Návštevná kniha

Návštevná kniha

Príspevky sa zobrazujú po schválení, v prípade nevhodných a nezmyselných si vyhradzujeme právo ich mazať.

V návštevnej knihe je 2721 komentárov

richard - 12.12.2017 11:56
dobrý deň,
nebolo by možné na stránke zverejňovať aktuálne cestovné poriadky podľa zastávok v nejakom súbore (napr. PDF a pod.) na stiahnutie, aby to bolo možné jednoduchým spôsobom doma vytlačiť ?

admin - 12.12.2017 14:08
Dobrý deň,

možnosť tlačových PDF cestovných poriadkov preverím a zvážime.

Momo - 11.12.2017 17:32
Dobrý deň,

chcela by som sa slušne spýtať či ste neuvažovali nad posilnením spojov MHD linky č. 11 z Vrútok do MT. Aby som osvetlila svoju situáciu, bývam v MT - Stráne a viem že dopravný podnik absolútne neirituje ani najmenej že tam sa v Vrútok nedostane človek absolútne vôbec.

Zásadným problémom však zostáva že ani jeden jediný možný spoj č. 11 ktorý ide aspoň na podháj nie je časovo prispôsobený ani príchodom vlakov ani normálnemu časovému rozmedziu.

Podľa môjho názoru, a taktiež z pozorovania nie je linka č. 11 o nič menej vyťažená a mala by byť ľuďom častejšie k dispozícií. Pokiaľ sú štatistiky vyťaženosti odlišné, je to spôsobené tým že sa jednoducho "my", tí čo potrebujeme ísť 11stkou zmierime s tým že nejde a ideme iným busom do MT.

Rozumiem, že každý na tejto stránke pripomienok rieši seba a predovšetkým svoje záujmy, vidím však že niesom jediná ktorá na tento spoj denno-denne čaká a stojí na zastávke bežne do 40 minút s ďalšími cestujúcimi, zatiaľ čo okolo nás v priemere 6x prefrčí autobus priamo do Martina. Osobne nemám problém ísť aj iným, vystúpiť na Ul. Ambra Pietra a na Ul. Červenej armády chytiť ďalší autobus, až nato že cestovné je prekompentované a častokrát si poviem že prečo by som mala platiť 2x keď niekto ide rovnaký počet zastávok za polovičnú cenu na konečnú.

Prosím Vás o vyjadrenie, a zároveň zváženie či skutočne nie je načase 1) posilniť linku č. 11 ešte jedným autobusom alebo 2) nechať jednu linku ale posielať ju častejšie

S pozdravom neúnavný autobusový cestovateľ

Driver9 - 13.12.2017 10:23
Je smutné čítať príspevok ignorantky, ktorá bez elementárneho poznania prehlasuje, že dopravcu cit. “absolútne neirituje ani najmenej“, že požiadavka cestujúceho nie je uspokojená. Verte, dopravca by bol oveľa radšej, keby mohol odjazdiť také množstvo kilometrov, aby boli spokojní všetci občania a cestujúci. Dopravca by rád posilnil nielen linku č. 11, ale aj iné linky. Dopravca si však nestanovuje objem kilometrov s ktorými musí počas roka obslúžiť mesto. To mu stanovujú mesta Martin a Vrútky.
Musí to byť frustrujúce čítanie (Vášho príspevku) pre konštruktérku cestovného poriadku, ktorá preukázateľne robí z minimom možností maximum pre cestujúcich.
Bolo to tu niekoľkokrát napísané, že martinská MHD je najlepšie optimalizovaná MHD na Slovensku. Vo využití autobusov je MHD Martin, Vrútky po Bardejovskej MHD na 2. mieste. Až na to, že Bardejovská MHD číta len 9 busov a Martinská 44 .
Konštruktér cestovného poriadku má k dispozícii len určitý objem výkonov – kilometrov, tak nemôže uspokojiť všetky požiadavky, častokrát protichodné a niekedy fyzikálne nerealizovateľné , lebo to neumožňujú fyzikálne veličiny čas a dráha, t.j. obeh vozidiel – autobusov.
To že sa snaží optimalizovaným obehom vozidiel uspokojiť maximum rozhodujúcich požiadaviek na dopravu v rámci MHD je nevyvrátiteľný fakt a vidno to aj na spomínanom max. využití autobusov v celoslovenskom porovnaní. Pri takom vyťažení busov nie je možné cit. “
...nechať jednu linku ale posielať ju častejšie...“ a veľmi obmedzené sú možnosti garantovaných prestupov.
„posilniť linku č.11 ešte jedným autobusom“ znamená maličkosť: kúpiť autobus za 250 – 300 tisíc €, prijať 2 vodičov, zaplatiť ich mzdu, odvody, naftu, olej, adblue, gumy, údržbu, poistné, len kto to zatiahne.

admin - 13.12.2017 17:56
Dobrý deň,

nespochybňujeme Váš názor na to, čo je načase, ani Vaše závery a pozorovacie schopnosti, ale je fakt, že zo Stráni do Vrútok necestujú davy ľudí, viackrát to preukázali smerové prieskumy a naše údaje z čipových kariet používané cestujúcimi.
Nevieme aké je „prekompentované“ cestovné, ale ak cestujete často a prestupujete, zvážte časový lístok – dá sa kúpiť a dobiť aj cez náš e-shop...

Milan Peter Pokrievka - 11.12.2017 11:41
Dobrý deň!
Dnes je 11. decembra a márne hľadám letáčikovi cestovný poriadok na linky 506416 a 506417. Kdey urobíte a hlavne pripnete na web stránku nový platný cestovný poriadok?
Potom aj na vývesnej tabuli na AS sú označené vysvetlivky tak, že čísla sú v čiernom rámiku, navrhuje, aby tam boli v rámiku len čísla, bez čiernej farby. Bude určite čitateľnejšie!!
Potom, všimol som si, že MHD z Tržnice linky 7, 12 majú východziu zastávku od hotela Turiec. Prečo nemajú východziu zastávku z Tržnice?
Ďakujem a ostávam s pozdravom!

admin - 11.12.2017 18:45
Dobrý deň,

cestovné poriadky uvedených liniek sú zverejnené už od začiatku mesiaca na https://www.sadza.sk/cestovne-poriadky-primestska-doprava/

K zvyšným dvom otázkam vám doplníme odpoveď.

admin - 13.12.2017 17:59
Dobrý deň.

Cestovné poriadky prímestskej dopravy boli zverejnené od 1.12. na našom webovom sídle www.sadza.sk . boli tam aj staré aj tie ktoré platia od 10.12.2017. dnes sú tam už iba tie nové – aktuálne platné. Tu sme na webstránke venovanej MHD Martin, Vrútky a na tejto stránke sú iba cestovné poriadky MHD. Ale zvážime či aj na tejto stránke www.mhdmartin.sk v záložke cestovné poriadky doplníme odkaz na prímestskú dopravu a aj diaľkovú dopravu

Niekedy sú linky ako píšete vedené len po bývalý Prior, tržnicu (najnovšie sa táto zastávka volá Nemocnica). Nie vždy však musia tieto autobusy pokračovať ďalej. Bolo by komplikované pristavovať autobus prejazdom ku Nemocnici (tržnici). jednoduchšie, rýchlejšie je začať linku od hotela Turiec.

Čo sa týka značiek, tak je nepochopiteľné, že to takto zjednotili so železnicou – negatívne značky (biele číslo v čiernom poli). Naozaj je to horšie čitateľné, žiaľ je to dané vyhláškou nemôžme to zmeniť a mávame na to sťažnosti.

Majo - 10.12.2017 18:19
Dobrý deň,

chcem sa spýtať, kedy bude na stránke aktualizovaný cestovný poriadok a vyhľadávanie. Od dnes platí nový cestovný poriadok, o čom ste aj informovali v aktualitách, ale vyhľadávanie funguje stále po starom. Keď si chcem napríklad nájsť odchod spoja 11/117 zo zastávky Dolné Záturčie I. 11.12., stále mi ukazuje 8:19. Pričom v aktualitách sa píše, že odchod tohto spoja sa posúva o 7 minút neskôr z východzej zastávky. Takže predpokladám, že z Dolného Záturčia I. ide o 8:26 . Lenže to nemám kde overiť, pretože aj v sekcii Cestovné poriadky je posledná aktualizácia z júla 2017 (zároveň uvádzate, že cestovné časy boli zreálnené podľa GPS, takže si nemôžem byť istý, že odchod autobusu zo Záturčia je naozaj 8:26).

V minulosti bolo dobrým zvykom, a tak by to aj malo byť, že cestovný poriadok a vyhľadávanie boli upravené už v predstihu. Myslím, že času ste na to mali dosť, keďže oznam o aktualizácii bol zverejnený už 4.12.

admin - 11.12.2017 18:50
Dobrý deň,

cestovný poriadok vo vyhľadávaní aktualizujeme vždy v deň platnosti. Vopred to nie je možné, nakoľko by potom boli nesprávne dáta zobrazované predchodzie dni.

Pri včerajšej aktualizácii bol ale technický problém, zastávkové a linkové CP sa zobrazovali z tohto dôvodu neaktuálne. Dnes sme chybu opravili.

Všetky CP na stránke sú už aktuálne.

Veronika Hlozáková - 01.12.2017 13:56
Dobrý deň ja ako študentka každý deň dochádzam zo Zaturčia do Vrútok a späť by som sa chcela opýtať, že či by sa nedal vytvoriť ešte jeden spoj na tu trasu. Veľa ľudí žijúcich v Zaturčí by to potešilo. ĎAKUJEM za vyjadrenie.

admin - 05.12.2017 20:57
Dobrý deň.

Nový spoj neplánujeme a už neskoro cestovné poriadky – zmeny platné od 10.12.2017 sa už uzavreté a pomaly vyliepajú.
Nepíšete ani v akom čase by ste ten spoj potrebovali – nič nesľubujeme, ale napíšte konkrétnu požiadavku my preveríme možnosti jej realizácie...

Andrea - 30.11.2017 15:15
Chcela by som upozorniť na pravidelné meškanie linky č.3 (t.j.školská linka) zo smeru Nákladné nádražie, deti nestíhajú chodiť do školy načas, kvôli veľkým meškaniam. Napríklad dnes (30.11.2017) pán vodič prišiel na konečnú zastávku o 6 minút neskôr a v celom autobuse bolo nafajčené. Dalo by sa toto nejako vyriešiť? Lebo toto už ozaj nie je normálne.

admin - 03.12.2017 09:35

Vážená pani, je nespravodlivé ako ste formulovali svoj príspevok čo sa týka meškania.
Od začiatku školského roku sme preverili všetky odchody uvedenej školskej linky. Len 30.11.2017 (a to vieme aké bolo počasie a zjazdnosť ciest) odchádzal autobus z východiskovej zastávky (Vrútky a.s.) s meškaním väčším ako 3 min. (4min.44s)
len 2x s meškaním väčším ako 2min. a 10x s meškaním presahujúcim 1 minútu. Meškanie autobus na tejto linke naberá na trase a to: niečo pri základnej škole M.R. Štefánika, potom niekedy na Severe, Ambra Pietra a pri
bývalom Priore, kde bola často zmena organizácie dopravy (zúženie do jedného jazdného pruhu), ktorá súvisela s výstavbou nového obchodného centra.
Áno je pravda, že v dôsledku tohto meškania prichádza školský spoj na Ľadoveň často s meškaním až v čase cca 7:50, keď sa dá vyučovanie stihnúť. Len 30.11. bol extrém kedy meškal 11min. a mal príchod 7:55:47...
To, že bolo vo vozidle nafajčené nie je normálne, obzvlášť pred školským spojom. Vodiča sme identifikovali, je to tuhý fajčiar a dispečing ho už rieši.

Bianka - 24.11.2017 06:36
Dobrý deň. Zaujíma ma, či je možné kúpiť si sms lístok. Ďakujem za odpoveď.

admin - 24.11.2017 17:29
Dobrý deň,

lístok je možné zakúpiť u vodiča v hotovosti, z dopravnej karty alebo z mestskej karty. Cez SMS nie je možné lístok zakúpiť.

Peter - 23.11.2017 12:34
Ďakujem za odpoveď ohľadom predkurovania autobusov. Som zvedavý či to teda aj bude tak ako píšete že autobus pôjde predkureny. Lebo od vtedy čo som sem napísal sťažnosť predkureny nebol žiadny. Hlavne že šofér si sedí na vyhriatom. A to nezacali ani mrazi. Som teda zvedavý či sa to v najbližších dňoch zmení a bude v prvých autobusoch teplejšie.

Barbora - 20.11.2017 19:58
Dnes, tj. 20.11.2017 vodič linky číslo 21 ktorá stojí na zástavke Ulica Hviezdoslavova o 14:40 absolútna hrôza. Absolútne si pán vodič zrejme neuvedomoval že šoféruje autobus a nie osobné auto. Išiel veľmi rýchlo o blízkom obchádzaní áut ani nehovorím. Cestujúci doslova lietali po tom autobuse. Tí, čo stáli mali teda riadnu smolu. Naozaj aby sa už človek bál chodiť autobusom preto ako niektorí vodiči jazdia. Česť výnimkám.

admin - 21.11.2017 20:35
Dobrý deň.

Vodiča sme identifikovali a dispečeri ho budú s Vašim podnetom a jeho jazdou konfrontovať.
Podľa záznamov GPS jeho palubného počítača v Priekope prekročil max. povolenú rýchlosť v obci. o 5 – 8 km za hodinu a jeho jazda mohla byť v tomto úseku dynamická.
Spoj šiel inak presne a na trase na Hviezdoslavovej a trochu v Košútoch pred kruhovým objazde nabral mierne meškanie okolo 2 min.

Peter - 13.11.2017 05:19
Dobrý deň.
Spravte prosím vás niečo s tým aby prvé autobusi ktoré vyrážajú ráno na svoju trasu boli predkúrené. V týchto autobusoch je permanentne zima. Keby chcem mrznúť tak idem pešo a nie autobusom.
Ďakujem za odpoveď.

admin - 21.11.2017 20:33
Dobrý deň.

Je to problém, ktorý sa z času na čas opakuje, a venujeme sa tomu na školeniach. Vo všeobecnosti, je dobré ak sa využije predhrev a bus nevyštartuje so studeným motorom. Vodič môže včešie kuriť sebe aj cestujúcim a dosiahne aj lepšiu spotrebu spotrebu, za ktorú je „honorovaný“ V krutých mrazoch môže byť problém autobus vykúriť, ale to nie je tento prípad.

Andrea - 12.11.2017 18:04
Dňa 12.11.2017 o 16:35:22, linka 24, vodič č. 376 na zastávke MHD Košúty, nadjazd.... Po vypýtaní dvoch celých lístkov a predložení 5€-vky sa vodič začal správať arogantne, že chce drobné načo sme my odpovedali, že nemáme a začal nám drzo hádzať drobné do priehradky ( pokiaľ viem vodič je povinný vydať aj z 10€-vky a ak nemá má vydať doklad s ktorým mam zájsť na mestský úrad kde mi vydajú)...následne šla za nami staršia pani, ktorá mala problém s cestovným listkom na ktorú bol "pán vodič" tiez veľmi agresívny a povedal jej nech ide dozadu..
MOJE ODPORUČENIE: Podľa môjho názoru by ste mali dávať väčší pozor pri vyberaní vodičov lebo očividne nestačia len psychotesty a ukončená základná škola...

admin - 21.11.2017 20:34
Dobrý deň.

Vodič je identifikovaný dispečeri ho vyskúšajú z toho či vie, ako má postupovať, keď nemá vydať a budú ho disciplinárne riešiť.

Ján - 03.11.2017 07:47
Píšem hneď za rána....som naozaj vytočený...už tu bolo toľko otázok ohladom toho čo chcem písať ja, ale odpoveď žiadna. Z akého dôvodu sa nastupuje v Martine len prednými dverami??? Nikde na Slovensku to nie je. Aj v B. Bystrici kde majú také isté prístroje ako u nás, ale pri všetkých dverách!! Dnes ráno tak ako mnohé iné som nastúpil do autobusu, pán vodič mal otvorenú len polku dverí, aby mu asi nebola zima, a my sme ako telce stáli vonku a prešlapovali. Po vstupe do autobusu sme sami museli kričať cez celý autobus aby sa ludia posúvali. Pritom miesto pri stredných a zadných dverách bolo poloprázdne. Za 70 centov je to cestovanie pod úroveň. Jediné na Slovensku!!!! Prečo je cestovné v Žiline, pod ktorú údajne patríme, 55 centov, a autobusy chodia každých 5 minút? Požadujem od Vás odpoveď, a vopred ďakujem.

admin - 15.11.2017 08:55
Dobrý deň.

Vaše otázky boli v minulosti v návštevnej knihe niekoľkokrát zodpovedané, tak len zopakujeme:
Nástup prednými dvermi sa pred viac ako dvadsiatimi rokmi zaviedol z dôvodu úniku tržieb, niektorí cestujúci jednoducho neplatili. Vymáhanie cestovného a pokút, trvalo neprimerane dlho a náklady boli neprimerane vysoké. Vymožiteľnosť práva sa v tejto krajine zásadne nezmenila, tak dopravca ani mesto neuvažuje o zmene. Zavedením tohto opatrenia stúpli tržby o cca 15 – 20%.
Nastupovanie prednými dverami nie je nič ponižujúce, je to úplne bežné v Prímestskej doprave aj v MHD. Aj vo svete a dokonca vo veľkých mestách. Napríklad Machester, ktorý má necelého pol milióna obyvateľov a aj celú metropolitnú oblasť s výše dvomi miliónmi ľudí,
obsluhujú okrem nadzemného metra aj doubledeckre (dvojposchodové busy) len s jednými dverami vpredu, kde sa najprv vystupuje a potom nastupuje a všetci sú s tým vyrovnaní. Všade, kde sa nastupuje len prednými dverami to má nejakú históriu, ale dôvod je všade ten istý nestrácať na cestovnom...

Áno niektorí cestujúci sú k sebe bezohľadní a neposunú sa vo vozidle, keď ich vodič upozorní, tak sa na jeho postup sťažujú...

Dopravný podnik mesta Žilina a SAD Žilina, a.s. sú dve rozdielne spoločnosti dve rôzne firmy – toto vytrvalo vysvetľujeme, tiež skoro 20 rokov, od roku 1999, ale nevadí. Cestujúci síce nemusí ovládať, kto zriadil akú firmu, ale zas je dobré (napr. kvôli voľbám), keď má prehľad a vie, ktorá samospráva mu rieši dopravu...

Ceny cestovného a rozsah poskytovaných zliav určuje mesto – objednávateľ dopravy. Preto sú ceny cestovného v rôznych mestách rôzne, rovnako tak aj zľavy.
V našej MHD ceny a zľavy spoločne určujú: Martin, Vrútky a obce kde chodí MHD t.j. Bystrička Lipovec a Turčianske Kľačany.

Mesto objednáva aj výkony MHD - počet kilometrov, z čoho vyplýva koľko môže byť spojov a aj schvaľuje cestovný poriadok. Keby mal dopravca k dispozícii viac kilometrov, bolo by aj viac spojov a autobusy by chodili častejšie.
V minulosti mala naša MHD 65 busov a ročne najazdila 3 300 tis. km dnes má 45 vozidiel a ročne najazdí cca 2 425 tis. km.

Dopravcovi je jedno a mal by to jednoduchšie, ak by sa nastupovalo všetkými dverami a bol by rád keby sa jazdilo viac km a mal by väčšiu zákazku,
ale treba pozerať na reálne možnosti rozpočtov samospráv vyčleniť na MHD financie – je to kompromis medzi požiadavkami cestujúcich a možnosťami samosprávy.

Beáta - 24.11.2017 07:05
Reagujem na odpoveď pre p. Jána....ja som už viackrát písala na túto tému a nikdy mi neprišla normálna odpoved, skôr žiadna reakcia. AKO???? môžete porovnávať Manchester a svetové mestá s Martinom??? Vy asi neviete o čom hovoríte. Bola som aj v Anglicku, aj kade tade po iných štátoch, ale nikdy by som neporovnávala to čo vy!! To mi chcete povedať že čierni pasažieri sú len v Martine? Všade inde všetko ide, len tu nie. V Banskej Bystrici je taký istý systém na kupovanie lístkov, ale nastupuje sa všetkými dverami. Tu ked príde človejk z iného mesta a pýta sa kde si može kupiť lístok na MHD,....tak nikde, len u šoféra, prednými dverami v rade ako ..... a ešte ked sa spýta na pásma, tak nula bodov. V Martine ked chcete ist z martinskej stanice na autobus do Vrutok, šlapete celým mestom na zastávku. Vôbec neriešite nejaké odbočky a na kratšie trate menej eur. Ved niekto ide dve zastávky, a niekto iný desať. To nie je normálne. A ak vy stanovujete cenu a všetko ostatné, tak je to hanba mesta Martin. Tak ako veľa iných vecí.
A na margo iných príspevkov...aj dnes ráno som išla do práce ako s kaskadérom. Vodiči...až na svetlé výnimky majú o nás cestujúcich názor..že vezú dobytok, a podľa toho idú. Asi je potrebné zavolať nejakú televíziu, nech si zmonitoruje celú martinskú dopravu, a možno sa prebudíte. Za 70 centov...čo je 21 korún, by som sa odviezla inde asi viac. Tento problém je dlhodobý, a vy to viete velmi dobre, len s tým nič nerobíte, lebo ludia pofrflu a zase ideme dalej. Očakávam aj ja reakciu na moje postrehy. A opakujem, neporovnávajte celý svet s Martinom....je to tu bieda.

Driver9 - 28.11.2017 17:44
Základom internetovej diskusie je čítanie s porozumením a slušná argumentácia.
To, čo by ste Vy nikdy neporovnávali je samozrejme Vaša vec, ale nie je nič zlé na tom, keď si počas svojich súkromných ciest po svete dopravák pozrie riešenia mestských hromadných dopráv aj v iných mestách a vyskúša ako to robia inde, naopak podľa môjho názoru je to inšpirujúce. Aby som to zaklincoval, tak prednými dverami sa nastupuje rovnako v Kosovskom Prizrene, ako aj v Macedónskom Skopje a skutočne je to bežné v tak veľkých mestách
ako je Martin a aj ďaleko väčších. Neobhajujem toto riešenie, len uvádzam fakty... v príspevku admina sa tiež píše, že dopravcovi to je jedno a mal by to jednoduchšie, ak by sa nastupovalo všetkými dverami...
Nechápem, prečo by mal cestujúci do Vrútok z vlaku vystúpiť už v Martine a pokračovať do Vrútok MHDečkou ?, keď môže z vlaku vystúpiť až vo Vrútkach. Bývam vo Vrútkach, bežne to tak robím. Všetky vlaky končia, alebo prechádzajú Vrútkami. Keď Mesto rozhodne, že je potrebné viesť plné autobusy cez stanicu v Martine a bude akceptovať to zdržanie, tak dopravca to bude robiť. Ale bolo to už v minulosti. Plný autobus počas rannej špičky zašiel na stanicu do Martina a tam vystúpil jeden, dvaja cestujúci, alebo aj nikto a potom čakal autobus na výjazd na Kohútovú ulicu. Úsek Pošta Prior namiesto 1 alebo 2 minút trval cez Martinskú stanicu podľa cestovného poriadku 3 – 4 minúty a ľudia šaleli, že načo sa tam zachádza, keď tam nikto nevystupuje. Pri súčasnej intenzite dopravy si to neviem ani predstaviť, aj keď tam teraz kvôli dostavovanému nákupnému centru urobili semafory. A pre opačný smer (z Ľadovne a Jahodník) by bolo zdržanie ešte väčšie, čo by spomalilo obeh vozidiel a vedenie takýchto spojov je dopravácky nezmysel.
Možnosťou je aj staronová-nová autobusová linka. Áno v dávnej minulosti bola autobusová linka ktorá chodila cez vlakovú stanicu v Martine, ale kvôli neefektivite bola zrušená. Ak mesto rozhodne, že kvôli dopravnej obslužnosti je potrebné takúto linku zaviesť dopravca to určite rád zrealizuje.
Dopravca „nestanovuje cenu a všetko ostatné“, stačí si ešte raz pomaly prečítať reakciu admina na Jána, tam je jasne napísané že ceny, zľavy stanovuje mesto... v rátane pásiem. Na pásma treba ale upgradnúť systém na vydávanie lístkov.

Pri všetkej úcte, Vaše postrehy sú prezentované osočujúco. Ak „je to tu bieda“, tak len z toho dôvodu, že si mestá a obce, ktoré čiastočne financujú MHD Martin, Vrútky zo svojich rozpočtov, nemôžu dovoliť väčšie výkony – viac spojov v MHD, ako mestá s väčším rozpočtom. Objektívna skutočnosť je taká, že MHD Martin je najefektívnejší dopravný systém MHD na Slovensku, s veľmi slušnými tržbami, prijateľnými nákladmi, s malým doplatkom samospráv (miest) a najlepšie optimalizovaným obehom vozidiel zo všetkých MHD na Slovensku. TOTO SÚ FAKTY, KTORÉ SA DAJÚ OVERIŤ v ročenke „Osobná Mestská doprava 2016“, ktoré vydáva Združenie prevádzkovateľov MHD v mestských aglomeráciách Slovenskej republiky.
Ak nechcete porovnávať celý svet (čo admin vo svojom príspevku neurobil) stačí POROVNAŤ ÚDAJE V RÁMCI SR a zistíte, že dopravca, ktorý robí MHD Martin, Vrútky, v rámci možností robí čo môže. Martinská MHD má svoje problémy a stále je čo zlepšovať, napr. v profesionálnom vystupovaní vodičov...
Martin, resp. Vrútky síce nikdy nebudú ako Manchester, alebo Šindžuku, ale v skromných podmienkach sa tu vybudovala moderná MHD, ktorá je u odbornej verejnosti v rámci SR rešpektovaná.

Andrea - 05.12.2017 07:14
Prosím Vás ako môžete porovnávať dopravu v Manchestri s dopravou v Martine? To je asi žart. Pravidelne cestujem ráno z Košút z hlavnej cesty, autobusy 4 za sebou, a potom 20 minút nič. Toto keby bolo v Manchestri a inde vo svete, tak by asi bol prevrat.Poloprázdy autobus a otvorené len predné dvere na nastupovanie. Tak znížte cenu cestovného za to že musíme vykrikovať aby sa ludia posunuli. A prispôsobte odchody autobusov tak, aby jazdili aspoň každých 10 minút. Pamätám si staré dobré časy ked to tak bolo na Stráne. Teraz to nie je prispôsobené ani vlakom, ani ľuďom, a v Martine asi málokomu.

admin - 06.12.2017 19:09

Dobrý deň.

Opäť sa síce budeme opakovať, ale budeme to trpezlivo vysvetlovať.
Za starých dobrých čias zo stráni chodili počas hodiny autobusy z konečné v nasledovných intervaloch :00 :20 :40 Plus samozrejme v čase špičky ďalšie spoje.

Pred poslednou redukciou myslím v septembri roku 2008 bol už cestovný poriadok dosť obmedzený a aj tak sa zrušili spoje premávajúce v zimnom období. Dôvod bol prozaický frekvencia cestujúcich patrila medzi najslabšie v rámci MHD,

Predstava obyvateľov Košút a Severu je, že by mali mať intervalovú dopravu. Realita je taká, že na to nie je dostatok kapacity (autobusov), ktorých by muselo obiehať okolo viac, a ani výkonov (kilometrov) - intervalová doprava je najdrahší dopravný systém.

Okrem toho ľudia chcú ísť z výbežkov t.j. z Turčianskych Kľačiam, Kolónie Hviezdy, Karvaša a Blahovca zhruba v rovnakom čase na 6:00 na 7:00 na 8:00 a tak sa tie autobusy +- stretnú a idú smerom do Martina. alebo povieme ľuďom na 6:00, alebo deťom z Kľačiam, že pôjdu skôr o pol hodinu do školy a z Karvaša na poslednú chvíľu, aby mali v Košútoch interval? Každý vidí iba seba a svoje požiadavky a dopravca robí kompromisy, lebo nevie všetkým vyhovieť.

dada - 28.10.2017 20:50
Dobry den, chcem sa opytat ci budu posilnene spoje c. 23 na Hviezdu dňa 1.11. Vďaka. D.

admin - 30.10.2017 14:41
Dobrý deň,

budú, informácie zverejníme v aktualitách.

Zita - 25.10.2017 11:23
Dobrý deň,
25.10. 2017 som šla z Ľadovne a pri nastupovaní som sa spýtala šoféra či stojí na Hviezdoslavej. Jeho odpoveď bola: "Neviem. Neviem kde je Hviezdoslavova." Ako som neskôr zistila, je to jedna z jeho zastávok.
Že nie sú na zastávkach vypísané všetky zastávky, na ktorých každý autobus stojí, ale len niektoré z nich, ešte beriem. Ale prosím Vás, aby šofér MHD autobusu neovládal zastávky kde má zastaviť? Ak je nový, zastupuje, či ma zlú pamäť, tak im natlačte zoznam zastávok, do ktorého sa môžu pozrieť. Kde mám ja ako cestujúci zohnať informácie okrem internetu? Veď kým otvorím webovú stránku, naťukám odkiaľ a kam idem a počkám na výsledok hľadania, tak autobus bude dávno preč. Pochybujem, že na mňa bude čakať. A to nepočítam starších ľudí, ktorí internet v mobile nemajú.
Ďakujem za odpoveď.

admin - 27.10.2017 14:15
Dobrý deň,

postup vodiča ako ho popisujete bol neprofesionálny. Vodiči vedia kde majú zastaviť, a majú aj možnosť vytlačiť si zoznam zastávok na spoji ak nie sú si istý presným názvom zastávky.
Nepíšete o koľkej sa to stalo, číslo linky, alebo číslo autobusa tak nevieme s Vašou skúsenosťou konfrontovať konkrétneho vodiča.

Pavol - 22.10.2017 13:59
Dobrý deň prajem, už dlhšiu dobu som uvažoval, že sa podelím s MHDéčkou s myšlienkou, ktorá mi často rezonuje hlavne v nedeľu. Zo zastávky Prior chodil v nedeľu spoj dlhoročne na Ľadoveň 12.05. Na tento spoj chodili veriaci z nedeľnej omše , ktorá končí cca. o 11.55. Časový termín 12.05 bol zrušený. Grafikony prirodzene menia časové termíny spojov. Zamýšľam sa, prečo momentálne od Priora v nedeľu idú štyri spoje v priebehu 15 minút počas omše. ( 11.40. - 11.45. - 11. 51. - 11. 55. ). Niekedy nimi cestujem , väčšinou tam sedí počet cestujúcich s počtom prstov na jednej ruke. Spoj , ktorý viezol veriacich z omše "musel" byť posunutý tak, aby ho veriaci nestihli ... ? Väčšinou ide o starších ľudí, veľa z nich chodí o paličke,ktorí musia čakať na ďalší spoj 31 minút !!!, v jesennom a zimnom období to asi nie je nič príjemné... Dnešný "zážitok" ma o tom úplne presvedčil, že moja domnienka nebude asi ďaleko od pravdy. Dnes v nedeľu som z omše dobiehal na spoj 11.55 (bus č. 23) spolu s ďalšími piatimi ľuďmi. Službu konajúca mladá šoférka z copom ma privítala nasledovne: poďme ... budem musieť čakať aj na ostatných ....ja už chcem byť doma. Následne pred staršou nastupujúcou pani šoférka vyriekala hanlivé slová na Boha... Moja otázka znie. Má martinská MHD alebo jej jednotlivci problém prevážať martinských katolíkov? Komu má slúžiť MHD? Ľuďom , alebo komu - čomu ?? Prosím zamyslite sa nad týmto podnetom. Pán admin - dajte to prečítať aj vedeniu MHD.

admin - 25.10.2017 17:42
Dobrý deň,

mrzí nás, že došlo k takémuto incidentu a dispečer bude konfrontovať vodičku s Vašou pripomienkou.

Naša spoločnosť prepravuje všetkých cestujúcich bez rozdielu. A čo sa týka spojov, tak naša spoločnosť ich veľa krát prispôsobovala k bohoslužbám, aj v prímestskej doprave.
Bohoslužba v kostole sv. Martina začína v nedeľu a vo sviatok o 11.00 a štandardne omša trvá cca 45 min. za 10 min. sa dá pohodlne prejsť na zastávku MHD Prior.
Ak je bohoslužba dlhšia napr. hodinu (, alebo sa ľudia rozprávajú pred kostolom, tak odchod na Ľadoveň o 11.26 nie je neprimeraný - na poludnie sú doma.

Medzi 10:53 a 11:11 prichádza do Vrútok 5 vlakov (3 zo smeru Žilina a 2 zo smeru Ružomberok)
Spoje linky číslo 11 s odchodom z Vrútok 11:10 a 11:30 (pri Priori sú o 11:31 a 11:51) vezú cestujúcich z vlaku do Záturčia a na Podháj
Spoj linky číslo 23 s odchodom z Vrútok 11:25 (pri Priori je o 11:55 ) vezie cestujúcich z vlaku do Košút na Sever a do centra
Linka 41 má zo Stráni má v nedeľu v čase obeda odchody zhruba každú hodinu pri Priore je o 10:39, 11:45 a 12:44.

Zastávka MHD Prior je u väčšiny liniek 3. od konca aj v smere na Ľadoveň aj v smere na Jahodníky Tu sa „schádzajú“ linky zo všetkých smerov a
je ťažké dodržať cca hodinový interval pre občanov zo Stráni, ako tak odviezť ľudí od vlakov z Vrútok, (pri rešpektovaní obehu autobusov a požiadaviek
aj smerom na Vrútky, Kolóniu Hviezdu a Stráne) a vytvoriť rovnomerný interval v nedeľu na obed zo zastávky Prior na Ľadoveň.

Pozrieme sa na to, či sa s tým dačo dá urobiť od decembrových zmien, kedy sa menia aj vlaky, ale v nedeľu na obed je v prevádzke aj autobusov tak naše možnosti sú obmedzené.

Peter - 17.10.2017 07:28
Reagujem na vašu odpoved....bolo napísané viackrát dosť jasne, aj predo mnou, prečo je taká dlhá pauza ráno (a nakoniec nielen ráno) zo zastávky Sever II na Prieložtek???? Čítajte čo vám ludia píšu. Odpovedáte len na to na čo chcete. Neviem čo ešte konkrétnejšie potrebujete?. Ráno je to v čšase od 06:42 do 7:02 - približne. Dúfam že tentokrát odpoviete.
Dakujem

admin - 26.10.2017 23:07
Dobrý deň,

bolo viac krát v tejto diskusii v minulosti vysvetlené, že ráno v špičke sú nasadené všetky kapacity, veľa spojov je na otoč ( dokončí sa spoj a hneď sa pokračuje ďalším): rozvoz na 6:00 do fabrík, potom na 7:00, potom žiakov do škôl vrátane školských spojov. Pomedzi to sa snažíme napasovať aspoň čo sa dá k vlakom. Z Kľačian, z Karvaša, Kolónie chcú tiež ísť ľudia v tom istom čase smerom na Martin atď... Niekedy mala MHD 63 busov dnes má len 45, jednoducho výkony v MHD sú už tak obmedzené že obeh vozidiel fyzicky neumožní riešenie všetkých požiadaviek nie to ešte intervalov. Napriek tomu, s tými kapacitami čo sú k dispozícii, patrí martinská MHD medzi najlepšie optimalizované dopravné systémy MHD na Slovensku - vyplýva to aj z publikovaných porovnaní (ročeniek prevádzkovateľov MHD).

O probléme ktorý popisujete vieme. Tá pauza bola v minulosti ešte väčšia 6:37 – 7:02 teraz je 6:42 - 7:02. aktuálne sa pripravujú decembrové zmeny cestovných poriadkov, kde sa menia (posúvajú) niektoré vlaky uvidíme ako sa nám ráno zmení obeh vozidiel a či to budeme vedieť riešiť.

Na margo Vašej podráždenej reakcie by sme dodali, že našim partnerom pre cestovný poriadok sú mestá a obce. Napriek tomu sa každou individuálnou požiadavkou na zmenu cestovného poriadku od cestujúcich, aj v návštevnej knihe zaoberáme, A všetky maily ktoré sú nám adresované odpovedáme.... niekedy aj v návštevnej knihe prostredníctvom admina.

admin - 30.11.2017 23:02
Dobrý deň.

Po zmenách cestovných poriadkov od 10.12.2017 budú spoje zo Severu smerom na Prieložtek (SAD) 6:37 a 6:54

Peter - 12.10.2017 19:30
Dobrý deň. Chcel som ísť autobusom dňa 12.10.2017 o 19:20 linka 11 odchod zo zastávky Ulica Ambra Pietra o 19:20. Prišiel som ku zastávke chvíľku pred autobusom no autobus pri tejto zastávke len spomalil nezastavil a pokračoval v ceste dalej. Keď som videl že autobus nezastavuje rozbehol som sa no vodič autobusu ani tak nezareagoval a nezastavil. Podotýkam prišiel som na zastávku v čas no do idúceho autobusu a ešte cez zatvorené dvere sa naskakovať nedá. Toto sa mi žiaľ nestalo prvý krát. Ďakujem za vyjadrenie z vašej strany a žiadam aby bol šoférovi daného autobusu udelený patričný postih. Ďakujem za vaše vyjadrenie.

admin - 17.10.2017 13:02
Dobrý deň,

samozrejme je to chyba vodiča, pretože má povinnosť zastaviť na zastávke za čo sa ospravedlňujeme. Dispečeri preveria údaje v histórii GPS a vodiča budú konfrontovať.

Peter - 11.10.2017 17:02
Pred niekolkými mesiacmi som čítal príspevky, medzi nimi aj to, preco rano zo zastavky sever II rano je taka velka pauza v autobusoch na Prieložtek, a nastupovanie len prednými dverami - na hanbu. Prečo ste neodpovedali??

admin - 11.10.2017 18:28
Dobrý deň,

v návštevnej knihe sa snažíme reagovať na väčšinu príspevkov.

Ak máte dotaz, prosím bližšie ho špecifikujte.

Jana Urbankova - 10.10.2017 09:22
Dobry den chcela by som Vas ,poprosit ci by nemohol posunut cas odchodu autobusu alebo dat iny spoj,od zastavky pri Zts. Teplarni ,smer Sever, po 15:30,nakolko mame prac. dobu od 7.00-15.30. Vyuzivam aut. dopravu rano a dobre by padlo keby som sa aj s prace mohla dostat aut. dopravou nakolko chodim domov pešo na Sever nakolko po 15:30,od Teplarni neni ziadny spoj. Za kladne vybavenie mojej ziadosti Vam dakujem,.´´

admin - 10.10.2017 12:07
Dobrý deň,

požiadavku posúdime a odpíšeme na jeden z Vašich mailov.

Dobrá rada: neposielajte svoje požiadavky na rôzne dostupné adresy, lebo môžu byť posúdené ako SPAM ;-)

admin - 25.10.2017 17:29
Dobrý deň,

požiadavka sa zrealizuje od nových cestovných poriadkov 10.12.2017.

Vlado - 05.10.2017 23:45
Prosím Vás, čo to tam máte za šoférov? Veď není týždňa kedy by nemal autobus nehodu. A nepíšte mi prosim, že nie vždy to je chyba autobusu, dobrý šofér (ako pár takých u Vás je) sa vie vyhnúť zrážke aj keď to jeho vina nie je - veď predsa vozí ľudí. Neviem, ale nemali by ste niektorých ľudí zamestnávať zvlášť nie zarasteneho pána na autobuse č. 29, ktorý jazdí ako zmyslou zbaveny. Ďakujem

admin - 09.10.2017 09:42
Dobrý deň,

ospravedlňujeme sa, ale Vaše posudzovanie je veľmi redukované. O tom koľko kolíznych situácii vodiči našich autobusov odvrátili ani netušíte, pretože sa neskončili nehodou ani poistnou udalosťou. Vnímate iba reálnu nehodu autobusu.

Všetci naši vodiči majú platné psychotesty (kde sa testujú aj reakčné časy) a platnú lekársku prehliadku.
Áno aj naši vodiči sem tam niečo drobné spôsobia sú to tiež len ľudia, ale za posledných 20 rokov evidujeme v rámci okresov Martin, T. Teplice 2 nehody kde sme boli vinníkmi a došlo k stredným zraneniam.
Naša spoločnosť si robí podrobnú evidenciu aj poistných udalostí aj dopravných nehôd našich vodičov. Vodičov školíme a tento rok sme začali aj na polygone v Orechovej Potôni (Slovakia ring) školou šmyku a zásad defenzívnej jazdy.

To že niečo nevidíte, alebo neviete o tom neznamená, že neexistuje ;-)

To že sa dva naše vozy ťukli na zastávke nikoho neohrozilo, odlhliadnuc od škody je to skôr úsmevná nehoda, ale viete, keď idete v daždi s 12 tonovým busom a 70m pred Vami dostane Bavorak v plnej rýchlosti šmyk a prejde do protismeru, tam nemôžte robiť nič je to moment. Znížite čo najviac rýchlosť a keď je po všetkom, tak sa tešíte, že ste prežili a medzi cestujúcimi sú len ľahké zranenia ktoré si nechceli dať ani ošetriť (ako pred týždňom pri Jasenove). Amatér by v panike strhol volant zrážke by sa aj tak nevyhol, pričom by riskoval prevrátenie busu, čím by viac ohrozil cestujúcich. A V meste tiež nemôžu naši vodiči riešiť zjavne jednoduché situácie v križovatkách ako paranojici a keď Vám niekto nedá v jasnej situácii prednosť, tak tiež s 12m a 12tonovým kolosom neurobíte vždy zázrak....

barbora - 29.09.2017 20:10
Dobry den, dnes okolo 13:30 na ulici Cervenej armady niekde pri Generalnom sofer na linke c.24 2x arogantne vytlacil cyklistu z cesty. Bol to sivovlasy starsi vodic. Ja chodievam casto na bicykly a clovek by povedal, ze prosefionalny sofer bude mat vasci respekt, ale opak je pravdou. Hlavne pri obiehani sa autobus na mna lepi, aj ked ma este obehol len polovicou. Problem je to hlavne v Priekope, kde je cesta v zakrutach uzsia.

lenka - 25.09.2017 13:20
Milá SAD Martin, prečo nerobíte námatkové kontroly autobusárom ako sa správajú k cestujúcim?! ,,šofér,, arogantný chlap v okuliaroch, silnej postavy, ktorý šiel 22.9.2017 o 14:55 linkou č. 31 zo zastávky od Hlavnej pošty smer Ľadoveň (ŠPZ ZA 662 CX č. 13) ma privrel do ,,vstupných,, dverí do autobusu, zaziapal po mne že nech vojdem dnu, že sa ponáhľa (popri tom keď odparkoval autobus nemal hneď žiadnu jazdu), napriek tomu že videl že sú predo mnou ľudia ktorý si kupujú lístky, a nemám sa ako dostať za dvere. Navyše ešte som si ani nevypýtala lístok a už vyštartoval zo zastávky, pričom kvalitne dupol na plyn a ja som si narazila ruku ako ma otrieskalo o čítačku mestských kariet. Bola som viac krát svedkom ako ,,jazdí,, keď ešte dôchodcovia nesedia (jedna stará pani to ledva ustala)... Telefonuje počas šoférovania, je drzý a vykrikuje po ľuďoch keď ho upozornia... Je len otázkou času kedy spôsobí nejaký poriadny úraz cestujúcim... Robte s ním niečo prosím! Ďakujem

admin - 26.09.2017 14:27
Dobrý deň,

ďakujeme za váš podnet, samozrejme ho preveríme. Na toho vodiča nám to nepasuje, avšak k niečomu takému došlo, samozrejme sa ospravedlňujeme.

Priebežné kontroly robievame - mám na to externú firmu, ktorá vykonáva skryté kontroly vodičov, okrem iného aj na základe takýchto podnetov.

Radoslav - 23.09.2017 09:05
Dobry den. Poprosim Vas o preverenie vodicov dvoch liniek MHD, ktori sa vracali dna 22.09.2017 o cca. 22:45 do depa. Ich jazda bola rychla, agresivna a arogantna. Vytlacili ma z cesty. A skoro sposobili dopravnu nehodu. Poprosim o vyrozumenie a potrestanie arogantnych vodicov. Chapem, ze sa ponahlali domov. Ale dodrziavanie pravidiel cestnej premavky plati pre vsetkych. Dakujem.

admin - 25.09.2017 13:03
Dobrý deň,

ospravedlňujeme sa za toto konanie vodičov. Situáciu preveríme a vodičov sa pokúsime identifikovať.

Michaela - 17.09.2017 07:44
Dobrý deň,

včera som sa dočítala na stránke https://www.turcania.sk/europsky-tyzden-mobility/, že keď sa počas víkendu 16.9. - 17.9. 2017 preukážem šoférovi mhd platným vodičským preukazom, budem mať nárok na cestovanie zadarmo. Pôvodne som plánovala na svoju cestu využiť auto, ale práve tento príspevok ma presvedčil, nech sa odveziem autobusom. Do autobusu som nastúpila s pripraveným vodičským preukazom, a keď som sa spýtala pána šoféra, či platí dnes ,,akcia'' s vodičským preukazom, povedal mi, že až o týždeň, takže neostávalo nič iné, len aby som si zakúpila cestovný lístok. To by mi ani nerobilo taký problém, keďže som zvyknutá často využívať našu mhd, ale principiálne by som sa rada dopátrala, kde je pravda. Či na uvedenom portáli je nesprávne uvedená informácia o dátume, alebo šofér nebol dostatočne informovaný?
Týmto by som taktiež rada apelovala na kompetentných, aby naozaj dobre zvážili dôležitosť podania správnych informácii, a tak aj urobili, aby sa tým predišlo prípadným nedorozumeniam a podobné situácie sa už neopakovali. Akcia ,,Európsky týždeň mobility'' má peknú myšlienku, no takýto nedotiahnutý prístup z nej robí nielen zlú reklamu, ale keď by sa viacerým ľuďom stala rovnaká situácia, aká mne, stráca sa aj ten efekt, aký mal tento ,,víkend jazdenia zadarmo'' mať...Alebo je to o tom, aby ste nalákali ľudí do autobusov, šoférov ste vyškolili, aby sa tvárili, že o ničom nevedia a ľudia by napokon, podobne ako ja, zaplatili cestovné, a vy ste sa obohatili na tejto akcii?

Za Vaše pochopenie a konanie vo veci Vám ďakujem a prajem vám len samých spokojných šoférov a cestujúcich :)

Lucia Rendeková - 08.09.2017 17:15
Dobrý deň,
rada by som sa opýtala, či je autobusová zástavka Priekopa II. iba na parádu alebo má aj nejakú funkciu. Práve som išla 23kou z Kolonie Hviezdy stlačila som stopku asi 30 metrov pred zástavkou a vodič mi vobec nezastavil. Minule som zas išla smerom z Martina taktiež som stlačila signál a nezastavil mi. to sa mi stalo už po tretí raz. Neviem či zamestnávate vodičov so zrakovým postihnutím alebo im tam treba dať transpareny a reflektory aby si všimli že je tam zastávka ale prosím vás urobte s tým niečo. ďakujem

admin - 09.09.2017 10:21
Dobrý deň,

viete nám prosím napísať presný dátum a čas odchodu spoja, ktorým ste cestovali? Situáciu samozrejme preveríme.

Leo Demidov - 30.08.2017 13:37
BCEM privet,

Chcem sa opýtať, či SAD Martin akceptuje študentské karty ISIC na prepravu mestským autobusom namiesto klasickej mestskej karty.

Ďakujem pekne a prajem pekný deň

admin - 31.08.2017 17:30
Dobrý deň,

ISIC karty akceptujeme, avšak nie všetky ISIC karty majú v čipe aj dopravnú časť (podľa medializovaných informácií sa to môže týkať niektorých prvákov na stredných školách a univerzitách). ISIC karty bez dopravnej časti je možné používať len na preukazovanie nároku na zľavu pri kúpe lístka v hotovosti.

ISIC karty, ktoré majú v sebe aj dopravnú časť je možné využívať aj na platbu cestovného lístka alebo časové cestovné.

Peter - 29.08.2017 12:44
Štve ma, že je jednoduchšie získať spoj do Prahy, Ulanbátaru, Džalalabádu, ako spoj na Karvaša Bláhovca. Na to koľko ľudí sa tam chce a potrebuje prepravovať, sú spoje kur...mmmm, strašne moc moc na riedko. Pa a polepšite sa

admin - 31.08.2017 17:31
Dobrý deň,

rozsah dopravnej obslužnosti je dohodnutý s objednávateľmi dopravy. V zásade je to kompromis vyplývajúci z finančných možností mesta a skutočného dopytu cestujúcich, ktorý nie je na Karvaši veľký.

Preto sú niektoré spoje vedené len z Vrútok, resp. po Vrútky – hlavne počas voľných dní. A vo večerných hodinách je obslužnosť zabezpečená zachádzajúcou linkou č.27

Michal - 20.08.2017 21:36
Zaujímalo by ma, na čo sú v autobusoch umiestnene tlačítka na signalizáciu na zastavenie na zastávke... Ked už nespočetne krát sa mi stalo, že vodič ignoroval túto signalizáciu. V lepšom prípade iba neotvoril dvere a musel som vystúpiť prednými, v horšom prípade ani nezastavil na zastávke... Ešteže autobusy využívam málokedy... Hotová katastrofa...

Lucia - 17.08.2017 09:57
Lucia... dobrý deň chcela by som sa poďakovať pánovi šoférovi ktorý išiel dneska na autobuse č.44 o 9:11 zo zastávky dolné zaturčie ll. Utekala som s kočíkom oproti autobusu nastupovali dvaja ľudia našťastie som to stihla tak som pri zadných dverách čakala asi 30 sekúnd keď, PÁN vodič neotváral dvere bol tam iba jeden kočík čiže nechápem prečo, tak som stlačila tlačidlo vedľa dverí a milý pán šofér sa pobral s kľdom ďalej. MHD Martin si robí skvelé meno. Naozaj ma to nahnevalo pretože som sa ponáhľala s dieťaťom k doktorovi.

Silvia - 17.08.2017 09:19
Keď tak čítam tieto príspevky s arogantnými vodičmi, tak sa pýtam či sa aj niečo okolo nich deje, alebo je to zase iba zbytočne strávený čas.

Dominika - 12.08.2017 00:36
Dobry večer, dnes som išla z mesta autobusom č. 11 o 22:23 nastupovala som na ulici Hviezdoslavovej a mala som na sebe striebornú retiazku s príveskom v tvare srdiečka s písmenkom ,,D". Pravdepodobne som prívesok v autobuse stratila. Prosím vás, ak ste ho našli, tak ma kontaktujte na e-mailovú adresu. Ďakujem.

admin - 12.08.2017 08:34
Dobrý deň,

informácie o nájdených predmetoch vo vozidle MHD vám podá dispečing dopravy telefonicky na +421 43 4222244.

Monika Cingelová - 09.07.2017 18:42
Dobrý večer dnes 9.7. o 18:29 išiel autobus 11nastka okolo Nábrežnej ulice vo Vrútkach a vobec nám nezastavil na zastávke . Čakali sme s priatelom na zastávke a ponahlali sme sa do mesta . Šofer nás úplne odignoroval šiel veľkym oblukom pozeral sa na nas usmieval sa a šiel ďalej . Ďakujem MHD Martin za ich ,,úžastne'' služby . Si spravte aspon poriadok medzi vodičmi .

veronika - 06.07.2017 11:22
Dobrý deň dnešná jazda s vodičom číslo 359 z Bystričky do Martina bola hrozná. Šofér si zrejme neuvedomuje že vedie Ľudí. Dôchodcovia s palicami mali problém sa udržať a hádzalo ich celým autobusom. Išiel rýchlo lebo mal zjavne meškanie a to jeho brzdenie dobre že človek nepreletí autobusom. Myslím si že každý si platí za lístok a mal by cestovať dôstojne.

Jarmila - 19.06.2017 17:02
dobrý deň, 11.7. 2017 mi končí platnosť mestskej karty a chcem sa informovať či si mám vybaviť novú kartu alebo sa táto pôvodná dá predĺžiť. Ak si budem vybavovať novú kartu na zľavnené cestovné ZŤP-S, bude postačujúce rozhodnutie z ÚPSVaR zo dňa 18.6.2014 o tom, že som ZŤP- S z určenou lekárskou kontrolou v júni 2020 alebo je nutné ísť si pre potvrdenie s aktuálnym dátumom.
Ďakujem

admin - 24.06.2017 10:47
Dobrý deň,

kartu je potrebné vymeniť. Potvrdenie bude postačovať to, ktoré máte.

Julo - 05.06.2017 21:08
Dobrý deň, chcem sa opýtať či budú posilnené spoje v sobotu, keď bude koncert Elánu a či pôjde aj autobus smerom na Bystričku po skončení koncertu.Ďakujem

admin - 08.06.2017 15:32
Dobrý deň,

v sobotu budú posilové spoje na koncert nasledovné:
- mimoriadne spoje linky 10 z MHD Vrútky autobusová stanica o 16:20, 16:45, 17:10, 17:40, 18:05, 18:40, 19:05 a 19:30
- mimoriadne spoje linky 30 z MHD Dolné Záturčie sídlisko o 16:10, 16:40, 17:05, 17:40, 18:10, 18:35, 19:00 a 19:25

Z koncertu bude taktiež odvoz zabezpečený posilovými spojmi linky 10 a 30 po 22:00.

Maria - 27.05.2017 10:49
Dobry den chcem sa opytat preco nesedia spoje z Kol. Hviezda z plagatu s internetovou informaciou .Konkretne s kol. Hviezda spod cintorina na sever. Sobota o 10:45 a potom 10:59 ten uz nejde

admin - 28.05.2017 14:15
Dobrý deň,

preverovali sme vašu pripomienku - nikde na stránke sme nenašli uvedený odchod o 10:59, kde presne ste to videli? Ďakujem

Jana P. - 26.05.2017 09:54
Dobry den,
chcem sa informovat od akeho veku moze dieta cestovat mhd bez kocika, mam male dieta a 2,5 rocneho starsieho syna, ktoreho nemozem viezt druhym kocikom..je tam nejake obmedzenie?
Dakujem za odpoved.

admin - 26.05.2017 16:34
Dobrý deň, ohľadom prepravy dieťaťa nie je prepravným poriadkom stanovená povinnosť prepravovať dieťa v detskom kočíku.

Ch - 11.05.2017 20:52
Dobrý deň,
nechodím autobusom každý deň. Mám však pocit, že intervaly nie sú prispôsobené cestujúcim.Chodím do školy a niektoré dni mám aj krúžky. Po skončení vyučovania (+obed) musím na autobus čakať 45 min. (linka 62). Väčšine deťom končí vyučovanie 13:30 a autobus 62 ide z Ambráku 13:28. Uvítal by som spoj 62 s odchodom zo zastávky Ul. Ambra Pietra okolo 14:00. Tiež keď som sa raz snažil dostať autobusom do ZUŠ, tak 15 min. som čakal na ďalší autobus, pritom na tej zastávke boli cestovné poriadky na viac ako 10 liniek. Chcel som tým naznačiť, že v špičke sú veľmi veľké intervaly medzi dvoma spojmi.

cestujuci - 10.05.2017 07:51
Dobry den,mozte prosim upozornit Vasich vodicov ze rano nemame zaujem o vyhliadkovu cestu s max.rychlostou 30km/h ale nacas sa dostat na stanicu? konkretne spoj 11/21.dakujem

Marcela Stanková - 12.04.2017 15:45
Dobrý deň,
chcem podať sťažnosť na šoféra, ktorý išiel dnes t.j. 12.4.2017 linkou 23 z Ľadovne na Kolónku s odchodom 14.43 Chcela som vystúpiť s dcérou pri Mestskom úrade vo Vrútkach, zazvonila som, boli sme úplne vzadu a mala som 3 tašky a išla vystupovať najprv dcéra /5 rokov/ a ako išla vystupovať, tak začal zatvárať hneď dvere, skoro mi ju tam zacvikol. Našťastie sa stihla vrátiť a nič vážne sa nestalo. Aj napriek tomu, že som na neho zakričala, že čo vystrája a nech nám otvorí, neurobil tak - ako naschvál a ani na hlavnej, keď dával prednosť autám, sa tak nestalo - stláčali sme stop a kričala som cez celý autobus doslova - môžete nám otvoriť. Skoro som dostala infarkt, sekunda a je mi dieťa zakliesnené vo dverách, alebo keby stihla vystúpiť, tak by ma akože nepustil ku nej???? Kde to žijeme, v akej dobe, keď sa takto správajú Vaši šoféri. Stále myslím na to, aké nešťastie sa mohlo stať a preto píšem túto sťažnosť. Mohli by ste prijímať zodpovedných šoférov, ktorí neohrozujú cestujúcich svojim arogantným a neľudským prístupom.
Ďakujem! Česť výnimkám.
S pozdravom Marcela Stanková

Andrej - 10.04.2017 19:14
Dobrý deň, prosím Vás čo potrebujem ak si chcem vybaviť kartu na overenie veku. A ešte kde sa dá vybaviť a ako dlho trvá výroba karty.
Taktiež by som sa chcel poďakovať vodičovi č.35065 za jeho priateľský prístup a taktiež to, že mi predal zľavnený lístok aj keď som mu nedal kartu na overenie veku.
Ďakujem

Beáta - 30.03.2017 08:04
Chcem sa spýtať z akého dôvodu zo zastávky SEVER II smer na SAD ide autobus PRIAMO na Prieložtek o 6:37 a potom až 7:02. Je to 25 min. pauza..neskutočné. Každé ráno sa ľudia na zastávke rozčuľujú...hlavne zdravotne postihnutí..ktorí potrebujú vystúpiť čím bližšie k lekárovi. Kto a podľa akých kritérií robí cestovné poriadky? Ráno idú ľudia do práce, ale asi nikoho nenapadlo že sa pracuje aj inde ako na Ľadovni alebo v meste. Mesto Martin má najhorší systém dopravy na Slovensku, nástup len prednými dverami neexistuje nikde len tu. Aj v Banskej Bystrici je systém kupovania lístkov taký ako v MT, ale nastupuje sa všetkými dverami a prístroje sú pri každých dverách. Nech sa kompetentní zamyslia nad tým, či doprava slúži ľuďom, lebo cena lístka je naozaj vysoká a služby biedne. Mimochodom...nechápem prečo ide aj 5 autobusov za sebou v jednom čase...a potom dlho nič.
Dúfam že dostanem odpoveď. Ďakujem

Dida - 27.03.2017 14:17
Dobry den, chcela by som sa opytat, ci sa neplanuju zastavky autobusov v Novom Martine. Myslim, ze tam byva dost ludi, ktori by to ocenili. Napriklad linky, ktore chodia na Strane by mohli tadial prejst a vratit sa spat na Holleho. Dakujem

admin - 28.03.2017 17:19
Dobrý deň,

zmeny v trasovaní liniek a obslužnosti mestskej časti Nový Martin zatiaľ neplánujeme a nemáme takéto zadanie ani od objednávateľa dopravy (MHD), ktorým je mesto Martin. Realizujeme iba bežné zmeny cestovného poriadku podľa požiadaviek, ktoré nemajú dopad na zvýšenie km, resp. nákladov.

Martin - 27.03.2017 13:21
Dobrý deň . Chem pochvaliť nové autobusy mhd ale trsku este dajte ako ma bratislava lebo tie televizory su dobre a kto je hluchy tak bude aspon vidiet kde je . Ďakujem za pochopenie . S pozdravom Martinko

Matúš - 17.03.2017 11:16
Dobrý deň
Chcel by som podať sťažnosť na šoféra autobusu ktorý dnes 17.03.2017 č.autobusu 30 o 9:52 išiel cez podhaj. Po nastúpený do autobusu som podal vodičovi 5€ bankovku stym že si prosím cely lístok a prepáčte nemám drobne p.vodic mi povedal že buď drobne alebo si mám vystúpiť tak som mu povedal prepáčte ale idem do roboty a nevystúpim že ja peniaze mám v tom má začal verbálne urážať i to že má na ďalšej zastávke ak si nevystupim prerazí čo už som nechápal keď zistil že fakt nemám v pláne vystúpiť začal mi vydávať v 20 a 10 centovkach čo som si povedal Okej trapne ale z 5€ mi vydal iba 2,3€ co som sa ho spýtal že prečo mi nevydá toľko koľko má v tom má opakovane zas začal urážať a pri semaforoch pri zimnom štadióne zastal a boli tam policajti tak otvoril dvere a začal kričať na nich že nech mu idu pomôcť vyhodiť parchanta a že nevie či je nafetovany alebo čo to má už dosť urazalo policajt prišiel ku dverám ja som mu vysvetlíl čo sa deje a povedal mi že mám byt pohode a sadnúť si poslúchol som ho lebo fakt som nemal chuť sa hádať s niekym hneď od rana. Po ceste ďalej som stále počúval verbálne urážky od pána vodiča bohužiaľ lístok som si niekde stratil tak Vám nemôžem napísať číslo šoféra. Dúfam že si šofér za peniaze ktoré mi mal vydať a nevydal kúpi niečo na nervy a ukľudnenie. Ďakujem

Lenka - 08.03.2017 21:47
Dobrý večer prajem, prosím Vás ako je možné že pán šofér má ísť linkou č. 7 ráno 6:27 a 6:24 doslova preletí okolo linky č.12, ktorá išla načas o 6:24? Chcela som ísť na tento autobus č.7, chýbalo mi prejsť cez cestu, aby som sa dostala na zastávku, myslím že som mala dostatočný časový náskok. Pán šofér môže pretekať, keď sa mu žiada, ale nie s busom. Ide mi o to aby išiel na čas, nech sa aj ostatní môžu odviezť a nemusia ísť na zastávku na ul. Nábrežná.
Ďakujem veľmi pekne.

peter - 17.02.2017 14:36
kde najdem cestovny poriadok zo zastavky od kina moskva?

admin - 17.02.2017 19:38
Dobrý deň,

cestovné poriadky podľa zastávok si viete zobraziť priamo na našej úvodnej stránke - http://www.mhdmartin.sk/ -> Cestovné poriadky podľa zastávok. Zadajte si zastávku MHD Ul. Hviezdoslavova. Odporúčame taktiež využiť možnosť vyhľadania spojenie priamo do vášho cieľa (taktiež na úvodnej stránke).

Janka Nespokojná - 24.01.2017 22:47
Celý váš systém stojí na preukazoch. Požadujete, aby ich mali všetci, čo žiadajú o zľavu. Konkrétne ten môj mi zo dňa na deň prestal fungovať, ale to v tomto príspevku nie je vlastne až tak podstatné. Smiem sa spýtať, aký je ten pocit satisfackcie keď vám človek musí pred nos vystaviť kartu, že je študentom? Mám 16, nevyzerám na viac ako 13 a pokiaľ viem zľavu majú mať študenti do 26 rokov. Žiadny študent strednej školy sa po škole nevyberie bez nejakého preukazu (vzhľadom na zavedené elektronické systémy či bezplatnú prepavu vo vlakoch a pod.). Ja osobne som dnes mala týchto preukazov 5 (plus ten Váš, nefunkčný) a keďže som nechcela zdržovať radu zamnou jednoducho som si požiadala o študentský lístok a vytiahla z vrecka drobné. Ako som už spomínala môj výjav je dokonca pod môj vek, na chrbte som mala prepchatú školskú tašku, zamnou bol rad ľudí. A tak sa pýtam, aký zmysel má zdržovanie, keď je nad boha jasné, že som študentka? Aký zmysel má tento Váš nefunkčný byrokratický systém? Akoby nestačilo, že si momentálne musím platiť o 20 centov drahšie lístky, ešte máte aj potrebu znepríjemňovať mi deň. S pozdravom, strelu čoraz viac využivajúca, študentka.

Zuzana Trgiňová - 09.12.2016 20:03
Dúfam,že ak v blízkej dobe,budete prijímať šoférov,prosím nech ten dotycný má aj niečo v hlave,cestujem roky mhd-čkou,no čo ste v poslednej dobe prijali do zamestnanie,je niečo neskutočné.Nestalo sa mi to raz,ale opakovane,arogancia zo strany šofera,nadávky pri ktorych som vazne onemela,aká sme mi háveď,alebo banda skurvená????? Prepaaaacte,ale to ako vazne??? Stazujete sa,ze vam strela berie ludiiii,ani sa nedivim.casovy harmonogram,štylom: teraz vsetko a potom 25 minut nic,ma vazne logiku.cestujeme v preplnenych spojoch,ako dobytok,jeden vedla na druhom. Na zaver,len dodatok,zistim si meno toho pána šofera,co nas tak krasne oslovuje,a zastavim sa. A srdecne pozdravujem pana co pise cestovny poriadok,sa mu to jazdi,ked si chodi vlastnym autom a nemusi cakat pol hodinu na spoj.

Michaela - 28.11.2016 13:33
Dobrý deň,chcem sa sťažovať na šoféra,ktorý dnes ráno O 6:30 S 27 ušiel môjmu synovi,zatvoril mu za nosom dvere A šiel preč.už veľakrát S tým istým šoférom sú problémy.pred 2 týždňami má.Z autobusu vyhodil,vraj tam nesmú byť 3 kočíky,prečo potom ostatní šoféri S tým problémy nemajú.keby to aspoň slušne povedal,A nie vulgárne.A to sa takto aj K starším tetam správa,bola som toho svedkom.ďakujem