedela som že nemôžem ísť dnu že 2 kočíky sú maximum.Pán šofér začal na nás kričať A VON S TÝM KOČÍKOM!Mamina ostala v šoku nevedela čo sa deje a pán ostal vo svojom tóne po nás kričať že máme vystúpiť!\r\nNeviem ani čo na to povedať!Dieťa sa mi rozplakalo a my sme ostali v zime stáť a veru aj mne bolo do plaču.\r\nPoprosila by som vás pánovi šoférovi pripomenúť že sa má pekne správať k ľudom,asi tak ako by on chcel aby sa iný ľudia správali k nemu.\r\nNeviem ako by pán šofér reagoval keby sa jemu také dačo stálo.\r\n\r\n

Katarína - 30.03.2019 07:59
Dobrý deň.Chcela by som sa opýtať kedy mi dáte odpoveď na moju sťažnosť.Ako čítam sťažnosti tak máte tam vydarených vodičov.Poprosim o skorú odpoveď.

admin - 30.03.2019 14:20
Dobrý deň, každým podnetom sa zaoberáme a konfrontujeme ho s vodičom.

admin - 09.04.2019 17:40
Vodiča riešili dispečeri postihom. Mrzí nás, že vodič postupoval necitlivo.

To že nežijete v našom meste, nie je až také relevantné z pohľadu ako sa prepravujú kočíky. Drvivá Slovenských väčšina dopravcov, ak nie všetci, majú v prepravných poriadkoch povinnosť ohlásiť nástup kočíka vodičovi, alebo že nástup kočíka je možný len s vedomím vodiča. Je to otázka bezpečnosti a preto opakovane apelujeme, aby mamičky ohlasovali nástup kočíka a vyhli sa tak aj prípadným nedorozumeniam.

Napr.:
Detský kočík je možné prepravovať len s vedomím vodiča, a len v priestore vozidla, ktorý je na to určený. Vo vozidle je možné prepravovať jeden detský kočík. Kočík musí byť zaistený proti pohybu a pod priamym dohľadom osoby, ktorá s kočíkom do vozidla nastúpila. Ak to prevádzkové pomery na linke umožňujú, vodič môže výnimočne povoliť prepravu ďalších kočíkov. Prechod kočíka vozidlom nie je dovolený. Cestujúci s kočíkom nastupuje a vystupuje len s vedomím vodiča. Pri nástupe a výstupe si cestujúci zabezpečí pomoc sám. Cestujúci s detským kočíkom alebo invalidným vozíkom je povinný nastúpiť tými dverami, ktoré určí vodič, alebo ktoré sú v nakladaní alebo vykladaní kočíka alebo invalidného vozíka osobitne označené. Príručná batožina sa prepravuje na takom mieste a tak, aby neohrozovala ani neobmedzovala vodiča ani ostatných cestujúcich...

Michal - 27.03.2019 08:51
Dobrý deň!
Vodič autobusu č. 41 dňa 26. 3., s Vami avizovaným odchodom 16:15 podľa harmonogramu odchodov, odišiel zo začiatočnej zastávky na Ľadovni minimálne o 1 minútu skôr ako mal. Stáva sa mu to častejšie a dokonca sa už aj stalo, že cez zastávku prešiel bez zastavenia a to i napriek tomu, že ho ľudia upozorňovali kývaním, aby zastal.

admin - 27.03.2019 15:22
Na zastávke nastúpili 2 cestujúci a autobus sa pohol zo zastávky skôr o 49s, za čo sa ospravedlňujeme. Nie je to bežné – častejšie... predčasné odchody sledujeme a vodičov kontrolujeme. Častejšie sa stáva, že vodiči odchádzajú z prvej zastávky o minútku dve neskôr...

Predčasný odchod je samozrejme neprípustný, ale zvážte svoj príchod na zastávku v dostatočnom predstihu pred odchodom autobusu.

Erich Czastek - 23.03.2019 17:17
Dobrý deň,
doporučujem Vášmu p. vodičovi autobusu 307 CP zopakovať si vyhlášku v časti "povinnosti vodiča pri jazde v jazdných pruhoch", najma pri ich zmene vo vzťahu k nemotorovým účastníkom premávky a následne dodržiavať pri vedení vozidla vrátane sledovania premávky v spätnom zrkadle.
V sobotu 23.3.2019 o cca 16-tej hodine pri jazde z priekopského nadjazu smerom ku Campu ma vodič bez problémov vytlačil tak, že keby v mojom pruhu išlo iné auto som mohol mať "na výber" kto ma chce zraziť. (Išiel som na bicykli) Nehovoriac o tom, že použiť smerovku pri zmene pruhu ani nepovažoval za potrebné ...
P.S. Upozornil som ho na jeho štýl jazdy na zástávke pri Campe a ani nevedel že prešiel do môjho pruhu.

admin - 10.04.2019 11:38
Ťažko sa dodatočne posudzuje takáto situácia. Ospravedlňujeme sa...

Okrem vodičského preukazu, vodiči musia absolvovať kvalifikačný kurz 280 hodín a následne si „udržiavať“ kvalifikačnú kartu vodiča pravidelným preškoľovaním – bez nej nemôžu jazdiť. Vodiči sa v priebehu svojej kariéry dostatočne oboznamujú s vyhláškou, resp. jej zmenami...

Vzhľadom na zvyšujúcu sa intenzitu dopravy v uliciach nášho mesta evidujeme, z času na čas aj sťažnosť cyklistu na obmedzenie... Mrzí nás to, a snažíme sa apelovať na vodičov, aby jazdili s maximálnou ohľaduplnosťou.

Martina - 21.03.2019 15:05
Ďakujem pánovi vodičovi, že dňa 21.3.2019,išiel skôr zo zástavky ZŠ M.R.Štefánika v Priekope ,ktorý má odchod 6:55 a išiel 6:54,číslo autobusu 7.

SAD - 22.03.2019 09:56
Áno, aj podľa údajov našeho dispečerského systému opustil vodič zastávku o takmer minútu skôr. Keďže išlo o opakovaný problém tohto vodiča, budú voči nemu vyvodené disciplinárne dôsledky. Za nepríjemnosti sa ospravedlňujeme.

Aj keď je predčasný odchod spoja samozrejme neprípustný, zvážte prosím príchod na zastávku v primeranom čase pred odchodom spoja.

Dusan - 10.03.2019 19:33
Dobrý deň, plánujete nejaké špeciálne akcie pri príležitosti 70 výročia založenia ?
Ďakujem

admin - 18.03.2019 10:52
Určite sa také okrúhle výročie bude pripomínať aj na celoštátnej úrovni (či už Zväz autobusovej dopravy, alebo ministerstvo dopravy).

A pre fanúšikov verejnej dopravy, ako aj pre deti a ostatných cestujúcich robíme s našimi obchodnými partnermi každoročne akciu Spoznaj svoj autobus

https://www.youtube.com/watch?v=xQW62Aky26c

https://www.sadza.sk/aktualita/463-den-otvorenych-dveri-sad-zilina---spoznaj-svoj-autobus-2018/

Imrich - 07.03.2019 05:37
Dobrý deň chcem sa opýtať s akého dôvodu sa zmenil čas odchodu linky č.21 o 5:19 z Prieložteku na 5:23?? Už predtým pracujúci v ŽOS ledva stíhali prísť včas na pracovisko nie to ešte teraz,skôr by bolo rozumnejšie ho posunúť o 2-3 minúty skôr a nie naopak však tento spoj pravidelne mešká 2-3 minúty aj dnes 7.3 meškal 2 minúty namiesto 5:23 prišiel 5:25 .

admin - 07.03.2019 14:39
Čas sa menil kvôli prestupu zo spoja z prímestskej dopravy na tento spoj. Príčinu meškania preveríme...

Hanka - 26.02.2019 21:39
Dobrý večer. Na zastávke Bystrička obchod som dnes zistila, že od 3.3.2019 je zmenený na linke č.62 odchod prvého autobusu cez sviatky, sobotu a nedeľu na 5:24. Pôvodný odchod bol 5:19. Neviem aký bol dôvod posunúť autobus o päť minút neskôr. Pracujem v nepretržitej prevádzke a využívam tento spoj, no pri neskoršom odchode nestihnem prestup na autobus zmluvnej prepravy do Vw, ktorý odchádza od hotela Turiec o 5:33. Nemoze ostať pôvodný odchod autobusu? Nemám sa ako dostať do práce. Ďakujem za pochopenie.

SAD - 27.02.2019 16:29
Uff

Na základe požiadavky sme zabezpečili prestup v opačnom smere, preto sa posúval aj tento spoj...

Určite to budeme riešiť a konzultovať s pani starostkou...

Hanka - 27.02.2019 19:30
Prosím vás aký prestup v opačnom smere?

SAD - 28.02.2019 10:11
Niekto cestuje z nákladného nádražia a potrebuje prestúpiť zo spoja linky č.7 na spoj linky č. 62... o5:39 hod.

Ale všetko sa nám podarilo vyriešiť k spokojnosti oboch strán. Váš spoj sme vrátili naspäť a našli sme iné riešenie aby aj tí z nákladného nádražia stíhali.

Ďakujeme Vám, že ste nám napísali a ešte sme to stihli vyriešiť pred termínom zmien.

Hanka - 28.02.2019 19:09
Ďakujem Vám pekne. Som veľmi milo prekvapená, že ste mi vyšli v ústrety a vyriešili to k spokojnosti všetkých.

SAD - 01.03.2019 20:09
Všetky reálne požiadavky (hodne nám prichádzajuú mailami) od cestujúcich, aj tie individuálne sa snažíme realizovať. Nie vždy sa to dá, v takom prípade musíme uprednostniť väčšiu skupinu cestujúcich, pripadne rozhodne starosta obce, ktorý koordinuje požiadavky svojich občanov na dopravu, resp. prislušné mesto. 

eva - 26.02.2019 15:33
kde sa kupujú lístky na mhd, sú automaty, alebo u vodiča

admin - 26.02.2019 17:02
Dobrý deň,

cestovné lístky sa zakupujú u vodiča v hotovosti, alebo z kreditu na mestskej karte / dopravnej karte.

Taktiež môžete využiť časové cestovné - viac informácií nájdete na podstránke cenník cestovného.

Jana B. - 19.02.2019 15:02
Srdečne "ďakujem" vodičovi, ktorý sedel v autobuse č. 52 na linke z Tomčian do Košút s časom odchodu 7:15 hod. dňa 19.2. 2019 a totálne odignoroval signál na zastavenie a nezastavil 2 zastávky môjmu dieťaťu - Sever II., Košúty zdr. stredisko, obiehal pred ním stojace autobusy na zastávkach a zastavil až na zastávke Košúty sídlisko!!!!!Podotýkam, že dcéra počula zvonenie aj videla, že vodič na ňu hľadí!!!!!

admin - 20.02.2019 09:01
Nebolo to tak ako píšete. Vodič skutočne nezastal na zastávke Sever II., čo nás mrzí a za čo sa ospravedlňujeme.

Za nezastavenie na zastávke Sever II budeme vodiča riešiť, samozrejme aj s dôsledkami (postihom).

Nie je však pravda, že išiel až do zastávky Košúty Sídlisko bez zastavenia... Na zastávke Košúty zdravotné stredisko autobus evidentne zastal a stál (podľa GPS).

Driver9 - 20.02.2019 10:44
Keď vodič spraví chybu, mal by spravodlivo niesť zodpovednosť, ale primerane.

Nie je korektné, keď sa sťažnosť „rozšíri“ aj na to, kde vodič chybu neurobil.

Jana - 21.02.2019 17:41
Dodatok k vašej odpovedi. Samozrejme, že GPS vám ukazuje, že tam vodič stál. Pred kruháčom vždy stoja autá v rade v zápche. On zastal až za kruháčom na zastávke, ale pred ňou pri zdr. stredisku nezastal. Takže Driver9 úplne zbytočná poznámka.

SAD - 22.02.2019 15:26
Preverovali sme či nezastal a nezaraďoval sa hneď do kolóny, ale zo snímky (pošleme Vám ju mailom) je vidno, že autobus zašiel smerom k zastávke, ku kraji cesty,  a až potom sa zaraďoval späť do pravého jazdného pruhu.

Samozrejme keby vodič zastal na Severe II , tak to tu neriešime a mrzí nás, že na konci bol nespokojný cestujúci a ešte raz sa ospravedlňujeme.

Libuse - 13.02.2019 15:01
Ja by som mala k soferom,aby meli ohled na lidi s 2 barlami a pockali az si sednou.Je to nebezpecne,ked sa nedrzite a oni se pohnou.Pak vas lidi chytaji,aby clovek nespadl.Dakujem\r\n

admin - 15.02.2019 12:43
Viac empatie zo strany vodičov pri preprave seniorov a imobilných cestujúcich, resp. cestujúcich so zdravotnými pomôckami by bolo určite na mieste. Preprave tejto skupiny cestujúcich sa venujeme aj na školeniach určite sa k tomu vrátime aj tento rok v marci.

Lubos - 12.02.2019 17:06
Dobry den, chcem sa spytat, ze preco mi na mobile nechce nacitat vasu stranku ? Pise mi ze: Problem s pripojenim. Zabezpecene spojenie sa nepodarilo nadviazat. Dakujem za odpoved.

admin - 13.02.2019 15:40
Dobrý deň,

na ako konrétne zariadení sa snažíte k stránke pristupovať? Pristupujete cez zabezpečené pripojenie, https://www.mhdmartin.sk?

Následne vieme tento problém preveriť. Stránku máme ale testovanú vo väčšom množstve prehliadačov a zariadení, ale obdobný problém neevidujeme.

Lubos - 13.02.2019 17:52
Odpoved pre: admin - 13.02.2019 15:40. Takze robi mi to na mobile HTC Desire X, verzia androidu: 4.1.1. Pripajam sa cez zabezpecene pripojenie https://www.mhdmartin.sk.

admin - 15.02.2019 17:43
Preverili sme všetky aspekty šifrovaného spojenia na našej stránke, avšak neobjavili sme žiadny problém. Je teda pravdepodobné, že vaše zariadenie / systém certifikát nerozpoznáva, obzvlášť, ak ide o staršie zariadenie. Nevieme vám teda v tejto veci pomôcť, nakoľko u nás sú všetky nastavenia v poriadku.

Cestujúci - 11.02.2019 15:32
Dobrý deň.P.šofér č.:427 dňa 11.2.2019 na linke 30 v smere do Záturčia nezastavil na zastávke MHD Podháj III.Nestalo sa mi to prvýkrát.Zazvoniť som nemohol , pretože autobus bol preplnený a nemohol som sa dostať ku tlačidlu.Nemyslím si , že v Martine sú zastávky na znamenie.Chápem , že vodiči občas zastávku prehliadnú alebo,keď na nej nikto nenastupuje-nezastavia,ale niekto možno chce aj vystupovať.Túto správu nemyslím ako stažnosť,iba chcem poukázať,že sa potom musí človek spätne vrátiť.

admin - 20.02.2019 09:01
Vodič je zodpovedný za to, že zastane na zastávke a umožnil nástup a výstup cestujúcich, o to viac, keď je na spoji veľa cestujúcich ako v tomto prípade. V uvedený deň dispečeri preverili zastavovanie predmetného vodiča na zastávkach a skutočne o 15:11 nezastal na Podháji III, za čo sa ospravedlňujeme.

Maro - 03.02.2019 07:13
Zdravím, koľko vodičiek autobusov teraz u vás pracuje ?

admin - 04.02.2019 18:31
Na linkách MHD aktuálne pracuje 5 vodičiek

Eva - 02.02.2019 09:23
Dobrý deň, chcem sa opýtať, či by nebolo možné, aby spoj č. 11, ktorý odchádza v pracovné dni 14:40 zo zastávky Vrútky, aut. st., nemohol odchádzať o 5-10 minút neskôr. Pekne by ho stíhali zamestnanci zo ŽOS. Spomínaný spoj chodieva prázdny, pričom nasledujúci spoj, ktorý má odchod 15:06 býva plný už na prvej zastávke.

Vopred ďakujem za odpoveď

admin - 04.02.2019 18:31
Ten 14:40 nechodieva prázdny :) Je tam v priemere 25 ľudí. Ten o 15:06 vezie viac asi 35 cestujúcich. Prichádzajú tam aj 2 vlaky...

Niečo tam spravíme, pravdepodobne potiahneme spoj z niektorej 30tkovej linky až do Vrútok a pribudol by tak ešte jeden spoj linky č.11. Budeme sa snažiť, ale radšej nesľubujeme skôr ako v druhom štvrťroku - momentálne pripravujeme výmenu čítačiek kariet a bude sa meniť program, tak nechceme miešať do toho aj zmeny cestovného poriadku MHD...

SAD - 21.02.2019 13:35
Od 3.marca bude pridaný spoj linky č.11 s odchodom 14:53 z Vrútok

Lenka - 31.01.2019 23:56
Dobrý deň, nikdy som nemala potrebu niečo takéto písať ale dnes už mi praskli nervy. Vodičovi linky č. 23 neviem jeho číslo, ktorý dnes odchádzal zo zastávky Košúty BILLA o 22:20 a mal byt na ladovni dole pri škole o 22:30 a o 22:33 sme boli len pri hlavnej pošte pretože zbytočne čakal 5 min a vôkol ani nohy. Musí predsa brat ohľad aj na cestujúcich ktorý nemajú vždy toľko času a ja osobne som musela ísť ešte na další spoj domov. Nebola som sama čo na pána vodiča mala nervy jedna pani už chcela vystúpiť. Dúfam že sa takéto veci už nebudú musieť riešiť keď je raz stanovený čas príchodu tak sa to má dodržiavať.

admin - 01.02.2019 12:55
Nebola to linka č.23, ale číslo 22 od Neografie.
Nestálo sa tam 5 min. ale necelé 3 min.
Nestálo sa tam zo svojvôle vodiča, ale čakal na prípoj z Volkswagnu, ktorý trošku meškal.
Ak Vám to uniklo, prestúpilo tam 5 cestujúcich a po ich nástupe vodič hneď v spoji pokračoval.
Bolo by kruté tam tých 5 cestujúcich v noci nechať, tiež išli z poobednej zmeny, tiež sa ponáhľali, tiež ich čakali rodiny...

Ide tam síce ešte jeden spoj linky č.11, ale ten nemá stabilnú časovú polohu. Vezie cestujúcich od posledných vlakov z Vrútok, a tím železnice opakovane menia príchody - nie vždy ide táto 11tka na Ľadoveň ako posledná, záleží od aktuálneho cestovného poriadku vlaku, ku ktorému odchod tejto 11tky prispôsobujeme. Preto sme nechceli garantovaný prestup viazať až na tento spoj.

Alena - 28.01.2019 08:10
Dobrý deň,\r\nchcem sa \"poďakovať\" vodičovi linky č. 7, ktorý má odchod na zastávke Sever II o 7.04h.....dňa 28.01.2019...to že meškal je v tomto čase normálne...plus mínus pár minút. Ake to že zatvorí dvere skoro pred nosom, to je asi chyba, jeho. Dobiehala som len možno tri metre, videl ma, nastupovali ešte ďalší cestujúci a mne zavrel dvere....pol metra pred nosom. Zato ďalší vodič č. 395 na linke č. 27 bol milý, počkal na každej zastávke...takže chválim.\r\nKeď už píšem nedá mi nespomenúť vodiča, neviem číslo, ale keď zastane na zastávke a mešká, hučí po ľuďoch aby makali dnu a \"poďme poďme švihom, nezdržiavať....\" ako na malé deti. Ak si pán vodič neuvedomuje že vezie dospelých svojprávnych ľudí, nech sedí doma. \r\nJe u vás naozaj dosť vodičov ktorí su milí a poriadne si vykonávajú svoju prácu, ale takýto ako som opísala vyššie sú hanbou MHD.\r\nČasto tu čítam pripomienky, aj sťažnosti, a sledujem že keď máte odpovedať v prospech vodiča, máte GPS a presne viete čo kde a kedy robí. No keď máte odpovedať v prospech cestujúceho, vtedy to nejde. Platíme 70 centov ..to je viac ako v iných mestách, no úroveň minimálna.\r\nProsím o odpoveď, bez irónie.\r\nĎakujem

SAD - 28.01.2019 14:19
Viac krát sme v tejto diskusii priznali, že najväčší problém ako poskytovatelia služieb MHD máme s neprofesionálnym správaním niektorých vodičov a v tejto oblasti máme čo zlepšovať. Robí im prednášky psychológ... venujeme sa tejto oblasti, ale najlepšie výsledky, sa podľa skúsenosti dostavia po zavedení kamerového systému v autobuse... pri obnove vozidlového parku to budeme požadovať. Bus je verejný priestor a kultúrne prostredie by nemal nik narúšať, vrátane vodiča...

Čo sa týka meškania, tie tlaky na vodičov, aby chodili presne sú, ale nie na úkor cestujúcich, skôr chceme eliminovať subjektívne zavinené drobné meškania – ako napríklad neskoré pristavenie a následne neskorší odchod z prevej zastávky po prestoji, po prestávke – tam sa hráme doslova už s minútou. Vodičov školíme, že počkať pár sekúnd na zastávke na dobiehajúceho neovplyvní celkovú presnosť na spoji...

Ťažko sa to súdi, či vodič videl, alebo nevidel, keď zatvára dvere, väčšinou už pozerá do ľavého spätného zrkadla, či sa môže zo zastávky zaradiť. Je to o empatii - osobe toho vodiča. Viete, cestujúci má byť pripravený na zastávke, v čase príchodu spoja nastúpiť, a vodič v zásade nič neporušil – ak sa nebavíme o elementárnej slušnosti a morálke. Vodičom, ktorí majú opakovane problém počkať dobiehajúceho cestujúceho, kontrolujeme podrobne presnosť, či vždy tak dbajú o presnosť aj s patričným postihom.

Čo sa týka na GPS, resp. dispečerského systému je to tvrdá kontrola, ale aj ochrana vodiča. Na Váš príspevok sa odpovedá úplne inak, ako keď Vás niekto od začiatku poučuje a tvrdí, že autobus šiel predčasne, hoci to nie je pravda. Našim cieľom nie je ponížiť cestujúceho, ale chceme byť spravodliví a zastať sa vodiča, keď nespravil chybu (hoci si to niekedy nezaslúži). Nemôžme vodičov podrobovať len kritike, musíme sa ich vedieť aj zastať a obhájiť, keď pravidlá dodržia. Ale pozrite si napr. naše stanovisko na reakciu našeho vodiča z 19.12.2018 o 14:16 aj príspevky z 15. a 17.12 a uvidíte že sme sa vodiča nezastali pri 3 sekundovom predčasnom odchode...

Vodič má právo podľa zákona o cestnej doprave dávať pokyny cestujúcim..., ale samozrejme aj to musí mať určitú formu so zachovaním dôstojnosti... Tie kamery by pomohli bola by to tvrdá kontrola vodiča, ale aj jeho ochrana.

Cenovú politiku stanovujú objednávateľa, sú aj iné možnosti, ako cestovať lacnejšie než pri platbe v hotovosti, napr. použitím dopravnej karty pre občasných cestujúcich, alebo mestskej pri pravidelnom cestovaní... ceny a výšku zliav stanovených mestami musíme rešpektovať.

Váš názor o minimálnej úrovni rešpektujeme, za tie roky sme si zvykli, že pozitívne veci sa prehliadajú a berú ako samozrejmosť a zaznieva len kritika, ale v pohode - kritika nás posúva dopredu – inak by sme aj túto diskusiu vypli... V skromnučkých podmienkach sme vybudovali, resp. udržali aspoň to čo je. Naša MHD je u odbornej verejnosti rešpektovaná, dokonca sme prednášali pred samosprávami z celého Slovenska o nákladoch a organizovaní MHD a to je naša satisfakcia, pretože doma nie je nikto prorokom...

admin - 28.01.2019 16:58
Aby sme neostali nič dlžní, overili sme aj dáta z GPS.

Vodič spoja č.13 linky č. 7 s odchodom 7:04 zo Sever II meškal pri príchode na zastávku Sever II asi 5 minút. Na zastávke úplne stál bez 2 sekúnd minútu. Po zastavení, hneď nastúpil jeden cestujúci, potom šli traja za sebou a na posledného ešte chvíľu - 15 sekúnd čakal, alebo dlhšie manipuloval hotovosť. Nevyzerá to, že by sa vodič napriek meškaniu ponáhľal. Od vydania posledného cestovného lístka sa autobus pohol až za ďalších 18 sekúnd... inými slovami za 25 sekúnd otvoril dvere a vybavil 4 ľudí a uprostred 33s úseku do odchodu vybavil jedného... Nechceme sa hrať o sekundy, mrzí nás každý neodvezený - nespokojný cestujúci, ale pre porovnanie v prímestskej doprave, kde sa zadávajú aj cieľové zastávky sa štandardne počíta s priemerným vybavením cestujúceho 6 sekúnd...

Či Vás vodič videl, či sa vôbec pozrel a nezavrel dvere automaticky, nevieme posúdiť, ale bez ohľadu na to, čo bude tvrdiť pri konfrontácii, nie je pravda, že keď ste dobiehali „nastupovali ešte ďalší cestujúci“, v priestore vodiča už nikto nebol a vodič 18 sekúnd pred odchodom vodič cestujúcich už nevybavoval... Časový priestor na nástup bol podľa objektívnych údajov dostatočný.

Minulý rok sme, okrem tejto návštevnej knihy, mali vo firme vyše 500 mailových pripomienok, niektoré boli napísané v afekte, ale mnohé opodstatnené, nie vždy to bolo pre nás „veselé“ čítanie, za niektoré sme sa dokonca museli hanbiť, ale vždy pôsobia dôveryhodnejšie tie, ktoré sú napísane vecne a bez „prikrášlenia“

matej - 26.01.2019 13:11
25.1 autobus číslo 42 smerom z Ľadovne (5:30) meškal vyše 15 min aby následne prišiel náhradný spoj. Nestalo sa to prvýkrát, že prišiel až náhradný spoj. Dosť risk sa takto zahrávať s ľudmi čo idú do roboty, pričom ten autobus chodí pravidelne plný..

Driver9 - 27.01.2019 12:11
Dispečeri a vodiči vstávajú o 3:00 (slovom o tretej ráno), aby „riskovali a zahrávali sa“ s pracujúcimi... To si naozaj myslíte?

Nestalo sa to prvý, a žiaľ ani posledný krát. Dopravca sa Vám môže akurát tak ospravedlniť, overiť či to bolo objektívne , alebo subjektívne zavinené meškanie, a aké opatrenia má, aby takéto prípady čo najviac eliminoval, ale nedá sa s tým urobiť nič. nič nefunguje na 100%.



Áno, vodiči by mohli vstávať o 2:00, alebo nech radšej nejdú spať vôbec, aby sa mohli postaviť pred dispečing, kde by sa exaktne overilo, či niekto neochorel, či niekoho náhle neodviezli do špitála, či sa podarilo nakopnúť techniku a elektroniku, áno samozrejme, treba povolať aj opravárov do dielne, aby sa odvrátili prípadné náhle poruchy a takto zvýšiť „bezpečnosť“ presnosti výjazdu. Však aj vo svete, v obrovských dopravných podnikoch dielne pracujú v noci, tak prečo by sme si my nemohli držať stráž pri našich 40 autobusoch – však treba ísť s dobou. Ale čo ak sa niečo pokazí po ceste, počas pristavenia na zastávku ? Aj na to je riešenie, bolo by dobré, keby na všetkých konečných zastávkach boli 2 – 3 záložné autobusy aj s vodičmi pripravenými hneď reagovať. Však to je maličkosť, dopravca zvýši počet autobusov o polovicu, príjme čatu ďalších vodičov... čo tam po nejakej hodnote za peniaze, načo optimalizovať náklady a obeh vozidiel, veď to mesto, alebo niekto zaplatí...



Ospravedlňujem sa za ironizáciu Vášho príspevku, ale nechcel som použiť expresívny výraz. Len apelujem na zdravý rozum. Je nekritické očakávať, že sa spoje sa budú v súčasných podmienkach realizovať na 100% týždne, mesiace, roky. Sú normou odporúčané nejaké štandardy presnosti, ktoré MHD Martin v pohode dodržiava - prekračuje. MHD má 46 vozidiel a z toho je len 5 záložných autobusov, ktoré používa na vykrytie: bežnej údržby a opráv, poškodení po dopravných nehodách a poistných udalostiach a na vypravovanie náhradných spojov... To samozrejme cestujúceho nemusí zaujímať, ale dopravca vie preukázať, že službu poskytuje v súlade so Zákonom o cestnej doprave, vrátane postupov v prípade vynechania, meškania spoja a za poskytnuté prostriedky od objednávateľov realizuje čo možno najväčšiu obsluhu...

Nemáte najmenšiu predstavu, čo to obnáša organizovať MHD. Verte, že takú tvrdú a nekompromisnú kontrolu (však každý predsa vie kedy „musí“ ísť autobus), ako má zo strany verejnosti a médií dispečing a vodiči len tak niekde v iných povolaniach nenájdete...

Zlatica - 23.01.2019 07:40
Chcem sa v mene všetkých dobiehajúcich cestujúcich Poďakovať vodičom, že nás v týchto mrazoch nenechajú na zastávkach. VĎAKA

Karin - 19.01.2019 12:16
Dobry den.\r\n Prosim o info koĺko kocikov moze ist v jednom autobuse???.pretoze vase vodicky zeny...otras ako sa ku mne spravali...arogantneeee... cestou do mesta.. sme isli 2 kociky..ked som vystupovala zotvorila ma v dverach... ze ma nevidela.. (blondynka dlhe vlasy) hlavne ze mala slnecne okuliare pilotky...cestou z mesta... nastupili 2 kociky..jeden vyhodil..a zas zenu s kocikom zatvorila vo dverach.... otras jednanie... preto sa prosiim ako MHD ZAMYSLITE CI MATE SPRAVNYCH LUDI NA SPRAVNOM MIESTE.... ZIADNE OSPRAVEDLNENIE OD VODICIEK NEPADLO..DOKONCA BOLI AROGANTNE...

Driver9 - 20.01.2019 09:56
Nastudujte si prepravny poriadok.
Vas nemusia vsetci vidiet registrovat, troska sebareflexie by nezazkodilo. Ovladate povinnosti druhych, ale svoje nie. Ked ste taka dokonala (a toci sa okolo Vas svet) a aj ked je to pre Vas take ponizujuce, tak aspon v zaujme bezpecnoti dietata prosim nastup a vystup kocika ohlasujte vodicovi...

SAD - 20.01.2019 10:41
Detský kočík je možné prepravovať len s vedomím vodiča, a len v priestore vozidla, ktorý je na to určený. Vo vozidle je možné prepravovať jeden detský kočík. Kočík musí byť zaistený proti pohybu a pod priamym dohľadom osoby, ktorá s kočíkom do vozidla nastúpila. Ak to prevádzkové pomery na linke umožňujú, vodič môže výnimočne povoliť prepravu ďalších kočíkov. Prechod kočíka vozidlom nie je dovolený. Cestujúci s kočíkom nastupuje a vystupuje len s vedomím vodiča. Pri nástupe a výstupe si cestujúci zabezpečí pomoc sám. Cestujúci s detským kočíkom alebo invalidným vozíkom je povinný nastúpiť tými dverami, ktoré určí vodič, alebo ktoré sú v nakladaní alebo vykladaní kočíka alebo invalidného vozíka osobitne označené. Príručná batožina sa prepravuje na takom mieste a tak, aby neohrozovala ani neobmedzovala vodiča ani ostatných cestujúcich.

Maro - 21.01.2019 04:29
K tomu príspevku tej panej s kočíkom, tá vodička o nej celý čas vedela...Sedel som v tom autobuse a celý incident som videl... Takisto načo by pani s kočíkom mala hlásiť vystupovanie keď vodič má zrkadlá ktorými si sleduje vnútorný priestor vozu...Viem že je akútny nedostatok šoférov, viem že dnes je možné rozšíriť oprávnenie z B na D, ale niekedy je to fakt divoké...

SAD - 21.01.2019 15:57
Samozrejme že o nej vedela, že ju registrovala v buse, ale nevedela kde mamička bude vystupovať. Ako je uvedené hore (výpis z prepravného poriadku) nastupovanie a vystupovanie musí byť s vedomím vodiča... to nie je šikan, to je kvôli bezpečnosti. Zrkadlá vodičovi pomôžu, ale len orientačne (vzďaľujú, sú zaoblené – skresľujú). Vodič sa sústredí na jazdu, vydáva lístky atď. pri tisíckach zastavení sa nevyhne tomu, že niektoré veci už rieši rutinne a môže urobiť aj obyčajnú ľudskú chybu. Realita je taká, že nástup a výstup kočíka hlási málokto a preto sa takéto situácie z času na čas stávajú. Samozrejme nikto z cestujúcich si neprizná svoj podiel na vzniknutom incidente – neprizná svoje zlyhanie a frustrovaný hneď obviní toho druhého. Smutné je že, že sa ani nechce poučiť a trvá na tom že vodič musí všetko vidieť, má zrkadlo nesmie sa pomýliť aj jeho výkon musí byť 100%tný v každej činnosti, inak ho ukrižujme... nechceme sa zastávať vodičky, ak jej následná reakcia nebola profesionálna (neboli sme tam), ale ľutujeme ak sa to interpretuje tak ako by to urobila naschvál...

Vodičov školíme, aby dávali na to maximálny pozor, pretože ak by sa nedajbože niečo stalo, tak by mali problém sa z toho vyviniť, ale to by bola slabá satisfakcia pre rodiča, lepšie je keď pre bezpečnosť tiež niečo spraví a ohlási výstup.

Majka - 21.01.2019 08:50
Chodím opatrovat do Bratislavy vnúčatá a tam bežne 2 kočíky do autobusu, trolejbusu,...ked su športové aj tri.Podotýkam ešte, že spoje sú častejšie.Neviem, nie je chyba, že ešte SAD patrí pod SAD Zilinu?Možno by sa zlepšili aj platy vodičov, problémy by riešila aj komisia dopravy pre mesto Martin.

Driver9 - 21.01.2019 19:23
Každý typ autobusu je nejako homologizovaný. Má stanovený priestor - miesto pre kočíky, invalidný vozík, niektoré typy to majú uvedené exaktne v obsaditeľnosti... Čím viac sa bude o tom diskutovať, tým viac sa to bude blížiť k stavu, že to niekto (legislatívne) presne zadefinuje jeden kočík, jeden invalidný vozík a dosť...

Podotýkať môžete na mestách Martin a Vrútky, že v Blave sú spoje častejšie. S výnimkou školských liniek a linky č. 44 mestá iba redukujú našu MHD a tak výkony klesli z 3,3mil. km na 2,425mil. km za rok... Pokiaľ viem, mzdy vodičov v SAD Žilina, a.s spolu s Trenčínom a Bratislavským Slovaklinesom sú najvyššie v rámci spoločností v osobnej doprave.

A dopravná komisia, tých už bolo – každý tam mudruje - bez elementárneho poznania, nikdy nič reálne nevyriešila. Za posledných 20 rokov navštívilo SADku len 5 poslancov Martinského mestského zastupiteľstva a 2ja – 3ja z Vrútok. Absolútny nezáujem poslancov vyústil do ich neschválenia projektu plynofikácie. MHD bola vnímaná ako príťaž a namiesto atraktivity, sú snahy ešte viac redukovať. Vo Vrútkach boli nie len poslanci s názorom, že Vrútky MHD nepotrebujú... atď. SADka dlhodobo navrhuje mestám Martin a Vrútky, aby si dali spracovať plán dopravnej obslužnosti nejakej autorite (Žilinskej univerzite, VÚD...) a ten konfrontovali so súčasným poriadkom MHD... aby odborne vedeli zadefinovať aj svoje potreby.

Tak treba dúfať, že noví poslanci budú mať lepší prístup a nové vedenie miest urobí niečo aj pre zvýšenie atraktivity MHD (aspoň s WiFi a vnútorné info displeje... ), zachová obslužnosť aspoň na stávajúcej úrovni a začne vymieňať staré vraky (busy) a Bernátorské dedičstvo (Citelicy)

Jana - 18.01.2019 12:37
Dobrý deň, \r\n vodič linky 23, dnes t.j. 18.1.2019 o 12 : 13 mi nezastal na zastávke pri ZŠ Jahodnícka. To čo má akože znamenať?!

admin - 23.01.2019 13:13
Ospravedlňujeme sa vodiča riešia dispečeri

Dany - 17.01.2019 08:12
Dobrý deň môžem sa spítať aký je dôvod že linka č. 7 z nákladného nádražia z odchodom o 7:45 celý týždeň mešká 10-20min. (cesty v zlom stave niesu ).

admin - 23.01.2019 13:12
Každý vie aké bolo počasie a dopravná situácia v 3. kalendárnom týždni. Áno meškali sme, ospravedlňujeme sa.

Meškanie z nákladného nádražia:

14.1. 8min.52s
15.1. 9min.44s
16.1. 11mi.40s
17.1. 5min.54.

Toto meškanie vzniklo na predchádzajúcich spojoch a na trase narástlo na 13-16min. kvôli horšej zjazdnosti ciest a intenzity dopravy

Zuzana - 15.01.2019 15:35
Dnes ráno som išla spojom č. 11 z konečnej zastávky Ľadoveň o 6,45 hodine, číslo linky 11/107. vodič č. 386. V autobuse bol smrad od fajčenia. Chápem, že teraz keď je zima, tak sa šoférom nechce ísť von fajčiť, ale nestačí otvoriť okienka a fajčiť z neho, lebo všetok dym z fajčenia ide späť do autobusu. My platiaci cestujúci nie sme povinní dýchať zafajčený priestor, ktorý bol ešte k tomu aj zatuchnutý ako v krčme štvrtej cenovej skupiny.

Mária - 14.01.2019 16:01
Dobrý den dnes 14.1. sa vodič linky 24 rozhodol neist spojom 24/73 o 13hod. na ul.Karvasa Bláhovca z dovodu vraj zle upravenej vozovky. Tymto spojom chodime na poobedne smeny co sme vdaka nemu nestihli. Pritom cesta vobec nebola az v takom zlom stave. Chcem sa spytat kto mi uhradi uslu mzdu resp. oneskorený príchod dakujem za vyjadrenie

admin - 15.01.2019 10:19
Každý hovorí, že cesta nie je až v takom zlom stave, ale keď sa stane nešťastie tak každý povie načo tam chodil? Už sme zažili, že sa zabrzdený autobus kĺzal dole okolo Savignonu..., aj sme tam v minulosti s autobusom skrížili a zablokovali dopravu...

Aj vo večerných správach bola informácia, že cesta medzi Martinom a Vrútkami 1/18 bola zle zjazdná a na malom stúpaní ju zablokoval kamión, ktorý sa šmýkal. Cesta na pamätník Karvaša a Blahovca má v hornej časti stúpanie 10% a tá nebola upravená ani tak a aj spomínaná šikana, pred bývalým Savignonom, je tiež problematická. My sme viackrát v minulosti žiadali, aby v kritických situáciách, keď je veľký spád snehu, bola vykonaná údržba vždy pred autobusovým spojom, aby sme mohli bezpečne prepraviť ľudí... žiaľ darí sa to len sporadicky. Chápeme že ľudia sa hnevajú, ale prvoradá je bezpečnosť. Rozhodnutie či „ide“ autobus hore príjma vodič a jeho rozhodnutie je konečné – zodpovedá za bezpečnosť. Je to zložité, pretože nevidí aká je situácia hore, ale ak mal na predchádzajúcom spoji problémy a keď sa vrátil a videl že cestu medzitým nikto neupravoval, tak jeho rozhodnutie bolo logické...

maria - 15.01.2019 12:39
Dakujem za odpoveď za odpoved mne hlavne islo o to ako to mam riesit v praci mne teraz chyba pol hodina. A k vozovke, bola upravena mam aj fotografiu ze bola.

SAD - 15.01.2019 16:39
Včera sme s MHD ráno nechodili ani na Lázky (na Bystričke), iba po obchod, aj tam bolo skrížené nákladné auto... Z našeho dispečingu nevieme posúdiť, aká je aktuálna situácia priamo na mieste a dispečer bez miestneho šetrenia nemôže prikázať vodičovi ísť. Požiadali sme zimnú údržbu o súčinnosť, aby pokiaľ to bude možné, aby pri väčšom spáde snehu urobili údržbu Karvaša pred našim spojom, aby sme takýmto situáciám predchádzali. Nechceme spochybňovať výkon zimnej údržby, ani Váš názor na cestu, ale ani stanovisko vodiča. Žiaľ v tom čase sa tam nikto od nás nemohol ísť osobne pozrieť. Sa ospravedlňujeme.

Driver9 - 15.01.2019 18:25
SADka robí tisícky spojov a zlyháva iba výnimočne – počet vynechaných/skrátených spojov je zanedbateľný zlomok z promile... V uplynulých dňoch mnohí vodiči obetovali svoje polhodinové prestávky , technologické časy, aby odjazdili cestovný poriadok s čo najmenším meškaním a svoje zmeny končili kvôli meškaniam neskôr atď., ale to už nikoho nezaujíma... každý vie kedy má („musí“) ísť autobus...

Petra - 02.01.2019 15:27
Chcem Vás upozorniť, aby ste preškolili Vašich vodičov k zákonu o ochrane osobných údajov. Vodič autobusu nesmie svojim známym rozprávať a rozširovať informácie, kto má a kto nemá preukaz ZŤP a podávať nepravdivé informácie, že ten človek má preukaz ŤZP len preto lebo je \"dement\" na hlavu. Treba poučiť vodičov, že osoby, ktoré majú preukaz ŤZP nie sú iba duševne postihnutí ale aj telesne.

admin - 03.01.2019 11:31
Všetci vodiči našej spoločnosti sú poučený z legislatívy týkajúcej sa GDPR a sú aj každoročne preškolení z Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 181/2011 o právach cestujúcich v autobusovej a autokarovej doprave...

V zásade nesmú zhromažďovať osobné údaje a tieto poskytovať tretím osobám. Musia zachovávať mlčanlivosť. Ak ju porušia, je to hrubé porušenie pracovnej disciplíny. Ale nevieme kontrolovať súkromnú konverzáciu jednotlivých vodičov.

Daniel - 01.01.2019 08:42
Všetko dobré do Nového roku SADke praje spokojný a vďačný cestujúci.

Dagmar - 27.12.2018 21:43
Mňa by veľmi zaujímalo prečo bolo zrušené spojenie do Tulipu?

admin - 28.12.2018 09:08
Linku do Tulipu si na základe zmluvy objednalo obchodné centrum, ktoré na jej prevádzku finančne prispievalo. Obchodné centrum nám oznámilo, že o prevádzku linky už nemá záujem a doručilo výpoveď zo zmluvy.

Boris - 25.12.2018 22:58
Dobrý večer. Ako jeden z mála tu nejdem dať sťažnosť ale otázku, resp. otvoriť tému, ktorá bola roky zametaná pod koberec. Trošku sa rozpíšem, takže dúfam, že si to aspoň niekto zo zástupvov SAD, poprípade ostatných ľudí, prečíta :)

Mňa a určite aj mnohých ďalších občanov zaujíma problematika chýbajúcej zastávky MHD pri železničnej stanici. Nebudeme si klamať... Zastávku MHD pri stanici má aj Trebišov, Lučenec a podobné "metropoly". Samozrejme všetci vieme, že MT nie je na hlavnom žel. ťahu a podstatnejšie sú Vrútky. MHD by sa však bezpochyby mala odkloniť cez žel.stanicu (aspoň teda niektoré spoje).

Dôvody?
1.) Mať zastávku na pošte a na obchodnej akadémii a spoliehať sa, že ľudia si už prejdú peši, je hlúposť.
2.) Stanica v MT je síce menej frekventovaná oproti vrútockej ale napriek tomu je potrebné mať k nej prístup z hľadiska MHD. Ono totiž nie každému, kto sa chce dostať na Sever, Košúty, Podháj, Záturčie či Stráne, sa chce pešo trepať kus cesty s kuframi a batožinou cez celé mesto na Hotel Turiec.
3.) Je nutné v tomto uľahčiť život obyvateľom Mudroňovej ulice, ktorí si vo vlastnom byte ani vyvetrať nemôžu.

Bolo už o tomto celom povedané mnohé ale zároveň dokopy nič. A teda mňa by zaujímal postoj VÁS -> SAD Žilina k tejto téme.
Poprosil by som mňa aj ďalších, ktorí toto budú čítať, ušetriť odpovedí typu "Nemáme na to kapacity", "Spomalí sa tým doprava" poprípade "Nikdy sme to nemali v pláne" aké už pán riaditeľ dopravno-obchodného odboru SAD Martin (ďalej len pán riaditeľ) uviedol pre Televíziu Turiec a čo sme už počuli.

O rýchlosť dopravy Vám, žilinskej SAD-ke, ide len na oko. Áno, pár spojov ste zrýchlili o minútku či dve ale zastaralý systém nástupu prednými dverami ktorý to tu časovo brzdí, tu živíte už roky. V spomínanej reportáži pán riaditeľ taktiež navrhol, že namiesto presmerovania existujúcich liniek MHD cez stanicu, by sa zaviedli 2 nové linky obsluhujúce žel. stanicu v Martine. Samozrejme za každú autobusovú MHD linku SAD-ka poberá dotácie a aj preto ich máme v MT viac než treba.

V tomto prípade by to ale bolo užitočné. Stanica je momentálne v rekonštrukcii ale tá zahŕňa aj úpravu predstaničného priestoru. Vybudovanie zastávky MHD by teda nebol problém (samozrejme, uhradí to mesto). Volanie po vybudovaní tejto zastávky bolo taktiež iniciované niektorými poslancami mesta Martin.

No a tu sa konečne dostávam k mojim otázkam smerom k Vám, zástupcom SAD Žilina.
1.) Aký postoj voči tomuto celému zaujíma SAD Žilina? Ste za, proti, alebo sa prispôsobíte, ak táto požiadavka vzíde zo strany mesta?
2.) V prípade, že by sa vyššie spomínané 2 nové linky zo stanice zaviedli, aké mestské časti/sídliská by obsluhovali?
3.) Táto otázka je mimo témy - Zaujímal by ma význam linky č.42. Prečo 2-krát do dňa a ráno? Prečo cez ZŤS?

Ďakujem veľmi pekne za Vaše odpovede.
Prajem pokojné prežitie vianočných sviatkov a veľa štastia do nového roku.

riaditeľ dopravno-obchodného odboru Martin - 28.12.2018 09:00
Táto téma už bola viackrát otvorená...

Naša spoločnosť poskytuje služby objednávateľom: mestám Martin, Vrútky a obciam Bystrička, Lipovec, Turčianske Kľačany. Strategické rozhodnutie mesta či MHD bude presmerovaná cez železničnú stanicu Martin, nie je primárne o našom súhlase, alebo nesúhlase. Mesto rozhoduje o dopravnej obslužnosti MHD, o linkách... Sme sluhovia, ak si to mesto objedná, alebo nám prikáže presmerovať MHD cez stanicu, tak sa prispôsobíme a zrealizujeme to. Zastávame názor, že takýmto rozhodnutiam by mala predchádzať odborná diskusia. Keďže naše odborné názory vníma časť verejnosti a žiaľ aj časť poslancov ako zaujaté, dlhodobo presadzujeme, aby si mestá Martin a Vrútky dali vypracovať plán dopravnej obslužnosti MHD nezávislej inštitúcii (napr. Žilinskej univerzite, alebo Výskumnému ústavu dopravnému...) a ten konfrontovali s platným cestovným poriadkom MHD. Plán dopravnej obslužnosti dá odpoveď nie len na otázku spôsobu obsluhy železničnej stanice Martin, ale aj na budúcu podobu MHD. A sme úprimne radi, že sa ľady pohli a ešte minulé mestské zastupiteľstvá schválili – zaviazali mestá Martin a Vrútky vypracovaním plánu dopravnej obslužnosti.

Naše odborné stanovisko vychádza z faktov a údajov, ktoré máme ako dopravca k dispozícii:

V pracovnom dni, školského vyučovania sa v MHD prepraví cca 22 – 23,5 tisíc cestujúcich. Z toho na území mesta Martin nastupuje cca 18-19 tisíc cestujúcich. Počet vlakov vypravovaných zo železničnej stanice Martin v pracovný deň je 48. Na smer Horná Štubňa 24 z toho 9 rýchlikov a na smer Vrútky, Žilina 24 z toho 9 rýchlikov. Na tieto vlaky nastupuje cca do tisíc cestujúcich. Tento údaj si po decembrových zmenách cestovného poriadku overíme vlastným prieskumom, pretože železnica nám nie je ochotná poskytnúť údaje.. nie všetci cestujúci prichádzajúci a odchádzajúci vlakom sa prepravujú aj ďalej MHDečkou.

Otázka teda znie, či ideme (mesto ide) prevážať - presmerovať tisícky ľudí cez železničnú stanicu Martin kvôli radovo stovkám cestujúcich (0,0526%) a my tvrdíme, že to nie je dobré riešenie, ani pre občanov ani z pohľadu nákladov mesta. Aj keď sa Vám to „nepáči“, tak takéto riešenie by skutočne spomalilo MHD – obeh vozidiel a tisíckam občanov by sa reálne znížila dopravná obslužnosť, pretože by sme nestíhali so súčasnou kapacitou. Ak niekto tvrdí, že to nie je pravda, že sa vyhovárame, že nechceme, tak popiera realitu a mal by si zopakovať elementárnu fyziku v=s/t (rýchlosť, sa rovná dráha, za čas) a z toho odvodené t=s/v. Proste nie je reálne, pri zachovaní súčasnej obslužnosti, presmerovať MHD (cca 800 spojov) cez železničnú stanicu a to ani čiastočne. Samozrejme, dá sa to násilne urobiť aj tak, ale za cenu nižšej kvality dopravnej obslužnosti a na konci dňa bude mesto rátať ekonomické škody.

Naša spoločnosť vníma aj potreby cestujúcich smerujúcich na železničnú stanicu, aj to sú ľudia, čo chodia denne vlakom do práce a majú právo na primerané riešenie svojich dopravných potrieb, ale požiadavky na MHD, ako sme uviedli hore koordinuje mesto, ktoré v konečnom dôsledku rozhodne.

Pri riešení požiadaviek cca 5,3 ‰ cestujúcich by sme nechceli brať za rukojemníkov tisícky cestujúcich, ktorí sa chcú prepraviť čo najrýchlejšie, preto sme mestu dávnejšie navrhli obsluhu železničnej stanice dvomi nezávislými autobusovými linkami, ktoré by spájali rozhodujúce mestské časti so železničnou stanicou Martin:

- Košúty – Sever – železničná stanica Martin – Jahodníky – SAD a späť
Od 5:00 hod. do 23:00 hod. by bolo možné vypraviť cca 17 párov spojov, čo predstavuje 233 km / deň.

- Ľadoveň – železničná stanica Martin – Podháj – Záturčie a späť
Od 5:00 hod. do 23:00 hod. by bolo možné vypraviť cca 13 párov spojov, čo predstavuje 221 km / deň.

Samozrejme je to len predbežný návrh a plán dopravnej obslužnosti môže ponúknuť aj iné, aj lepšie riešenie.

Problematika MHD je veľmi rozsiahla a možnosti našej prezentácie sú obmedzené. Ale, ak Vás to zaujíma pošleme Vám správu o MHD, ktorú mali k dispozícii mestá aj poslanci, aby ste videli, s akou starostlivosťou pristupujeme k jej organizovaniu.

riaditeľ dopravno-obchodného odboru Martin - 28.12.2018 10:15
K linke č.42 všeobecne. SAD nepoberá dotácie od počtu liniek MHD...
Historicky bol cestovný poriadok MHD Martin, Vrútky konštruovaný adaptívne. To znamená, že sa prispôsoboval konkrétnym požiadavkám cestujúcich, zamestnávateľov... výsledkom je pomerne veľký počet liniek (naposledy linka č. 44), niektoré len s niekoľkými spojmi za deň.
Pri našich čiastkových snahách zjednodušiť dopravný systém MHD, sme vždy narazili na odpor skupiny cestujúcich, ktorým zachovanie linky spoja vyhovovalo. Jednoducho na „zrušenie“ alebo zjednodušenie dopravného systému MHD treba politickú odvahu, ale aj tu zastávame názor, že zmeny treba robiť na základe odborných podkladov. Treba počkať na plán dopravnej obslužnosti a rozhodnutie mesta či sa rozhodne jeho závery pretaviť do života.

Je smutné, že v časoch keď všetky európske mestá podporujú verejnú dopravu, ako alternatívu k neúnosnému rastu individuálnej dopravy sa v našom meste MHD stáva terčom niekedy až absurdných obvinení cit:

„3.) Je nutné v tomto uľahčiť život obyvateľom Mudroňovej ulice, ktorí si vo vlastnom byte ani vyvetrať nemôžu.“ Tohto príčinou je MHD, alebo jej trasovanie?

Presmerovanie celej MHD cez železničnú stanicu, by životnému prostrediu v centre nepomohlo, ale naopak. Znamenalo by to predĺženie dĺžky všetkých spojov smerom na Sever, Vrútky o cca 1900m a spojov smerom na Ľadoveň, SAD o 500m v takom prípade by autobusy MHD len v centre, resp. okolo prednádražia najazdili denne o cca 800 - 1000km viac, pričom prejazd vozidiel MHD po Mudroňovej ulici by sa prakticky nezmenil... Preto sme navrhli obsluhu železničnej stanice Martin 2 linkami s výkonom 450 km za deň čo má väčšiu logiku.

Máloktorá doprava zaznamenala taký prínos v oblasti životného prostredia ako MHD:
- Vozidlá MHD Martin dramaticky znížili spotrebu nafty, spaľujú menej nafty a podstatne menej tak zaťažujú životné prostredie.
- Vozidla MHD (drvivá väčšina) spĺňajú emisné parametre euro 4 alebo euro 5 (do roku 2008 to bolo euro 0).
- vozidlá MHD, výrazne menej jazdia - výkony postupne klesli z 3,3 mil. km na 2,425 mil. km za rok
- v roku 2009 sme s Mestom navrhli plynofikáciu MHD, čo poslanci neschválili...
- MHD je pred ďalším cyklom obnovy vozidlového parku (budú busy euro 6 alebo na plyn)

Príčinou zvýšenia ekologickej záťaže a zhoršenia životného prostredia je rast individuálneho motorizmu a nie verejná doprava. Počet registrovaných automobilov v Žilinskom kraji sa za posledných 10 rokov sa takmer zdvojnásobil a iné to nie je ani v mestách Martin a Vrútky.

MHD Martin organizujeme v skromnučkých podmienkach asi 10 ľudí. O ich prístupe sa dočítate v spomínanej správe, ak si ju budete ochotný prečítať. Okrem budovania parkovísk by sme sa mali skutočne zamyslieť nad tým ako zatraktívniť MHD a to nehovorím ako dopravák, ale ako občan čo tu žije.

Ana - 23.12.2018 20:06
dobrý večer,
"ďakujem pekne" šoférovi Tescobusu, že nás dňa 23.12.2018 spojom o 18.06 povozil po Priekope a chcem sa opýtať, či je pravda, že je predpis vystupovať len cez predné dvere, ako tvrdil šofér. Už som cestovala Tescobusom viackrát a zatiaľ to tak nebolo.

admin - 23.01.2019 13:13
Linka Tesco je určená zákazníkom OC. Je to okružná linka a je určená pre len zákazníkov, ktorí nastupujú na trase linky a v Tescu vystúpia, alebo nastúpia na zastávke TESCO a vystupujú po trase.

Z prepravy sú vylúčení cestujúci, ktorí nepoužijú zastávku Tesco na nástup, alebo výstup a chcú sa len zadarmo odviezť na trase.

Michaela - 19.12.2018 17:18
Linka č. 11, pán stál na zastávke dostatočne blizko od cesty na to aby ho bolo vidno a vodič nezastavil ani len nespomalil. Zastávka dolné záturčie (cca 2 týždne dozadu). Dnes (19.12.2018) meškanie autobusu, linka č. 7/57 vodič č.406, odchod podľa cestovného poriadku 16:38, reálny odchod podľa lístku z autobusu 16:50:36, zastávka Košúty nadjazd, a ešte k tomu zastavil asi tak 30 metrov za zastávkou, asi ani nemal v pláne zastavovať. Viem, že premávka dokáže zdržať ale ak autobus pravidelne meškáva v určitých časoch, tak skúste zmeniť cestovný poriadok Tak, aby aby človek nemusel štvrť hodinu čakať na autobus, ďalšia vec ak niekto ide na vlak a nestihne ho kvôli meškajúcej MHD nie je to nič príjemné (aj keď človek počíta s časovou rezervou). Prajem pekný večer

admin - 19.12.2018 20:10
Naša spoločnosť používa, už viac ako 6 rokov, v ostrej prevádzke dispečerský systém, ktorý okrem iného vyhodnocuje presnosť dopravy.

Konkrétne sledujeme presnosť odchodov zo zastávok, pre jednotlivé linky. Keď sme začínali, tak presnosť odchodov bola na úrovni 56% alebo 65% (meškanie od 1 sekundy do 3min.)

Za posledné 3 mesiace je to 85,5%. S údajmi z dispečerského systému pracujeme, pri úpravách cestovných poriadkov a zreálňujeme medzizastávkové časy, ale všetko má svoje limity. Napríklad úsek hlavná pošta – nemocnica. Niekedy ho autobus prejde za 1,5 min. niekedy si postojí na troch semafóroch a trvá mu to 6 minút. Keď by sme navrhli dlhší medzizastávkový čas a vodič by sa nezdržal na semafóroch, tak by musel pri nemocnici - tržnici stáť na zastávke 4 min aby neodišiel predčasne. Alebo linka č. 11 je veľmi špecifická z pohľadu stanovenia jazdnej doby. Na jednom páre spojov (z Ľadovne do Vrútok a späť) má 13 prejazdov svetelnými križovatkami + 2 x odbočovanie doľava na cestu 1/18 (Martin-Žilina). Ani rada na kruháčí v Košútoch tiež nie je vždy rovnaká a nie vždy sú vodiči ochotný pustiť autobus po krajnici na zastávku a potom na vjazd do kruhového objazdu. Vzhľadom na tieto špecifiká je presnosť MHD 85,5% veľmi kvalitné číslo, na úrovni odporúčania normy.

Väčšie meškania sa tiež vyskytujú sporadicky napr. po poruche autobusu kým nie je vypravený záložný spoj...

Žiaľ nevieme ovplyvniť intenzitu dopravy (hustotu premávky) v meste a zasahuje nás ako každého účastníka cestnej premávky...

Váš zákazník - 19.12.2018 16:14
Dobrý deň, mrzí ma, že vy ako SAD Martin neriešite agresivitu a neochotu Vašich šoférov, no predsa Vám prihodim aj ja jednu sťažnosť.
Dnes (19.12.2018) som nastúpil do autobusu s poznávacím číslom 31 s číslom linky 27 asi 14:27 pri hotely Turiec, teda pravdepodobne išiel z garáže asi 14:20. Dal som mu peniaze, ktoré tak silno hodil do pokladne, že mu vyskočili spať.
To že niekto nemá svoj deň by som ešte prežil, ale to ze vykrikoval na polovicu autobusu že sme vy**bana banda sku**ena a pred zastávkou brzdil plnym pedalom bez toho aby sa ľudia stihli chytiť a k tomu dodal tak Vám treba vy hajzlici... Tak toto je už Vážne choré. Ja nepotrebujem aby sa tam môjmu dieťaťu niečo stalo, keď pôjde zo školy.
Prosím Vás aby ste mi odpovedali či to budete riešiť a akým spôsobom a aby sa tento článok nevymazal. Mam odfotene čo Vám tu píšem a ak sa toto nezmení budem to riešiť cez pána riaditeľa.
Podotýkam nemám z tohto takéto pocity len ja, ale všetci v tom autobuse neveriacky krútili hlavou.
Ďakujem

admin - 19.12.2018 20:11
Skoro každý podnet riešime aj tento, ale škoda, že je to anonymné (zachovávame diskrétnosť). Chápeme, že Vás to vytočilo, ale vyvodzovať disciplinárny postih, v pracovnoprávnej rovine, na základe anonymu poslaného z jednorazovo vytvoreného mailu je ťažko...

SAD - 20.12.2018 09:28
asi by sme to nestavali do všeobecnej polohy, že naši vodiči sú agresívni a odmietame, že problémy neriešime. S profesionálnym vystupovaním niektorých vodičov máme problémy a tejto oblasti sa venujeme na pravidelných školeniach vodičov, kde im prednáša aj psychológ ako zvládať rôzne situácie. Žiaľ aj niektorí cestujúci sa nesprávajú podľa spoločenských noriem. Tým samozrejme nechceme obhajovať hrubé vystupovanie vodiča..., ale zlyhanie vodiča je verejné, pred celým busom, vodič je identifikovateľný. Naproti tomu výstup cestujúceho je anonymný (s neznámou identitou), hoci ho vidia spolucestujúci. Frustrácii vodičov v drvivej väčšine predchádza incident s cestujúcim a skutočnosť, že po zlyhaní vodič môže očakávať postih, ale v prípade zlyhania cestujúceho sa nestane nič. Každý vodič sa s tým vyrovnáva inak, drvivá väčšina vodičov to zvláda...

Skultúrneniu cestovania v MHD by veľmi pomohlo, nasadenie kamier do autobusov. Budeme presadzovať, aby v nových busoch boli kamery už z výroby...

V tomto konkrétnom prípade vodič pripustil, že si „niečo“ hundral pre seba.

Čo sa týka článkov – príspevkov v tejto diskusii, tak admin nezverejní iba vulgárne a ako sme už boli napísali „diskusiu“ v návštevnej knihe by sme mohli vypnúť a tváriť sa, že je všetko O.K., ale zaujíma nás názor cestujúcich, aj keď je napísaný anonymne, či v afekte, a niektorí vodiči si aj z toho vedia zobrať ponaučenie. Vaše podnety môžete riešiť aj cez pána riaditeľa, ktorý pripravuje aj túto odpoveď, ale to by ste museli preukázať svoju občiansku statočnosť a riadne sa podpísať nie len ako novyclen@ alebo Váš zákazník.

Vodič - 18.12.2018 22:14
Vážený pán admin! Neviem za koho meno sa skrývate a koľko ste si odsedeli na sedačke vodiča autobusu MHD. Ak by to bolo toľko čo ja, tak Vaša odpoveď na ani nie sťažnosť by bola úplne iná. Je uvedený čas 18:17, čo je v tejto ročnej dobe úplná tma. Čas GPS na pokladni vo vozidle, čas na autokamere a čas internetový majú odchýlku cca 5 sekúnd. To je skutočnosť mnohokrát preverená. Tak tu, prosím Vás, neriešte predčasný odchod spomínaného spoja a skutočnosť, či vodič videl alebo nevidel dobiehajúceho cestujúceho na zastávke. Ak vodič vychádza zo zastávky, venuje sa premávke sledovaním situácie v ľavom spätnom zrkadle a nie sledovaním dobiehajúcich cestujúcich. Prajem Vám chodiť všade na sekundu presne.

admin - 19.12.2018 11:30
Odpovede, ktoré zverejňuje v návštevnej knihe admin a netýkajú funkcionality webstránky, ale dopravy a MHD a pripravuje dopravno-obchodný odbor Martin, prípadne dispečing.

SAD - 19.12.2018 14:16
Však každému cestujúcemu sa v odpovediach na sťažnosti odporúča, aby bol na zastávke pripravený na zastávke pred príchodom spoja uvedenom v cestovnom poriadku.

Väčšina vodičov počká, však to nie je nič ponižujúce počkať na cestujúceho... je to naša robota.

Okrem toho, nikto sa tu nehrá na sekundy, a nikto nikoho za sekundy nepostihoval, ale ak si tu ideme niečo dokazovať s adminom, alebo cestujúcimi, tak zariadime, aby vodiči s najvyšším podielom predčasných odchodov zo zastávok boli riešení...

Predčasný odchod zo zastávky je neprípustný a to je celé.

Ján - 15.12.2018 18:17
Ďakujem pánovi vodičovi že išiel skôr z ulice Hviezdoslavova A v Martine ,že má odchod 18:11 a išiel 18:10 ,číslo autobusu 27 ,neviem či nás nevidel alebo nechcel vidieť ,alebo sa ponáhľal niekde?

admin - 17.12.2018 16:30
Vodič podľa GPS prišiel na zastávku Ul. Hviezdoslavova 18:10:21 nastúpil jeden cestujúci a autobus opustil priestor zastávky predčasne o 3 sekundy...

Predčasný odchod čo i len o sekundy je neprípustný, za čo sa ospravedlňujeme. Na druhej strane cestujúci by mal byť v čase príchodu autobusu na zastávku pripravený nastúpiť. Synchronizovať svoj príchod na zastávku s časom odchodu spoja, inými slovami chodiť na poslednú chvíľu, je dosť riziko...

V každom prípade vodič Vás mal počkať, či Vás videl, alebo odignoroval nevieme dodatočne posúdiť. Vodičov školíme, aby dobiehajúcich vždy počkali. Každý občas dobiehame a chápeme, že človeka to vytočí, keď vodič nepočká...

Katarína - 13.12.2018 15:26
Dobrý deň rada by som sa poďakovala pánovi šoférovi čísla autobusu 30, že nevie čo je zastávka a pri nemocnici kde boli odstavené 2 autobusy a ďalšie 2 stali pred ním si zastal na hlavnej ceste, pustil ľudí z autobusu, ale na zastávku kde čakali ďalší ľudia smer Ladoven už nešiel a išiel rovno smer na Ladoven. 13.12. o cca 15:20

miroslav - 11.12.2018 13:12
aktualizácia linky 11 z autobusovej stanice vo vrútkach nie je urobená. na výveske je 15:06 tu stále 15:02

admin - 11.12.2018 16:26
Dobrý deň,

kde presne vidíte uvedený odchod 15:02? Urobili sme kontrolu tohto spoja v zastávkových, linkových CP aj vo vyhľadávaní a všade je to v poriadku.

Miroslav - 07.12.2018 06:47
Dňa 27.11.2018 som chcel cestovať do práce autobusovou dopravou zo zastávky Benice ZŠ do Martina. Autobus, ktorý mal odchod zo zastávky o 4:58 hod. tam nezastal a pokračoval v jazde. Pomyslel som si, že nevadí ešte ide ďalší o 5:07 hod., ale bohužiaľ ani ten nemal úmysel tam zastaviť a pokračoval smer Martin. Čakal som na ďalší ktorý mal odchod o 5:23 hod. a to ma už "dožralo", keď ani ten nezastal a ešte som mu aj zamával. Myslím si, že vodič autobusu je predsa povinný zastaviť na autobusovej zastávke, alebo sa presvedčiť či tam nečaká cestujúci. Pre neschopnosť vašich vodičov, ktorým je zaveľa odbočiť na zastávku, ktorá je trochu mimo cesty som bol nútený zavolať si súkromného vodiča a docestovať do práce oneskorene.
Prosím o stanovisko.

admin - 14.12.2018 20:46
Sa veľmi ospravedlňujeme, zastávku v Beniciach už riešime s vodičmi xkrát opakovane. Žiaľ po čase sa to znovu opakuje a Vaša sťažnosť nie je v tomto období na tejto zastávke ojedinelá.

Voči dotknutým vodičom sme sa rozhodli prijať tvrdé kárne opatrenia...

Ľubka - 04.12.2018 22:26
Dobry den chcela by som poprosit ci by nebolo mozne ,aby v sobotu prvy spoj zo Zaturcia isiel 4:50hod.smer Vrutky.Chodim rano na 5:00hod do roboty a nie som jedina.Za kladnu odpoved dakujem aj za ostatnych obcanov.

admin - 05.12.2018 19:47
Vašu požiadavku preveríme (nič nesľubujeme... musí súhlasiť aj mesto). Škoda, že Vaša požiadavka neprišla skôr, pretože 9.12. je celoštátny termín zmien cestovných poriadkov. Zmeny sú už uzavreté a v súčasnosti prelepujeme zastávky v celom meste...

SAD - 21.02.2019 13:35
Vašu požiadavku nakoniec nebudeme riešiť. Ide tam o posun až o 25min – 30 min doľava, čo by skrátilo „denný“ (medzi dvomi zmenami) odpočinok vodičov a komplikovalo striedanie vodičov

Cestujúci - 27.11.2018 16:55
Chcel by som sa posťažovať, nie konkrétne. Pravidelne cestujem vašimi autobusmi a to najmä linkou 62. Už viackrát sa mi to stalo, že čakám na zastávke už pol hodinu, a autobus stál nejde, aj keď som už mohol byť doma. Minulý piatok (23.11. 2018) som čakal na Prieložteku smerom z mesta na autobus, ktorý mal ísť 16:06. Avšak bolo už 16:17 a autobus šiel iba smerom do mesta. Dnes sa mi stal zase opak. Presne ten istý autobus (linka 62, Prieložtek smerom z mesta, odchod 16:06). Zo školy som išiel 16:02. 16:04 ma obehol spomínaný spoj a o 16:05 už bol zo zastávky fuč. Toto nie sú jediné dva prípady, keď som na zastávke čakal pol hodinu a autobus stále nešiel. Ja dúfam, že si v tom spravíte poriadok, lebo ja nemám hromadu času, že by som mohol pol hodinu čakať na zastávke, poprípade hodinu na druhý spoj.
Ďakujem

admin - 14.12.2018 20:50
Dispečerský systém vie o každom vynechanom spoji, zmene trasy...

Treba sa sťažovať konkrétne a konkrétny spoj sa dá preveriť dňa 23.11. spoj linky č. 62 s odchodom o 16:06 z Prieložteka meškal 23 min.

Mrzí nás, že takto zovšeobecňujete, bežne takto nemeškáva výrazné meškanie. Máme v každom buse GPS modul a sledujeme presnosť odchodov z jednotlivých zastávok.

A keď sme pri tej presnosti, tak v tom druhom prípade síce nevieme overiť, kedy ste šli zo školy, ale vodič vydával lístok 16:06:03 a priestor zastávky Prieložtek opustil až 16:06:25 (čas je synchronizovaný)

Neznáma - 21.11.2018 17:46
Chcela by som reagovať na niektoré nezmyselné sťažnosti cestujúcich. Dennodene cestujem do práce autobusom a viem aké to je pre šoférov zvládať nielen sústrediť sa na premávku a zodpovednosť za ĺudí a znášať ich maniére, lebo meškajú, neusmejú sa a sú neochotní. Sama viem aké je to pracovať s luďmi, no tí ludia by si mohli uvedomiť, že aj oni majú vytvorené často ťažké podmienky a pochopiť ich. Ja osobne si ich prácu velmi vážim a ďakujem za bezpečnú jazdu do práce aj z nej. Ďakujeem

admin - 14.12.2018 20:47
Ďakujeme neznámej, ktorá si pre tento príspevok vytvorila aj mailovú adresu, za názor...

Zlyhanie vodiča je vždy verejné. Niektorí vodiči si to dostatočne neuvedomujú... že robia v službách.

Na druhej strane sú to tiež len ľudia a nie stroje. Môžu urobiť bežnú chybu, ako každý a nezaslúžia si aby ich „bezchybní“ internetoví hrdinovia linčovali...

Ľubica - 12.11.2018 21:52
Dobrý večer \r\nchcela by som sa opýtať autobus čo ide z Martina 15:25 do Belej-Dulíc prichádza 15:45 tam aj končí čí by nemohol ísť na otočku do Necpál.Moja dcéra je školáčka a nie vždy stíha spoj o 14:00.Za odpoveď Vám ďakujem

Driver 9 - 14.11.2018 10:38
nuž neviem, či toto je dopravná obslužnosť, takáto individuálne požiadavka

admin - 14.11.2018 12:26
Pre zmeny cestovných poriadkov (CP) je partnerom dopravcu starosta obce, ktorý koordinuje požiadavky svojich občanov na dopravu. Zmeny CP schvaľuje aj VÚC.
V septembri sme požiadali všetky obecné úrady o požiadavky a pripomienky. Samozrejme preverujeme aj požiadavky od cestujúcich ale nemôžme vypravovať autobusy na otočku do susednej obce na základe priania občanov...
Pripravované zmeny CP od decembra 2018 sú už zapracované a sú na schválení na Žilinskom samosprávnom kraji…

marta - 10.11.2018 21:09
Dobrý večer,

- chcela by som vedieť, prečo prímestský spoj z Kláštora pod Znievom, Riadok, s odchodom o 17,13 pravidelne mešká. Dnes (10.11.18) odchádzal z tejto zastávky o 17:16 hod. Príchod do Martina na Jesenského má o 17,37 hod. Dnes prišiel o 17,44 hod. Pritom neboli zápchy, hmla, námraza, snehová kalamita. Bežne sa stáva, že z uvedenej zastávky chodí neskôr ako je jeho odchod. Navyše by som chcela vedieť, prečo stál na MHD zastávke Prieložtek, keď ho nemá v cestovnom poriadku ??? Týmto zdržiavaním sa stalo, že na Jesenského došiel o 7 minút neskôr ako má príchod. Keďže väčšina cestujúcich v meste potom ide na MHD, dnes som tým pádom nestihla MHD spoj na Záturčie. Ďalší spoj potom na Záturčie ide až o pol hodinu !!!! A vlastne ešte mám jednu otázku, z prečo by nemohli prímestské spoje zastaviť na zastávke MHD na ul. Jesenského, keď odtiaľ idú spoje do všetkých mestských častí a keď takýto prímestský spoj mešká, z ich stanovišťa na Jesenského je to dosť veľký kus cesty, ak máte 1 minútu do MHD spoja.

- ďalej by som chcela dnes v tejto súvislosti reagovať aj na vodiča linky č. 11 s odchodom zo zastávky Jesenského o 17,45. Keďže som šla z horeuvedenej prímestskej dopravy, ktorá samozrejme meškala, tak som na uvedený spoj bežala celou cestou zo zastávky Jesenského, kde stojí prímestská doprava (mimochodom neviem, z akého dôvodu by prímestské autobusy nemohli stáť na zastávkach MHD?? ). Keď už som bola asi tak 2-3 metre pred zastávkou, pán šofér sa zo zastávky pohol a samozrejme, že mi ušiel spred nosa !!! Podotýkam, že ešte na uvedený spoj bežala aj jedna slečna, ktorej tiež "ušiel". Bolo by dobre, keby bol prejavil trochu empatie a pol minúty počkal. Musel ma vidieť ako s dvoma taškami bežím, aby som ho stihla. Keby v sobotu premávali busy na Záturčie každých 10 minút, nebudem sa vôbec nad tým pozastavovať. Ďalší autobus šiel až o pol hodinu. Je chválihodné, že tento spoj nemeškal, no keď pán šofér vidí ako ľudia bežia na bus, nič by sa za tú pol minútu nestalo, keby počkal. Cez víkendy necestuje toľko ľudí a potom keď má nejaký čas "nadbehnutý", tak zvyknú na Podháji alebo v Záturčí na prvej zastávke chvíľu stáť, aby dodržali cestovný poriadok.
Poprosím o stanovisko.

admin - 13.11.2018 11:54
Vodič prímestskej uviedol, že bola tma a hmla a že šiel pomaly kvôli výskytu zvery – jeho meškanie na linke aj v iných dňoch preverujeme.

(mimochodom neviem, z akého dôvodu by prímestské autobusy nemohli stáť na zastávkach MHD?? )
Keby stáli na všetkých zastávkach MHD aj prímestské autobusy, tak v špičke by sa stávalo, že na jednej zastávke by sa zišlo veľa autobusov, ktoré by si zavadzali a museli na seba museli čakať (na vjazd na zastávku) – už dnes je to na hrane.
Okrem toho by zastavovanie prímestských autobusov na všetkých zastávkach MHD neúmerne predĺžilo jazdnú dobu spojom PAL, čo by ovplyvnilo obeh vozidiel a organizovanie prímestskej dopravy.

Vlado - 08.11.2018 15:41
Dobrý deň.Chcel by som sa Vás spýtať,kedy bol naposledy aktualizovaný cest.poriadok MHD.Stalo sa mi 27.10.2018,že som sa spolahol na spoj cca o 17tej hodine(do Záturčia),ktorý som si zistil na tejto Vašej stránke,ale na zastávke na Jesenského absolútne nefiguroval(ani nešiel)...Takže som tam zbytočne strávil asi 20minut....Dakujem za odpoved

admin - 08.11.2018 16:44
Dobrý deň,

cestovné poriadky sú aktualizované vždy deň pred platnosťou. Vykonali sme kontrolu a všeky zobrazované odchody vo vyhľadávaní aj zastávkových CP sú správne.

O aký spoj by sa malo jednať?

Cestujúca - 07.11.2018 18:23
Dobrý deň, chcela by som sa sťažovať na pána šoféra 403, linka 506417/23 z Martin do Turčianskych Tepliciach o 12:20, pán šofér bol podráždený keď mal zastaviť na zastávkach ktoré má po ceste, šomral a nadával nato že musí stať, jazda by sa dala prirovnať vozeniu hnoja a to není prvý krát takáto skúsenosť s pánom šoférom.

admin - 09.11.2018 12:58
Vodič si šomral pre seba na semafóroch, keď na neho trúbili – tak to vysvetlil...
V každom prípade dispečeri to sním riešili, aby sa takého konania vyvaroval, že cestujúci to počujú...

Katarina - 03.11.2018 23:14
Dňa. 3.11. sme cestovali spojom č.44 - Dolne Zaturcie sidlisko cca 11.12 hod. spolu z manzelom, ktory je ZTP a má problem s chodzou. Pan vodič ochotne chvíľku počkal kym dôjdete k autobusu, umoznil mu nastúpiť strednými dverami a trpezlivo cakal pri vystupovani.\r\nSrdečna vďaka , aj všetkým ostatným jemu podobnym.

Veronika - 03.11.2018 12:11
Chcem sa opýtať prečo vodiči autobusov nestoja na každej zastávke aj keď na zastávke stoja ľudia, a prečo si tým pádom neplnia svoje pracovné povinnosti?

admin - 14.12.2018 20:49
Vodiči majú povinnosť zastavovať na zastávke ak tak neurobia a neodvezú cestujúcich, je to z ich strany porušenie, ktoré s nimi dispečeri riešia aj disciplinárne...

Otázka - 02.11.2018 11:37
Dobrý deň.
Chcel by som sa opýtať čo znamená réžijny spoj.Ako uvádzate vo vysvetlívkach čislo 58.
Ďakujem vopred za odpoveď.

admin - 02.11.2018 15:03
Vo všeobecnosti režijný spoj je taký spoj, ktorým dopravca zváža do roboty svojich zamestnancov vodičov MHD, prípadne dispečerov a po skončení posledného spoja zase rozváža domov.
Zavčasu ráno vypravujeme 2 režijné spoje a tým druhým vozíme aj zamestnancov iných služieb, ktorým začínajú pracovné zmeny zavčasu ráno, keď ešte MHD nepremáva (pracovníkov lahôdok, pekárni... kto potrebuje).
V minulosti náš režijný spoj využívalo viac „civilných“ zamestnancov, dnes je takýchto cestujúcich menej.
Po skončení posledného spoja cca 23:35 vypravujeme jeden režijný spoj.

Michalkova - 29.10.2018 08:21
Dobrý deň, povedzte vašim vodičom, nech nevyhadzuju odpad z autobusov linky c.7 na nakl.nádražii vedľa plota. Naposledy to urobili v sobotu doobeda.Je tam smetný kôš.Škoda, že som neodfotila.

admin - 29.10.2018 12:54
Pripadajú do úvahy dvaja vodiči, prosím napíšte o koľkej to bolo, stačí približne. Ďakujeme