Návštevná kniha

Návštevná kniha

Príspevky sa zobrazujú po schválení, v prípade nevhodných a nezmyselných si vyhradzujeme právo ich mazať.

V návštevnej knihe je 2796 komentárov

Jakub - 18.09.2018 13:44
Dávám sťažnosť na šoféra č:32877 Linka: 27/56 ČL:7536/3164605, v približnom čase 11:21 v smere Vrútky-Martin Starka išla do Martina z bratom. Smerom zo starej Priekopy ako sa ide na nadjazd do Košut. Šofer v tej zátačke išiel prudko nezabrzdil, čím moju starku vyhodilo zo sedačky a spadla na celý ľavý bok a hlavne na ľave koleno. Momentalne ma koleno opuchnute a omodrinované. Šofer sa správal arogantne a drzo nezastavil a nepomohol cestujúcemu a pokračoval v jazde.

Martin Slávik - 09.09.2018 17:59
Chcel by som vyzdvihnúť vodiča linky č. 10 8.9. cca okolo 20:30 na zastávke Sever, smerom do Vrútok. Mal technický problém s dverami. Zvládol ho bravúrne, s úsmevom na tvári, bez zbytočnej nervozity či nadávok.. Klobúk dolu.

Ján Mižúr - 07.09.2018 11:39
Dobry den, chcel by som podakovat vodicovi s o.č. 371 za vratenie stratenej penaženky.
Dakujem Ešte existujú slušní ľudia

Martin Slávik - 07.09.2018 09:50
Dobrý deň, škoda, že ste nikde (ani na tejto web stránke, ani v autobusoch) neupozornili na rekonštrukciu zastávky A. Pietra... :-(

admin - 07.09.2018 16:15
A čo by sa tým zmenilo? Škoda je, že sa rekonštrukcie zastávok nerobia ako v 21. storočí, s kaselskými obrubníkmi, prispôsobené nízkopodlažným busom ako píše admin nižšie (4.9.2018)

Martin Slávik - 07.09.2018 09:25
Dobrý deň, jedna technická otázka ohľadom zastávky Košúty zdrav. stredisko. Nepomohlo by celkovo dopravnej situácii, keby a) zastávka sa posunula aspoň o cca 20 m smerom od kruhového objazdu, b) keby bola zastávka "zapustená" do chodníka, ako napr. Košúty, kostol. Ďakujem za Váš názor. Súčasné riešenie tohto úseku je pre všetky strany... scestné.

Driver9 - 07.09.2018 14:57
celý kruhový objazd v Košútoch bol zle navrhnutý od začiatku (asi nemohol byť väčší kvôli vlastníctvu susedných pozemkoch, no dobre doplnil sa bypass v smere od Vrútok (nemá ideálne zakrivenie a šírku a je preto už riadne zošľahaný), ale mohol byť minimálne ešte jeden bypass – odbočka do Košút v smere od Martina samozrejme s posunutou a zapustenou zastávkou v nike...

Martin Slávik - 18.09.2018 17:00
Ak som správne pochopil, driver9 odpovedal na otázku, že by mnou navrhované riešenie zastávky Košúty zdr.str. pomohlo? Samozrejme, viem, že zo zastávkami SAD nemá nič. Kde a ako ich mesto postaví, tam autobus zastane...

admin - 07.09.2018 16:16
poznámky: zriaďovateľom zastávok pre verejnú autobusovú dopravu na území obce je príslušná obec a tá ich aj buduje- rekonštruuje...
niekedy je problém zmeniť zastávku aj kvôli nevysporiadaným pozemkom pod zastávkou, cestou a tak sa zachová status quo...

Kveta - 05.09.2018 14:15
Dobrý deň,chcela by som sa opýtať ako funguje žiacke zľavnené časové cestovné a ako sa kupuje.Som držiteľkou mestskej karty.Ďakujem vopred za informovanie☻.

admin - 06.09.2018 16:57
Asi tu nejdeme opisovať celú tarifu a podmienky... tak v krátkosti:

1. Musíte mať žiacku kartu s fotkou (môže byť aj mestská)

2. Prvý časový lístok 30-dňový alebo 90 dňový si musíte kúpiť na klientskom centre (na autobusovej stanici, alebo na mestskom úrade)

3. Ďalšie časové lístky si potom už môžete kupovať aj nadiaľku, cez náš e-shop. Červený odkaz DOBIŤ KREDIT je aj na tejto webstránke...
(alebo zadajte link: https://eshop.dopravnakarta.sk/sadza/PCL)

ja - 04.09.2018 21:11
Dobrý večer

ráno stál na zastávke Dolné Vrútky bus so šoférom /zrejme pokazený/. Dcéra po príchode na zastávku bola svedkom toho ako vodič vykonáva potrebu priamo z busu.To už ako kde sme?

admin - 06.09.2018 16:58
No to je riadna hanba. Vodiča už dispečeri identifikovali a vyvodia voči nemu disciplinárne dôsledky s dopadom na odmeňovanie.

Petra - 30.08.2018 21:09
Dobrý večer,chcela by som sa opýtať.Mám 7 mesačnú dcérku a aj napriek tomu že s ňou chodím prevažne peši občas musím využiť autobus.Neviem či som jediná ale mám naozaj veľký problém s nastupovanim ale o mnoho väčší s vystupovaním :-) Ako matka s kočíkom mám cestovanie zadarmo,ale prečo to neplatí aj v prípade že mám dieťa v nosiči???Koniec koncov ešte zaberieme menej miesta ako s kočíkom.Ďakujem za odpoveď

admin - 04.09.2018 08:51
Ceny cestovného v MHD určujú spoločne mestá Martin, Vrútky a obce Bystrička, Lipovec Turčianske Kľačany. Na náš návrh, kvôli bezpečnosti, aby mamičky nemuseli opustiť dieťa v kočíku počas tarifného vybavenia (zakúpenia lístka), cestujú mamičky s kočíkmi zdarma. podobne aj vozíčkari – tým sa tiež ťažko kupuje lístok u vodiča... nehľadajte v tom inú logiku, je to ústretový krok zjednodušujúci cestovanie „vozíkom“ a ich sprievodu a to je celé.
Čo sa týka nastupovania a vystupovania kočíkov a vozíčkarov, tak v Martine a Vrútkach nie sú vybudované zastávky s kaselskými obrubníkmi (žiaľ ani pri súčasnej rekonštrukcii na zastávke na ulici Ambra Pietra sa také nepoužili) ani prispôsobené na pristavovanie nízkopodlažných autobusov, ktorým sa otvárajú dvere smerom von... jednoducho pri nastupovaní a vystupovaní je potrebný asistent...

Hana - 21.08.2018 08:24
Dobrý deň, \r\nchcem sa spýtať prečo dnes 21.8.2018 vodič linky č. 7 ktorá má odchod zo zastávky Sever II 7:04 nezastavil na zastávke, preletel okolo zastávky v strednom pruhu, takže ani nemal v pláne zastaviť. Čítala som nižšie príspevky a sledujem že nie som jediná čo sa sťažuje na to, že vodiči ignorujú zastávky. Pokiaľ nestojíte pri dverách a nezvoníte, vodič nezastaví. Pokiaľ nestojíte priamo na obrubníku aby vás bolo vidno, vodič nezastaví. V prepravnom poriadku máte uvedené že pravidelná doprava je doprava, ktorou sa zabezpečuje preprava cestujúcich v presne určených intervaloch po presne určených trasách....Na čo sú potom cestovné poriadky, keď autobusy prebehnu aj tri zastávky bez zastavenia, a potom na predposlednej vypnú motor, a s cestujúcimi v autobuse si dobehnú čas čakaním na zastávke. Okrem toho, zastávky nie sú na znamenie. Takže cestujúci nemusí zvoniť na zastavenie, vodič má povinnosť zastaviť na tej zastávke, kde má v tom čase byť podla CP. Ako budeme zvoniť od septembra, keď budú plné autobusy ľudí a nie každý stojí pri znončeku??? Máte tu veľa príspevkov ktoré sú negatívne, a to je zlá vizitka. Nie všetkých hádžem do jedného vreca, sú aj vodiči ktorí si robia prácu kvalitne. Ale asi nerobíte dosť pre to aby sa niečo zmenilo.Je to hanba aby za 70 centov bola doprava taká aká je. Napomenutie asi ako v škôlke...ty ty ty a ideme ďalej. Prosím Vás o odpoveď a naozaj sa trochu spamätajte. A uvedomte si, že existujú aj iné povolania, ktoré sú náročné, v teple, s ľuďmi, na strechách, na cestách...MHD je ešte to lepšie z horšieho. A naozaj ak to niekoho nebaví, nech sedí na tej terase pri kávičke ako ste odpísali na jeden príspevok...to tiež bola odpoveď hodná \"pochvaly\". ........a možno bude užitočnejší. Čakám na odpoveď, ďakujem

admin - 21.08.2018 10:27
Chápeme Vašu frustráciu ale bolo to nedorozumenie. Pozreli sme si GPS a vodič zastal. Prišiel na zastávku 7:05:44, nastúpili 2 cestujúci (časy predaja lístkov 7:05:58 a 7:06:02), keď už nikto nebol pri dverách autobus zavrel dvere a odišiel pričom obchádzal asi pred ním stojaci autobus – prešiel do stredného pruhu...

Píšete, že všetkých nehádžete do jedného vreca, ale bez elementárneho poznania robíte závery. Keď sme začali sledovať presnosť a aj zastavovanie na zastávkach, tak presnosť sa pohybovala na úrovni 56%. a údaje za posledný štvrťrok presnosti MHD je 85%. Do palubných počítačov autobusov sa zaviedli moduly GPS a spustil sa dispečerský systém, vieme či vodič zastavil, koľko ľudí nastúpilo v akom čase si kúpili lístky... vodiči sú pod kontrolou, ale aj tak sa stane že cestujúceho prehliadnu, alebo si to zľahčia a vyhodnotia situáciu zle a nezastavia, alebo jednoducho v tej rutine spravia obyčajnú ľudskú chybu a prebehnú zastávku... Tieto opatrenia výrazným spôsobom prispeli k nárastu kvality v tejto oblasti, ale asi stále nerobíme dosť, keď sa to ešte občas vyskytuje... budeme sa viac snažiť... Treba ale povedať, že výrazne ubudlo sťažností od cestujúcich, ktorí tvrdili, keď zmeškali autobus, že vodič šiel predčasne, alebo, že autobus nezastal a dispečerský systém ukázal niečo iné...
Na margo Vašej reakcie, by sme ešte dodali, že svet nie je čierno biely a aj keď v tejto návštevnej knihe sú prevažne negatívne reakcie. Naši vodiči našli množstvo peňaženiek, x mobilov, tašiek a vrátili ich majiteľom, často poskytli nezištne pomoc a nerobia to pre to, aby sa tu o tom písalo... Občas príde pochvala, ale ľudia častejšie píšu negatívne skúsenosti, ako by si mali priznať svoje zlyhanie, ktoré napravil niekto iný. Poďakujú diskrétne vodičovi, alebo na dispečingu. Naproti tomu zlyhanie vodiča je vždy verejné, často pred plným busom a vtedy je každý autor ohnivých príspevkov hrdina. My nemáme záujem obhajovať chyby alebo lajdáckosť vodičov, ale sú to tiež len ľudia so svojimi chybami, ale cestujúci sú k nim často nekompromisní. Mohli by sme túto „diskusiu“ v návštevnej knihe vypnúť a tváriť sa, že je všetko O.K., ale zaujíma nás názor cestujúcich aj keď je tiež niekedy napísaný v afekte, a niektorí vodiči si aj z toho vedia zobrať ponaučenie.

Aneta - 17.08.2018 19:46
Dobry den...chcem sa opytat ci je normalne ak stojime na zastavke SAD cakame na bus cislo 34 ktory mal ist v case 19:30 (17.8)...autobus nas obehne ani nezastavi a ide dalej?? Pritom bolo jasne vidiet ze stojime na zastavke...cakali sme 30min a dockali sme sa tatehoto prustupu pana vodica!! Asi ho nezaujima ze ludia sa mozu niekde ponahlat?? A to sa nestalo prvy krat...nerozumiem ak.ich ta praca nebavi tak nech ju nerobia, ale nech nekomplikuju zivot inym dakujem

admin - 21.08.2018 12:51
Vodič podľa GPS skutočne nezastal už to s ním rieši dispečing

Roman - 15.08.2018 13:28
Dobrý deň,

chcel by som sa informovať, či je na linke 18 odlišný režim obsluhy zastávok oproti ,,obyčajným,, linkám, alebo je to rovnaké ako v prípade linky 17 ?

Pri linke 17 je možné nastúpiť do autobusu bezplatne len smerom do Tesca a smerom z Tesca autobus zastavuje na zastávkach len pre výstup cestujúcich bez možnosti nástupu.

Je možné sa linkou 18 prepravovať medzi zastávkami mimo Tulipu, napr. na trase Hlavná pošta-Ľadoveň a opačne ?

Ďakujem vopred za odpoveď.

admin - 16.08.2018 10:18
Na linke č.18 je režim ako v MHD vrátane tarifného vybavenia (nie je bezplatná preprava). Cestujúci ju môžu využívať medzi akýmikoľvek zastávkami po celej trase linky.

Petra - 14.08.2018 14:32
Dobrý deň,

Rada by som zdieľala moju negatívnu skúsenosť, ktorá sa opakuje vždy s vodičom č. 373 na linke č. 9 s odchodom 14:13 od spoločnosti GGB Sučany.

Spolu s ostanými cestujúcimi sme nemohli nastúpiť do autobusu, aj keď už svietila evidenčná tabuľa linky. Pán vodič ležal priečne cez sedadlá sporo odetý a bosý.
Až keď uznal za vhodné, tak nás vpustil do dautobusu. Keď som žiadala vysvetlenie tak som dostala odpovede citujem: “ Nie je Vás tu 50” a “Aká ste múdra slečna”.

Bola by som rada keby sa takéto správanie neopakovalo a vyslovene žiadam vhodnú komunikáciu ku ženám.

Jazda spomínaného šoféra bola neprimeraná: na križovatke pred závodom VW nedal prednosť vozidlám z oboch strán a v meste pri obchodnom dome predbiehal autá vyššou rýchlosťou.

Vopred ďakujem za prešetrenie udalosti

admin - 15.08.2018 11:16
Vodič autobus pristavil načas, lístky vydával do 14:11:44. Odišiel presne o 14:13 (podľa GPS) - všetko bolo v poriadku.
Vodič má povinnosť na požiadanie informovať cestujúcich ohľadom podmienok prepravy, ale nemusí podávať vysvetlenie a skladať účty cestujúcim, čo robí cez prestoj a počas odpočinku.
Vodič nepracuje v krytej hale, alebo klimatizovanej kancelárii, ale celé dni v týchto horúčavách v neklimatizovanom autobuse MHD, tak ak nebol top ustrojený, prosíme o súcit a trochu tolerancie...
Nechceme obhajovať nevrlú komunikáciu zo strany vodiča, ale ak sa Vám nepáči postup vodiča, tak ho s výnimkou tarifného vybavenia nekonfrontujte, ale napíšte to nám, my postup vodiča preveríme.
Čo sa týka jazdy, tak na križovatke od motorestu Rapid smerom do VW úplne zastal a cestou späť križovatku plynule pomaly prešiel 11km/hod -či nedal prednosť nevieme...
Pri starej Bile pri Kinekuse – mierne prekročil rýchlosť, ale inak šiel v rámci normy – vodiča upozorníme.

Veronika Lukyova - 12.08.2018 19:41
Dobrý deň, mala som pár zlých skúsenosti s MHD, aj s neochotnymi vodičmi, alebo takými čo jazdia s ľuďmi ako so zemiakmi ale som rada že môžem napísať pozitívny príspevok.. Chcem ešte raz poďakovať a pochváliť vodiča linky 18,teraz robil od 12tej do 24tej, mal by to byt vodič 425, fakt klobúk dole.. Takého ochotneho, milého a slušného vodiča som dávno nezažila.. Podotýkam že som bola s kociarom a dvomi deťmi.. Veľmi dúfam, že sa to aj k nemu dostane a keď nič viac aspoň pochvalu alebo niečo dostane, lebo myslím si ze ta práca nie je jednoduchá a možno by to chcelo aj viac motivácie a pozitívnej spätnej väzby..

Rebeka - 08.08.2018 15:20
Dobrý deň,
píšem Vám po dnesnej jazde s vodičom 29697 s ktorej som ostala pomerne prekvapená. Odkážete prosím pánovi vodičovi, že aj iným ľuďom, nie len šoférom autobusov, je v tieto dni teplo ale nevybíjame si svoje pocity na ostatných. Ide o to, že pri nastupovaní na zastávke Hl. Pošta dnes o 14:55 som bohužiaľ nemala drobné a tak som musela platiť 10€ bankovkou. Výdavku som sa dočkala, ale spôsob akým pán vodič okomentoval moju platbu bol nanajvýš nepríjemný, arogantný a bohužiaľ mi to znepríjemnilo celú cestu. Citujem: “Ide z mesta a nemá drobné.”

Necestujem MHD často a po tomto zážitku ani nemám chuť využívať ju častejšie. Možno len treba pripomenúť vodičovi, že všetci sme len ľudia, robíme chyby a nie vždy mame pri sebe drobné.

Ďakujem.

Driver9 - 09.08.2018 12:32
Čo sa týka tepla inak je človeku teplo na terase pri pohári s vodou a kávičkou a inak v buse MHD bez klimatizácie, kde pečie slnko ako v skleníku.
Niektorí ľudia sa pomotkajú a posedia v meste, hoci majú x príležitostí si rozmeniť – nechať si pár drobných, neurobia to. Svoju ľahkovážnosť a bezohľadnosť vôbec nevnímajú kriticky.
Svoj problém prenesú na vodiča, v buse vytiahnu bankovku a očakávajú ful service, a keď narazia na odpor, tak prehlásia aj v pohode bezkonfliktného vodiča za drzého a arogantného, lebo si dovolil ozvať sa – to nemusel nebolo to profesionálne, nakoniec jej aj tak vydal, tak byť ticho a povzniesť sa nad tým...
Ľudia čo skutočne zabudnú, tak nejdú do konfliktu, uvedomia si svoj podiel na vzniknutej situácii a neodkazujú v anonymnej diskusii čo treba pripomenúť tej druhej strane.
Cestovanie verejnou dopravou je o obojstrannom vzájomnom rešpekte.

admin - 09.08.2018 17:52
Problematika hotovostných operácii sa vysvetľuje pravidelne aj v tejto diskusii a bolo už 3x v novinách napr.:
Autobus nie je zmenáreň alebo banka a objektívne nemôže dosiahnuť z pohľadu zásobovania zmenným a bezpečnou úschovou hotovosti také podmienky, aké sú napríklad v kamennom obchode. Vodiči majú síce zmenné pre hotovostné operácie, ale ich výška je obmedzená. Nemôžeme zaručiť neobmedzený rozsah zmenného a vystavovať vodičov neprimeranému riziku, skladovať a manipulovať po autobusoch veľkú hotovosť. Sú známe prípady okrádania vodičov...
...Cestujúci majú vždy viac možností zaobstarať si platidlo s primeranou nominálnou hodnotou ako vodič vo vozidle. Ten nemôže donekonečna cestujúcim vydávať z papierových bankoviek. Ak vodič drobné nemá, ocitá sa v neriešiteľnej situácii. Nemá možnosť spoj odstaviť a odísť rozmieňať peniaze. Naša spoločnosť prepraví ročne asi 25 miliónov cestujúcich (7miliónov v MHD Martin). Nie je možné každému vydať z papierových bankoviek....

Čítajte viac: https://myturiec.sme.sk/c/20777058/tak-ako-je-to-s-drobnymi-pri-cestovani-v-martinskej-mhd.html#ixzz5NfRfT7R7

Barbora - 01.08.2018 18:05
Dobrý deň, chcem sa opýtať či je mozne nabiť si kredit do peňaženky u vodiča v autobuse ak využívam mestskú kartu na časové cestovné. Ďakujem tam odpoveď

admin - 01.08.2018 22:10
Dobrý deň,

áno, je to možné.

Lucia - 01.08.2018 01:01
Dobrý deň, chcela by som týmto spôsobom poďakovať a zároveň veľmi pochváliť vodiča č. 311. Včera 31.7.2018 som nastupovala na autobus čislo 7 s vedomím, že ide na Vrutocku autobusovu stanicu. Zrazu som si všimla, že pán vodič zabáča a končí jazdu na Nákladnom nádraží. Išla som sa ho spýtať, že kedy ide naspäť nakolko som mu povedala, že som nastupila na zlý spoj a za 10 minút mi ide vlak. Bola som fakt dost zúfala lebo toto sa mi nestalo od deckých čias.Pán vodič sa na mňa usmial a vysvetlil mi, že som si musela zle pozriet spoj a ked videl asi, že ma prepadá panika z toho, že nestihnem vlak tak naštartoval a povedal, že ma odvezie. Padla mi sánka a doteraz som v šoku z tohto nesmierne krásneho skutku čo pán vodič urobil. Touto cestou sa mu chcem veľmi pekne poďakovať a som nesmierne rada, že v Martine máme aj takýchto úžasných vodičov MHD. Ste dôkazom toho, že ešte existuje ľudskosť a dobro. :) nesmierne si to vážim. S pozdravom Lucia

Cestujuca - 25.07.2018 14:32
Dnes o 12.59h Mhd Hotel Turiec, linka 30/71 vodič:2995?
Pani tlačiaca invalidný vozík požiadala šoféra o vysunutie plošiny.Šofér ju chcel obslúžiť ale pravdepodobne bola v poruche.Požiadal pani o otočenie vozíka s tým,že ho dal dnu.Nezabudol zjapať,že autobus nieje jeho a pani ak nevie jazdiť z vozíčkom,tak niečo v tom zmysle aby s ním nechodila a nech ho pripúta.Pani oznámila,že vystupuje v Záturčí šofér drzo,že je päť zástavok,že na ktorej teda.Konečná.Myslím si,že šoférové správanie bolo nevhodné.Stačilo povedať prepáčte plošina je nefunkčná pomôžem vám a nie sa rozkrikovať.Pani sa nehádala ani nezvyšovala hlas!Na konečnej sme vystúpili pán šofér sa s pani rozprával asi jej aj pomohol z vozíkom dole ALE neviem čo sa odohralo len strašný krik šoféra a niečo ešte za nimi kričal.Môj názor je ak má problémy tie má nechať pred dverami autobusu a ak sa vyskytne problém mal by ho v kľude riešiť ako profesionál!Podotýkam pani bola slušná poprosila,nehádala sa!Verím,že dotyčný šofér sa najbližšie pani ospravedlný za nevhodné správanie.Ďakujem

admin - 25.07.2018 15:12
Ďakujeme za podnet, pani asistentka nám už medzičasom volala a vodiča už riešime...

cestujuca - 18.07.2018 19:13
dobry den
chcem sa stazovat na vodica primeskej autobusovej dopravi sad martin na linke turc. teplice - turcek, cislo vodica 384. od kedy pracuje pan vodic na tejto linke je to nieco hrozne cestovat snim rano, deti mu sedia v predu a na dvierkach ku vodicovi no je to nieco hrozne. ked je teplo v autobuse je teplo lebo on klimu nezapina a ak aj zapne je vecer a ked je chladno vetraky mu ide pomali roztrhat ako fukaju no ja neviem ci to robi naschval ,ale neni to prvy krat a to chodim snim pravidelne, bud z busu clovek vyjde spoteni alebo pomali zamrznuty

admin - 25.07.2018 10:09
Dispečing nevníma vodiča ako problémového, práve naopak. Správanie detí v autobuse sme tiež doteraz nevnímali ako problém. Samozrejme Váš podnet s vodičom riešili a upozornili ho...
Čo sa týka klimatizácie, tak tá sa spúšťa automaticky a v niektorých novších autobusoch sa prostredníctvom nej aj kúri, preto sú v prevádzke aj večer keď je chladnejšie.
Klimatizácia reaguje vždy s nejakým oneskorením (aj keby ju vodič ovládal manuálne). Problém je, ak je napríklad chladnejšie počasie a striedavo svieti slnko,
Podobne, keď je veľmi horúco a autobus často otvára dvere kvôli nastupujúcim a vystupujúcim cestujúcim, vtedy je účinok klimatizácie je nižší.

Miroslav - 06.07.2018 17:47
Dobry den, chcem podat staznost na vodica c 438. Dnes pred 7:30 nas viezol a neotvoril dvere na zastavke, i ked sme zazvonili a aj sme vstali a nastupili sme si k dveram. Ja, kamaratka a este jedna starsia pani. Len zastal na par sekund a uhanal dalej. Rovnako tento vodic aj pred dvomi tyzdnami, ked som si chcel dobit kartu, nemal najlepsie spravanie, ale vtedy som si povedal, ze asi nemal dobry den a neupozornoval som vas na neho. No dnes som sa presvedcil, ze tento vodic 438 sa naozaj sprava cudne. Neviem ci ma nejaky zmysel vobec stazovat sa, ale aspon viete.

admin - 11.07.2018 18:30
Vodiča sme upozornili všeobecne, ale nemohli sme ho konfrontovať s konkrétnou situáciou, pretože ste neuviedli na ktorej zastávke sa to stalo.
Overili by sme nastupujúcich cestujúcich a z GPS čas strávený na zastávke...
Každý podnet, upozornenie, sťažnosť, spätná väzba má zmysel – je základom pre zlepšenie, ale je dôveryhodnejšie, keď je konkrétne a neanonymné

Janka L - 04.07.2018 20:47
Dobrý deň,
Chcela by som oznámiť nevhodné správanie vodiča, linka 21, čas 14.52 smer mesto.
Nežijem v MT, chcela som sa dnes zviesť do mesta aj s malou a s kočíkom. U šoféra som si chcela overiť, že sa nastupuje s kočíkom druhými dverami, keďže sa lístok kupuje v prvých dverách. Šofér ma pri otvorených dverách odignoroval, hoci sa mňa pozeral a počul, že sa ho niečo pýtam. Nezdrzovala som, autobus nebol plný a išiel načas. Jednoducho mi zatvoril pred tvárou dvere a odišiel, nemala som možnosť nastúpiť ani prvými ani druhými dverami.
Ďakujem za prečítanie

admin - 11.07.2018 16:00
Mrzí nás to a ospravedlňujeme sa.
Aby sme mohli vodiča konfrontovať a vyvodiť dôsledky potrebujeme ho identifikovať.
V čase 14:52 – smer mesto mali odchod na trase 2 spoje:
Jeden zo zastávky na ul. 1. Čsl. brigády a druhý zo zastávky Sever obch. dom...

Janka L - 07.08.2018 13:05
Dobrý deň,
Reagujem na môj príspevok zo dňa 4.7.218 a na Vašu otázku. Išlo o zastávku Sever obchodný dom. Ďakujem

Lenka O. - 09.06.2018 07:54
Dobrý deň. Rada by som Vás upozornila na možné riziko, ktoré hrozí v autobusoch Irisbus, kde otvárací mechanizmus otvára dvere do vnútra vozidla. A zároveň Vás požiadala o nejaké informačné upozornenie do týchto autobusov, pretože aj napriek tomu, že autobusmi MHD cestujeme pravidelne, počas školských dní 4 a viackrát denne, vôbec by som si nepomyslela, že hrozí nebezpečenstvo úrazu a aj ľudia, s ktorými sme sa o tom už rozprávali sú prekvapení. Takže k situácii - v pondelok sme cestovali s dcérkou v poloplnom autobuse a keďže dcérka je ZŤP a potrebuje viac osobného priestoru, tak sme sa postavili do preddverového priestoru pri stredných dverách, kde bolo prázdnejšie, ale postupne sa ľudia doplnili, čo dcérku donútilo sa viac pritlačiť k ochrannému sklu a ako sa na najbližšej zástavke otvorili dvere, tak jej rúčku privreli medzi dvere a ochranné sklo a zrejme už pri tom náraze došlo ku zlomeniu vretennej kosti (aj s posunom, preto myslím, že už pri náraze). Dcérka má už 8 rokov, takže to nie je malé batoľa s drobnou rúčkou a krehkými kosťami. Ja nevyčítam nikomu, chápem, že to bola nehoda, snáď len trochu ľudskosti, ale to ako šoférovi, tak aj ľuďom, ktorí v autobuse sedeli, lebo napriek tomu, že malá skríkla pri otvorení dverí a potom celý čas plakala, Zasa aj keď sa v preddverovom priestore nemá stáť, každý, kto chodieva pravidelne MHD vie, že je to úplne bežné.

Lenka O. - 09.06.2018 08:00
Omylom som odoslala predchádzajúci príspevok skôr , ani neviem, čo mi presne opravilo, tak dúfam, že sa bude dať aj ten koniec správy rozlúštiť. Proste som len chcela doplniť, že ľudskosť chýbala ako šoférovi, tak aj cestujúcim, preto som ani nenapísala číslo linky, ktorou sme išli, lebo by bolo hlúpe pranierovať šoféra, keď tam bolo ďalších cca. 50? ľudí, ktorí sa zachovali rovnako. Ďakujem za prečítanie celého príspevku a prajem pekný zbytok dňa.

admin - 11.06.2018 17:06
V prvom rade nás mrzí že došlo k takému incidentu – úrazu. Pri preprave autobusom vždy existuje objektívne nebezpečenstvo – riziko. Preto majú cestujúci povinnosti, ktoré vyplývajú nie len zo všeobecných zásad, ale aj z prepravného poriadku.
Podľa Kap. 8 Základné práva a povinnosti cestujúceho je podľa Čl.12 počas prepravy je zakázané: (IV) zdržiavať sa v priestore dverí
Vodič má spoza volantu veľmi obmedzené možnosti (v zrkadle) kontrolovať pozície jednotlivých cestujúcich stojacich pri troch dverách, preto sa na bezpečnosti musí podieľať aj cestujúci. Všetky používané autobusy prevádzkované na Slovensku museli a boli homologizované a schválené na prevádzku.
Pri úrazoch má cestujúci tiež povinnosti:
Ak cestujúci zistí, že je ohrozená bezpečnosť, život a zdravie cestujúcich, je povinný na túto skutočnosť upozorniť vodiča
Ak pri mimoriadnej udalosti došlo k úrazu, zraneniu, poškodeniu zdravia ......., je dotknutá osoba povinná poskytnúť Dopravcovi všetky údaje potrebné na riadne prešetrenie mimoriadnej udalosti.
My samozrejme môžeme prešetriť postup vodiča, ale ak došlo k zraneniu, tak bolo treba o tom upovedomiť vodiča. Ak toto zranenie vzniklo ako dôsledok dopravnej nehody, musí byť privolaná aj polícia, ktorá to zdokumentuje a určí mieru zavinenia...
Ale v podstate z anonymného príspevku v návštevnej knihe, bez akýchkoľvek údajov nevieme preveriť Vami popísanú udalosť a ani dodatočne nahlásiť na poisťovňu (už je aj neskoro).

Matulova - 06.06.2018 13:09
Dobry den,dakujeme soferovi autobusu cislo 6 strane konecna 1.6.2018,
O 14,15ktory je velmi ustretovy voci cestujucim,nech si kolegovia beru priklad od neho.lebo ostatny su dementny a arogantny.

admin - 07.06.2018 16:24
Je fajn, keď je pozitívna odozva na vodiča, občas príde pochvala, poďakovanie za nájdené a majiteľom odovzdané mobily, peňaženky tašky. Tých pozitív je viac a určite nie sú všetci ostatní vodiči ako píšete s tromi hrubkami

Frantisek K - 01.06.2018 08:45
Dobry den. Chcem len nahlasit nevhodne spravanie sa vodica na linke cislo 7 v Martine Nastupna zastavka Mednanskeho ulica 1.6.2018 o 7:26. Obvinil ma ze mu trham listky zo stroja/ked ten listok potrebujem, co mam asi tak robit?/ Ja som sa ho slusne spytal na jeho meno a on sa sa mi vyhrazal ze on zisti moje meno. Ja som mu odpovedal ze ho tu plati cca 50 ludi a ze by sa mal slusne a dostojne spravat. Zazeral na mna az pokial som nevystupil. Prosim o presetrenie tohoto vodica a jeho dalsieho posobenia v MHD Zilina. S pozdravom nespokojni zakaznik. Dakujem

admin - 05.06.2018 17:27
Dobrý deň pán František

my máme úprimný záujem situáciu preveriť, ale je fakt že z rovnakej mailovej adresy prišla aj sťažnosť na „Pripomienky“ a tam nebol uvedený čas... následne ste uviedli čas 8:26

My sme si to chceli len upresniť a overiť či ste aj autorom príspevku v návštevnej knihe, kde je uvedený čas 7:26. Nemusíte nás ironizovať a v maili reagovať podráždene s výkričníkmi.

V tejto súvislosti by sme Vám aj v budúcnosti odporučili, ak sa Vám nepáči postup vodiča nekonfrontujte sa s vodičom a nežiadajte ho o meno a nemoralizujte ho, ale nahláste to nám.

Pre jeho identifikáciu stačí číslo vodiča, ktoré je uvedené na cestovnom lístku alebo jednoznačne zadať spoj – smer nástupnú zastávku a čas. A nie hodina hore dole....

F. Slezak - 29.05.2018 15:43
Je bezne v MHD Martin, ze vodic vezme peniaze a neda cestovny listok??? Linka cislo 11 s odchodom o 14,40 z Vrutok aut. st. Siel dom na Ladoven. U mna sa vodic vyhovoril na stroj a poslal ma sadnut a na Podhaji panovi vydal z desat eurovky a ked si pytal listok tak len mavol rukou. Okrada takto SAD a potom, ze cestovne ide hore. Za den si kolko takto zarobi??? Obycajny zlodej. EC autobusu: ZA 662 CX.

admin - 30.05.2018 17:30
Vážený pán Slezák,
na úvod by sme chceli podotknúť, že nevydanie cestovného lístka v MHD nie je bežná prax a ak cestujete aspoň občas, tak to určite dobre viete... je to tak citlivá záležitosť, že ak sa to udeje, tak nám cestujúci okamžite píšu, alebo volajú a my každú takúto sťažnosť hneď riešime a vodiča konfrontujeme... za posledné 2roky je toto druhý prípad, keď riešime takýto problém. Robíme si aj skryté kontroly aj externými kontrolórmi.

Podľa stanoviska vodiča, ten Vám ukázal na displeji, že má problém vydať lístok, poslal Vás sadnúť, že Vás potom vyzve. Viete, je ťažká komunikácia s cestujúcim, ktorý má v ušiach slúchatká a nie je jasné či počuje všetko čo vodič hovorí. Keď ste sedeli vredu, tak Vás
vodič 2x vyzval, aby ste si prišli pre lístok ale vy ste nereagovali a pozerali ste na mobil. Možno vodič mohol odstaviť autobus a vystúpiť spoza volantu a odovzdať Vám lístok osobne, ale Vy ste sa vychytili a šli ste dozadu, odkiaľ ste už zrejme komunikovali s našim dispečingom. Čo sa týka tej 10€, tak podľa vyjadrenia vodiča sa cestujúci pýtal, či môže platiť 10€ bankovkou, či má vydať a vodič kývol, že môže zaplatiť...
Možno si kladiete otázku či má vodičove stanovisko väčšiu váhu ako stanovisko cestujúceho? Ťažko robiť sudcu, je to tvrdenie voči tvrdeniu, ale autor hneď obviňujúceho príspevku a aj mailovej sťažnosti s expresívnym výrazom vyzerá viac konfrontačne ako dôveryhodne.
V každom prípade sa Vám naša spoločnosť za technické problémy ospravedlňuje, v prípade potreby Vám vystavíme kópiu cestovného lístka a vodič navrhol, že Vám vráti cestovné, ktoré Vám doručíme na Vami určenú adresu.

Miriam - 14.05.2018 10:42
Dobrý deň,

Keďže sa mi to nestalo prvý krát, že autobus odišiel skôr, ako mal. Dnes 14.5. mal o 10:30 odísť z Dolného Záturčia II. spoj č.30. Na zastávku utekala staršia pani, avšak pán vodič bezohľadne zavrel dvere a opustil zastávku o 3 minúty skôr ako mal. Na nasledujúcej zastávke však stál do písaného odchodu. Pani nemala šancu pešo prejsť na zastávku, aby tento autobus stihla. Keďže my ako cestujúci máme byť na zastávke pred odchodom autobusu, teraz nevieme ako sa máme zariadiť. Chodiť o 10 minút skôr aby sme daný spoj stihli?

Ďakujem za odpoveď

admin - 21.05.2018 15:33
Dobrý deň.

Máte pravdu vodič urobil chybu a aj touto cestou sa ospravedlňuje.
Počet predčasných odchodov a ich závažnosť sledujeme, navyše skoro každé takéto zlyhanie vodiča nám cestujúci nekompromisne hlásia – napíšu (to je nepretržitá kontrola). Všetky autobusy sú vybavené modulom GPS a s polohou a časom pracuje aj náš dispečerský systém, ktorý tieto údaje aj archivuje. Predčasné odchody sú samozrejme neprípustné, ale vyskytujú sa len sporadicky. Vodiči sú si vedomí kontroly a preto ide o neúmyselné chyby zväčša na úrovni niekoľkých sekúnd. Pri mnoho desiatkach tisíc spojov, ktoré odjazdíme za rok v MHD je asi nereálne sľubovať, že sa to už nestane. Aj autonómne autobusy nebudú fungovať úplne bezchybne presne. Ale presnosti spojov sa venujeme a pracujeme na tom, aby takýchto zlyhaní bolo čo najmenej.
Samozrejme, na zastávku treba chodiť v primeranom predstihu pred odchodom spoja, ale zas netreba to preháňať...

Renáta - 03.05.2018 08:09
Prosím vás o informáciu ...je zastávka pod Ľadovňou na znamenie?? A sú všetky zastávky v Martine a okolí na znamenie???? Týmto podávam sťažnosť na vodiča č. 435, ktorý dňa 3.mája 2018 na linke č. 20/4 nezastravil na zastávke pod Ľadovňou (v smere na Ľadoveň). Nastupovala som na zastávke Sever II o 7:12h a sedela som. Postavila som sa na semaforoch pred odbočkou na Ľadoveň. Vodič na zastávke nezastavil, a keď som sa hneď ozvala, bolo mi povedané že na zastávke nikto nestál. Nevedela som že na zastávkach v našom úžasnom meste sa len nastupuje, vystupuje sa asi hromadne na konečnej....ako stádo dobytku. Vodič zastavil až niekde pred konečnou, a za mnou vystúpilo ďalších x ľudí, ktiorí samozrejme čušali, lebo stačí keď hovorí jeden za všetkých. Dôchodcovia ma upozornili, že musím zvoniť, inak bus nestojí. No keby išli k lekárom na Prieložteku, asi by aj oni kričali..,.ale martinčania sú fakt hlúpi. Stádo ...ktoré robí len to čo mu povedia.
Keď čítam príspevky, je tam naozaj veľa sťažností..ale vaše školenia zrejme zbytočné. Jazdia ako chcú, jazdia zrejme podľa svojich časov, odpovede pre cestujúcich sú naozaj na "úrovni"..a stále sa nič nedeje. Najhoršia doprava na Slovensku je tu.
Nielen prosím vás, ale žiadam o odpoveď, lebo komplikujete život toľkým ľuďom... a vaše odpovede sú že vodič sa pozabudol, vodič asi zabudol, vodičovi dohovoríme.......a ludia v Martine sú ako tupci ticho.
Spamätajte sa už!!!!!!!

admin - 10.05.2018 09:24
Dobrý deň.

Áno bola to chyba vodiča, čo aj priznal, ale podľa jeho vyjadrenia ste sa predovšetkým konfrontovali s inými cestujúcimi vo vozidle ktorí sa k tomu vyjadrili...
Ospravedlňujeme sa, vodič mal zastať, bez ohľadu na to čo hovorili ostatní cestujúci vo vozidle.
Nesúhlasíme so zovšeobecnením, že si vodiči jazdia ako chcú, podľa svojich časov. Podľa údajov z GPS autobusov, vieme preukázať, že presnosť Martinskej MHD sa Za posledné roky zlepšila a bežne presahuje hranicu 80% odchodov - čo sa považuje za štandard presnosti.
Pre porovnanie v prímestskej doprave dosahujeme presnosť len niečo nad 70%.
Čo sa týka vodičov, tak určite nechceme obhajovať lajdáckosť, alebo neprofesionálne vystupovanie, ale tiež sú to ľudia a nie stroje robia chyby zlyhávajú ako ostatní smrteľníci. Niektorí cestujúci sa tiež nesprávajú v súlade s normami slušnosti a tiež to neznamená že sú všetci cestujúci zlí. Ročne robíme v MHD desiatky tisíc spojov a prevezieme 7 mil. cestujúcich. Je nereálne očakávať pri takých objemoch bezchybný 100% výkon. Každý by si mal položiť otázku, či vždy podal v práci 100% a či neurobil nikdy chybu ani v osobnom živote a potom súdiť...
Za našu spoločnosť môžeme deklarovať že nerobíme z cestujúcich hlupákov a budeme sa snažiť aby tých chýb a našich zlyhaní bolo čo najmenej.

Peter - 19.04.2018 20:13
Prosím vás koľko dní musím čakať na to aby 30 denný lístok platil?

admin - 10.05.2018 09:31
Dobrý deň.

Nevieme kam smeruje táto otázka.
Ak e-shopu, tak mesačník (30 denný lístok) sa zapíše na kartu až jeden deň pred začiatkom platnosti.
Ak ide o mestskú kartu, treba mať dostatočný kredit aj v peňaženke na zaplatenie paušálneho poplatku inak 30dňový lístok nebude fungovať... a bude hlásiť prázdna karta.

Petra - 07.04.2018 15:28
Dobry den,
som mamicka, ktora potrebuje pri presune cez mesto s kociarom vyuzivat MHD. Vacsina autobusov je bezbariérových. No aj tak mam ako mamicka PROBLEM nastupit alebo vystupit, pretoze niektori soferi neberu ohlad na nas mamicky. Zastavuju daleko od chodnika a tak hoci by som ako mamicka s kociarom mohla byt samostatna MUSIM ziadat o pomoc ludi v autobuse. Naco su nam potom v meste bezbarierove autobusy??? Prosim prízvukujte svojim soferom nech su viac ohladuplni. Nielen k nam mamickam.
Dakujem

admin - 10.05.2018 09:25
Dobrý deň.

Táto téma sa často vyskytuje v pripomienkach a sťažnostiach tak len zopakujeme niekoľko poznámok:
Preprava detí kočíkom v autobuse nie je ideálna z pohľadu bezpečnosti. Vieme, že mamičky často nemajú inú možnosť...
V každom prípade, podľa prepravného poriadku nástup kočíka treba hlásiť vodičovi a nie sa spoliehať, že Vás vodič vidí. Neberte to prosím ako šikanovanie, je to kvôli bezpečnosti.
Čo sa týka zastavovania pri obrubníku, tak nie je to len o zručnosti vodičov, naše zastávky MHD nie sú konštruované pre nízkopodlažné autobusy, nemajú kaselské obrubníky ale vysoké. Na ceste je pri zastávkach sú často vyjazdené koľaje a prepadnutá prídlažba a autobusy, ktorým sa otvárajú dvere von sa o obrubník dverami zachytia....,
Na niektoré zastávky sa nedá ani nadísť s 12m busom... cestovať bez sprievodu a nastupovať bez pomoci je na niektorých zastávkach naozaj náročné preto je lepšie mať so sebou ešte osobu čo Vám pomôže, alebo niekoho o pomoc požiadať.

Dominik - 30.03.2018 16:03
Dobrý deň, už sa mi dnešný zážitok zopakoval po xy-ty krát takže som sa rozhodol už informovať o predčasných odchodoch zo zastávok Vrútky ev. kostol a Čachovský rád v smere do Martina z ktorých mi už neraz ubzikol autobus pred nosom, dnešná linka bola 27 odchod 15:48 z Čáchovskeho rádu, ďakujem

admin - 02.04.2018 10:44
Dobrý deň,

nehovoríme, že sa nestane, ale zväčša ide o neúmyselné sekundové záležitosti..., keď sa vodič pozabudne. Vozidlá majú GPS a vodiči vedia že ich kontrolujeme a vieme overiť sťažnosť na presnosť aj spätne.
Odchod spoja linky č. 27 zo zastávky Vrútky ev. kostol v smere do Martina je 15:47 a nie ako píšete 15:48! Podľa údajov GPS vozidla vykonávajúceho tento spoj, autobus opustil priestor zástavky predčasne o jednu sekundu! :) za čo sa ospravedlňujeme.

Čas sa pravidelne synchronizuje... Autobus sa zdržal na zastávke 35s aj s rozbehom a nastúpili tam 2 cestujúci.

Pozn.
15:48 má zo zastávky Vrútky ev. kostol odchod spoj linky č. 27 v smere do T. Kľačian a ten meškal 1min.40s.

Martin - 22.03.2018 09:36
Dobrý deň,
Vec:
Týmto by som Vás chcel požiadať o pridanie informácie o type vozidla autobusu (či sa jedná o nízkopodlažný/ bezbariérový alebo nie) do vášho cestovného poriadku (aspoň do toho internetového).
Odvôvodnenie:
Pri výbere konkrétneho cest. spojenia, je táto informácia zásadná pre matky s dieťaťom v kočíku ako aj pre imobilných so sprievodom.

Za pochopenie a skoré vybavenie vopred Ďakujeme
S pozdravom:
Obyvatelia mesta Martin

admin - 27.03.2018 19:11
Dobrý deň,

Viac ako 84% autobusov (38 z celkového počtu 45) je nízkopodlažných, resp. s nástupom do nízkopodlažnej časti. Je nereálne, aby sme toto uvádzali do cestovného poriadku a aj garantovali. V prípade poruchy a nutnosti výjazdu záložného vozidla sa to nemusí podariť dodržať, Pretože záložné vozidlo nemusí byť vždy nízkopodlažné.

Z hľadiska optimalizácie riadiť zvlášť obeh klasických autobusov a zvlášť nízkopodlažných je náročnejšie a vyžadovalo by si to, pri tom istom cestovnom poriadku väčší počet autobusov, čo je nehospodárne. A v minulosti sme riešili či garantovať len niektoré linky, ale to by bolo nespravodlivé a čelili by sme konfrontáciám prečo táto linka a prečo nie iná a tak sa autobusy striedajú a striedajú sa aj vodiči.

Peter - 20.03.2018 20:47
Dobry deň.
Dňa 20. 03. 2018 autobus linky číslo 23 s odchodom zo zastávky Ľadoveň o 20:30 podľa cestovného poriadku, meškal už keď prišiel na zastávku Ľadoveň 5 minút. Po tom ako som sa šoféra autobusu opýtal prečo mešká mi šofér odpovedal citujem:
Čapovali dlhé pivo.
Takáto odpoveď od šoféra meškajúceho autobusu mi príde ako vrcholne nevhodná a arogantná. Čakal som od šoféra že sa aspoň ospravedlní za spôsobené meškanie.
No žiaľ autobusi si chodia ako sa im zachce. O tom že by si martinská MHD mohla nechať hovoriť o ako jednej z najlepšie organizovaných MHD na Slovensku si možete nechať akurát tak snívať.
Dúfam že sa ku tomuto aj niekto vyjadrí adekvátne. Ďakujem.

admin - 22.03.2018 10:20
Dobrý deň.

Ďakujeme za Váš podnet.

Martinská MHD je skutočne, čo sa týka presnosti a obehu vozidiel, veľmi dobre nastavený dopravný systém, ale to v žiadnom prípade nemôže obhájiť nezvládnutú komunikáciu vodiča.

Na práve prebiehajúcich školeniach vodičov kladieme dôraz na presné odchody z prvých zastávok, pretože napriek vysokej presnosti spojov 82%, vidíme, že MHD môžeme ešte trochu zlepšiť, ak budú spoje z východzích zastávok odchádzať ešte presnejšie. Samozrejme nie vždy sa to dá, ak je porucha, alebo meškanie na predchádzajúcom spoji v dopravnej špičke...
Vodič mal poruchu dverí. Autobusy si nechodia, ako sa im zachce a nech už by bol dôvod meškania akýkoľvek, kvôli objektivite treba uviesť, že vodič, podľa údajov z GPS, po Vrútky meškanie výrazne znížil a na Kolóniu prišiel len s pol minútovým meškaním (33 s).

Vodič uviedol, že to vnímal z Vašej strany ako provokáciu a že ste sa pýtali zvýšeným hlasom. Samozrejme vodič mohol situáciu vysvetliť a ospravedlniť sa. Mrzí nás vodičove neprofesionálne vystupovanie a ospravedlňujeme sa.

Alena - 14.03.2018 07:39
Ako to tu sledujem, nebudem jediná ktorá sa sťažuje na vodičov MHD. Aj ja mám skúsenosť, už neviem koľkú v poradí, že vodič zatvorí dvere, aj ked je človek tri metre od autobusu. Myslím si že niektorí si honia svoje mindráky na tom že urobia ľuďom zle. Baví ich to. Nebaví ich práca vodiča, ale takéto hlúposti. Psychotesty a správanie za volantom sú už asi tabu. Otrasné mesto, a doprava ktorá by mala byť tiež vizitkou mesta....hlboký podpriemer. Asi si zbytočne myslím že máte s takýmito vodičmi pohovor...alebo sa zasmejú, povedia že vozia dobytok.....a ide sa ďalej. Ďakujeme, za 70 centov!!! Prosím o odpoveď.

admin - 14.03.2018 09:07
Dobry den.

Nezovseobecnovali by sme, ako v kazdej profesii aj medzi vodicmi a vodickami su dobri aj horsi. Skoda,ze ste nenapisali konkretne spoj. Staci cas linku a zastavku pripadne smer...

Nasa spolocnost ma v busoch GPS a vieme overit, ako dlho sa zdrzal vodic na zastavke.

A vieme aj vodica, ktori sa tak strasne ponahlal a nechcel pockat par sekund podrobne skontrolovat na vsetkych spojoch, ci vzdy zastal, ci neodchadzal predcasne...

Ale vo vseobecnosti, nasa MHD, od zavedenia GPS, vyrazne zlepsila presnost na taku uroven, ze splna odporucane standardy teorie dopravy. Vodici su si vedomi aj spatnej kontroly

Marek - 06.03.2018 15:40
Dobry den chcem sa opytat ci sa neuvazuje zriadit zastavku v lokalite Novy Martin.

Dakujem

admin - 06.03.2018 16:58
Dobrý deň.

Zmeny v trasovaní liniek a obslužnosti mestskej časti Nový Martin zatiaľ neplánujeme a nemáme takéto zadanie ani od objednávateľa dopravy (MHD), ktorým je mesto Martin.

Realizujeme iba bežné zmeny cestovného poriadku podľa požiadaviek, ktoré nemajú dopad na zvýšenie km, resp. nákladov.

Peter - 05.03.2018 09:00
Dobrý deň. Išiel som dnes autobusom číslo 23 ktorý vyrazil zo zastávky OÚNZ o 8:13 a na zastávke Ľadoven mal zastaviť 8:20. Šofér autobusu úplne ignoroval zastávku, prešiel okolo ako keby tam ani nič nebolo. Prosím vás narobte si konečne poriadky s vodičmi a naučte ich aby zastavovali na zastávkach ktoré majú predpísané v Cestovnom Poriadku. Toto sa nestalo prvý krát a ja vážne niesom povinný sa trepať zo zastávky Ul. Stavbárska naspäť na Ľadoven len za to že šofér má v paži to že má niekde zastaviť. Dúfam že bude šofér adekvátne potrestaný. Ďakujem.

Zuzana - 04.03.2018 18:42
Dobrý deň,

viac krát sa mi stalo, že spoj číslo 30, ktorý má mať odchod 13.41 zo zastávky ul.jesenského vôbec nešiel. Smiem sa opýtať ako je to možné??

Za skorú odpoveď vopred ďakujem.

admin - 06.03.2018 16:56
Dobrý deň,

cez pracovné dni spoj ide o 13:41
cez víkendy spoj ide o 13:49

Ospravedlňujeme sa, pri spoji 13:41 bola na našej webstránke pri spoji iná značka 53, chybu sme opravili - má byť X 22

Marián - 19.02.2018 20:30
Prosím vás,je veľký problém,že nemám kartu, chcem celý lístok a platím 1 eurovou mincou???,
Lebo vodič linky č.12,ktorý šiel dnes, t.j. 19.2., o 18.18 z ul. Jesenskeho,zjavne taký PROBLEM mal...vydať z 1.eura NESMIE byť problém ráno v prvom spoji a nie to v podvečerných hodinách.!!! A keď som pri tých ranných spojoch,mohli by ste kontrolovať,ako je tam teplo??? Keď dokáže zopár vodičov vykúriť autobus a tí ostatní nie ,tak to treba riešiť...veď si platíme za 100 percentné služby či..???

Emil - 22.01.2018 17:32
Otrasne správanie starých vodičov , česť výnimkám !!! Drzé správanie , keď ich tá robota nebavi tak nech sedia doma. Človek ide unavený z prace a ešte má znášať arogantne správanie.
Keď študent povie že chce študentský a nechtiac mu Pan vodič dá celý , je podľa mna drzosť to zvalovať na študenta a začať nadávať a šomrať si popod nos!!! Drzosť.
Toto sa týka dnešnej jazdy 22.1.2018 z Vrutok , o 16:10

Silvia - 19.01.2018 06:39
Dobrý deň,
Včera 18.1.2018, o cca 17:15 som chcela vystúpiť s kočíkom z linky č 11 pri Fatranke, po otvorení dverí som však nemohla, nakoľko vodička zaparkovala priamo pred nahrnutej kopou snehu. Poprosila som ju teda, aby vozidlo posunula ďalej. V tichosti zavrela dvere a vychádzala zo zastávky. Po chvíli som zasvonila, aby zastala a vtedy neprimeraným a arogantným spôsob zasačala po mne kričať, vraj musí zavrieť dvere a potom ísť ďalej...
Videla, že ide vystupovať asi 8 ľudí a matka s kočíkom. Ako môže zastať priamo pred nahrnutou kopou snehu? Ktorú všetci preskakovali? Mala asi 70cm na výšku, takže žiaľ s kočíkom to nešlo... a keď slušne poprosím o nápravu, bude po cestujúcom kričať? Vhodnejšie bolo povedať prepáčte

Peter Valášek - 18.01.2018 14:15
Môj príspevok sa týka dnešnej jazdy na linke č.7, s ŠPZ ZA 082 CO (dúfam že som si to dobre pozrel ) ktorá odchádzala od štadióna o13,32 hod smer Vrútky. Na Lipovej ulici sa ponáhľal k autobusu starý manželský pár. Bolo na nich vidno, že majú problém s chôdzou. Na zastávku im chýbalo tak 15 metrov. Vodič ich videl, ale bez problémov sa pohol ďalej. Keď som ho poprosil nech ich počká, tak mi povedal, že už mešká dve minúty. Jedna vec je dodržovať cestovný poriadok, ale druha vec je keď absentuje ľudskosť. Žiaľ týmto činom neurobil dobré meno Martinskej MHD.

Dušan - 09.01.2018 11:37
Dobrý deň, keď si nájdem zastávkové cestovné poriadky, tak pri linke 34 mi neukáže ani jeden spoj. Môžete to prosím opraviť? Alebo linka 34 už nepremáva cez Košúty do SAD? Ďakujem.

admin - 09.01.2018 22:19
Dobrý deň,

zastávkové cestovné poriadky tejto linky sa nezobrazovali z dôvodu technického problému. Odstránili sme ho a zobrazujú sa už bez problémov.

richard - 12.12.2017 11:56
dobrý deň,
nebolo by možné na stránke zverejňovať aktuálne cestovné poriadky podľa zastávok v nejakom súbore (napr. PDF a pod.) na stiahnutie, aby to bolo možné jednoduchým spôsobom doma vytlačiť ?

admin - 12.12.2017 14:08
Dobrý deň,

možnosť tlačových PDF cestovných poriadkov preverím a zvážime.

Momo - 11.12.2017 17:32
Dobrý deň,

chcela by som sa slušne spýtať či ste neuvažovali nad posilnením spojov MHD linky č. 11 z Vrútok do MT. Aby som osvetlila svoju situáciu, bývam v MT - Stráne a viem že dopravný podnik absolútne neirituje ani najmenej že tam sa v Vrútok nedostane človek absolútne vôbec.

Zásadným problémom však zostáva že ani jeden jediný možný spoj č. 11 ktorý ide aspoň na podháj nie je časovo prispôsobený ani príchodom vlakov ani normálnemu časovému rozmedziu.

Podľa môjho názoru, a taktiež z pozorovania nie je linka č. 11 o nič menej vyťažená a mala by byť ľuďom častejšie k dispozícií. Pokiaľ sú štatistiky vyťaženosti odlišné, je to spôsobené tým že sa jednoducho "my", tí čo potrebujeme ísť 11stkou zmierime s tým že nejde a ideme iným busom do MT.

Rozumiem, že každý na tejto stránke pripomienok rieši seba a predovšetkým svoje záujmy, vidím však že niesom jediná ktorá na tento spoj denno-denne čaká a stojí na zastávke bežne do 40 minút s ďalšími cestujúcimi, zatiaľ čo okolo nás v priemere 6x prefrčí autobus priamo do Martina. Osobne nemám problém ísť aj iným, vystúpiť na Ul. Ambra Pietra a na Ul. Červenej armády chytiť ďalší autobus, až nato že cestovné je prekompentované a častokrát si poviem že prečo by som mala platiť 2x keď niekto ide rovnaký počet zastávok za polovičnú cenu na konečnú.

Prosím Vás o vyjadrenie, a zároveň zváženie či skutočne nie je načase 1) posilniť linku č. 11 ešte jedným autobusom alebo 2) nechať jednu linku ale posielať ju častejšie

S pozdravom neúnavný autobusový cestovateľ

Driver9 - 13.12.2017 10:23
Je smutné čítať príspevok ignorantky, ktorá bez elementárneho poznania prehlasuje, že dopravcu cit. “absolútne neirituje ani najmenej“, že požiadavka cestujúceho nie je uspokojená. Verte, dopravca by bol oveľa radšej, keby mohol odjazdiť také množstvo kilometrov, aby boli spokojní všetci občania a cestujúci. Dopravca by rád posilnil nielen linku č. 11, ale aj iné linky. Dopravca si však nestanovuje objem kilometrov s ktorými musí počas roka obslúžiť mesto. To mu stanovujú mesta Martin a Vrútky.
Musí to byť frustrujúce čítanie (Vášho príspevku) pre konštruktérku cestovného poriadku, ktorá preukázateľne robí z minimom možností maximum pre cestujúcich.
Bolo to tu niekoľkokrát napísané, že martinská MHD je najlepšie optimalizovaná MHD na Slovensku. Vo využití autobusov je MHD Martin, Vrútky po Bardejovskej MHD na 2. mieste. Až na to, že Bardejovská MHD číta len 9 busov a Martinská 44 .
Konštruktér cestovného poriadku má k dispozícii len určitý objem výkonov – kilometrov, tak nemôže uspokojiť všetky požiadavky, častokrát protichodné a niekedy fyzikálne nerealizovateľné , lebo to neumožňujú fyzikálne veličiny čas a dráha, t.j. obeh vozidiel – autobusov.
To že sa snaží optimalizovaným obehom vozidiel uspokojiť maximum rozhodujúcich požiadaviek na dopravu v rámci MHD je nevyvrátiteľný fakt a vidno to aj na spomínanom max. využití autobusov v celoslovenskom porovnaní. Pri takom vyťažení busov nie je možné cit. “
...nechať jednu linku ale posielať ju častejšie...“ a veľmi obmedzené sú možnosti garantovaných prestupov.
„posilniť linku č.11 ešte jedným autobusom“ znamená maličkosť: kúpiť autobus za 250 – 300 tisíc €, prijať 2 vodičov, zaplatiť ich mzdu, odvody, naftu, olej, adblue, gumy, údržbu, poistné, len kto to zatiahne.

admin - 13.12.2017 17:56
Dobrý deň,

nespochybňujeme Váš názor na to, čo je načase, ani Vaše závery a pozorovacie schopnosti, ale je fakt, že zo Stráni do Vrútok necestujú davy ľudí, viackrát to preukázali smerové prieskumy a naše údaje z čipových kariet používané cestujúcimi.
Nevieme aké je „prekompentované“ cestovné, ale ak cestujete často a prestupujete, zvážte časový lístok – dá sa kúpiť a dobiť aj cez náš e-shop...

Milan Peter Pokrievka - 11.12.2017 11:41
Dobrý deň!
Dnes je 11. decembra a márne hľadám letáčikovi cestovný poriadok na linky 506416 a 506417. Kdey urobíte a hlavne pripnete na web stránku nový platný cestovný poriadok?
Potom aj na vývesnej tabuli na AS sú označené vysvetlivky tak, že čísla sú v čiernom rámiku, navrhuje, aby tam boli v rámiku len čísla, bez čiernej farby. Bude určite čitateľnejšie!!
Potom, všimol som si, že MHD z Tržnice linky 7, 12 majú východziu zastávku od hotela Turiec. Prečo nemajú východziu zastávku z Tržnice?
Ďakujem a ostávam s pozdravom!

admin - 11.12.2017 18:45
Dobrý deň,

cestovné poriadky uvedených liniek sú zverejnené už od začiatku mesiaca na https://www.sadza.sk/cestovne-poriadky-primestska-doprava/

K zvyšným dvom otázkam vám doplníme odpoveď.

admin - 13.12.2017 17:59
Dobrý deň.

Cestovné poriadky prímestskej dopravy boli zverejnené od 1.12. na našom webovom sídle www.sadza.sk . boli tam aj staré aj tie ktoré platia od 10.12.2017. dnes sú tam už iba tie nové – aktuálne platné. Tu sme na webstránke venovanej MHD Martin, Vrútky a na tejto stránke sú iba cestovné poriadky MHD. Ale zvážime či aj na tejto stránke www.mhdmartin.sk v záložke cestovné poriadky doplníme odkaz na prímestskú dopravu a aj diaľkovú dopravu

Niekedy sú linky ako píšete vedené len po bývalý Prior, tržnicu (najnovšie sa táto zastávka volá Nemocnica). Nie vždy však musia tieto autobusy pokračovať ďalej. Bolo by komplikované pristavovať autobus prejazdom ku Nemocnici (tržnici). jednoduchšie, rýchlejšie je začať linku od hotela Turiec.

Čo sa týka značiek, tak je nepochopiteľné, že to takto zjednotili so železnicou – negatívne značky (biele číslo v čiernom poli). Naozaj je to horšie čitateľné, žiaľ je to dané vyhláškou nemôžme to zmeniť a mávame na to sťažnosti.

Majo - 10.12.2017 18:19
Dobrý deň,

chcem sa spýtať, kedy bude na stránke aktualizovaný cestovný poriadok a vyhľadávanie. Od dnes platí nový cestovný poriadok, o čom ste aj informovali v aktualitách, ale vyhľadávanie funguje stále po starom. Keď si chcem napríklad nájsť odchod spoja 11/117 zo zastávky Dolné Záturčie I. 11.12., stále mi ukazuje 8:19. Pričom v aktualitách sa píše, že odchod tohto spoja sa posúva o 7 minút neskôr z východzej zastávky. Takže predpokladám, že z Dolného Záturčia I. ide o 8:26 . Lenže to nemám kde overiť, pretože aj v sekcii Cestovné poriadky je posledná aktualizácia z júla 2017 (zároveň uvádzate, že cestovné časy boli zreálnené podľa GPS, takže si nemôžem byť istý, že odchod autobusu zo Záturčia je naozaj 8:26).

V minulosti bolo dobrým zvykom, a tak by to aj malo byť, že cestovný poriadok a vyhľadávanie boli upravené už v predstihu. Myslím, že času ste na to mali dosť, keďže oznam o aktualizácii bol zverejnený už 4.12.

admin - 11.12.2017 18:50
Dobrý deň,

cestovný poriadok vo vyhľadávaní aktualizujeme vždy v deň platnosti. Vopred to nie je možné, nakoľko by potom boli nesprávne dáta zobrazované predchodzie dni.

Pri včerajšej aktualizácii bol ale technický problém, zastávkové a linkové CP sa zobrazovali z tohto dôvodu neaktuálne. Dnes sme chybu opravili.

Všetky CP na stránke sú už aktuálne.

Veronika Hlozáková - 01.12.2017 13:56
Dobrý deň ja ako študentka každý deň dochádzam zo Zaturčia do Vrútok a späť by som sa chcela opýtať, že či by sa nedal vytvoriť ešte jeden spoj na tu trasu. Veľa ľudí žijúcich v Zaturčí by to potešilo. ĎAKUJEM za vyjadrenie.

admin - 05.12.2017 20:57
Dobrý deň.

Nový spoj neplánujeme a už neskoro cestovné poriadky – zmeny platné od 10.12.2017 sa už uzavreté a pomaly vyliepajú.
Nepíšete ani v akom čase by ste ten spoj potrebovali – nič nesľubujeme, ale napíšte konkrétnu požiadavku my preveríme možnosti jej realizácie...

Andrea - 30.11.2017 15:15
Chcela by som upozorniť na pravidelné meškanie linky č.3 (t.j.školská linka) zo smeru Nákladné nádražie, deti nestíhajú chodiť do školy načas, kvôli veľkým meškaniam. Napríklad dnes (30.11.2017) pán vodič prišiel na konečnú zastávku o 6 minút neskôr a v celom autobuse bolo nafajčené. Dalo by sa toto nejako vyriešiť? Lebo toto už ozaj nie je normálne.

admin - 03.12.2017 09:35

Vážená pani, je nespravodlivé ako ste formulovali svoj príspevok čo sa týka meškania.
Od začiatku školského roku sme preverili všetky odchody uvedenej školskej linky. Len 30.11.2017 (a to vieme aké bolo počasie a zjazdnosť ciest) odchádzal autobus z východiskovej zastávky (Vrútky a.s.) s meškaním väčším ako 3 min. (4min.44s)
len 2x s meškaním väčším ako 2min. a 10x s meškaním presahujúcim 1 minútu. Meškanie autobus na tejto linke naberá na trase a to: niečo pri základnej škole M.R. Štefánika, potom niekedy na Severe, Ambra Pietra a pri
bývalom Priore, kde bola často zmena organizácie dopravy (zúženie do jedného jazdného pruhu), ktorá súvisela s výstavbou nového obchodného centra.
Áno je pravda, že v dôsledku tohto meškania prichádza školský spoj na Ľadoveň často s meškaním až v čase cca 7:50, keď sa dá vyučovanie stihnúť. Len 30.11. bol extrém kedy meškal 11min. a mal príchod 7:55:47...
To, že bolo vo vozidle nafajčené nie je normálne, obzvlášť pred školským spojom. Vodiča sme identifikovali, je to tuhý fajčiar a dispečing ho už rieši.

Bianka - 24.11.2017 06:36
Dobrý deň. Zaujíma ma, či je možné kúpiť si sms lístok. Ďakujem za odpoveď.

admin - 24.11.2017 17:29
Dobrý deň,

lístok je možné zakúpiť u vodiča v hotovosti, z dopravnej karty alebo z mestskej karty. Cez SMS nie je možné lístok zakúpiť.

Peter - 23.11.2017 12:34
Ďakujem za odpoveď ohľadom predkurovania autobusov. Som zvedavý či to teda aj bude tak ako píšete že autobus pôjde predkureny. Lebo od vtedy čo som sem napísal sťažnosť predkureny nebol žiadny. Hlavne že šofér si sedí na vyhriatom. A to nezacali ani mrazi. Som teda zvedavý či sa to v najbližších dňoch zmení a bude v prvých autobusoch teplejšie.

Barbora - 20.11.2017 19:58
Dnes, tj. 20.11.2017 vodič linky číslo 21 ktorá stojí na zástavke Ulica Hviezdoslavova o 14:40 absolútna hrôza. Absolútne si pán vodič zrejme neuvedomoval že šoféruje autobus a nie osobné auto. Išiel veľmi rýchlo o blízkom obchádzaní áut ani nehovorím. Cestujúci doslova lietali po tom autobuse. Tí, čo stáli mali teda riadnu smolu. Naozaj aby sa už človek bál chodiť autobusom preto ako niektorí vodiči jazdia. Česť výnimkám.

admin - 21.11.2017 20:35
Dobrý deň.

Vodiča sme identifikovali a dispečeri ho budú s Vašim podnetom a jeho jazdou konfrontovať.
Podľa záznamov GPS jeho palubného počítača v Priekope prekročil max. povolenú rýchlosť v obci. o 5 – 8 km za hodinu a jeho jazda mohla byť v tomto úseku dynamická.
Spoj šiel inak presne a na trase na Hviezdoslavovej a trochu v Košútoch pred kruhovým objazde nabral mierne meškanie okolo 2 min.

Peter - 13.11.2017 05:19
Dobrý deň.
Spravte prosím vás niečo s tým aby prvé autobusi ktoré vyrážajú ráno na svoju trasu boli predkúrené. V týchto autobusoch je permanentne zima. Keby chcem mrznúť tak idem pešo a nie autobusom.
Ďakujem za odpoveď.

admin - 21.11.2017 20:33
Dobrý deň.

Je to problém, ktorý sa z času na čas opakuje, a venujeme sa tomu na školeniach. Vo všeobecnosti, je dobré ak sa využije predhrev a bus nevyštartuje so studeným motorom. Vodič môže včešie kuriť sebe aj cestujúcim a dosiahne aj lepšiu spotrebu spotrebu, za ktorú je „honorovaný“ V krutých mrazoch môže byť problém autobus vykúriť, ale to nie je tento prípad.