Návštevná kniha

Návštevná kniha

Príspevky sa zobrazujú po schválení, v prípade nevhodných a nezmyselných si vyhradzujeme právo ich mazať.

V návštevnej knihe je 3024 komentárov

Kveta - 05.12.2019 20:42
cestujem každé ráno o 6 hod z Vrútok do Martina. Vadí mi, že pravidelne ,hlavne teraz keď vonku mrzne sú autobusy nevykúrené! V buse je pocitovo zimšie ako vonku. Prečo vodiči v tom autobuse nezapnú kúrenie? Je pár svetlých výnimiek, vodičov, ktorí majú príjemne vyhriaty autobus a to je vždy príjemné cestovanie. Nehovorte mi, že sa autobus nestihne vyhriať tak skoro ráno!. Keď to niektorí vodiči dokážu, a ešte sú aj milí na cestujúcich? Nehovorím už ani o zafajčenom priestore vodiča, ktorý pre dym pomaly ani nevidí. Mali by ste sa postarať o to aby vodiči dbali okrem bezpečnosti aj na pohodu a kultúru cestovania. Myslím, že za cestovné platíme najviac na Slovensku a tak by mali byť tieto atribúty zabezpečené.

admin - 06.12.2019 17:39
Ospravedlňujeme sa asi u 3-5 vozidlách máme trvalé problémy s kúrením. Opakovane to riešime... Je to problém, ale zďaleka nie najväčší, celkovo sa boríme s technickým stavom vozidiel. Za neúmerne vysoké náklady vozidlá udržiavame v agónii. A sme !radi, že ešte chodíme“. Potrebovali by sme akútne aspoň 5-7 nových vozidiel, ale mesto nám v uplynulých rokoch neschválilo žiadnu obnovu. To čo premáva v MHD po Martine (vyradené busy z prímestskej dopravy) je už nedôstojné a nie je dobrá vizitka, žiaľ bez mesta s tým nevieme urobiť nič, len ich na to dookola upozorňovať a apelovať.

Daniel - 04.12.2019 19:54
Dobrý deň ...
Akože si robíte veľkú šaškáreň z ľudí s tými zmenami cestovný poriadkov ... je super najviac vyťažené linky zrušiť alebo presunúť tak abu chodili prázdne ... napr. Spoj 12/22 s odchodom z MHD Vrútky autobusová stanica o 14:36 paradne že v 90÷ plný autobus zrušíte ...
Ďalej linka 21 z odchodom z nákladného nádražia o 14:43 posuniete o 10 min skôr .. prečo? Lebo ľudia čo robia v ŽOS odchádzajú z roboty o 14:30 a 14:43 bus akurát stíhali a chodilo s nim dostatok ľudí tak vy to posuniete o 10 min skôr aby bol prázdny a potom si sťažovali že spoje nie sú využívané a to nehovorím o ďalších min. 15 zrušených linkách ... HAMBA HAMBA HAMBA
a za toto si pýtate v prepočte najdrahšie cestovné na Slovensku ... toto by mali riadiť ľudia ktorý cestujú autobusmi a nie čo chodia autom a ho..o vedia o linkách MHD a ich vyťaženosti ....

admin - 05.12.2019 09:11
Redukciu nariadili mestá Martin a Vrútky. Mestá chceli „ušetriť“ jeden autobus, tak zrealizovali redukciu, ktorá sa dotkla spojov počas celého dňa vrátane v špičke.

Môžeme zacitovať zo stanoviska našej spoločnosti:

„Vážený pán primátor,
Vami požadovanú redukciu pripravujeme, avšak varujeme, že znižovanie ponuky dopravy je vždy sprevádzané s poklesom dopytu – stratou časti cestujúcich.
Je na zváženie, realizovať ďalšie kroky v oblasti znižovania výkonov MHD bez posúdenia relevantných dát, navyše keď je počet cestujúcich v posledných rokoch stabilný,  odporúčame počkať na výsledky plánu dopravnej obslužnosti.“

Inými slovami my sme tu redukciu nechceli, dlhodobo zastávame názor, že obslužnosť MHD je na hrane. Viackrát sme žiadali mestá, aby si dali vypracovať plán dopravnej obslužnosti nezávislej inštitúcii a ten porovnali so súčasným stavom obsluhy, resp. cestovného poriadku.

Mestá si síce plán dopravnej obslužnosti dali tento rok vypracovať, avšak o redukcii rozhodli ešte pred jeho dopracovaním a za toto naša spoločnosť nenesie žiadnu zodpovednosť! Sme názoru, že MHD musí reflektovať predovšetkým na požiadavky pravidelných platiacich cestujúcich, ktorí chodia do práce, škôl... a tým treba vytvoriť/zachovať dostatočnú ponuku spojov.

Cestovné v MHD si tiež určujú mestá Martin, Vrútky + obce, mimochodom ceny sa nemenili 9 rokov. A aj tu zastávame odborný názor, že cenotvorba by mala byť orientovaná tak, aby ceny boli atraktívne pre pravidelných cestujúcich.

Pri všetkej úcte k seniorom, to že „dôchodcovia“ chodia zadarmo, zatiaľ čo pravidelným platiacim cestujúcim sa redukujú spoje, odborne neschvaľujeme a vždy sme to rozporovali na rokovaniach s Mestami, lebo to považujeme za nesystémové.

Ale mestá si určujú-objednávajú čo sa bude jazdiť a za čo sa bude jazdiť,  a my sa musíme podriadiť či sa nám to páči alebo nie.

Chápeme Vašu frustráciu, ale beriete nás na zodpovednosť za situáciu, ktorú sme nespôsobili a voči ktorej máme výhrady rovnako ako vy, tak si najprv zistite informácie a potom nadávajte...

Silvia - 29.11.2019 20:37
Len sa chcem opýtať dokedy budeme nastupovať iba prednými dverami v MHD Martin? Veľmi to zdržuje a cesta z Ľadovne do Vrútok autobusová stanica trvá nekonečne dlho. Vôbec sa nečudujem, že tak veľa ľudí radšej používa auto.

admin - 02.12.2019 13:03
Nastupovanie prednymi dverami je bezne aj vo vacsich mestach v Europe napr. v Barcelone, v Machestri....
Nastupovanie vsetkymi dverami znamena najmenej 20% pokles trzieb,  znizenie kultury cestovania, zvysenie nakladov na kontroly cestovnych listkov a mnozstvo nevymozitelnych pokut...
Keď mesta v MHD rozhodnu o nastupe vsetkymi dverami,  dopravca to zrealizuje,  ale na konci dna sa budu ratat skody

Adrijáno - 26.11.2019 18:13
Ak sa bude meniť cestovný poriadok tak prosím menej liniek číslo 10 a viac spojov ako sú napríklad 23,24,27 tieto linky sú neustále plné nadozdiel od 10 ktoré sú vždy prázdne

admin - 27.11.2019 19:19
Mesto je objednávateľom výkonov MHD. Dopravca nemôže svojvoľne meniť cestovný poriadok v rozsahu, ktorý má dopad na výkony (počet odjazdených km), alebo výrazne mení obsluhu...

Momentálne si mesto mesto Martin objednalo plán dopravnej obslužnosti, ktorý sa spracováva a potom rozhodne aká bude MHD do budúcna.

Jakub - 26.11.2019 13:06
Dobry deň, cestujem linkou 27 okolo 13-15 hod. smerom z Martina zo školy a ma občas problem s tym sa vôbec dostať do autobus. Bolo by fajn keby ste tuto linku posilnily v poobednajších hodinach.

admin - 26.11.2019 16:47
Tento problém evidujeme a bola aj sťažnosť, že sme do Kľačian nezobrali cestujúcich.

Snažíme sa, hlavne v špičke, aby spoje liniek 23 24 27... nešli  „sólo“, ale aby cestujúci na Sever, Košút mali dostatočnú ponuku možnosť iného spoja v približne rovnakom čase a nezaberali miesto cestujúcim do T.Kľačian, Kolóniu Hviezdu... v ich spojoch.

Napr. pred spojom do Kľačian o 14:00 od Hotela Turiec ide podľa CP
5min. 50tka do Košút.
4min. pred ide 10tka
3 min. po ide 12tka

Žiaľ niektorí cestujúci sú bezohľadní nastúpia do linky č.27 hoci idú na sever, alebo Košút hoci majú aj inú možnosť prepravy. Navyše ostanú stáť v okolí predných a stredných dverí, aby z plného autobusu na Severe ľahko vystúpili a nerešpektujú ani pokyny vodiča.

Keď vodič dôraznejšie požiada cestujúcich, aby sa presunuli do zadnej časti a neblokovali nástup ďalších, tak píšu sťažnosti na vodiča, že ich usmerňuje ako „ovce“ a čo si to vlastne dovoľuje...

Nemáme kapacitu, aby sme vždy s každým spojom do Kľačian poslali úplne v rovnakom čase spoj, ktorý by obslúžil Sever, Košúty, prípadne Priekopu a Vrútky a mesto más navyše požiadalo o ďalšie rušenie spojov..., nič nesľubujeme, ale niečo sa s tým pokúsime urobiť.

Lucia Žídeková - 20.11.2019 16:51
Dobrý deň.
Opäť raz mám nepríjemnú skúsenosť s jedným vodičom mhd, konkrétne 32877.
Chcela som si kúpit lístok, použila som študentský preukaz, na ktorom mi však došiel kredit.
Neviem, čo si pán dokazoval, ale keď som mu následne položila 50 centov na pultík a poprosila si študentský tak najprv pár sekúnd nič nepovedal (žiadne dobrý deň aj vám, nech sa páči) len tupo hľadel dopredu.
Po chvíli POŤUKAL po tabuľke, na ktorej bola požiadavka sa preukázať platným preukazom, akoby som bola najväčšia spodina, na ktorú sa neoplatí ani len plutvať slovami.
Tak som mu odvedila že predsa som už preukaz už použila, akurát mám vybitý kredit.
Ešte si ho poobzeral a až potom mi študentský lístok predal. Neohovriac o tom, že autobus meškal 10 min a pri takomto prístupe je asi jasné prečo.
Prosím, odkážte mu aspoň, že keď už sa rozhodol robiť s ľuďmi, mohol by sa k nim správať ako k ľuďom a nie ako k podradnému druhu, len preto že je v pozícii, v ktorej sa nejakého, mne, žiaľ, neznámeno dôvodu cíti byť nadradený. A že by namiesto takýchto výstupov radšej mohol chodiť na čas a nezabíjať 2 minúty na každom študentovi.

admin - 24.11.2019 10:12
Ospravedlňujeme sa, ale cestujúci má povinnosť preukázať nárok na zľavu. Skúste sa vžiť aj do situácie vodiča, vozí tisícky študentov a musí dookola rozprávať to isté, každého vyzývať ak si chce robotu robiť poriadne. Alebo rezignuje a riskuje že kontrola mu odhalí zle vydané lístky... Nechceme ho obhajovať ak bol nepríjemný a neprofesionálny, ale preukázať sa študentskou kartou nie je nič ponižujúce...

BTW Tento vodič má síce vyššie meškanie ako je štandard, ale ani raz nemeškal 10 min. a z množstva spojov čo odjazdil tento týždeň mal max meškanie 7 min. asi na 5 spojoch...

Kristína - 20.11.2019 15:47
Dobrý deň. Chcem upozorniť na (podľa môjho názoru) nevhodné správanie vodiča autobusu č.7, ktorý dnes (20.11.) vyhodil dievča z autobusu. Dievča nastúpilo na zastávke Košúty nadjazd (o 16:36) a chcelo zaplatiť 0.50€ za zľavnené cestovné. Vodič ju nepríjemne napomenul, že musí predložiť doklad pre zľavnené cestovné. Dievča sa s takouto situáciou očividne ešte nestretlo (kdeže bežne si vodiči doklad nepýtajú) a nemala pri sebe žiadny doklad. Vodič po nej začal kričať prečo si so sebou nenosí doklady. Dievča z jeho prístupu zostalo viditeľne v šoku a nevedelo ako má postupovať. Vodič, namiesto toho aby jej pripomenul možnosť zakúpenia klasického cestovného (0.70€), začal ju poúčať o tom ako sa to robilo za jeho čias, a že naša generácia je nevychovaná. Nakoniec ju vyhodil z autobusu zastávke Priekopa I. ( o 13:38). S nevhodným správaním tohto vodiča som sa stretla už približne pred rokom. Večerným spojom cestovali 2 mamičky s kočíkmi. Na zastávke Sever II. jedna z mamičiek vystúpila a nastúpila iná mamička. Vodič po nej začal rozhorčenie kričať aby si vystúpila, pretože 3 kočíky prevážať nebude. Cestujúca vodiča upozornila že v autobuse sa nachádzajú len 2 kočíky, no pán vodič jej odvrkol že "on nie je slepý". Nakoniec sa pán vodič išiel na vlastné oči presvedčiť, že v autobuse sa nachádzajú len 2 kočíky. Ja akceptujem že pán vodič sa riadi podľa predpisov(tak ako je treba) a tiež chápem že každý môže mať zlý deň, avšak správanie tohto vodiča bolo arogantné až agresívne. Vážim si toho že nás prepravuje, ale pokiaľ nedokáže riešiť takéto situácie "s chladnou hlavou", mal by pouvažovať nad svojím správaním. Zbytočne robí vodičom zlé meno.

admin - 24.11.2019 10:12
Všetci dopravcovia, všetkých druhov dopráv železnice, diaľkové linky...  poskytujú svoje zľavy po overení ich nároku. Táto skutočnosť je uvedená aj v cenníkoch vylepených vo všetkých vozidlách MHD.

Povinnosť preukázať nárok na zľavu je súčasťou prepravných poriadkov všetkých dopravcov viac ako polstoročie... Chápeme, že si to nik nečíta.

Dnešné deti a študenti majú mobily – smartfóny, ktoré dokonale ovládajú. je k dispozícií aplikácia, webstránka, tak sa netvárme, že sú nesvojbytné, izolované bez informácii... keď treba napísať kritický príspevok (hoc aj opodstatnený) to si všetci vedia nájsť, ale kde sa píše o pravidlách a povinnostiach, tak nik zbytočne neplýtva energiou. Nechceme moralizovať, ani sa zbavovať zodpovednosti, ale aj v rámci rodiny by tiež mohlo prebehnúť základné info ohľadom dopravy, dokladov, rovnako ako pre iné oblasti života s ktorými sú konfrontované deti...

Samozrejme ani my nesúhlasíme so spôsobom - formou, ako postupoval vodič a budeme to s ním riešiť.

Zuzana - 14.11.2019 08:08
Dobrý deň,
rada by som podala sťažnosť na vodiča linky č. 62, do ktorej som nastupovala dnes ráno 07:29 na zástavke Ul. A. Pietra s špz ZA538DV. Neviem kde zobral šofér takú drzosť a arogantné správanie, aby so mnou robil cirkus na celý autobus ako s malým deckom len preto že som mu základné dospelé cestovné t.j. 0,70€ dala v minciach: 0,20€ 2x, 0,10€ 2x, 0,05€, 0,02€ 2x a 0,01€ čo je presne 0,70€ takže mi z ničoho ani len nemusel vydávať!! Rozčuľoval sa, že on takéto mince neberie, že tam kde mi ich vydali by som mala s nimi aj platiť. Prosím Vás akým činom si tento pán šofér dovoľuje diktovať, ktorými mincami občan môže platiť v jeho linke, a ktorými nie. To si mám dopredu naštudovať, či náhodou v linke do ktorej nástúpim nebude pán vodič ,,Fero,, aby som vedela, ktoré mince si mám pripraviť, lebo on sa ráno zle vyspal a nemá to rád? Poučte prosím šoféra o platných minciach na území SR, o slušnom správaní, pretože takéto správanie je absolútne nevhodné a neakceptovateľné. A ak pána táto práca nebaví, tak by mal čím skôr pouvažovať nad inou, a nie si vybíjať svoje komplexy na slušných ľuďoch!

admin - 20.11.2019 14:38
vodiča sme s Vašou sťažnosťou konfrontovali, odpovedáme aj na Váš mail.

Naša spoločnosť má bankovú technológiu na počítanie mincí a s ich spracovaním nemáme žiadny problém.

Za zlyhanie vodiča sa ospravedlňujeme.

Jana R. - 10.11.2019 11:41
Dobrý deň, 8.11.2019, bus č. 41 zo Strání smer Ľadoveň, odchod 17.05 h z ul. Hollého II., vodič č. 376...Prosím vás, je normálne, aby vodič preletel cez hlavnú križovatku na červenú?? Podotýkam, nie na oranžovú štýlom "ešte stihnem", ale na červenú! Červená už svietila pred príjazdom na križovatku a takmer do nás vletelo auto zo smeru od BB, keďže už evidentne malo zelenú a bola to otázka šťastia, že šofér stihol dobrzdiť! Toto sa mi stalo viackrát (neviem, či u rovnakého vodiča),že vodiči preleteli už na červenú a niektorí jazdia akoby viezli "hnoj" a nie ľudí. Prepáčte, ale ak hodlajú hazardovať s vlastným životom, to je ich vec, ale nemajú čo hazardovať so životmi cestujúcich!!! Bolo by vhodné, keby ste urobili nejaké opatrenia, aby sa takýmto situáciám zabránilo. Samozrejme, sú aj príjemní a ohľaduplní a títo by im mali byť vzorom. Ďakujem za pochopenie.

admin - 20.11.2019 14:41
Podľa dát z GPS prešiel križovatku rýchlosťou 46km/hod, či to bolo na červenú, žiaľ nevieme dodatočne overiť, ale vodiča sme predvolali a aj v súvislosti s inými sťažnosťami riešili disciplinárne...

Jana Roľková - 09.11.2019 13:43
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať či by bolo možné spraviť na zastávke ul. Hviezdoslavova pre medzimestskú prepravu prístrešok nie len pred dažďom ale aj v lete pred slniečkom. Bude tým chránená aj lavička, ktorú sa vám podarilo ju tam dať po mnohých rokoch. Ďakujem.

admin - 10.11.2019 19:17
Zastávky zriaďuje a buduje obec, resp. mesto, ktorého sú majetkom. Vašu žiadosť sme postúpili na mesto Martin

Dusan - 06.11.2019 10:33
Dobrý den, chcem sa opytat prečo nedavate vodičom viac hotovosti na vydavánie. Dnes ráno o 5-18hod na zástavke Ladoven konecna isiel syn do prace a vodic mu nemal vydat z 5euro. Tak ho nezobral. Musel som vstat a ist ho zaviest do práce osobne, lebo by nestihol prácu na čas. Poprosím o nápravu do budúcna.

admin - 06.11.2019 16:53
Vodiča riešili dispečeri, lebo nepostupoval správne. Ak vodič nemal vydať cestujúcemu (čo je z 5€ málo pravdepodobné), tak mu mal ponúknuť vystavenie dokladu „Nevrátený výdavok“ a zobrať ho na prepravu...

Problematiku hotovostných operácii  pravidelne vysvetľujeme v internetových diskusiách a osveta bola už viackrát publikovaná aj v médiách, tak zopakujeme:
Autobus nie je zmenáreň, alebo banka a objektívne nemôže dosiahnuť z pohľadu zásobovania zmenným a bezpečnou úschovou hotovosti také podmienky, aké sú napríklad v kamennom obchode. Vodiči majú síce zmenné pre hotovostné operácie, ale ich výška je obmedzená. Nemôžeme zaručiť neobmedzený rozsah zmenného a vystavovať vodičov neprimeranému riziku, skladovať a manipulovať po autobusoch veľkú hotovosť. Sú známe prípady okrádania vodičov...
...Cestujúci majú vždy viac možností zaobstarať si platidlo s primeranou nominálnou hodnotou ako vodič vo vozidle. Ten nemôže donekonečna cestujúcim vydávať z papierových bankoviek. Ak vodič drobné nemá, ocitá sa v neriešiteľnej situácii. Nemá možnosť spoj odstaviť a odísť rozmieňať peniaze. Naša spoločnosť prepraví ročne asi 25 miliónov cestujúcich (7miliónov v MHD Martin). Nie je možné každému vydať z papierových bankoviek....

Čítajte viac: https://myturiec.sme.sk/c/20777058/tak-ako-je-to-s-drobnymi-pri-cestovani-v-martinskej-mhd.html#ixzz5NfRfT7R7

Dusan - 07.11.2019 15:42
Dakujem za odpoved. Je pochopitelné ak vodic nema hotovost aj ked sa jedna o vydavok z 5euro. Chcel som iba poukazat ci by sa nenaslo do buducna riesenie. A vo vasej odpovedi riesenie je napisane. Takže sa jednalo o pohodlnnost vodica.Budem rád ak sa to bude riesit iba pohovorom a nie nejakou sankciou. Dakujem a vela spokojnych cestujucich.

Laura - 11.10.2019 21:44
Dobrý deň,

dňa 11.10.2019 o 21:08 hod., som nastupovala na autobus č. 27 zo zastávky Košuty - nadjazd smer Vrútky, pričom som mala pri sebe elektrickú kolobežku (ktorá sa dá poskladať).

Veľmi nepríjemne ma prekvapila Vaša zamestnankyňa, ktorá bola mimoriadne arogantná a drzá! Po vyžiadaní si študenstkého lístka na mňa zhukla, že aj tu kolobežku si treba zaplatiť. Na dotazovanie, kde je uvedené, že mám platiť aj za kolobežku ma oboznámila s tým, že ide o batožinu, a môžem byť vôbec rada, že ma odvezie lebo by to nemala robiť. Platila som teda 0,50 Eur za kolobežku, ktorú nemáte nacenenú, pretože na lístku je napísané ,,Zľavnené cestovné".

Okrem toho, že sa týmto sťažujem na Vašu zamestnankyňu, ktorej platím za to, aby ma odviezla tam kam potrebujem sa natískajú ďalšie otázky, ktoré budú užitočné aj pre ostatných obyvateľov resp. cestujúcich:

- Z akého dôvodu by ma vodič autobusu nemal odviesť, keď mam kolobežku poskladanú a vypnutú?
- Kde máte uvedené, že kolobežka je batožina?
- Prečo nemáte nacenené kolobežky?
- Prečo by som mala vôbec platiť za kolobežku, keď v iných mestach napr. Bratislava je to úplne bežná vec, rovnako ako aj batožina za ktorú sa v iných mestách neplatí.



admin - 15.10.2019 16:29
V mestskej doprave sa všetka batožina prepravuje ako príručná.

Asi nie je možné v cenníku taxatívne vymenovať všetky predmety, ktoré cestujúci prepravujú a „naceniť“ ich, tak sa za batožinu považuje všetko čo cestujúci môžu zobrať so sebou do autobusu (nie je to v rozpore s prepravným poriadkom). Je to bežná prax u všetkých, nie len autobusových, dopravcoch.

Spoplatnená je batožina – presahujúca ktorýkoľvek rozmer 30x40x60 cm. Vodiči nemerajú ľuďom bežné tašky a v praxi spoplatňujú zjavne veľké predmety, resp. batožina vymykajúca sa bežne prepravovaným veciam...

V každom autobuse, aj tu na webstránke, je zverejnený (vylepený) cenník cestovného a dovozného (batožina), kde je batožina uvedená pod „Zľavnené cestovné“.

Iňa - 10.10.2019 22:17
Ďakujem pani Vodičke, ktorá mi včera (9.10) zavrela dvere rovno pred nosom a nereagovala ani na moje búchanie na dvere (linka č.41,Tržnica 18.10hod.) 3.10.som bola tiež svedkom situácie, keď šofér zavrel dvere pani dobiehajúcej na zastávku na Hviezdoslavovej ulici (smer Vrútky,18.50hod.).Určite ju videl a stačilo počkať 2-3 sekundy. Bol už večer,ľudí už cestovalo málo,určite by kvôli tomu nemeškal.

admin - 20.11.2019 14:50
Autobus nešiel predčasne – meškal necelé 2 min. Vodička stála na zastávke primerane dlho a nastúpili tam 3 cestujúci, ale v pohode mohla počkať...

Ospravedlňujeme sa

Nina - 07.10.2019 18:44
Dobry den, chcela by som sa opytat, ci mozem cestovat zadarmo s croozer ,,kocikom,, s dietatom vo vnutri. Dakujem.

admin - 09.10.2019 12:34
Ak je to ako trojkolka a dá sa to zabrzdiť, tak v tom nevidíme problém...

Milan Mišura - 05.10.2019 19:11
Dnes 5.10.2019 o 19:00 linka číslo 30 zo Záturčia
Poučil som sa, že na MHD Martin netreba dobiehať, pán vodič dúfam ze ste si posteklili ego. (utekám v daždi ako.... Pan vodič počká kým dobehnem a v tom momente sa pohne. Ďakujem že som sa v daždi takto osvieži.

admin - 09.10.2019 12:34
Platí v zásade to čo v príspevku hore

Nevieme dodatočne overiť či Vás vodič videl, navyše v daždi, po tme... mohol sa už pozerať do ľavého zrkadla a kontrolovať premávku pred výjazdom zo zastávky.

Samozrejme, že vodičov školíme, aby sa pozreli, či niekto nedobieha. Väčšinou vodiči počkajú vrátane niektorých cestujúcich - „chronických dobiehačov“ ktorých už poznajú...

Vodičov konfrontujeme s takýmito sťažnosťami a vodičom, ktorí majú problém počkať cestujúcich kontrolujeme presnosť odchodov aj s vyvodením dôsledkov...

Mrzí nás to a ospravedlňujeme sa, ale nezovšeobecňovali by sme.

Daniel - 04.10.2019 15:11
Chcem pochváliť šoféra č. 435 za jeho vysokú ochotu keď dňa 4.10.2019 na linke 23/17 poradil staršej pani ako sa dostať na miesto kde potrebovala pomohol a prijemne jej vysvetlil akou linkou má isť . Príklad perfektného vodiča takýchto šoférou si treba ceniť bohužial ich veľa nemáte.

Filip - 29.09.2019 19:39
Chcem sa informovať prečo v Martine šoféri chodia ledva 30-40km/h keď ide náhodou 40km/h tak to je priam sviatok ... autobusy meškajú chodia pomaly veď mi cestujúci sa potrebujeme rýchlo niekam dostať nie mať výhľiadkovú jazdu po meste . A 11ky majú tak natiahnutý cestovný poriadok že za ten čas to pomaly aj pešo človek prejde . Hamba proti iným okresným mestám napr. Rk , ZA , BA a ine..

admin - 09.10.2019 12:35
Je to relatívne.

Aj na tejto stránke sú príspevky, kde sa cestujúci sťažujú na dynamickú jazdu a rýchlu jazdu...

Ako sme už uviedli, jazdná doba spojov linky č.11 je od cca 24min do 30 min. Dĺžka linky je 10,2km do Vrútok, a v opačnom smere 9,6km.

Ak by autobus išiel celu trasu ideálnou rýchlosťou 50km/hod (max. povolenou) vrátane zátačiek, nikde by nezastavoval, nebrzdil nerozbiehal sa, tak to skráti na 12 a pol minúty čo je polovica času (tých najrýchlejších spojov).

Prepravná rýchlosť MHD Martin (zahŕňa aj zastavovanie na zastávkach) je porovnateľná s inými mestami...

Emilia - 24.09.2019 13:00
Pekný deň prajem.Chcela by som sa poďakovať vodičovi linky 33 s príchodom na Dolne Záturčie I o 12,33 hod.Mal veľmi ústretový prístup -som na vozíku a okamžite sám šiel nám dať plošinu.Srdečná vďaka pán vodič.Ste príklad všetkých!

Ľuboš - 18.09.2019 16:32
Dobrý deň, chcel by som Vás požiadať, či by ste v najbližšom termíne, keď bude zmena CP skúsili upraviť odchod autobusu číslo 42 s odchodom o 14:14h zo Strání na Ľadoveň cez ZŤS o 4-5 minút včašie. Pri aktuálnom čase odchodu každý deň bývajú zavreté rampy na železničnej stanici a tým sa predlžuje doba jazdy. Skorším odchodom o pár minút by sa to eliminovalo. Môžete si to overiť. Ďakujem za pochopenie.

admin - 09.10.2019 15:49
Situáciu preverujeme, podľa našich informácii pri AB budove nastupujú cestujúci, ktorým pracovná doba končí 14:15 a tí by potom nestíhali...

Preverujeme aj ako sa zmenia vlaky od decembra.

Ada - 28.08.2019 23:03
Vodič MHD večer linka 11, stojí na každej zastávke, hoci sme v autobuse traja ľudia. Nechápem, načo takto zdržiava cestu. Dnes ráno sa mi opakovane stalo, šla vodička linky 10 o 6 50hod ráno, šla nepatrne, prudko. Neviem, koho to zamestnávate, ale táto situácia v MHD kach je otrasná.

Drivrer9 - 13.09.2019 13:19
Jazdná doba linky č.11 je od cca 24min do 30 min.

Dĺžka linky je 10,2km do Vrútok, a v opačnom smere 9,6km.

Ak by autobus išiel celu trasu ideálnou rýchlosťou 50km/hod (max. povolenou) vrátane zátačiek, nikde by nezastavoval, nebrzdil nerozbiehal sa, tak to skráti na 12 a pol minúty čo je polovica času (tých najrýchlejších spojov).

V reálnom živote sa však autobus musí rozbehnúť, zastať na semafóroch, na zastávkach, pribrzdiť v zákrutách... tak reálne sa dá spoj s najnižšou frekvenciou cestujúcich zrýchliť max o 2 – 3 min.

Tak takto zdržiava cestu...

Takí sme ľudia, nevadí nám, že sa „hodinu“ moceme po obchodnom centre , ale vadí nám, že tam stojíme 4min. v rade pri pokladni v potravinách, alebo pri výjazde z parkoviska :)

Veronika - 23.08.2019 11:42
Žiadam aby vodiči v mhd mali dostatočnú hotovosť na to aby mohli vydavat z 10€ . Pretoze nieje možné aby ma doslova vodič poslal do p.. o 12 na obed s tým že mi nemá vydať. V autobuse o tom čase bolo 16 ľudí ak každý platil 70centov. Tak mi mohol vydat bez problemov a zbytočných rečí.

admin - 23.08.2019 14:57
Problematiku hotovostných operácii  pravidelne vysvetľujeme v internetových diskusiách a osveta bola už viackrát publikovaná aj v médiách, tak len zopakujeme:

Autobus nie je zmenáreň, alebo banka a objektívne nemôže dosiahnuť z pohľadu zásobovania zmenným a bezpečnou úschovou hotovosti také podmienky, aké sú napríklad v kamennom obchode. Vodiči majú síce zmenné pre hotovostné operácie, ale ich výška je obmedzená. Nemôžeme zaručiť neobmedzený rozsah zmenného a vystavovať vodičov neprimeranému riziku, skladovať a manipulovať po autobusoch veľkú hotovosť. Sú známe prípady okrádania vodičov...

...Cestujúci majú vždy viac možností zaobstarať si platidlo s primeranou nominálnou hodnotou ako vodič vo vozidle. Ten nemôže donekonečna cestujúcim vydávať z papierových bankoviek. Ak vodič drobné nemá, ocitá sa v neriešiteľnej situácii. Nemá možnosť spoj odstaviť a odísť rozmieňať peniaze. Naša spoločnosť prepraví ročne asi 25 miliónov cestujúcich (7miliónov v MHD Martin). Nie je možné každému vydať z papierových bankoviek....


Čítajte viac: https://myturiec.sme.sk/c/20777058/tak-ako-je-to-s-drobnymi-pri-cestovani-v-martinskej-mhd.html#ixzz5NfRfT7R7

Peter - 20.08.2019 06:06
Ľudský prístup asi nebude silnou stránkou vodiča ktorý viedol autobus linky 11 (naboku busu mal číslo 35) dňa 20.8.2019 s odchodom zo zastávky Dolné Záturčie sídlisko o 5:54.
Situácia - dobiehal som na autobus. Bežal som proti autobusu a cca 7m od zastávky jednoducho vyrazil takže ma musel vidieť. To akože už naozaj nemohol počkať 5 sekúnd? A na zastávke Horné Záturčie vyčkávať ?
Ako som spomínal, ľudskosť bude u tohto vodiča asi skôr nedostatkom, ktorý by mohol odstrániť.
Hoci šiel načas ale čo by sa stalo keby počkal hlavne keď čaká na Hornom Záturčí ?

Štefan Bražina - 02.08.2019 21:08
Žiadam, aby v autobuse boli oznamy NA ZASTAENIE ZVONTE!!!!!

Dominika - 01.08.2019 06:37
Vodic 23ky 1.8. 6:26 hod z ulice Jesenskeho arogantny a drzy. Predpoklada, ze vsetci chodia bezne autobusom a automaticky vedia kolko stoji listok. Mal by si uvedomit, ze robi s ludmi ☹️

admin - 06.08.2019 18:00
Ospravedlňujeme sa.

Vodič má povinnosť informovať cestujúceho o podmienkach prepravy a ak nevie podať informáciu (čo v prípade ceny cestovného lístka je prakticky nemožné) má odporučiť cestujúceho na dispečing, alebo klientské centrum.

Vodiča budú dispečeri konfrontovať

Neznamy - 27.07.2019 10:25
Včera sme šli číslom 11 22.30 zo zaturcia na ľadovén za zvonim že chceme vystupovať kričím na vodiča nech zastaví a on vôbec nereagoval vôbec ho nezajmalo že ľudia chceli vystúpiť na konkrétnej zastávke a nevystupovali sme len my ale aj ostatný chceli vystúpiť a on to mal proste na háku!!! Prmitivni vodiči skratka

admin - 29.07.2019 19:30
Nepíšete na ktorej zastávke sa to malo stať, v piatok 26.7. v centre, na ZŠ Jahodníky aj na Ľadovni stál na každej zastávke...

Martin - 24.07.2019 15:01
Dobrý deň,
prosím vás kde jazdí školská linka č.3. ? Do akých škôl ? A je potrebné mať vybavené špecialne
papiere od konkrétnej školy alebo tam môže nastúpiť hocijaké dieťa.
Vopred ďakujem za odpoveď.

admin - 06.08.2019 17:58
Dobrý deň

 
Neuvádzate, z ktorej časti, do ktorej školy chcete využívať školskú linku a neuvádzate ani vek dieťaťa.

1. Cestovný poriadok školskej linky MHD 3  je uvedený na našej stránke, kde si môžete pozrieť konkrétnu nástupnú a výstupnú zastávku. Je zverejnený aj na autobusových zastávkach.
https://www.mhdmartin.sk/cestovne-poriadky-skolska-linka/.

2. Pri preprave sú uprednostňovaní žiaci a študenti, v prípade potreby aj doprovod s malými deťmi, na prepravu touto linkou nie je potrebné žiadne špeciálne potvrdenie zo školy.

3. Preprava na tejto linke je tarifne vybavovaná ako na ostatných linkách MHD (hotovosť, dopravná karta, Mestská karta Martin). Odporúčam využívať jednu z možnosti bezhotovostného zakúpenia cestovného lístka, nakoľko čipová karta (DK,MKM) zároveň slúži aj ako preukaz na preukázanie nároku na zľavu.Kartu Vám vystavia na ktoromkoľvek klientskom mieste https://www.mhdmartin.sk/klientske-centra/, po predložení potrebných dokladov a po vypísaní žiadosti o vydanie karty.
Budete potrebovať - pre zľavnené cestovné:
- preukaz totožnosti (dieťa do 15 rokov – rodný list, preukaz totožnosti zákonného zástupcu),
- aktuálnu fotografiu rozmeru 2,5 x 3 cm,
- vyplnenú žiadosť o vydanie karty,doklad preukazujúci nárok na zľavu (žiak nad 15 rokov – potvrdená žiadosť o vydanie karty školou),
- zakúpenie karty + manipulačný poplatok (podľa typu karty https://www.mhdmartin.sk/cennik-cestovneho/ ),   
- minimálny vklad 5,00 €.
Bližšie informácie Vám poskytnú naši pracovníci na klientskych centrách.

Martin Slávik - 18.07.2019 18:24
Veľká poklona vodičovi spoja 23/59 zo dňa 18.7. Ohľaduplná plynulá jazda, milé správanie a trpezlivosť.

admin - 06.08.2019 17:59
Ďakujeme, tak by to malo byť...

Petra - 17.07.2019 20:16
Dobrý večer,
dnes, 17.7.2019, linka 30/20, 06:48 hod., Dolné Záturčie, vodič č. 311 nezastavil na zastávke na Podháji,napriek tomu,že minimálne 2x mu cestujúci zazvonili. Zastavil až na naliehanie cestujúcej,samozrejme až za zastávkou. Vravím si fajn,môže sa stať (aj keď pri tomto vodičovi mám pocit,že to robí zámerne), Podháj je podľa neho asi málo frekventovaná zastávka... Na Prieložteku sa však situácia zopakovala, čo už mi príde fakt zvláštne, keďže za prvé- hodnú chvíľu pred zastávkou sme sa všetci vystupujúci začali dvíhať zo sedadiel (vnútorné zrkadlá má na okrasu?), za druhé- starší pán zazvonil v predstihu, signalizačný červený nápis STOP, vpravo hore nad kabínou vodiča svietil, tak ako aj oranžové nápisy STOP nad dverami, a za tretie, aj ten najväčší ignorant určite vie, že kúsok od zastávky je poliklinika kde vždy!!! niekto vystupuje. Vodič 311 asi nevie...Prefrčal okolo zastávky ako nič...Zastavil až pri daňovom úrade,aj to len na naše hlasné naliehanie. A nie je to prvá takáto situácia s týmto vodičom, o elementárnej slušnosti odzdraviť na pozdrav ani nehovorím, je ako to zvieratko, čo pozerá na nové vráta. Prosím, skúste mu dohovoriť, že pre niečo sa tá zastávka volá ZASTÁVKA

admin - 19.07.2019 16:08
Čo sa týka „nezastavenia“ na Podháji, tak nepíšete pravdu. Na celom Podháji, ale aj v Záturčí vodič riadne zastavil na zastávkach, a nastúpili tam cestujúci a predali sme im lístky (33) !!!!!!!

Konkrétne na Podháji III dvaja cestujúci,
na Podháji II šiesti cestujúci,
na Podháji I štyria cestujúci.

Áno vodič nezastal riadne na Prieložteku, to sme si overili aj z naších údajov GPS, za čo sa ospravedlňujeme, ale story, čo ste si vymysleli o Podháji Váš príspevok nerobí dôveryhodným...

Adam - 19.07.2019 17:48
Reagujem na prispevok od Petry, ktora si spravne vsimla,ze zastavil za zastavkou na Podhaji, nepovedala,ze na nej vobec nestal...Bol som v tom buse tiez, keby ho cestujuci neupozornili,zastavku by urco obisiel, takze jaska ze vam gps ukazuju,ze stal na zastavke. Ja som s tymto soferom siel par tyzdnov dozadu a v buse nas bolo malo, na zastavke pri dojcaku chcela nastupit len jedna pani,ktora sa dvihala z lavicky a brala si veci v domienke,ze autobus bude stat,ale nestihla si ani pobrat tasky,lebo ani nepristavil,asi tolko. Nevedel som,ze v Mt su zastavky na znamenie,hlavne ze potom vystavaju na inych zastavkach ked maju kopu casu

admin - 22.07.2019 09:40
Od Záturčia až po Ambra Pietra vodič stál a na každej zastávke nastupovali cestujúci, keby zastavil úplne mimo priestoru zastávky „až na dodatočné naliehanie“ tak na tej zastávke by ľudí nezobral.

Už je tu tretí príspevok, ale ešte stále sme sa nedozvedeli, na ktorej Podhájskej zastávke sa to stalo. Máme zamerané aj zastávky a vieme vyhodnotiť aj zastavenia autobusu. Pri daňovom úrade to bolo evidentné – zastal mimo zastávky, ale nemôžme konfrontovať vodiča, že nezastal na zastávke, keď tam zastal a aj mu nastúpili cestujúci...

Bobina - 15.07.2019 13:48
Dnes dňa 15.7 autobus z prieložteka na 13:41 nejde prosím vás o vyriesenie problémov lebo toto nieje možné

Luķáš - 10.07.2019 14:09
Dobrý deň chcel by som sa stažovať na vodiča linky 24 číslo vodiča 32877 že nechcel zobrať pani z kočíkom a pri tom do autobusu by sa zmestili aj 3 kočíky veď v tom autobuse bol dlhší priestor pre kočíky tak by sa v pohode zmestili aj 3 vedla seba

admin - 10.07.2019 16:15
Iba zopakujeme... preprava kočíkov v MHD nie je ideálne riešenie z pohľadu bezpečnosti prepravy malých detí.  Mamičky však často nemajú inú možnosť. Vozidlá majú priestor na prepravu kočíka, a invalidného vozíka. Ako uvádza  prepravný poriadok vo vozidle je však možné prepravovať jeden detský kočík. Kočík musí byť zaistený proti pohybu a pod priamym dohľadom osoby, ktorá s kočíkom do vozidla nastúpila. Ak to prevádzkové pomery na linke umožňujú, vodič môže výnimočne povoliť prepravu ďalších kočíkov...

Vodičov školíme, že majú byť pokiaľ je to možné ústretoví.  Je to však v ich kompetencii rozhodnúť, koľko kočíkov zoberú na prepravu.

Cestujúci - 28.06.2019 22:52
Dňa 28.6. čas 22:47 neznámy vodič linky č.27 prefrcal okolo zastavky v košuty kostol, pritom mal na zastávke zastať 22:47 a odísť 22:48(miimalne) a pritom nás troch videl utekať a kyvat a aj tak nezastal a pritom išiel ešte o minútu skôr.

admin - 06.08.2019 17:58
Na zastávke nezastavil, ale určite nešiel predčasne. Podľa GPS šiel úplne presne. O 22:48 má už odchod zo zastávky Sever II.

Cestujúci by mal byť v čase odchodu na zastávke pripravený nastúpiť. či vás vodič videl po tme dobiehať to nevieme posúdiť.

Je chyba, že nezastal ospravedlňujeme sa.

Martin - 27.06.2019 21:23
Čo tak vyškolit vodičov profesionalnejšie čo sa týka práce s ludmi? Samozrejme sa neda ocakavat ze sa budu kazdemu zdravit ale odzdravit sa, ked poviem nech sa paci tak by mohli podakovat. Elementarna slusnost. Mám sto chutí im niečo vždy povedať ked nedokazu odpovedat. V inych mestach s tym problem nikdy nemám. Len naši vodiči sa tvária že im je ma zvracanie z och práce.

admin - 28.06.2019 17:18
Profesionalita vodičov v oblasti komunikácie so zákazníkmi je problém, pred ktorým nezatvárame oči, ale nezovšeobecňovali by sme negatíva na všetkých vodičov...

Máme vodičov, ktorí sú veľmi dobrí v jazde, s úsporami v spotrebe nafty, majú dobrú dochádzku..., ale nezvládajú kontakt s cestujúcimi. Všetko berú ako osobný útok, ľahko sa nechajú vtiahnuť do konfliktu, alebo majú potrebu cestujúcich vychovávať. S týmito vodičmi v rámci možnosti pracujeme, s každou sťažnosťou ich konfrontujeme. Samozrejme vodiči sú aj z tejto oblasti každoročne školení a každý druhý rok im prednáša na školeniach psychológ, ako riešiť interakciu s cestujúcimi. Nechceme obhajovať hrubé správanie niektorých vodičov, ale ani cestujúci nie sú homogénna skupina ľudí s dobrými spôsobmi a výchovou...

Na margo súčasnej situácie nemajú to ľahké, keď je v tieni 32 stupňov a v autobuse ako v skleníku... ste radi, že sa sústredíte na premávku a bezpečnosť a že zvládate základné úkony...

Katy - 23.06.2019 21:18
Dnes sa mi potvrdilo, že naša SAD nemá žiadnu úroveň, syn nastúpil do autobusu s kamarátom a s kolobezkou, zaplatil za oboch cestovné a následne na to ho vodič z autobusu vyhodil údajne, že nemá oprávnenie cestovať s kolobezkou. Prosím o kontakt na nadriadeného, cestujúcu boli z toho pohoršení, takisto ako ja. Žiadam o náhradu cestovného a taktiež o disciplinárne konanie zamestnanca. To, že vodič je postarší pán, ho neoprávňuje vyhodiť maloleté dieťa z autobusu. S pozdravom

admin - 24.06.2019 11:41
Každý podnet môžete podať aj elektronicky a naša spoločnosť sa ním bude zaoberať a zašle Vám stanovisko. Ak Vám nevyhovuje elektronická komunikácia, môžete podať oficiálnu sťažnosť podľa zákona NR SR č. 9/2010, táto Však musí obsahovať:  meno, priezvisko a adresu fyzickej osoby sťažovateľa v prípade právnickej osoby názov, sídlo a meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať a musí byť potvrdená podpisom, alebo môžete prísť po dohode osobne k riaditeľovi dopravného odboru v Martine...

Samozrejme máte právo sa domáhať svojich práv, ale na to, aby sme mohli preveriť čo sa tam vlastne stalo a konfrontovať vodiča, potrebujeme aby ste uviedli aspoň základné skutočnosti:: dátum, čas, číslo linky, smer spoja, nástupnú zastávku. Ak sa domáhate vrátenia cestovného, tak musíte predložiť lístok (stačí sken) na lístku sú uvedené všetky údaje – ak bolo cestovné skutočne uhradené určite Vám vrátime bez ohľadu na postup vodiča (uveďte prosím adresu kde máme vrátené cestovné doručiť). Tieto údaje môžete poslať na adresu dopravamartin@sadza.sk
 

Čo sa týka batožiny, tak z prepravovať v MHD sú zakázané: nebezpečné veci (ktoré by pri preprave, alebo pri nehode mohli ohroziť cestujúcich), ale aj bicykle, kusy nábytku a predmety väčšie ako 50x60x80cm, predmet dlhší ako 300cm pri priemere väčšom ako 20cm, ak ide o predmet v tvare dosky väčší ako 100x150cm, alebo ich celková váha presahuje 50kg, na detské kočíky a invalidné vozíky sa toto ustanovenie nevzťahuje. Prepravný poriadok taxatívne nemôže vymenovať všetky predmety, ktoré sú vylúčené z prepravy, ale neposkladanú kolobežku v MHD neprepravujeme...

Michalkova - 13.06.2019 22:21
Dobrý večer.Dnes môj 12 ročný vnuk chcel cestovať linkou c.12 o 16,30 odchod z ul.Lipova.Mal so sebou kolobezku,vodič mu povedal, najskôr ju poskladaj. Vnuk povedal, neviem ju poskladať.Pani z autobusu -cestujuca, povedala, pod pomozem Ti.Vodič povedal NIE, vystup si.
Pýtam sa, v Pokynoch MHD nie je uvedená kolobezka, len lyže snowbord. Musí sa detský kočík poskladať, ked ide do autobusu.Ved aj on ma kolesá a kolobezka dve.
Martin bojuje o každého zákazníka, ale trochu toleranciie by neuškodilo.Pýtala som vnuka , ci bolo veľa ľudí v autobuse, povedal zopár asi do šesť.
Prosím o odpoveď.
P.s. navrhla by som výmenu vodicov aspon na mesiac s bratislavskymi. Oj, hneď by si vážili prácu.

admin - 24.06.2019 11:36
Asi sa nedajú taxatívne vymenovať všetky veci, čo sú vylúčené z prepravy. Vodiči sú neustále konfrontovaný so snahou prepravovať: bicykle, rôzne odrážadlá, kolobežky...

Ako je uvedené v prepravnom poriadku obmedzenia sa netýkajú kočíkov a invalidných vozíkov.

Súhlasíme, že vodič mohol byť ústretový a počkať kým pani pomôže poskladať kolobežku, ale na druhej strane poslať maloleté dieťa samé s kolobežkou autobusom je zodpovednosti rodičov... a je na zváženie, či dokáže maloleté dieťa okrem seba zabezpečiť aj kolobežku pri preprave...

Ľubomír Gregor MT - 12.06.2019 15:10
Dobrý deň, mám dotaz dnes 12.06.2019 vodič linky 10/40 čas 10:17 odmietol prepraviť-naložiť zastávka
sever druhý kočík mladej mamičke, pozn. autobus bol poloprázdny. Postupoval správne? Pozdravujem.

admin - 12.06.2019 16:50
Detský kočík je možné prepravovať len s vedomím vodiča, a len v priestore vozidla, ktorý je na to určený. Vo vozidle je možné prepravovať jeden detský kočík. Kočík musí byť zaistený proti pohybu a pod priamym dohľadom osoby, ktorá s kočíkom do vozidla nastúpila. Ak to prevádzkové pomery na linke umožňujú, vodič môže výnimočne povoliť prepravu ďalších kočíkov......

Vodič teda v zásade nič neporušil, ale apelujeme na ľudský a prozákaznícky prístup vodičov..., aby ak im to podmienky dovoľujú vychádzali mamičkám v ústrety

admin - 24.06.2019 11:37
Vodič nič neporušil - čo sa týka predpisov... ale samozrejme to má aj ľudský rozmer a prepravný poriadok umožňuje prepravu ďalšieho kočíka, ale je to na zvážení vodiča.

Vodičov školíme, aby ak to podmienky dovoľujú vychádzali cestujúcim mamičkám v ústrety.

Viera Jaremova - 11.06.2019 19:44
Chcela by som sa podakovat vodicovy cislo 311 ze mi nasiel penazenku a ochotne mi ju priniesol do ruk dakujem krasne. Ste naozaj dobry clovek :)

admin - 24.06.2019 11:38
Ročne naši vodiči nájdu a vrátia desiatky peňaženiek, mobilov, dopravných kariet...

Ľudia väčšinou napíšu podnet iba keď je problém, keď je všetko O.K. tak samozrejme nepíšu, preto si každú pozitívnu spätnú väzbu vážime...

Katarina - 31.05.2019 18:52
Dobry den, chcela by som upozornit na neprijemne jednanie vodica linky c.62, ktory 31.5.19 v case 18.35 odmietol otvorit dvere na zastavke dojcenskeho ustavu, po tom, co som 3x stlacila STOPKu som ho poziadala, aby mi otvoril dvere, nato na mna zbliakol ci nepoznam tlacitko, na co tam je (samozrejme si pan nevsimol, ze mu uz davno svietilo cervene stop). Taketo obmedzene jednanie cloveka nema co robit v pracovnom case voci cestujucim, ma sa spravat profesonalne.

admin - 24.06.2019 11:37
Ospravedlňujeme sa vodiča konfrontovali a poučili dispečeri

Marianna - 31.05.2019 12:35
Dobrý deň,
nemávam potrebu sa sťažovať alebo niečo podobné, ale toto je už naozaj smiešne. Pracujem v Žiline a pravidelne chodím spojom z Vrútok do Záturčia. Vlak chodí 21:57 a 22:50. Spomínaný autobus č.11 ma naplánovaný odchod v takom čase, že ak vlak mešká 4 minúty, autobus nestihnete a môžeme ísť pešo, pretože to bol posledný spoj. Naozaj je taky problém počkať tu minútku? Včera boli Staromestské slávnosti v Žiline, vlak meškal 3 minúty a na zastávku sme bežali (cca 40 ľudí ) a autobus nebol schopný počkať, pritom pravidelne stojí v Záturčí na konečnej zastávke a pohne sa odtiaľ mikro tempom... Už neviem na koho sa obrátiť, ak to takto pôjde ďalej, určite to budeme riešiť na začiatok hromadnou sťažnosťou, lebo v 21. storočí a v relatívne veľkom meste ako je Martin/Vrútky je toto úbohé.

Driver9 - 31.05.2019 14:59
A na koho ste sa už doteraz obrátili? Už ste to riešili so železničnou spoločnosťou, prečo tak často uvedené vlaky meškávajú (ak je pravda, čo píše nižšie Rado? Je 6min. málo na prestup z osobného vlaku? Prečo železnice nevyriešia meškanie, alebo nezreálnia príchod vlaku v cestovnom poriadku? Prevádzkovateľ MHD má chodiť skúmať koľko meškáva ktorý vlak... tak nech železnice nezverejňujú cestovný poriadok, ktorý nevedia pravidelne dodržiavať, ale obvyklé časy reálnych príchodov vlakov a všetci sa podľa toho zariadia.

SAD - 31.05.2019 16:23
Nočné spoje sú zrušene 20 rokov, napriek tomu sme reagovali a na pred rokmi zriadený vlak, ktorý je prípojom od rýchlika Dubeň z Bratislavy do Žiliny a okamžite zabezpečili spoje MHD. Aj keď železnice zmenili odchod, tak sme spoje vždy prispôsobili - aktuálne sú vypravované: Linka č. 11 o 23:15 a linka č.24 o 23:15, pričom príchod vlaku je 23:09.

Neobhajujeme, ak vodič autobusu nepočká pár sekúnd-minútu a pred nosom odíde, a pokúsime sa upraviť odchod uvedených spojov ešte viac doprava, podobne ako v príspevku dole,  ale nie je to také easy, ako to možno vypadá. Už dnes posledné spoje končia po pol dvanástej, kým to vodič dotankuje, odstaví, a dostane sa spolu s ostatnými vodičmi (ktorí ho musia čakať) režijným spojom domov, je dávno po polnoci... minimálny (skrátený) denný odpočinok v MHD je 6 hodín, tak si to môžete zrátať...

Rado - 31.05.2019 07:23
Dobrý deň,

nakoľko sa mi pravidelne stáva (upozorňujem, že pravidelne nie je každý deň, ale je to v nadpolovičnej väčšine prípadov cestovania), že z dôvodu meškania večerného vlakového spoja Žilina-Vrútky 21:57-22:17, ktoré je časté a v rozsahu cca 5min. buď vidím práve odchádzajúci spoj 11 čas odchodu 22:23, alebo dobieham a to nie som sám, kedy vidím ako s úsmevom alebo minimálne pohľadom na dobiehajúcich cestujúcich autobusár zatvára dvere a bez čakania odchádza. Keď spoj stihnem a nastúpim, tak sa neviem vynadívať akou rýchlosťou sa pohybuje na ďalšie zastávky. Ide ako "lekvár", keby som ešte vládal bežať od vlaku tak ho snáď "poviem prehnane" aj predbehnem. Na ďalších zastávkach nastupuje pravidelne malý počet cestujúcich a tak nemá problém dodržať časový harmonogram a po nástupe sa opäť vlečie. Priznám sa, že vystupujem v Záturčí, tak neviem či toto tempo pokračuje až po konečnú zastávku, ale myslím si, že tých pár sekúnd aspoň v prípadoch, keď vidí dobiehať cestujúcich by počkať mohol. Zo skúseností určite vie, že nemá problém splniť časový hramonogram odchodov z ďalších zástaviek a z rovnakých skúseností vie, že tí cestujúci v tom čase tam bývajú a keď tam nie sú tak je to z dôvodu meškania vlaku. Keby odchádzal v takýchto prípadoch o 40-50 sekúnd neskôr ako je čas odchodu, tak ho nik z dispečerov určite nebude karhať, lebo odchody zo zástaviek by určite dodržal. Najlepšie by však bolo ak by bolo možné časové posunutie harmonogramu odchodu daného spoja o 3 minúty. Z Vrútockej stanice, by odchádzalo určite viac spokojných cestujúcich, ktorý by hlavne v zime nemuseli čakať ďalších 20 minút na ďalší spoj alebo si volať taxi prípadne rodinných príslušníkov, aby ich prišli vziať.

admin - 31.05.2019 13:12
Takže nie je problém, že vlak mešká viac ako 50% príchodov, ale že autobus chodí presne.

Samozrejme, že nechceme obhajovať, alebo ospravedlňovať vodičov, ktorí nepočkajú dobiehajúcich cestujúcich z vlaku a keď nám napíšete, konkrétne prípady tak si ich preveríme v našom dispečerskom systéme a voči konkrétnym vodičom vyvodíme zodpovednosť, pretože ich školíme aby čakali... Ale oveľa korektnejšie a aj racionálnejšie, by bolo obrátiť sa na železničného dopravcu nech si urobí poriadok s viac ako 50% meškaním..., ale posun tohto spoja linky č.11 o nejakú minútku doprava je možný.

 

Vlak prichádzal do Vrútok 22:09 a spoj MHD linky č. 11 odchádzal 22:19

Príchod vlaku posunuli na 22:17 a spoj MHD linky č. 11 sme posunuli na 22:23 (od 9:12.2018)

Pri najbližších zmenách cestovného poriadku MHD uvedený spoj linky č.11 posunieme na 22:27 čo by mohlo byť postačujúce.

Zuzana - 28.05.2019 11:19
Dobrý deň,
Chcela by som sa opýtať, či je možnosť dávať na linku č. 27 smer do aj z Kľačian len nízkopodlažné autobusy? Často, skoro denne, sa prepravujem s veľkým dvojkočíkom a v poslednej dobe chodí aj linka, kde bol nízky bus-vysoký, napr. z Kľačian 9:05...Je dosť namáhavé dostať sa dnu s tým kočíkom a tiež sa bojím, že sa mi takouto manipuláciou zničí... Okrem toho chodí väčšinou jeden bus za hodinu takže si človek moc nevyberie ako napr. z Vrútok do mesta,kde premáva viac liniek... Prosím o zváženie dať do takejto časti kde ide spoj nie príliš často nízke busy, viem, že aj starší občania by to privítali... A my, mamičky s kočíkmi detto

Ďakujem
Zuzana

admin - 24.06.2019 11:38
Žiaľ Vašu požiadavku nevieme riešiť v rámci súčasného obehu vozidiel. Navyše zaraďujeme staré prímestské vozidlá na MHD (ako núdzové dočasné riešenie), ktoré nie sú nízkopodlažné.

MHD je pred ďalším cyklom obnovy vozidlového parku, uvidíme, ale predpokladáme, že sa budú obstarávať vozidlá so zníženým nástupom (aspoň v časti vozidla)

Julia - 24.05.2019 15:03
Pekný deň prajem dnes som nastúpila na autobus číslo 27 ktorý išiel od ul. Ambra pietra na SAD o 14:55 šofér sa ani nepozdravil dala som mu drobné do ruky a hodil ich do pokladne silno. Nechápem načo takýto šoféri chodia voziť ľudí keď sa nevedia ani pozdraviť a sú odporný. A ešte k tomu určite neušiel ani 50 cez mesto pretože v stoji som sa neudržala robte s takýmto prístupom niečo!!!

admin - 19.06.2019 10:14
Vodičovi zomrela matka, nechceme ho ospravedlňovať, pretože má aj iné problémy s disciplínou v práci...

Pozreli sme dáta z GPS max. rýchlosť v úseku Ambra Pietra – SAD bola presne 50Km/hod za Prieložtekom - predposlednou zastávkou na rovnej výpadovke...

Po meste šiel max. 38 – 46 km/hod.

Peter - 24.05.2019 13:16
Pán Vodič č.314 na linke 27 nazval nastupújeceho chlapca,ktorý si nepripravil kartu dopredu,:"Dement vy******".Dúfam že v budúcnosti bude riešiť takéto problémy uvážlivejšie.

admin - 27.05.2019 11:09
mrzí nás to, nie je to prvý incident tohto vodiča, u nás končí...

Eva - 15.05.2019 09:26
Dobrý deň včera pán šofér smer Valča - Martin, popis šoféra šedivé vlasy okuliare hrubo záutočil na mladé dievča bol to spoj 17:45 verím, že dievča sa pôjde dnes sťažovať a budete ešte o tomto počuť pánovi šoférovi by sa zišlo preškolenie ako sa má správať, dievča bolo tak v šoku, že ani nevedela kde si má kúpiť lístok išlo o to, že pán šofér zastal na mieste kde bolo blato urobil scénu na celý autobus dievča vystúpilo a očistilo si nohy na vlastné oči som videla, že nič na cizmach nemala stále do nej kričal navrhla mu, že mu to vyčistí na to sa jej začal posmievat, že to ona nikdy neurobí... čudujem sa, že to dievča cestovalo ďalej... Videla som na nej, že bola v šoku a podľa telefonátu sa bude sťažovať čomu som sa veľmi potešila lebo správanie šoféra nebolo adekvátne očividne mal zlý deň a jeho práca ho nebaví

cestujúca - 17.05.2019 22:40
Reagujem na predchádzajúci príspevok pani Evy. Ja mám skúsenosť, že dotyčný šofér na linke Valča - Martin sa správa k cestujúcim vždycky slušne a neupozorňuje nikoho bezdôvodne.

Natália - 14.05.2019 18:49
Dobrý deň,
ocenila by som, keby ste kladli vačší doraz na správanie sa vodičov MHD Martin. Každý jeden máme nejakú prácu, ktorá nás buď baví, alebo nie. No myslím si, že nikto z nás si nemože dovoliť hrubé správanie voči svojim zákazníkom. Dnes som mala nepríjemnú skúsenosť s pánom vodičom, ktorý už vo Vrútkach nepekne slovne zaútočil na staršiu pani, ktorá priložila skor kartu na čítačku ako mala, no povedzme si úprimne, sú to starší ľudia a tí moc nové technológie neovládajú. Druhýkrát za tú istú cestu opať slovne zaútočil na staršiu pani, ktorá sa ho spýtala či ide do ZŤS, ale asi bola zamyslená a zabudla si kúpiť lístok. Beriem, lístok potrebuje každý z nás, ale všetko sa dá vyriešiť s kľudom a nie kričať po nej na celý autobus že má najprv robiť čo treba a potom sa pýtať somariny. No bohužiaľ, nebolo to prvýkrát čo som sa stretla s arogantným vodičom/vodičkou našej mestskej hromadnej dopravy a po prečítaní pár sťažností som zistila, že nie som sama. Preto som sa rozhodla apelovať na neprípustné správanie vašich zamestnancov.

admin - 15.05.2019 13:13
Dakujeme za apelovanie...
pred incidentami - neprofesionalnym vystupovanim nezatvarame oci a vodici su v tejto aj pravidelne skoleni. Viac ako apel, by nam pomohlo, keby ste uvieldi konkretnu udalost a na akej linke spoji a case sa stala, aby me mohli vodica identifikovat... a vyvodit dosledkov

Daniel - 12.05.2019 09:15
Dobrý deň.prosím Vás o opravu v CP linky č. 7.Minimálne jeden spoj(SAD 8.35) nie je na internete ani v mobilnej aplikácii.Ďakujem.

admin - 12.05.2019 18:32
Dobrý deň,

ďakujeme za upozornenie, tento spoj obsahoval v databáze chybu. Opravené.

Anna - 02.05.2019 08:18
Dobrý deň, chcela by som upozorniť na autobusy č. 7 a č. 12. Nie raz sa mi stalo že na zastávku prišli aj o 5 minút skôr a jednoducho odišli. Ako sa má človek dopraviť do školy či práce keď mu takto ujde autobus. Potom musí prejsť na autobus ktorý chodí z hlavnej cesty... Ďakujem za odpoveď a dúfam že sa tento problém vyrieši.

admin - 02.05.2019 14:13
Vaše všeobecné tvrdenie odmietame a predčasné odchody autobusov o 5 min. sa nevyskytujú. V autobusoch máme GPS a uchovávame históriu odchodov niekoľko mesiacov, napíšte nám prosím konkrétne dni a spoje uvedených liniek, ktoré išli predčasne.

Nepíšete časy ale napr. dnes 2.5.2019:

Spoj linky č. 7 s odchodom 7:20 z Nákladného nádražia išiel presne (meškal 8 sekúnd)  a do Martina na Hlavnú poštu prišiel s meškaním 4min.

Z Vrútok autobusovej stanice sú vypravované 2 spoje linky č. 12 s odchodom 7:12 odišli presne (jeden meškal 4 sekundy) a obom na trase narástlo meškanie na viac ako 3 minúty... 

Jana - 21.04.2019 10:41
Dobrý deň. Dnes ráno mi vodič autobusu č. 11 o 8:26 smer Vrútky odmietol do autobusu vziať 12-ročného syna, pretože mal so sebou malú detskú kolobežku. Kolobežku, ktorá sa nedá zložiť mu kázal poskladať, ale keďže to nebolo možné, mal si vystúpiť. Nenavrhol mu kúpiť si lístok za batožinu, aj keď kolobežka je taká malá. Je sviatok a autobusy chodia málo. Pýtam sa vás, či je podľa vás normálne a hlavne bezpečné nechať 12 ročné dieťa na zástavke kvôli takejto banalite. Vaše deti by ste tam asi nenechali stáť!! Dotyčného vodiča chápem, že na sviatky sa mu asi robiť nechce, ale mal by sa nad sebou zamyslieť!

admin - 23.04.2019 09:42
Vodiči pracujú celý život či je piatok, či je sviatok a poznámka na vodiča, že sa mu nechce robiť, od človeka, ktorému nebol uspokojený nárok v rozpore s prepravným poriadkom, je jednoducho nefér.

Nehnevajte sa prosím, ale sú nejaké pravidlá s ktorých sa asi ustúpiť nedá, pretože by to  skončilo na tom či je kolobežka ešte malá a nemusí sa poskladať, alebo už veľká  a mala by byť poskladaná...

Viete naši vodiči sú školení, aby v prípade núdze vždy prepravili malé deti a pristupovali k ním citlivo napr. keď dieťa  stratí dopravnú kartičku...

12 ročný chlapec, ale už nie je malé dieťa a ak nie je spôsobilý samostatnej prepravy v MHD, alebo kolobežkovania, tak prosím zodpovednosť za to neprenášajte na dopravcu. Áno môžu nastať situácie, kedy sa treba súrne, alebo núdzovo prepraviť s kolobežkou, či bicyklom, ale v takom prípade treba použiť inú formu prepravy napr. taxi.

Jarmila - 17.04.2019 11:37
Dobry den, chcem.sa spytat, ci.listok Mhd v sume.0\'70 ma inu.hodnotu, ak to zaplatim drobnymi. 60 centov v 5\'centovkach a jedna 10 centovka? Kedze su sviatky obetovania za nase zlo, nebudem konkretizovat a ani.menovat. pan vodic v Mhd Bol vyexscitovany , ze sa mi to.nabuduce takto vrati. Totalne som nechapala o com.toci. az ked mi docvaklo, ked to ratal akoby to.bol exkrement :) jedine co som.mu povedala, ze ked nemam drobne, vycitaju, ze nemaju vydat. A . to som.sa pekne pozdravila, poprosila spm.ho o listok a dostala.som.tu :)spkasku _ nebudem rozpisovat, co.my.musime.robit.v praci.a s cim.sa stretavane. :( viete, kebyze mu.to dam v jednocentovkach tak chapem , ale zratat taku malu sumicku, ktora bola presna nestala za to, aby som.sa citila ako.obliata. :) .

admin - 26.04.2019 10:48
Ospravedlňujeme sa, za to ako vodič postupoval...

pomohlo by nám, keby ste nám pri takýchto incidentoch poslali aj číslo vodiča, ktoré je uvedené na cestovnom lístku.

Michal - 02.04.2019 13:56
Dobrý deň. Chcem sa opýtať prečo autobusy MHD nemajú jednotnú farbu? V poslednej dobe sa objavujú na cestách autobusy rôznych farieb červené, modré, bordové atd. Znižuje to úroveň a prestíž celej MHD a vyzerá to tak, ako keby do Martina nasadzovali autobusy z SAD Žilina ktoré nepotrebujú. V iných mestách sú autobusy jednotnej farby prípadne vo farbách mesta.

SAD - 09.04.2019 17:37
Posledná obnova vozidlového parku bola presne pred 10 rokmi, kedy sa v prvom štvrťroku 2009 zaradilo na MHD 5 autobusov Crossway Lowenrty. Odvtedy sa nekúpilo nič, len sa znížili na pokyn miest Martin a Vrútky výkony (prebehla redukcia spojov) s následnou optimalizáciou potreby autobusov.

Stav autobusov je nepriaznivý. Samozrejme všetky majú STK, ale udržiavanie prestarnutého vozidlový parku je možné, len za cenu neúmerných nákladov na opravy, čo je nehospodárne. Na uvedený problém dlhodobo poukazujeme a pred vyše rokom sme predložili aj mestám analýzu vozidlového parku ako aj náš návrh (varianty), ako je tento stav možné riešiť. Situácia dospela do takého štádia, že autobusy, ktoré sme vyraďovali na prímestskej doprave boli v lepšom stave ako niektoré vozidlá zaradené na MHD a tak sme ich logicky použili... Ten červený autobus B952 sme použili z Čadce, kde MHD tiež zabezpečuje naša spoločnosť.  Je to nedôstojné, ale v záujme zachovania prevádzky sme to zrealizovali.

Mesto Martin deklarovalo, že hľadá možnosti obnovy vozidlového parku MHD cez eurofondy... Sme optimisti a dúfame, že sa to podarí.

Iva - 28.03.2019 16:37
Dobrý deň, chcela by som upozorniť na arogantné a hrubé správanie vodiča (29953), ktorý dnes 28.3.2019 šoféroval autobus 11tku z Vrútok smer Ľadoveň o 16:00. Na zastávke Vrútky autobusová stanica bol ku vodič nesmierne hrubý, odmietal mi dať polovičný lístok, pretože som chcela platiť 10eurami. Rozumiem, že je to vyššia čiastka, avšak nikdy som v autobuse s tým nemala problém, predsa si ľudia nabíjajú kartu za 5eur a platia drobnými. Sám šofér mi ani nepovedal dôvod, prečo mi lístok nepredá, len mi povedal, že mi ho za "to" (tých 10 eur) nedá a ak chcem môže mi vystaviť potvrdenku a pre výdavok si mám prísť nasledujúci deň na SAD. Šofér bol arogantný a keď som mu vysvetlila, že nemám drobné povedal mi, že mám odísť a vystúpiť z autobusu. Nad touto udalosťou by som mávla rukou, keby sa šofér správal úctivo a slušne mi vysvetlil situáciu, ale to on nebol. Bola som tak nútená si nabiť kartičku na autobus za 5 eur, aby som sa dostala domov a aj to okomentoval slovami "Ale, zrazu si chcete nabiť za 5 eur hej?". Na druhej zástavke z autobusu drzo vyhodil pani s dieťaťom, ktorá mala v ruke malú kolobežku - pravdepodobne jej povedal, aby si ju zložila avšak to sa nedalo a pani bola nútená aj s malým dieťaťom vystúpiť. S týmto šoférom mám opakovane negatívne skúsenosti a toto správanie je veľmi neprofesionálne.

admin - 09.04.2019 17:39
Jedna vec je prepravný poriadok, druhá vec je spôsob akým vodič komunikuje s cestujúcim, resp. akým spôsobom vyžaduje – vymáha od cestujúcich dodržiavanie pravidiel a povinnosti. Nechceme obhajovať hrubý postup vodiča (ktorého konfrontujú dispečeri), ale aj cestujúci by mali prispieť svojou troškou...

Problematika hotovostných operácii  sa vysvetľuje pravidelne aj v tejto diskusii a bolo už viackrát v novinách tak len zopakujeme:

Autobus nie je zmenáreň, alebo banka a objektívne nemôže dosiahnuť z pohľadu zásobovania zmenným a bezpečnou úschovou hotovosti také podmienky, aké sú napríklad v kamennom obchode. Vodiči majú síce zmenné pre hotovostné operácie, ale ich výška je obmedzená. Nemôžeme zaručiť neobmedzený rozsah zmenného a vystavovať vodičov neprimeranému riziku, skladovať a manipulovať po autobusoch veľkú hotovosť. Sú známe prípady okrádania vodičov...

...Cestujúci majú vždy viac možností zaobstarať si platidlo s primeranou nominálnou hodnotou ako vodič vo vozidle. Ten nemôže donekonečna cestujúcim vydávať z papierových bankoviek. Ak vodič drobné nemá, ocitá sa v neriešiteľnej situácii. Nemá možnosť spoj odstaviť a odísť rozmieňať peniaze. Naša spoločnosť prepraví ročne asi 25 miliónov cestujúcich (7miliónov v MHD Martin). Nie je možné každému vydať z papierových bankoviek....

Čítajte viac: https://myturiec.sme.sk/c/20777058/tak-ako-je-to-s-drobnymi-pri-cestovani-v-martinskej-mhd.html#ixzz5NfRfT7R7

Čo sa týka neprepravenia, neposkladanej kolobežky, tak prepravný poriadok definuje, čo sa (ne)môže prepravovať v autobuse MHD... Sme striktní a sú situácie, kedy by človek aj urobil výnimku, ale to by sa zvrhlo a požiadavky na prepravu rôznych predmetov by sa stupňovali. Ak niekto potrebuje núdzovú prepravu, môže použiť taxi, kolobežka sa uloží do kufra a vybavené. Z pohľadu bezpečnosti, ohľaduplnosti a k ostatným cestujúcim je to lepšie riešenie, ako povoliť prepravu kolobežiek a malých bicyklov v autobusoch MHD, kde na to nie sú vytvorené podmienky...